Strona 1 z 2

Położenie zacisku

: sob kwie 10, 2010 7:47 pm
autor: EDEK:):):):)
Mam pytanie odnośnie polożenia zacisku hamulcowego lucas założonego w uazie mianowicie dzisiaj założyłem heble z zestawem wiadomym ( tarcza vitara + zacisk lucas girling + tarcza kotwiczna pod zacisk grubości 8 mm ) Umiejscowiłem go w tylnym położeniu z przewyższeniem tak mniej więcej na godzinie 10:00 używając nomenklatury wojskowej gdyż inaczej nie szło go założyć ( no chyba że założyć go na dole po prawej :-? ) i czy w tej pozycji będzie dobrze hamował ( uaz ) czy tylna pozycja nie pozbawia go skuteczności :-? :-? .Dopiero usiadłem do kompa nawet nie miałem czasu go przetestować bo już ciemno :)16 :)16 i żona krzyczy :o :o

Re: Położenie zacisku

: sob kwie 10, 2010 8:10 pm
autor: rudobrody
Hamuje jak diabli :)2 zwłaszcza w połączeniu z pompą uaza i oryginalnym wspomaganiem,ja być bardzo zadowolony z tego rozwiązania,ja zapomnieć co to problemy z hamulcami :lol:
To moja prywatna opinia,może się różnić od opinii ekspertów :)21

Re: Położenie zacisku

: sob kwie 10, 2010 8:14 pm
autor: EDEK:):):):)
Ja mam serwo z merca a pompę z lublina tą dużą i na razie tylko tarczowe przód a mój montaż czytaj położenie zacisku poprawne :-? ?? ?? :roll:

Re: Położenie zacisku

: sob kwie 10, 2010 8:20 pm
autor: rudobrody
Mam też z tyłu z jedną różnicą,moje są na godz.22.00 :D

Re: Położenie zacisku

: sob kwie 10, 2010 8:26 pm
autor: EDEK:):):):)
Moja wypowiedz dotyczyła zegara 12-to godzinnego czyli też mam na 22:00 :)21 :)21 :)2 :)2

Re: Położenie zacisku

: sob kwie 10, 2010 8:33 pm
autor: rudobrody
Z tyłu zostawiłem bębny hamują OK nawet na śliskim tył przy hamowaniu nie wyprzedza przodu
nie chcę komplikować sobie życia eksperymentami z korektorami siły hamowania choć marzą mi się tarczówki na tył z hamulcem ręcznym :roll:

Re: Położenie zacisku

: sob kwie 10, 2010 8:46 pm
autor: EDEK:):):):)
Zasadniczo posiadam zestaw gotowy do montażu z zaciskami toyoty cariny tylko wpierw oblukam średnicę tloczkow :)21 :)21

Re: Położenie zacisku

: sob kwie 10, 2010 8:49 pm
autor: EDEK:):):):)
A może ktoś z kolegów wypowie się czy zaciski z cariny\camry nadają się do współpracy z zaciskami z poldolota na przodzie i czy oby nie będą za duże ?? ?? :-?

Re: Położenie zacisku

: ndz kwie 11, 2010 2:37 pm
autor: EDEK:):):):)
Witam chyba za szybko pochwaliłem montaż hamulców tarczowych a mianowicie z rana dokonałem próby hebli i okazało się że dramat.Po odpowietrzeniu okazało się że pompa nawet nie ruszyła tłoczków z przodu.Rozebrałem cały układ jeszcze raz a w szczególności przewody czy oby nie zablokowało przepływu płynu ale nie były nie drożne :-? .Następnie sprzawdziłem po kolejnym montażu sprawdziłem czy tył hamuje i tył hamował i pytanie czyżby pompa od lublina była tak mało wydajna :o :o :)16 Posiadam pompę z merca oryginalną czy warto spróbować założyć ją czy może szlag trafił uszczelnienia ( gumki ) w pompie :-? Wnioskuję to tym iż po odkręceniu przewodów i pompowaniu płyn nie tryskał tylko tak jakoś niemrawo wypływał.Podczas odpowietrzania też niemrawo tryskało :-? Czy ktoś ma zamontowaną taką pompę z lublina i zaciski ze zbliżoną pojemnością tłoczków ?? .Opiszcie proszę wasze doświadczenia w tym temacie :( :-?
Ponadto przy odpowietrzaniu pedał nie chciał urosnąć ( stać się twardy ) jednakże nie wpadał w podłogę po prostu utrzymywał stan odbijania.Dodam że przewody hamulcowe nówki elastyczne też :-?

Re: Położenie zacisku

: ndz kwie 11, 2010 8:37 pm
autor: carinus
EDEK:):):):) pisze:A może ktoś z kolegów wypowie się czy zaciski z cariny\camry nadają się do współpracy z zaciskami z poldolota na przodzie i czy oby nie będą za duże ?? ?? :-?
Zacisk toyoty jest znacznie większy od lukasa i wstaw go na przód.Zamocowanie zacisku musisz umiejscowić tak aby nie przeszkadzał w pracy piasty i odpowietrznik był na samym szczycie zacisku.Dziwnie sie zachowuje ta Twoja pompa,moze zmień na tę z merca jeśli mozesz.

Re: Położenie zacisku

: ndz kwie 11, 2010 9:11 pm
autor: EDEK:):):):)
Poprzeglądałem trochę forum i poszedłem za radą jednego kolegi i zamieniłem przewody w pompie tzn. tył na przód i ta sekcja co odpowiada za hamowanie tyłu ( mały zbiorniczek przód pompy ) po kilku pompnięciach wysunęła tłoczki na przodzie :)21 czyli wnioskuję iż sekcja odpowiedzialna za hamowanie przodu ( duży zbiorniczek od strony serwa ) jest uszkodzona ( gumki ).Już wymontowałem pompę i rozebrałem jutro podskoczę do sklepu może dobiorę uszczelnienia :-? :-? i wtedy się zobaczy.Przecież tak wielka pompa musi dać radę tak małym zaciskom jakie ma polonez .A czy połączenie tej pompy z serwem merca w123 jest dostatecznie wydajne chodzi mi o ten popychacz co wciska tłoczyska pompy czy oby nie jest za krótki.Na cylinderkach uazowych auto dęba dawało ale tu mam wątpliwości :-? :(

Re: Położenie zacisku

: ndz kwie 11, 2010 9:18 pm
autor: EDEK:):):):)
Odnośnie zacisku toyotowskiego to mam te tylne nie przednie a raz przez głupotę już je miałem na przodzie i owszem hamowały ale wiadomo dosyć słabo :)21 :)21 dopiero mnie kolega uświadomil co zrobilem to sam z siebie się uśmiałem po pachy :oops: :oops: :)21 :)21

Re: Położenie zacisku

: ndz kwie 11, 2010 9:23 pm
autor: carinus
EDEK:):):):) pisze: :)21 dopiero mnie kolega uświadomil co zrobilem to sam z siebie się uśmiałem po pachy :oops: :oops: :)21 :)21

Na szczęście śmiech to zdrowie,a zdrowia Ci trzeba zeby skończyć te hamulce.

Re: Położenie zacisku

: ndz kwie 11, 2010 9:27 pm
autor: EDEK:):):):)
Dokładnie ale mam jedną zasadę której się nauczyłem przy uazie że jak już jestem mocno zmęczony przychodzi wkurwie.... e pomysły się skończyły to trzeba szybko odejść od auta iś do domu posiedzieć uspokoić się bo jak nie to na bank coś się spier....papier przy sprzęcie a to śrubkę urwie a to indziej czego nie dokręci i od nowa rozbieranie :( :( :)16

Re: Położenie zacisku

: ndz kwie 11, 2010 10:10 pm
autor: zippo68
EDEK:):):):) pisze:Dokładnie ale mam jedną zasadę której się nauczyłem przy uazie że jak już jestem mocno zmęczony przychodzi wkurwie.... e pomysły się skończyły to trzeba szybko odejść od auta iś do domu posiedzieć uspokoić się bo jak nie to na bank coś się spier....papier przy sprzęcie a to śrubkę urwie a to indziej czego nie dokręci i od nowa rozbieranie :( :( :)16
Taaa spokojność, tylko spokojność może nas uratować. Nerw nie wskazany :)21

Re: Położenie zacisku

: pn kwie 12, 2010 8:06 pm
autor: rudobrody
W przypadku walenia w gumy przez Uaz-a nalęży pokazać mu się z aparatem fotograficznym,wypowiedzieć magiczną formułę:(koniec tego ty s.......synie wystawiam cię na alledrogo) :)11
Mnie to pomaga a on nawet bez naprawy ze strachu robi jeszcze 50 km zanim zdechnie :)21

Re: Położenie zacisku

: pn kwie 12, 2010 8:09 pm
autor: EDEK:):):):)
Nie wiem jak u innych ale u mnie zestaw z zaciskami lucasa nie dziala :)16 :)16 .Po prostu tylko się tarcze cieple robią i nic poza tym się nie dzieje , tył hamuje jak głupi i tylko on zatrzymuje autko nawet na piachu nie zrobił nawet markowania próby zablokowania kół :( :( .Nie wiem co żle zrobiłem ale dziesiątki razy odpowietrzało się heble i robiło ale to już powoli mnie przerasta :)3 :)3 .Czy w polonezie też tak trudno się hamuje czy jak.Dzisiaj dałem nówkę zestaw naprawczy pompy hamulcowej , powietrza nie ma w układzie , tłoczki chodzą ładnie, wsio nowe i dupa :)16 W amoku wstawiłem pompę oryginał pompę merca w123 i efekt jest ten sam tył żyleta przód dupa.Poradzcie co robić i gdzie te legendarne heble tarczowe :o :o

Re: Położenie zacisku

: pn kwie 12, 2010 8:16 pm
autor: carinus
EDEK:):):):) pisze:....Poradzcie co robić i gdzie te legendarne heble tarczowe :o :o
Jak to gdzie,u mnie i kilku innych którzy nie kombinowali tylko założyli sprawdzone zestawy.Sam zakładałem u siebie przednie zaciski z cariny a tylne od Vitary i lepszych hebli nie trzeba.Pompa jest tez z cariny razem z servem.Kapcie mam 265 i mocniejsze depnięcie hebla pali opony na suchym czarnym.Nigdy nie uwazałem wynalazków w polonezie za udane i chyba cos w tym jest.

