podłączenie alternatora bosch

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

podłączenie alternatora bosch

Post autor: konrad1983nr1 » czw maja 20, 2010 3:28 pm

Witam
Panowie potrzebuje pomocy, padł mi alternator i zamiast zukowskiego, montuje boscha, tylko nie wiem jak go podłączyc, mam dwa przewody, + i wyjscie na regulator napięcia i nie wiem który gdzie podłączyć, postaram sie wkleić zdjęcia za chwile
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Re: podłączenie alternatora bosch

Post autor: konrad1983nr1 » czw maja 20, 2010 3:33 pm

Obrazek

Obrazek

Obrazek
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Re: podłączenie alternatora bosch

Post autor: konrad1983nr1 » czw maja 20, 2010 4:48 pm

http://allegro.pl/item1011737847_altern ... v_50a.html to wychodzi ze coś takiego jest tylko z silnika 1.4
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: podłączenie alternatora bosch

Post autor: 9mm » czw maja 20, 2010 7:37 pm

wydaje mi się że regulator napięcia masz od razu w alternatorze , plus dajesz tylko na akumulator , cienki przewód to chyba wzbudzenie. Tak podłączyłem altek z bmw i vW do zmot i hula (nie robiłem lampek , mam woltomierze w układzie)

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Re: podłączenie alternatora bosch

Post autor: konrad1983nr1 » czw maja 20, 2010 7:48 pm

no podłączyłem już, po pomiarach wychodzi ze jest regulator wbudowany, mam amperomierz na "desce" :wink: ale zabardzo za zero to on nie przechodzi, nawet jak nic nie włączone, nie wiem czy lepszy od żukowskiego, w sumie za ta sama cene
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

uazevo1
 
 
Posty: 182
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 8:01 pm
Lokalizacja: Myślenice

Re: podłączenie alternatora bosch

Post autor: uazevo1 » czw maja 20, 2010 9:01 pm

Podłącze sie do tematu mam podobny objaw: Kiedy wszystkie odbiorniki są wyłączone amperomierz wskazuje 0 a jeśli włącze cokolwiek przechodzi na minus w zależności ile tego na włanczam tym bardziej wskazówka na minusie. Nie przeszkadza mi to zbytnio ale chciał bym sie w końcu dowiedzieć co to za zjawisko tym powoduje?? (alternator mistubishi pajero z wbudowanym regulatorem ,amperomierz żuk)
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem

skyrafal
 
 
Posty: 195
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 5:08 pm
Lokalizacja: Mielec

Re: podłączenie alternatora bosch

Post autor: skyrafal » czw maja 20, 2010 10:12 pm

ludzie, po pierwsze - każdy normalny alternator ma wbudowany regulator napięcia. podłącza się + do akumulatora, a ten drugi kabelek do żaróweczki kontrolnej.
często bywa tak, że musi byc podłączona żaróweczka kontrolna ładowania o mocy 2-5W i to ma związek ze wzbudzieniem. nie ma żaróweczki - nie ma ładowania. w uazie takiej żaróweczki nie było, bo był amperomierz. więc jeśli się idzie z duchem nowoczesności zakładając 20 letni alternator Bosh :)21 to trzeba pamiętac o kontrolce.

po drugie - elektryka w uazie jest często fantazją na temat instalacji elektrycznej, a nie rzeczywistą instalacją elektryczną.
więc żeby się na 100% przekonac, że macie ładowanie robi się tak :

uruchamia silnik, włącza światła np. krótkie i na pracującym silniku zdejmuje klemę + z akumulatora. jeśli jest ładowanie to silnik będzie pracował nadal, jeśli nie ma to momentalnie zgaśnie, bo prąd pobierany jest wyłącznie z akumulatora.

wbrew pozorom na sprawnym akumulatorze silnik popracuje ze 2h bez ładowania.
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: podłączenie alternatora bosch

Post autor: Adampio » czw maja 20, 2010 11:03 pm

A nie wystarczy zmierzyć napięcia na aku przy włączonym i wyłączonym silniku?

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Re: podłączenie alternatora bosch

Post autor: konrad1983nr1 » czw maja 20, 2010 11:43 pm

no to musi ładowac bo skoro podłączyłem, odpalił a jak chciałem zgasić i przekreciłem kluczyk to ni chu chu :)21 , ale zdiagnozowałem problemo, hehehe na wzbudzenie napięci było podawane cały czas, bez wzgledu na położenie kluczyka, swoja droga ciekaw jestem jak to sie działo ze na starym alternatorze działało bez problemu :-?
apropo (czy jak sie to pisze :wink: ) 2 h pracy bez ładowania moze i tak, ale w ostatniej fazie jak chcesz odpalic to juz tylko korba ratuje :)21 , na szczescie nie wyjeżdzam z garażu bez niej :)23
Ostatnio zmieniony czw maja 20, 2010 11:51 pm przez konrad1983nr1, łącznie zmieniany 1 raz.
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: podłączenie alternatora bosch

Post autor: klucz13 » czw maja 20, 2010 11:50 pm

konrad1983nr1 pisze:, swoja droga ciekaw jestem jak to sie działo ze na starym alternatorze działało bez problemu :-?
Popsuty był
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Re: podłączenie alternatora bosch

Post autor: konrad1983nr1 » czw maja 20, 2010 11:53 pm

klucz13 pisze:
konrad1983nr1 pisze:, swoja droga ciekaw jestem jak to sie działo ze na starym alternatorze działało bez problemu :-?
Popsuty był
:)21
3 lata tak samo było wszystko, dopiero teraz sie popśnił
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: podłączenie alternatora bosch

Post autor: klucz13 » pt maja 21, 2010 12:00 am

konrad1983nr1 pisze:
3 lata tak samo było wszystko, dopiero teraz sie popśnił
To trz było go odpśnić i nie miał byś dylematów :D to są dwa rożne sprzety i innych epok wiec różniece muszą być
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: podłączenie alternatora bosch

Post autor: carinus » pt maja 21, 2010 9:05 am

Jak się bierze alternator z konkretnego modelu samochodu,to trzeba brac tez schemat instalacji z tego modelu i motać identycznie jak w tym schemacie.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Re: podłączenie alternatora bosch

Post autor: konrad1983nr1 » pt maja 21, 2010 9:51 am

klucz13 pisze:
konrad1983nr1 pisze:
3 lata tak samo było wszystko, dopiero teraz sie popśnił
To trz było go odpśnić i nie miał byś dylematów :D to są dwa rożne sprzety i innych epok wiec różniece muszą być
:)21
odpśnienie w tej same cenie co ten, a roboty bym miał wiecej :)23 , a tu tylko obciołem troche ucho, rozwierciłem jeden otwór, przybliżyłem tulejke to wentylatora, skreciłem i podłączyłem, już wszystko gra
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Re: podłączenie alternatora bosch

Post autor: konrad1983nr1 » pt maja 21, 2010 2:23 pm

noż qu :)11 , popodłanczane, ładowanie jest ale jak przekrece kluczyk żeby zgasić to nie da rady, zasilanie na wzbudzenie podane z bezpiecznika który po wyłączeniu zapłonu nie powinien podawać napięcia, wyjście z alternatora wpięte za stary regulator napięcia, gdzie wpiąć to ostatnie żeby po przekreceniu kluczyka wyłanczało i był wskażnik ładowania na desce :(
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: podłączenie alternatora bosch

Post autor: carinus » sob maja 22, 2010 10:46 am

konrad1983nr1 pisze:noż qu :)a, gdzie wpiąć to ostatnie żeby po przekreceniu kluczyka wyłanczało i był wskażnik ładowania na desce :(
W/g schematu.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Re: podłączenie alternatora bosch

Post autor: BROWAR_PL » ndz maja 23, 2010 11:26 am

Jak chcesz mieć pewność że prąd ma zniknąć to weź wzbudzenie spod zasilania cewki.

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Re: podłączenie alternatora bosch

Post autor: konrad1983nr1 » ndz maja 23, 2010 3:18 pm

BROWAR_PL pisze:Jak chcesz mieć pewność że prąd ma zniknąć to weź wzbudzenie spod zasilania cewki.
otóż błąd, już zrobiłem, wzbudzenie było podane dobrze, tylko wyjście z alternatora było podbiete nie tam gdzie trzeba, czyli za stacyjke, po wyłączeniu stacyjki prąd w obwodzie był dalej bo podawał go tam alternator, teraz podłaćzyłem ładowanie bezpośrednio pod amperomierz i jest lux, poradziłem sobie bez schematów :)23
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: podłączenie alternatora bosch

Post autor: carinus » wt maja 25, 2010 4:49 pm

konrad1983nr1 pisze:
poradziłem sobie bez schematów :)23
Raczej udało się podłączyć po długim grzebaniu,a można było o wiele szybciej i prościej...
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Re: podłączenie alternatora bosch

Post autor: konrad1983nr1 » wt maja 25, 2010 5:57 pm

carinus pisze:
konrad1983nr1 pisze:
poradziłem sobie bez schematów :)23
Raczej udało się podłączyć po długim grzebaniu,a można było o wiele szybciej i prościej...
nie po grzebaniu a logicznym przemyśleniu sprawy, schemat w tej instalacji raczej nie pomoże :wink:
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: podłączenie alternatora bosch

Post autor: carinus » wt maja 25, 2010 9:19 pm

Mam nieco odmienne zdanie na temat motania instalacji z różnych elementów po swojemu.Kiedyś jak coś robiłem to pamiętałem przez miesiąc,może dwa,ale po roku już nie wiedziałem co do czego było podłączone i jak prowadzone.Dlatego teraz nie robię druciarstwa tylko podłączyłem alternator toyotowski tak jak jest podłączony w oryginalnej instalacji i wiem ze wazmę schemat i będe wiedział co i gdzie idzie.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: podłączenie alternatora bosch

Post autor: PiRoman » wt maja 25, 2010 9:30 pm

konrad1983nr1 pisze:
nie po grzebaniu a logicznym przemyśleniu sprawy
Kiedyś tak spaliłem żuka... to była robota bardzo logicznie przemyślana... rzekł bym... :)21
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Re: podłączenie alternatora bosch

Post autor: luk » wt cze 08, 2010 7:11 pm

skyrafal pisze:l....

uruchamia silnik, włącza światła np. krótkie i na pracującym silniku zdejmuje klemę + z akumulatora. jeśli jest ładowanie to silnik będzie pracował nadal, jeśli nie ma to momentalnie zgaśnie, bo prąd pobierany jest wyłącznie z akumulatora.

....
Nie polecam takich zabaw. Akumulator pełni role bufora, przy odłączeniu akumulatora od układu przy pracującym silniku, regulator może nie zdążyć obniżyć napięcia (lub w ogóle mocno stracić na stabilności) i może pojawić się wysokie napięcie w układzie i coś uaplić (radio, CB).
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

skyrafal
 
 
Posty: 195
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 5:08 pm
Lokalizacja: Mielec

Re: podłączenie alternatora bosch

Post autor: skyrafal » wt cze 08, 2010 9:24 pm

konrad1983nr1 pisze:
carinus pisze:
konrad1983nr1 pisze:
poradziłem sobie bez schematów :)23
Raczej udało się podłączyć po długim grzebaniu,a można było o wiele szybciej i prościej...
nie po grzebaniu a logicznym przemyśleniu sprawy, schemat w tej instalacji raczej nie pomoże :wink:

oczywiście, że nie na motaniu rzecz polega. stacyjka ma rozłączac zasilanie zapłonu, a nie niewiadomo co. 1 kabelek ! ! !
gdy układ zapłonowy nie ma zasilania to wiadomo, że iskry nie będzie i siłą rzeczy silnik stanie.
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość