Pierścienie tłokowe
Moderator: Student
Pierścienie tłokowe
Mam pytanie: w kpl. pierścieni tłokowych oprócz zestawu na olejowy(4 szt.) na jeden , tłok mam też czarny z fazą i jasny koloru szarego.Żaden z w/w nie ma pokrycia chromowego.Rozumiem , że montuję czarny z fazą jako drugi od góry ,fazą do góry, a jasny jako pierwszy od głowicy.
Czy dobrze będą założone?Chodzi o kolejność.
Czy dobrze będą założone?Chodzi o kolejność.
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
To ja sie podepne pod temat pierscieniowy.
Czy jesli slnik bierze olej to racjonalna bylaby wymiana tylko pierscieni tlokowych i ewentualnie panewek korbowodowych o tym samym wymiarze co juz byly (jesli daloby sie na tych panewkach odczytac jakie to one byly).
Takie cos mozna jak sie wydaje zrobic w jeden dzien bez wyjmowania silnika i bez zejmowania glowicy (przez miske olejowa) i chyba malym kosztem.
Czy jesli slnik bierze olej to racjonalna bylaby wymiana tylko pierscieni tlokowych i ewentualnie panewek korbowodowych o tym samym wymiarze co juz byly (jesli daloby sie na tych panewkach odczytac jakie to one byly).
Takie cos mozna jak sie wydaje zrobic w jeden dzien bez wyjmowania silnika i bez zejmowania glowicy (przez miske olejowa) i chyba malym kosztem.
Re: Pierścienie tłokowe
gri74 pisze:Mam pytanie: w kpl. pierścieni tłokowych oprócz zestawu na olejowy(4 szt.) na jeden , tłok mam też czarny z fazą i jasny koloru szarego.Żaden z w/w nie ma pokrycia chromowego.Rozumiem , że montuję czarny z fazą jako drugi od góry ,fazą do góry, a jasny jako pierwszy od głowicy.
Czy dobrze będą założone?Chodzi o kolejność.

wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl
http://www.bandzior4x4.pl
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Od miski dostaniesz się tylko do panewek. Przy odrobinie zręczności, stosując patenty rodem z "bazy ludzi umarłych" Hłaski, da się wymienić nawet panewki główne. Natomiast do pierścieni dostaniesz się tylko po zdjęciu głowicy. Co do brania oleju - silnik może jeszcze brać go przez prowadnice zaworów, natomiast z pewnością nie mają z tym nic wspólnego panewki!Adampio pisze:To ja sie podepne pod temat pierscieniowy.
Czy jesli slnik bierze olej to racjonalna bylaby wymiana tylko pierscieni tlokowych i ewentualnie panewek korbowodowych o tym samym wymiarze co juz byly (jesli daloby sie na tych panewkach odczytac jakie to one byly).
Takie cos mozna jak sie wydaje zrobic w jeden dzien bez wyjmowania silnika i bez zejmowania glowicy (przez miske olejowa) i chyba malym kosztem.

Niestety jak pomyslalem to musze Ci przyznac racje, tloki sa za dlugie i za sztywne zeby je wyjmowac dolem
Co do gumek to chyba masz racje bo jak nie dokrecilem lewej tylnej nakretki pokrywy zaworo to olej chlapal bo bloku ze az milo.
Ale wroce do pytania o skutecznosć wymiany pierscieni (panewki to tak przy okazji skoro sie je i tak odkreca).
Pojazd i tak ma pojsc na dluzszy czs do blacharza wiec nie chce mi sie wczesniej robic silnika kompleksowo.

Co do gumek to chyba masz racje bo jak nie dokrecilem lewej tylnej nakretki pokrywy zaworo to olej chlapal bo bloku ze az milo.
Ale wroce do pytania o skutecznosć wymiany pierscieni (panewki to tak przy okazji skoro sie je i tak odkreca).
Pojazd i tak ma pojsc na dluzszy czs do blacharza wiec nie chce mi sie wczesniej robic silnika kompleksowo.
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Przeczytaj pw...
Ogólnie - oczywiście - jeśli pierścienie olejowe są już wyjechane, wymiana na pewno nie zaszkodzi. Ale uazowskie pierścienie olejowe (te 4-częściowe) są bardzo żywotne - gros oleju te silniki wysysają przez zawory, oraz... po prostu gubią
Ciężko je uszczelnić, sam - robiąc te silniki dla ludzi - gwarantuję poprawną pracę silnika, za wyjątkiem szczelności - ta sprawa jest niemal beznadziejna w przypadku tak uaza, jak i żuka. Rzadko który silnik wytrzymuje "na sucho" więcej jak 20.000 km. Nieco lepiej jest w wołdze... Ale też daleko do ideału.
Ogólnie - oczywiście - jeśli pierścienie olejowe są już wyjechane, wymiana na pewno nie zaszkodzi. Ale uazowskie pierścienie olejowe (te 4-częściowe) są bardzo żywotne - gros oleju te silniki wysysają przez zawory, oraz... po prostu gubią

- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
I na debowych tlokach
te 500 tys. 
Powaznie mowie, nawet nie wiecie jakie raz z ojcem zrobilismy zdziwko jak przyjechal do warsztatu koles Nyska ktora nie palila raz na czas na jeden z garkow. PO zmierzeniu kompresji wyraznie jeden odstawal od reszty, wiec koles zdecydowal sie na rozbiorke. Nyske kupil jakies 2 tyg. wczesniej od jakiegos bazaro-handlarza. Jak sie rozebralo gore okazalo sie ze jeden z tlokow jest wyraznie nagpalony. Ale po wyciagnieciu dopiero widok przeszedl najsmielsze oczekiwania. Tlok zrobiony z tawardego drzewa. POdejrzewam ze z debu



Powaznie mowie, nawet nie wiecie jakie raz z ojcem zrobilismy zdziwko jak przyjechal do warsztatu koles Nyska ktora nie palila raz na czas na jeden z garkow. PO zmierzeniu kompresji wyraznie jeden odstawal od reszty, wiec koles zdecydowal sie na rozbiorke. Nyske kupil jakies 2 tyg. wczesniej od jakiegos bazaro-handlarza. Jak sie rozebralo gore okazalo sie ze jeden z tlokow jest wyraznie nagpalony. Ale po wyciagnieciu dopiero widok przeszedl najsmielsze oczekiwania. Tlok zrobiony z tawardego drzewa. POdejrzewam ze z debu



Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Inną, skuteczną metodą jest spęczenie tłoków (walcowanie na zimno), oczywiście razem z wymianą pierścieniAdampio pisze:To ja sie podepne pod temat pierscieniowy.
Czy jesli slnik bierze olej to racjonalna bylaby wymiana tylko pierscieni tlokowych .....

Dzis jak robiłem te pierścienie to okazało się , że tłoki są tak wspaniale obrobione że wojowałem z iglakami 2h żeby je doprowadzić do stanu normalności. wszystkie kanały na pierścienie trzeba było ogradować a poza tym jeden pierścień w ogóle się nie miescił w rowku.Spotkał się ktoś z takim wykonaniem?
Wot ruskaja technika
Wot ruskaja technika

Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
a potem kozikiem jak Janek z Grigorijem docierali panewkiTarpi pisze:Inną, skuteczną metodą jest spęczenie tłoków (walcowanie na zimno), oczywiście razem z wymianą pierścieni!. Bardzo dobre, gdy nie ma kapusty na nowe tłoki lub tulejowanie bloku. Koszt ok 50 zeta za sztukę.


Bo to chyba trzeba zmierzyc naprawde porzadnie tuleje zeby wiedziec jak go speczyc?
Gdzie i kto tak specza?
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
ten Piłsudski to zaprawde madry czlowiek bylSebastianS pisze:Nowy tłok niewiel więcej kosztuje... A piastę sworznia ma obrobioną, niewyruchane rowki pierścieni... Jak mówił Piłsudski - "do dupy z waszymi radami, do dupy... Wam Tarpi kury szczać prowadzać, a nie remonty robić"


MOC&OFFROAD-GOOD IDEA 
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4

CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4

sugerowalbym robic takie prace na tokarni, przynajmniej wieksza szansa ze rowki beda o jednakowej szerokosci i rownolegle do wzgledem siebie...gri74 pisze:Dzis jak robiłem te pierścienie to okazało się , że tłoki są tak wspaniale obrobione że wojowałem z iglakami 2h żeby je doprowadzić do stanu normalności. wszystkie kanały na pierścienie trzeba było ogradować a poza tym jeden pierścień w ogóle się nie miescił w rowku.Spotkał się ktoś z takim wykonaniem?
Wot ruskaja technika
co dotakiego wykonania to spotkalem sie podczas remontu M-72 i urala, [cenzura] nic nie pasowalo jak powinno

MOC&OFFROAD-GOOD IDEA 
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4

CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4

Nie wiem ile kosztuje nowy tłok do Uaza. Możliwe, że ze względów ekonomicznych to rozwiązanie jest bez sensu.SebastianS pisze:Nowy tłok niewiel więcej kosztuje... A piastę sworznia ma obrobioną, niewyruchane rowki pierścieni... Jak mówił Piłsudski - "do dupy z waszymi radami, do dupy... Wam Tarpi kury szczać prowadzać, a nie remonty robić"
Szydzisz bo nie rozumiesz.
Jak chcesz zrozumieć i nauczyć się czegoś, to zapraszam Cię na kawę i krótką lekcję praktyki.

- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Dzięki za zaproszenie... niewykluczone że skorzystam i z jednego i z drugiego... Ceny tłoków uazowskich znam z praktyki... A w rewanżu zapraszam Cię do mojego warsztatu na herbatę i wielką dawkę teroii całkiem bez zastosowaniaTarpi pisze:Nie wiem ile kosztuje nowy tłok do Uaza. Możliwe, że ze względów ekonomicznych to rozwiązanie jest bez sensu.SebastianS pisze:Nowy tłok niewiel więcej kosztuje... A piastę sworznia ma obrobioną, niewyruchane rowki pierścieni... Jak mówił Piłsudski - "do dupy z waszymi radami, do dupy... Wam Tarpi kury szczać prowadzać, a nie remonty robić"
Szydzisz bo nie rozumiesz.
Jak chcesz zrozumieć i nauczyć się czegoś, to zapraszam Cię na kawę i krótką lekcję praktyki.



- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość