Strona 1 z 2

JAKIE OPONY BFGoodrich

: czw sie 12, 2004 9:25 pm
autor: krzysiek-gdansk
Mam pytanie, a nie widziałem, żeby ten temat już był... Jakie opony BFGoodrich założyć do Uaz'a 469B, mosty oryginalne, silnik 2,4 benzyna oryginał... Chodzi mi o to żeby sobie nie ukręcić niczego przy pierwszym wjeździe w teren... Pomóżcie proszę... A jak juz będziecie chcieli kasztanić, to najpierw wypowiedzcie sie na temat opon a później możecie to zrobić...

: czw sie 12, 2004 9:30 pm
autor: banan
MT 31x10.5

: czw sie 12, 2004 9:44 pm
autor: krzysiek-gdansk
bo ja mam stomila 8.40x15 a ile to ma cali ?

: czw sie 12, 2004 9:55 pm
autor: banan
teoretycznie prawie 32...bfg będzie taki sam albo ciut wyższy...stomil jest do bani...z socjalistycznych opon to najlepszy i dużo lepszy od reszty to ja-192

: czw sie 12, 2004 9:59 pm
autor: krzysiek-gdansk
te stomile mam od początku tzn. od momentu kupienia wozu z policji... czyli 3 miechy... a co sądzisz o 32" ?? jaka jest różnica między 31 a 32", mocno będe rwał mosty ?

: czw sie 12, 2004 10:02 pm
autor: banan
nie powinieneś odczuć różnicy...mosty też...

: czw sie 12, 2004 10:11 pm
autor: krzysiek-gdansk
a jaka różnica w jeździe w terenie... opczywiście między 31 a 32... ?? tylko że z tego co kojarze to 32" maja 32/11.5/15 a 31" 31/10.5/15... bo są szersze o ten 1" i podobno właśnie ten 1" potrafi porwać mosty i to porządnie

: czw sie 12, 2004 10:18 pm
autor: banan
jaki to 8.40 / 15 czyli 8.40x8.40 / 15....
jeden cal to 2.5 cm czyli po 1.25 cm na strone...gaz i uaz jeździ na nich oryginalnie...ja na jakach nic nie ukręciłem a nie oszczędzałem zbytnio - pozatym producenci różnie robią - u jednego 31 to 74 cm a u drugiego 78 cm...podstawa to brak luzów w układzie napędowym (a w praktyce ograniczenie ich do minimum) bo to one najbardziej szkodzą...czy na jakach czy na bfg 31 będziesz jeździł bez wielkich scen - zależy to od stanu twojego auta...

: czw sie 12, 2004 10:22 pm
autor: banan
na bfg nie jeździłem ani na żadnej innej oponie o szerokości 10.5 - napewno lepiej niż na 8.40 ale różnica w cenie jest znaczna...za to ja 192 a 245 (standard uazowy) to duuża różnica...jeśli cię stać to kup bfg - napewno lepsze od jaków, ale można też kupić jaki a za oszczędzoną kase zrobić porządek z układem napędowym...no i jeszcze kierowca - wiele razy kotś poszedł na ruskich 245 tam gdzie inni stali na markowych oponach :D

: czw sie 12, 2004 10:25 pm
autor: krzysiek-gdansk
luzy minimalne, bo umiem to z ojcem zrobić. kierowca też spokojny bo to mój ojciec... więc jakby co to moge zanabyć 32/11.5/15?? bo może za rok będe sciągał Patrola z niemcowni i przydałoby się, żeby to jakoś pasowało i tu, i tu... bo jak będzie patrol to Uaz tylko turystycznie... dla ojca do zabawy i jazdy za mna... a ja będe patrolem upalał

: czw sie 12, 2004 10:27 pm
autor: BĄKU
Bezpiecznie jest 31/10,5/R15 i tak jak mówi Pan Banan, naważniejsza jest dbałośc o luzy na mostach, szczegónie atak z talerzem i jest to bardzo upierdliwe do korekty a reszta zależy od amoku opetańczego czy cię dorwie czy nie. Najgorsze jest oderwnaie kręcoego się koła od podłoża i ponowne uderzenie w glebe lub pełny but na ostrym podjeżdzie na dużych kołach. 8)

: czw sie 12, 2004 10:27 pm
autor: banan
no możesz, ale lepiej dal uaza (jeśli chodzi o bfg) był by 31x10.5...patrola jeśli nie zmotasz za mocno to też na 31 możesz jeździć...

: czw sie 12, 2004 10:31 pm
autor: krzysiek-gdansk
czyli wychodzi na to, że kupie BFG 31/10.5/R15... a teraz kolejny dylemat... jakie felgi do tego ?? Opłaca się kupować Mangelsy ?? Czy to po prostu wyrzucenie siana w błoto ??

: czw sie 12, 2004 10:33 pm
autor: banan
to zależy od tego ile masz kasy...uazowe felgi nie są złe - mocne i nie gną się jak np. honkerowskie...

: czw sie 12, 2004 10:35 pm
autor: banan
pamiętaj również, że patrola kupisz zapewne na felgach 16 - może zostaw mangelsy do niego...

: czw sie 12, 2004 10:38 pm
autor: krzysiek-gdansk
a uazowe felgi będą pasować do tych 31" BFG ?? i tu jest właśnie lipa, że patrole mają 16" felgi :( i te BFG... troszke nie będą pasowały... chyba, że się na 15 założy... a wogóle to nie słyszałem, żeby sie honkerowe fele gieły..

: czw sie 12, 2004 10:39 pm
autor: banan
będą pasować...
ide pa pa...do jutra...

: czw sie 12, 2004 10:41 pm
autor: krzysiek-gdansk
dobra dzięki, za odpowiedź... sija, może ktoś jeszcze ma coś do powiedzenia na temat tych opon i felg...

pozdrawiam.

: czw sie 12, 2004 10:52 pm
autor: BĄKU
Takie BFG 31-32" to jakieś 450 do 500 zł, felgę 16" z patrola sprzedasz Rempściarzom gdzieś za 150-180 z/ szt, za ile kupisz 15" felgi to nie wiem ale moze uda ci się zamienić w podobnej cenie, więc felgą bym się nie przejmował. Jeśli jesteś pewny tego patrola to z obserwacji mojej wynika, że patrol bez 33" to sobie nie pojeżdzi w terenie bo masa auta całkiem inna i ma nisko profilowaną ramę pośrodku więc za bardzo to i tak nie wchodzi zamiana w grę. Do Uaza szukałbym albo tanich nalewek 31" albo kupił ruskie do patrola min. 33" a nawet 35" i wtedy jeżdzi. 8)

: czw sie 12, 2004 10:55 pm
autor: krzysiek-gdansk
w sumie z tymi felami to jakoś by się dało radę, a odnośnie tych 31" do patrola to masz rację... nie ma sensu tego tam wpychać bo to i tak daleko nie pojedzie... ale 35" to troche za dużo chyba... a przynajmniej cena :P

: czw sie 12, 2004 11:12 pm
autor: BĄKU
Ceny nie sa takie straszne tylko nie można kupować w najbliższej hurtowni. 8)

: pt sie 13, 2004 12:03 am
autor: BĄKU
Nawet przy dbałości o regulację luzów na moście w Gazie/Uazie moze przy większej oponie dośc do skręcenia główki mostu, osłona półosi jest lączona nitami i wprasowana w osłonę dyfra, widziałem 2 takie przypadki z tego jeden przeżyłem we własnym Gaziku na 33" MT. 8)

: pt sie 13, 2004 12:07 am
autor: krzysiek-gdansk
ale właśnie slyszałem, że wielkość ma mniejsze znaczenie niż szerokość, bo ludzie zrywają 31/10.5/15 a normalnie jeżdżą na 33 ale 33/9.5/15 więc wychodzi na to że szerokość odgrywa dużą role...

: pt sie 13, 2004 12:11 am
autor: MOC
zarowno szerokosc jak i wysokosc odgrywa role....
przy zwiekszaniu szerokosci zwiekszaja sie opory tarcia, przy wzroscie wysokosci zmienia sie moment....

: pt sie 13, 2004 12:16 am
autor: BĄKU
Wiadomo, że im szersza opona tym więcej na niej zaklejonego błota i lepsza trakcja związana z większym kontaktem bieznika i podłoża, dlatego jeśli już ktoś zdecyduje się na 33" w Gazie/Uazie to im węższa opona tym cięzar odśrodkowy zapchanej kręcącej się opony będzie mniejszy, jeśli jeżdzisz spokojnie, dbasz o luzy na moscie to pewnie da radę wsadzić i upalać wąską oponę 33"/10,5/r15 ale gwrancji nigdy nie masz. 8)