Re: Położenie zacisku

: pn kwie 12, 2010 8:32 pm
autor: Mag69
EDEK:):):):) pisze:Nie wiem jak u innych ale u mnie zestaw z zaciskami lucasa nie dziala :)16 :)16 .Po prostu tylko się tarcze cieple robią i nic poza tym się nie dzieje , tył hamuje jak głupi i tylko on zatrzymuje autko nawet na piachu nie zrobił nawet markowania próby zablokowania kół :( :( .Nie wiem co żle zrobiłem ale dziesiątki razy odpowietrzało się heble i robiło ale to już powoli mnie przerasta :)3 :)3 .Czy w polonezie też tak trudno się hamuje czy jak.Dzisiaj dałem nówkę zestaw naprawczy pompy hamulcowej , powietrza nie ma w układzie , tłoczki chodzą ładnie, wsio nowe i dupa :)16 W amoku wstawiłem pompę oryginał pompę merca w123 i efekt jest ten sam tył żyleta przód dupa.Poradzcie co robić i gdzie te legendarne heble tarczowe :o :o
sprawdź cy nie pomyliłeś zacisków L/P

tuz przed rajdem montowałem tarczówki i w ferworze walki pomyliłem, odpowietrznik był nie na samej górze i zostawało powietrze

:)21

Re: Położenie zacisku

: pn kwie 12, 2010 8:44 pm
autor: carinus
Pisał ze odpowietrzał to chyba źle nie założył.

Re: Położenie zacisku

: wt kwie 13, 2010 3:49 pm
autor: EDEK:):):):)
Zaraz jeszcze raz wszystko posprawdzamy i jeszcze raz poodpowietrzamy i zobaczymy w profesjonalnym zakładzie bo już tracę cierpliwość do siebie oczywiście bo prawa mechaniki są niezmienne 8) 8) i dam znać co i jak coby innych szlag nie trafiał a czy przekrój przewodów miedzianych ma znaczenie wielkie ?? ?? ?? :-? bo ja dałem standardowe jak do tej pory miałem przy których hamował b.dobrze ?? ??

Re: Położenie zacisku

: wt kwie 13, 2010 8:54 pm
autor: EDEK:):):):)
Dzisiaj niestety nie ruszyliśmy hebli tylko sprawy pośrednie - krzyżaki , jutro jak czas pozwoli końcówki drążków i wreszcie heble i tu po uwadze kolegi na temat zamiany zacisków L/P pojawia się wątpliwość że mogłem zamienić zaciski :-? .Zaciski na przodzie mogą wylądować tylko na 22:00 ( motając samemu ) wiadoma sprawa i jakby ich nie motać ( piszę o polonezowym zacisku ) to odpowietrznik ma być na samym szczycie razem z przewodem elastycznym w górnym położeniu skierowany do przodu tak ?? ?? .I w takim położeniu jak twierdzą osoby mające tak zmotane musi działać :-? Więc mam odwrotnie ,jednak odpowietrzałem na zdjętym zacisku zblokowanym stalową kostką o rozmiarze wciśniętego tłoczka :wink: z odpowietrznikiem na szczycie i nie ma bata że jakiekolwiek powietrze zostało 8) .No chyba że założenie konstrukcyjne zakłada ( i zasada działania całości zacisku ) że ma być prawo na prawo i lewo na lewo co zasadniczo jest logiczne jak cholera :)21 :)21 :)21 i inaczej być nie może :oops: :oops:

Re: Położenie zacisku

: śr kwie 14, 2010 1:51 pm
autor: cmegorz
witam. a ja mam problem tego typu ze hamulec jest na tzw trzy, razy z przodu mam zaciski od golfa, tył orginał bębny, pompa i serwo są jakieś małe takie miałem pod rekom może być od jakieś bmw lub reno firmy bosch, czy przyczyna może być zamała pompa?, czy jaką trefna złożyłem? pozdrawiam

Re: Położenie zacisku

: śr kwie 14, 2010 2:34 pm
autor: carinus
cmegorz pisze:zamała pompa?, czy jaką trefna złożyłem? pozdrawiam
Tak jak piszesz-pompa za mała i w dodatku trefna.

Re: Położenie zacisku

: śr kwie 14, 2010 5:41 pm
autor: cmegorz
załuzmy ze by była dobra to mozliwe ze jest za mała?