Strona 1 z 1

Wzmacniacz iskry

: pn lip 26, 2004 2:09 pm
autor: pol
Czy ktos cos takiego widzial na uczy? coby pasowalo na uaza?


pawel

: pn lip 26, 2004 3:12 pm
autor: Adampio
Sa dwie szkoly.
- zalozyc ukad elektroniczny (od oryginalu poprzez jakis elektroniczny ruski wibrator do znanego modulu z Poldolota)
- zdobyc cewke automatu do rozrusznika, ktora przy odpalaniu (czyli wtedy kiedy pracuje rozrusznik) wzmacniala iskre.

: pn lip 26, 2004 3:14 pm
autor: Adampio
Aaa, i jeszcze jedno, jak na gazie jest iskra kiepska a na benzynie OK to sprawdzic skad jest zasilana centralka

: pn lip 26, 2004 7:52 pm
autor: bandzior
w moim uazie orginalnie byl taki wzmacniacz,takie porcelanowe ustrojstwo :D

: wt lip 27, 2004 6:35 am
autor: pol
Adampio pisze:Sa dwie szkoly.
- zalozyc ukad elektroniczny (od oryginalu poprzez jakis elektroniczny ruski wibrator do znanego modulu z Poldolota)
- zdobyc cewke automatu do rozrusznika, ktora przy odpalaniu (czyli wtedy kiedy pracuje rozrusznik) wzmacniala iskre.

z elektronicznym jest wyjscie, ale te moduly to raczej pdaczki sa, bylem w sklepie to ciezko dostac bo ida jak woda
a oco chodzi z tym rozrusznikiem? mozesz rozwinac temat?

pawel

: wt lip 27, 2004 7:21 am
autor: cowboy_3151
Rozrusznik i ten automat to wcale nie wazmacniają iskry, teoretycznie i praktycznie tylko likwidują spadki napięcia podczas rozruchu. Prąd wtedy idzie bezposrednio z rozrusznika na cewkę, co eliminuje spadki w instalacji samochodowej co w konsekwencji daje wieksze napiecie na cewce i lepszą iskre przy rozruchu.( automat wyglada prawie tak samo różni sie tylko tym iz ma dwa wyiścia na cienkie kable obok tych grubych do aku. i uzwojenia rożrusznika i jedno z nich to to na ceweke. Nie trzeba całego automatu zmieniać wystarczy zmienic tylko te część z tymi śrubami.)

Najlepiej to zdaje egzamin przy orginalnej cewce uazowskiej która jest do tego dostosowana, przy normalnej tez to pomaga ale nie az tak. Poprostu podczas rozruchu napięcie w inslalacji spada dosć znacznie nawet do 7volt i normalna cewka działająca przy napięciu 12V ma wtedy słabszą iskrę bo jest dla niej zaniskie napięcie, uazowska działa na napiecie 7-8Volt i to jest jej napiecie pracy.

: wt lip 27, 2004 7:53 am
autor: wieprzowina
Kiedyś wymyśliłem i zrobiłem taki układ znajomemu, który skarżył się na zbyt duży spadek napięcia na cewce w trakcie rozruchu. Wystarczy do zasilania cewki dołączyć mały akumulatorek 12 V (np. taki od UPSa 4 albo 7 Ah) i całość podłączyć przez jakąś mocniejszą diodę do plusa instalacji. W momencie załączenia rozrusznika napięcie na cewce nie spadnie poniżej 12 V, a w trakcie jazdy dioda nie przeszkadza, a dodatkowy akumulatorek sam się ładuje.

: wt lip 27, 2004 8:00 am
autor: pol
wielka iskra potrzebna jest w czasie jazdy :lol: