reduktor wyskakuje
Moderator: Student
reduktor wyskakuje
Witam reduktor wyskakuje mi pod duzym obciązeniem, zdjelem wieczko od gory i zęby ładnie wygladaja niesą poscinane.
spotkal sie ktos z taka awarią?
spotkal sie ktos z taka awarią?
uaz yz250f bmw 325
Re: reduktor wyskakuje
(Pewnie zaraz ktoś ci napisze że o tym było zylion razy.)
Tak spotkał się ktoś z taką awarią, np: Ja.
Przy ciężkim podjeździe potrafił mi czasami wyskoczyć reduktor na położenie środkowe, przy okazji robienia sprzęgła rozebrałem reduktor i zobaczyłem że jedna zębatka ma zęby ze skosa. Po wymianie niestety zdarzyło mi się, że reduktor wyskoczył tak jak przed remontem, ale ostatnio wyczytałem na forum że jeżeli ma się założone różne wymiary kół na przodzie i na tyle to może to powodować wyskakiwanie załączonego reduktora.
Tak spotkał się ktoś z taką awarią, np: Ja.
Przy ciężkim podjeździe potrafił mi czasami wyskoczyć reduktor na położenie środkowe, przy okazji robienia sprzęgła rozebrałem reduktor i zobaczyłem że jedna zębatka ma zęby ze skosa. Po wymianie niestety zdarzyło mi się, że reduktor wyskoczył tak jak przed remontem, ale ostatnio wyczytałem na forum że jeżeli ma się założone różne wymiary kół na przodzie i na tyle to może to powodować wyskakiwanie załączonego reduktora.
Toyota 4 Runner 3.0 ben 1990r.
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD 1994r
Uaz 31512 1995r
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD 1994r
Uaz 31512 1995r
Re: reduktor wyskakuje
z tego co wypatrzylem przez ten dekiel górny to zeby sa ok, to mowisz ze srednice kół zebatych moga sie roznic, tego głownego co sie przesówa i tego od wolnego przełozenia które jest z przodu?
uaz yz250f bmw 325
Re: reduktor wyskakuje
Moze tez być wyrobiona/osłabiona jedna z łap wodzika...
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Re: reduktor wyskakuje
Popełniłem błąd i nie sprecyzowałem swojej wypowiedzi, mówiąc o średnicy kół chodziło mi o koła samochodu, dokładniej rozmiar opon na przodzie i na tyle.Dosłownie ze dwa dni temu to czytałem na forum szukając pomocy w doborze opon, było tam napisane że różnica wielkości ogumienia może powodować wyskakiwanie reduktora.Możliwe że różnice w oporach toczenia i różne średnice kół powodują jakieś napięcia między zębne.
Toyota 4 Runner 3.0 ben 1990r.
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD 1994r
Uaz 31512 1995r
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD 1994r
Uaz 31512 1995r
Re: reduktor wyskakuje
opony mam 4 takie same, mialem odkrecona poduszke pod silnikiem i skrzynia biegow po przekątnej, narazie to zlokalizowalem, bede szukal dalej.
uaz yz250f bmw 325
Re: reduktor wyskakuje
Przyczyny:
1- luzy/zużycie łóżysk wałków
2- zużyte wielowypusty wałka posredniego i koła na nim osadzonego
3- zużyte elementy mechanizmu przełącznia
Każda może być osobno lub wszystkie po troche mogą składac się na problem.
1- luzy/zużycie łóżysk wałków
2- zużyte wielowypusty wałka posredniego i koła na nim osadzonego
3- zużyte elementy mechanizmu przełącznia
Każda może być osobno lub wszystkie po troche mogą składac się na problem.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Re: reduktor wyskakuje
Ty zdecydowanie nie jezdzij 4x4 na roznych kolach, to sie nie skonczy dobrze...zyjo pisze:Popełniłem błąd i nie sprecyzowałem swojej wypowiedzi, mówiąc o średnicy kół chodziło mi o koła samochodu, dokładniej rozmiar opon na przodzie i na tyle.Dosłownie ze dwa dni temu to czytałem na forum szukając pomocy w doborze opon, było tam napisane że różnica wielkości ogumienia może powodować wyskakiwanie reduktora.Możliwe że różnice w oporach toczenia i różne średnice kół powodują jakieś napięcia między zębne.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
Re: reduktor wyskakuje
Przecież Yaz nie ma międzyosiowego mechanizmu różnicowego i wszystkie koła ciągnie równo.Z tym że większe szybciejzyjo pisze: różnica wielkości ogumienia może powodować wyskakiwanie reduktora.Możliwe że różnice w oporach toczenia i różne średnice kół powodują jakieś napięcia między zębne.

Re: reduktor wyskakuje
Powodują i to dosyć spore. Nawet w instrukcji obsługi UAZ-a jest opinane, że należy zmieniać koła, aby równomiernie zużywał się bieżnik.zyjo pisze:Możliwe że różnice w oporach toczenia i różne średnice kół powodują jakieś napięcia między zębne.

W moim wypadku jest tak, że mam na przodzie przełożenie 8/37, a w tyle 8/41 /tak kiedyś ktoś spier.....ł robotę i jestem teraz w trakcie wymiany tyłu/.
Na jazdę 4X4 to mogłem pozwolić sobie tylko na bardzo śliskiej nawierzchni bo różnica w obrotach kół była tak duża, że gdy się zatrzymałem to nie mogłem wyłączyć reduktora i przedniego napędu. Dopiero jak dałem dosyć sporo gazu i gwałtownie puściłem sprzęgło tak, aby zerwać przyczepność obroty się wyrównywały, naprężenia puszczały i mogłem przerzucić wajchy. I takie naprężenia występują-lecz w mniejszym stopniu jeżeli na tyle masz mniejszy bieżnik, a na przodzie większy lub odwrotnie. Co więcej nawet różnica w ciśnieniu w oponach ma na to wpływ.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
Re: reduktor wyskakuje
No to z powrotem zakładam na tył stare koła uazowskie, przyjże się czy nadal będzie wyskakiwał reduktor przy maksymalnych obciążeniach.Już tylko to mogło to powodować, reduktor ma nowe wszystkie łożyska, wałki były ok, jedna zębatka wymieniona.
Toyota 4 Runner 3.0 ben 1990r.
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD 1994r
Uaz 31512 1995r
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD 1994r
Uaz 31512 1995r
Re: reduktor wyskakuje
zippo68 pisze:....zyjo pisze:Możliwe że różnice w oporach toczenia i różne średnice kół powodują jakieś napięcia między zębne.
Co więcej nawet różnica w ciśnieniu w oponach ma na to wpływ.


Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Re: reduktor wyskakuje
Pośmiać się potrafisz, ale pomyśleć to już nie.gri74 pisze:Jasne , i to czy jest letnie czy zimowe też ....
To jest proste jak budowa cepa-no może dla Ciebie jednak zbyt skomplikowane.
Jeżeli na przedniej osi będzie zbyt wysokie ciśnienie, a na tylnej za niskie to tak gdyby były dwa różne profile opon, a co za tym idzie różnica w obracaniu się kół osi przedniej i tylnej.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
Re: reduktor wyskakuje
Nawet jak wszystkie koła sa jednakowe i równo napompowane,to drogi przez nie przebywane będą różne.Dlatego i w tym wypadku nie nalezy jeżdzić na 4 po nawierzchniach o dobrej przyczepności/brak miedzyosiowego/.Jeśli nawet skrzynia rozdzielcza nie trzasnie,to dostanie zdrowo po d.
Na 4 jeżdzimy tylko tam,gdzie istnieje możliwość stosunkowo łatwego uślizgu kół/co najmniej szuter/.
Być może wyskakiwanie reduktora jest skutkiem takiej beztroski.
Na 4 jeżdzimy tylko tam,gdzie istnieje możliwość stosunkowo łatwego uślizgu kół/co najmniej szuter/.
Być może wyskakiwanie reduktora jest skutkiem takiej beztroski.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- knighterrant
-
- Posty: 139
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 9:26 am
- Lokalizacja: W-wa i okolice
Re: reduktor wyskakuje
W moim jest tak,że wyłączyć napędy mogę tylko na wstecznym przy ostrym szarpnięciu !zippo68 pisze:Powodują i to dosyć spore. Nawet w instrukcji obsługi UAZ-a jest opinane, że należy zmieniać koła, aby równomiernie zużywał się bieżnik.zyjo pisze:Możliwe że różnice w oporach toczenia i różne średnice kół powodują jakieś napięcia między zębne.
![]()
W moim wypadku jest tak, że mam na przodzie przełożenie 8/37, a w tyle 8/41 /tak kiedyś ktoś spier.....ł robotę i jestem teraz w trakcie wymiany tyłu/.
Na jazdę 4X4 to mogłem pozwolić sobie tylko na bardzo śliskiej nawierzchni bo różnica w obrotach kół była tak duża, że gdy się zatrzymałem to nie mogłem wyłączyć reduktora i przedniego napędu. Dopiero jak dałem dosyć sporo gazu i gwałtownie puściłem sprzęgło tak, aby zerwać przyczepność obroty się wyrównywały, naprężenia puszczały i mogłem przerzucić wajchy. I takie naprężenia występują-lecz w mniejszym stopniu jeżeli na tyle masz mniejszy bieżnik, a na przodzie większy lub odwrotnie. Co więcej nawet różnica w ciśnieniu w oponach ma na to wpływ.



Był Uaz 469B Pajero 2.6E Pajero 2.5tdi
Gaz 69 w rozsypce
LR Freelander
Cheerokee XJ 4.0 Limited
Gaz 69 w rozsypce
LR Freelander
Cheerokee XJ 4.0 Limited
Re: reduktor wyskakuje
Dlatego, że kupujemy te wspaniałe maszyny-zapominając o podstawach mechaniki, które odbiegają i to sporo od współczesnej techniki.knighterrant pisze: W moim jest tak,że wyłączyć napędy mogę tylko na wstecznym przy ostrym szarpnięciu !Psiak krew,ot się kurdę teraz dowiaduję że będzie jeszcze most do roboty ?
Co jak,dlaczego ?
No kto kupując współczesny samochód zwraca uwagę na napęd? Liczy się buda, przebieg,rozrząd i zawiecha, a napęd? po co to teraz komu wiedzieć. Ale Uaz to inny pojazd niż cała gama pozostałych 4X4/nie licząc GAZ-a/
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
- knighterrant
-
- Posty: 139
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 9:26 am
- Lokalizacja: W-wa i okolice
Re: reduktor wyskakuje
Taaa,masz racyę !Nikt nie przewidzi tego ,że jakiś jełop mechanior biorący za to chleb wpakuje byle co do fury servisowanej w jego centrum \\1 :coiciel Poprzedni właściciel mojego cacka
wpakował spore pieniadze , nie w błoto, bo to przyjemne
,ale w d...ę człowiekowi który nie potrafił wymieniać części w sovietzie ! No,parę zeta pęknie,ale rozłączanie napędów będzie Ok.
podpis : optymista mista
Ps. umiarkowany 





Był Uaz 469B Pajero 2.6E Pajero 2.5tdi
Gaz 69 w rozsypce
LR Freelander
Cheerokee XJ 4.0 Limited
Gaz 69 w rozsypce
LR Freelander
Cheerokee XJ 4.0 Limited
Re: reduktor wyskakuje
musiałbyś mieć róznicę chyba ze 3 atmosfer .... a tak sie raczej nie jeździzippo68 pisze:Pośmiać się potrafisz, ale pomyśleć to już nie.gri74 pisze:Jasne , i to czy jest letnie czy zimowe też ....
To jest proste jak budowa cepa-no może dla Ciebie jednak zbyt skomplikowane.
Jeżeli na przedniej osi będzie zbyt wysokie ciśnienie, a na tylnej za niskie to tak gdyby były dwa różne profile opon, a co za tym idzie różnica w obracaniu się kół osi przedniej i tylnej.

wiem co mówię bo tak sie składa że miałem kilka uazów i nigdy z tego powodu nie było zadnych problemów ...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
- losiek
- Posty: 519
- Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
- Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
- Kontaktowanie:
Re: reduktor wyskakuje
Panie, bez przesadyzippo68 pisze:Pośmiać się potrafisz, ale pomyśleć to już nie.gri74 pisze:Jasne , i to czy jest letnie czy zimowe też ....
To jest proste jak budowa cepa-no może dla Ciebie jednak zbyt skomplikowane.
Jeżeli na przedniej osi będzie zbyt wysokie ciśnienie, a na tylnej za niskie to tak gdyby były dwa różne profile opon, a co za tym idzie różnica w obracaniu się kół osi przedniej i tylnej.

Re: reduktor wyskakuje
To nie przesada-to prawa fizyki, ale każdy może mieć własne zdanie.losiek pisze:Panie, bez przesadyzippo68 pisze:Pośmiać się potrafisz, ale pomyśleć to już nie.gri74 pisze:Jasne , i to czy jest letnie czy zimowe też ....
To jest proste jak budowa cepa-no może dla Ciebie jednak zbyt skomplikowane.
Jeżeli na przedniej osi będzie zbyt wysokie ciśnienie, a na tylnej za niskie to tak gdyby były dwa różne profile opon, a co za tym idzie różnica w obracaniu się kół osi przedniej i tylnej.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
Re: reduktor wyskakuje
...teoria przy połaczeniu kół na sztywno , a rzeczywiste zastosowanie i zachowanie to drugie
...suma wszystkich luzów od sprzegiełka, po przegub, wieloklin na półosiach, koła satelit, wałek atakujący i wiele innych połaczeń od koła z przodu do koła z tyłu spokojnie kompensuje ..... róznicę ciśnień w oponach
...suma wszystkich luzów od sprzegiełka, po przegub, wieloklin na półosiach, koła satelit, wałek atakujący i wiele innych połaczeń od koła z przodu do koła z tyłu spokojnie kompensuje ..... róznicę ciśnień w oponach

Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Re: reduktor wyskakuje
Luzy na tych elementach jeżeli są to i tak podczas jazdy się kasują. Mogą się ujawniać podczas zmiany biegów-dodawanie i odejmowanie gazu. U mnie luz skrętny pomiędzy atakiem, a talerzem tylnego mostu wynosił blisko 1,5cm i słyszalny stuk był tylko podczas ruszania w przód lub tył. Podczas dalszej jazdy atak opierał się o talerz i luzu, oraz stuków w tym momencie nie było.gri74 pisze:...teoria przy połaczeniu kół na sztywno , a rzeczywiste zastosowanie i zachowanie to drugie
...suma wszystkich luzów od sprzegiełka, po przegub, wieloklin na półosiach, koła satelit, wałek atakujący i wiele innych połaczeń od koła z przodu do koła z tyłu spokojnie kompensuje ..... róznicę ciśnień w oponach
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
Re: reduktor wyskakuje
Stuk, stuk i zębów nie ma....
A potem się mówi, że mosty się sypią... 


Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
Re: reduktor wyskakuje
I dlatego między innymi jest teraz rozkopany. Choć główną przyczyną jest wymiana na 8/37Piter69A pisze:Stuk, stuk i zębów nie ma....A potem się mówi, że mosty się sypią...

Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość