Przywitanie i Uszczelnienie kolektor - rura wydechowa.

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

komtur2006
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: wt lut 17, 2009 10:31 pm

Przywitanie i Uszczelnienie kolektor - rura wydechowa.

Post autor: komtur2006 » czw mar 04, 2010 10:32 pm

Witam,
jako że nie miałem jeszcze przyjemności się przedstawić: urodziłem się ... w połowie lipca, pierwszej połowie. No i po jakimś czasie, 7 lat temu zostałem właścicielem piaskowego UAZa. Niemotany, standard. Generalnie jak to UAz - pełen szacun na czarnym i dzielność na miękkim. I prostota, którą najbardziej lubię. Żadnych PCMów, CANów, wtrysków, wiadomo.
Ale kilka patentów trzeba zastosować, np. walczę od czasu do czasu z uszczelnieniem kolektor - rura wydechowa. A że jeżdżę z dzieciakami to sprawa ważna. Szukałem w rosyjskiej UAZbuce ale jakoś nic nie znalazłem. Jak sobie z tym radzicie ? Dzięki za pomoc.
Komtur

Awatar użytkownika
Marcin_75
Posty: 575
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 2:08 pm
Lokalizacja: Mazury
Kontaktowanie:

Re: Przywitanie i Uszczelnienie kolektor - rura wydechowa.

Post autor: Marcin_75 » czw mar 04, 2010 10:58 pm

Może Ci się rura kiwa - ja kilka razy stosowałem oryginalną uszczelkę, ew. zasmarowaną silikonem termicznym. I robi.
Pozdrawiam!
Marcin

komtur2006
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: wt lut 17, 2009 10:31 pm

Re: Przywitanie i Uszczelnienie kolektor - rura wydechowa.

Post autor: komtur2006 » czw mar 04, 2010 11:23 pm

Pewnie się kiwa. No bo na sztywno skręcana. Ale tam na uszczelkę kładzie się jakiś cement, nie wiem czy silikon ten żaroodporny nie będzie wydmuchany. Pozdr. Kom2006

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Re: Przywitanie i Uszczelnienie kolektor - rura wydechowa.

Post autor: piotrek_uaz » pt mar 05, 2010 8:09 am

komtur2006 pisze:Pewnie się kiwa. No bo na sztywno skręcana. Ale tam na uszczelkę kładzie się jakiś cement, nie wiem czy silikon ten żaroodporny nie będzie wydmuchany. Pozdr. Kom2006
Warto dac grubsza ta okragla uszczelke - i skrecic tak, zeby sie splaszczyla i uszczelnila polaczenie. Oprocz tego wysmarowac polaczenie pasta do uszczelniania wydechow koloru bialo-kremowego - dostepna w motoryzacyjnym. Na tubce pisze cos 'exhaust cement' czy cos takiego.
zmota sie mota :)
Długie pagiero osobówka :)

Awatar użytkownika
Marcin_75
Posty: 575
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 2:08 pm
Lokalizacja: Mazury
Kontaktowanie:

Re: Przywitanie i Uszczelnienie kolektor - rura wydechowa.

Post autor: Marcin_75 » pt mar 05, 2010 11:42 am

Musisz sprawdzić mocowanie rury przy reduktorze - żeby cały odcinek mocowany do silnika/reduktora był sztywno złapany i ruszał się razem z silnikiem, a nie osobno. Za reduktorem możesz dać łącznik elastyczny - to zgubi trochę naprężenia wydechu.

To połączenie ma to do siebie, że jeśli będzie się ruszać, to nie będzie szczelne - rura wygniecie uszczelkę i po ptokach.

Jeśli jest to dobrze złożone silikonu nie powinno wydmuchać - całość uszczelnienia zapewnia ta gruba uszczelka, silikon tak bardziej dla spokoju sumienia. No i trzeba zaczekać pare godzin zanim się motor odpali - żeby zastygł...
Pozdrawiam!
Marcin

Edgarowski
 
 
Posty: 215
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
Lokalizacja: miasto

Re: Przywitanie i Uszczelnienie kolektor - rura wydechowa.

Post autor: Edgarowski » pt mar 05, 2010 8:09 pm

Też tym próbowałem ale trzeba ostrożnie bo śruby ruskie lubią się urwać i jest kłopot.Wymiana uszczelek poczatkowo dała efekt ale póżniej wróciło do normy i podsmradza.Zawijam plandekę z tyłu i jakoś jest bo w zimie raczej nie jeżdżę.
Przedłużyłem rure wydechową aby nie zaciągało spalin z tyłu z przodu klapa otwarta ale efekt nie specjalny.Tak urok tej maszyny.W woju po dłuższej jeżdzie zdarzało się pawia strzelić od smrodu spalin.
Edgar z Gór.

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Przywitanie i Uszczelnienie kolektor - rura wydechowa.

Post autor: Kasprol » pt mar 05, 2010 8:59 pm

1) trzeba sprawdzic bez uszczelki czy przylega rura do kolektora jak dokreci sie cybant przy reduktorze.
Czesto orginały i to co mozna kupic u nas sa nie dopasowane .
2) sprawdzic stan szpilki i śruby
3 ) pasta + uszczekla pierscionek
:)21 :)21 źle wyprofilowana rura to jest najczęstrzy problem na końcu tłumnika można zrobić kolano aby spaliny leciały w dół wtedy mniej śmierdzi w środku
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości