reduktor wyskakuje

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

cmegorz
 
 
Posty: 198
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 8:26 am
Lokalizacja: zielonka

reduktor wyskakuje

Post autor: cmegorz » wt wrz 22, 2009 11:14 am

Witam reduktor wyskakuje mi pod duzym obciązeniem, zdjelem wieczko od gory i zęby ładnie wygladaja niesą poscinane.
spotkal sie ktos z taka awarią?
uaz yz250f bmw 325

zyjo
 
 
Posty: 132
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: chełmno

Re: reduktor wyskakuje

Post autor: zyjo » wt wrz 22, 2009 1:47 pm

(Pewnie zaraz ktoś ci napisze że o tym było zylion razy.)
Tak spotkał się ktoś z taką awarią, np: Ja.
Przy ciężkim podjeździe potrafił mi czasami wyskoczyć reduktor na położenie środkowe, przy okazji robienia sprzęgła rozebrałem reduktor i zobaczyłem że jedna zębatka ma zęby ze skosa. Po wymianie niestety zdarzyło mi się, że reduktor wyskoczył tak jak przed remontem, ale ostatnio wyczytałem na forum że jeżeli ma się założone różne wymiary kół na przodzie i na tyle to może to powodować wyskakiwanie załączonego reduktora.
Toyota 4 Runner 3.0 ben 1990r.
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD 1994r
Uaz 31512 1995r

cmegorz
 
 
Posty: 198
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 8:26 am
Lokalizacja: zielonka

Re: reduktor wyskakuje

Post autor: cmegorz » wt wrz 22, 2009 2:03 pm

z tego co wypatrzylem przez ten dekiel górny to zeby sa ok, to mowisz ze srednice kół zebatych moga sie roznic, tego głownego co sie przesówa i tego od wolnego przełozenia które jest z przodu?
uaz yz250f bmw 325

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Re: reduktor wyskakuje

Post autor: Bartmann » wt wrz 22, 2009 2:29 pm

Moze tez być wyrobiona/osłabiona jedna z łap wodzika...
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

zyjo
 
 
Posty: 132
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: chełmno

Re: reduktor wyskakuje

Post autor: zyjo » wt wrz 22, 2009 2:53 pm

Popełniłem błąd i nie sprecyzowałem swojej wypowiedzi, mówiąc o średnicy kół chodziło mi o koła samochodu, dokładniej rozmiar opon na przodzie i na tyle.Dosłownie ze dwa dni temu to czytałem na forum szukając pomocy w doborze opon, było tam napisane że różnica wielkości ogumienia może powodować wyskakiwanie reduktora.Możliwe że różnice w oporach toczenia i różne średnice kół powodują jakieś napięcia między zębne.
Toyota 4 Runner 3.0 ben 1990r.
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD 1994r
Uaz 31512 1995r

cmegorz
 
 
Posty: 198
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 8:26 am
Lokalizacja: zielonka

Re: reduktor wyskakuje

Post autor: cmegorz » wt wrz 22, 2009 6:22 pm

opony mam 4 takie same, mialem odkrecona poduszke pod silnikiem i skrzynia biegow po przekątnej, narazie to zlokalizowalem, bede szukal dalej.
uaz yz250f bmw 325

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: reduktor wyskakuje

Post autor: Piter69A » śr wrz 23, 2009 8:48 am

Przyczyny:
1- luzy/zużycie łóżysk wałków
2- zużyte wielowypusty wałka posredniego i koła na nim osadzonego
3- zużyte elementy mechanizmu przełącznia
Każda może być osobno lub wszystkie po troche mogą składac się na problem.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: reduktor wyskakuje

Post autor: apede » śr wrz 23, 2009 1:03 pm

zyjo pisze:Popełniłem błąd i nie sprecyzowałem swojej wypowiedzi, mówiąc o średnicy kół chodziło mi o koła samochodu, dokładniej rozmiar opon na przodzie i na tyle.Dosłownie ze dwa dni temu to czytałem na forum szukając pomocy w doborze opon, było tam napisane że różnica wielkości ogumienia może powodować wyskakiwanie reduktora.Możliwe że różnice w oporach toczenia i różne średnice kół powodują jakieś napięcia między zębne.
Ty zdecydowanie nie jezdzij 4x4 na roznych kolach, to sie nie skonczy dobrze...
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: reduktor wyskakuje

Post autor: bobbik » śr wrz 23, 2009 10:54 pm

zyjo pisze: różnica wielkości ogumienia może powodować wyskakiwanie reduktora.Możliwe że różnice w oporach toczenia i różne średnice kół powodują jakieś napięcia między zębne.
Przecież Yaz nie ma międzyosiowego mechanizmu różnicowego i wszystkie koła ciągnie równo.Z tym że większe szybciej :)

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: reduktor wyskakuje

Post autor: zippo68 » czw wrz 24, 2009 6:02 am

zyjo pisze:Możliwe że różnice w oporach toczenia i różne średnice kół powodują jakieś napięcia między zębne.
Powodują i to dosyć spore. Nawet w instrukcji obsługi UAZ-a jest opinane, że należy zmieniać koła, aby równomiernie zużywał się bieżnik.

Obrazek

W moim wypadku jest tak, że mam na przodzie przełożenie 8/37, a w tyle 8/41 /tak kiedyś ktoś spier.....ł robotę i jestem teraz w trakcie wymiany tyłu/.
Na jazdę 4X4 to mogłem pozwolić sobie tylko na bardzo śliskiej nawierzchni bo różnica w obrotach kół była tak duża, że gdy się zatrzymałem to nie mogłem wyłączyć reduktora i przedniego napędu. Dopiero jak dałem dosyć sporo gazu i gwałtownie puściłem sprzęgło tak, aby zerwać przyczepność obroty się wyrównywały, naprężenia puszczały i mogłem przerzucić wajchy. I takie naprężenia występują-lecz w mniejszym stopniu jeżeli na tyle masz mniejszy bieżnik, a na przodzie większy lub odwrotnie. Co więcej nawet różnica w ciśnieniu w oponach ma na to wpływ.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

zyjo
 
 
Posty: 132
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: chełmno

Re: reduktor wyskakuje

Post autor: zyjo » sob wrz 26, 2009 8:56 am

No to z powrotem zakładam na tył stare koła uazowskie, przyjże się czy nadal będzie wyskakiwał reduktor przy maksymalnych obciążeniach.Już tylko to mogło to powodować, reduktor ma nowe wszystkie łożyska, wałki były ok, jedna zębatka wymieniona.
Toyota 4 Runner 3.0 ben 1990r.
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD 1994r
Uaz 31512 1995r

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: reduktor wyskakuje

Post autor: gri74 » sob wrz 26, 2009 9:09 am

zippo68 pisze:
zyjo pisze:Możliwe że różnice w oporach toczenia i różne średnice kół powodują jakieś napięcia między zębne.
....

Co więcej nawet różnica w ciśnieniu w oponach ma na to wpływ.
:o Jasne , i to czy jest letnie czy zimowe też .... :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: reduktor wyskakuje

Post autor: zippo68 » sob wrz 26, 2009 1:45 pm

gri74 pisze: :o Jasne , i to czy jest letnie czy zimowe też .... :lol:
Pośmiać się potrafisz, ale pomyśleć to już nie.
To jest proste jak budowa cepa-no może dla Ciebie jednak zbyt skomplikowane.
Jeżeli na przedniej osi będzie zbyt wysokie ciśnienie, a na tylnej za niskie to tak gdyby były dwa różne profile opon, a co za tym idzie różnica w obracaniu się kół osi przedniej i tylnej.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: reduktor wyskakuje

Post autor: vandall1 » sob wrz 26, 2009 2:18 pm

Nawet jak wszystkie koła sa jednakowe i równo napompowane,to drogi przez nie przebywane będą różne.Dlatego i w tym wypadku nie nalezy jeżdzić na 4 po nawierzchniach o dobrej przyczepności/brak miedzyosiowego/.Jeśli nawet skrzynia rozdzielcza nie trzasnie,to dostanie zdrowo po d.
Na 4 jeżdzimy tylko tam,gdzie istnieje możliwość stosunkowo łatwego uślizgu kół/co najmniej szuter/.
Być może wyskakiwanie reduktora jest skutkiem takiej beztroski.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
knighterrant
 
 
Posty: 139
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 9:26 am
Lokalizacja: W-wa i okolice

Re: reduktor wyskakuje

Post autor: knighterrant » sob wrz 26, 2009 7:28 pm

zippo68 pisze:
zyjo pisze:Możliwe że różnice w oporach toczenia i różne średnice kół powodują jakieś napięcia między zębne.
Powodują i to dosyć spore. Nawet w instrukcji obsługi UAZ-a jest opinane, że należy zmieniać koła, aby równomiernie zużywał się bieżnik.

Obrazek

W moim wypadku jest tak, że mam na przodzie przełożenie 8/37, a w tyle 8/41 /tak kiedyś ktoś spier.....ł robotę i jestem teraz w trakcie wymiany tyłu/.
Na jazdę 4X4 to mogłem pozwolić sobie tylko na bardzo śliskiej nawierzchni bo różnica w obrotach kół była tak duża, że gdy się zatrzymałem to nie mogłem wyłączyć reduktora i przedniego napędu. Dopiero jak dałem dosyć sporo gazu i gwałtownie puściłem sprzęgło tak, aby zerwać przyczepność obroty się wyrównywały, naprężenia puszczały i mogłem przerzucić wajchy. I takie naprężenia występują-lecz w mniejszym stopniu jeżeli na tyle masz mniejszy bieżnik, a na przodzie większy lub odwrotnie. Co więcej nawet różnica w ciśnieniu w oponach ma na to wpływ.
W moim jest tak,że wyłączyć napędy mogę tylko na wstecznym przy ostrym szarpnięciu ! :roll: Psiak krew,ot się kurdę teraz dowiaduję że będzie jeszcze most do roboty ? :)9 Co jak,dlaczego ? :-?
Był Uaz 469B Pajero 2.6E Pajero 2.5tdi
Gaz 69 w rozsypce
LR Freelander
Cheerokee XJ 4.0 Limited

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: reduktor wyskakuje

Post autor: zippo68 » sob wrz 26, 2009 9:32 pm

knighterrant pisze: W moim jest tak,że wyłączyć napędy mogę tylko na wstecznym przy ostrym szarpnięciu ! :roll: Psiak krew,ot się kurdę teraz dowiaduję że będzie jeszcze most do roboty ? :)9 Co jak,dlaczego ? :-?
Dlatego, że kupujemy te wspaniałe maszyny-zapominając o podstawach mechaniki, które odbiegają i to sporo od współczesnej techniki.
No kto kupując współczesny samochód zwraca uwagę na napęd? Liczy się buda, przebieg,rozrząd i zawiecha, a napęd? po co to teraz komu wiedzieć. Ale Uaz to inny pojazd niż cała gama pozostałych 4X4/nie licząc GAZ-a/
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
knighterrant
 
 
Posty: 139
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 9:26 am
Lokalizacja: W-wa i okolice

Re: reduktor wyskakuje

Post autor: knighterrant » sob wrz 26, 2009 10:47 pm

Taaa,masz racyę !Nikt nie przewidzi tego ,że jakiś jełop mechanior biorący za to chleb wpakuje byle co do fury servisowanej w jego centrum \\1 :coiciel Poprzedni właściciel mojego cacka :roll: wpakował spore pieniadze , nie w błoto, bo to przyjemne :D ,ale w d...ę człowiekowi który nie potrafił wymieniać części w sovietzie ! No,parę zeta pęknie,ale rozłączanie napędów będzie Ok. :P podpis : optymista mista :)2 Ps. umiarkowany :)21
Był Uaz 469B Pajero 2.6E Pajero 2.5tdi
Gaz 69 w rozsypce
LR Freelander
Cheerokee XJ 4.0 Limited

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: reduktor wyskakuje

Post autor: gri74 » ndz wrz 27, 2009 5:35 am

zippo68 pisze:
gri74 pisze: :o Jasne , i to czy jest letnie czy zimowe też .... :lol:
Pośmiać się potrafisz, ale pomyśleć to już nie.
To jest proste jak budowa cepa-no może dla Ciebie jednak zbyt skomplikowane.
Jeżeli na przedniej osi będzie zbyt wysokie ciśnienie, a na tylnej za niskie to tak gdyby były dwa różne profile opon, a co za tym idzie różnica w obracaniu się kół osi przedniej i tylnej.
musiałbyś mieć róznicę chyba ze 3 atmosfer .... a tak sie raczej nie jeździ :)21
wiem co mówię bo tak sie składa że miałem kilka uazów i nigdy z tego powodu nie było zadnych problemów ...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
losiek
Posty: 519
Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
Kontaktowanie:

Re: reduktor wyskakuje

Post autor: losiek » ndz wrz 27, 2009 3:22 pm

zippo68 pisze:
gri74 pisze: :o Jasne , i to czy jest letnie czy zimowe też .... :lol:
Pośmiać się potrafisz, ale pomyśleć to już nie.
To jest proste jak budowa cepa-no może dla Ciebie jednak zbyt skomplikowane.
Jeżeli na przedniej osi będzie zbyt wysokie ciśnienie, a na tylnej za niskie to tak gdyby były dwa różne profile opon, a co za tym idzie różnica w obracaniu się kół osi przedniej i tylnej.
Panie, bez przesady :lol:

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: reduktor wyskakuje

Post autor: zippo68 » ndz wrz 27, 2009 3:28 pm

losiek pisze:
zippo68 pisze:
gri74 pisze: :o Jasne , i to czy jest letnie czy zimowe też .... :lol:
Pośmiać się potrafisz, ale pomyśleć to już nie.
To jest proste jak budowa cepa-no może dla Ciebie jednak zbyt skomplikowane.
Jeżeli na przedniej osi będzie zbyt wysokie ciśnienie, a na tylnej za niskie to tak gdyby były dwa różne profile opon, a co za tym idzie różnica w obracaniu się kół osi przedniej i tylnej.
Panie, bez przesady :lol:
To nie przesada-to prawa fizyki, ale każdy może mieć własne zdanie.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: reduktor wyskakuje

Post autor: gri74 » ndz wrz 27, 2009 3:34 pm

...teoria przy połaczeniu kół na sztywno , a rzeczywiste zastosowanie i zachowanie to drugie
...suma wszystkich luzów od sprzegiełka, po przegub, wieloklin na półosiach, koła satelit, wałek atakujący i wiele innych połaczeń od koła z przodu do koła z tyłu spokojnie kompensuje ..... róznicę ciśnień w oponach :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: reduktor wyskakuje

Post autor: zippo68 » ndz wrz 27, 2009 10:15 pm

gri74 pisze:...teoria przy połaczeniu kół na sztywno , a rzeczywiste zastosowanie i zachowanie to drugie
...suma wszystkich luzów od sprzegiełka, po przegub, wieloklin na półosiach, koła satelit, wałek atakujący i wiele innych połaczeń od koła z przodu do koła z tyłu spokojnie kompensuje ..... róznicę ciśnień w oponach :lol:
Luzy na tych elementach jeżeli są to i tak podczas jazdy się kasują. Mogą się ujawniać podczas zmiany biegów-dodawanie i odejmowanie gazu. U mnie luz skrętny pomiędzy atakiem, a talerzem tylnego mostu wynosił blisko 1,5cm i słyszalny stuk był tylko podczas ruszania w przód lub tył. Podczas dalszej jazdy atak opierał się o talerz i luzu, oraz stuków w tym momencie nie było.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: reduktor wyskakuje

Post autor: Piter69A » pn wrz 28, 2009 7:42 am

Stuk, stuk i zębów nie ma.... :-? A potem się mówi, że mosty się sypią... :wink:
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: reduktor wyskakuje

Post autor: zippo68 » pn wrz 28, 2009 12:52 pm

Piter69A pisze:Stuk, stuk i zębów nie ma.... :-? A potem się mówi, że mosty się sypią... :wink:
I dlatego między innymi jest teraz rozkopany. Choć główną przyczyną jest wymiana na 8/37 :)
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość