podłączenie alternatora bosch
Moderator: Student
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
podłączenie alternatora bosch
Witam
Panowie potrzebuje pomocy, padł mi alternator i zamiast zukowskiego, montuje boscha, tylko nie wiem jak go podłączyc, mam dwa przewody, + i wyjscie na regulator napięcia i nie wiem który gdzie podłączyć, postaram sie wkleić zdjęcia za chwile
Panowie potrzebuje pomocy, padł mi alternator i zamiast zukowskiego, montuje boscha, tylko nie wiem jak go podłączyc, mam dwa przewody, + i wyjscie na regulator napięcia i nie wiem który gdzie podłączyć, postaram sie wkleić zdjęcia za chwile
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
Re: podłączenie alternatora bosch
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
Re: podłączenie alternatora bosch
http://allegro.pl/item1011737847_altern ... v_50a.html to wychodzi ze coś takiego jest tylko z silnika 1.4
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
Re: podłączenie alternatora bosch
wydaje mi się że regulator napięcia masz od razu w alternatorze , plus dajesz tylko na akumulator , cienki przewód to chyba wzbudzenie. Tak podłączyłem altek z bmw i vW do zmot i hula (nie robiłem lampek , mam woltomierze w układzie)
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
Re: podłączenie alternatora bosch
no podłączyłem już, po pomiarach wychodzi ze jest regulator wbudowany, mam amperomierz na "desce"
ale zabardzo za zero to on nie przechodzi, nawet jak nic nie włączone, nie wiem czy lepszy od żukowskiego, w sumie za ta sama cene

UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
Re: podłączenie alternatora bosch
Podłącze sie do tematu mam podobny objaw: Kiedy wszystkie odbiorniki są wyłączone amperomierz wskazuje 0 a jeśli włącze cokolwiek przechodzi na minus w zależności ile tego na włanczam tym bardziej wskazówka na minusie. Nie przeszkadza mi to zbytnio ale chciał bym sie w końcu dowiedzieć co to za zjawisko tym powoduje?? (alternator mistubishi pajero z wbudowanym regulatorem ,amperomierz żuk)
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem
Re: podłączenie alternatora bosch
ludzie, po pierwsze - każdy normalny alternator ma wbudowany regulator napięcia. podłącza się + do akumulatora, a ten drugi kabelek do żaróweczki kontrolnej.
często bywa tak, że musi byc podłączona żaróweczka kontrolna ładowania o mocy 2-5W i to ma związek ze wzbudzieniem. nie ma żaróweczki - nie ma ładowania. w uazie takiej żaróweczki nie było, bo był amperomierz. więc jeśli się idzie z duchem nowoczesności zakładając 20 letni alternator Bosh
to trzeba pamiętac o kontrolce.
po drugie - elektryka w uazie jest często fantazją na temat instalacji elektrycznej, a nie rzeczywistą instalacją elektryczną.
więc żeby się na 100% przekonac, że macie ładowanie robi się tak :
uruchamia silnik, włącza światła np. krótkie i na pracującym silniku zdejmuje klemę + z akumulatora. jeśli jest ładowanie to silnik będzie pracował nadal, jeśli nie ma to momentalnie zgaśnie, bo prąd pobierany jest wyłącznie z akumulatora.
wbrew pozorom na sprawnym akumulatorze silnik popracuje ze 2h bez ładowania.
często bywa tak, że musi byc podłączona żaróweczka kontrolna ładowania o mocy 2-5W i to ma związek ze wzbudzieniem. nie ma żaróweczki - nie ma ładowania. w uazie takiej żaróweczki nie było, bo był amperomierz. więc jeśli się idzie z duchem nowoczesności zakładając 20 letni alternator Bosh

po drugie - elektryka w uazie jest często fantazją na temat instalacji elektrycznej, a nie rzeczywistą instalacją elektryczną.
więc żeby się na 100% przekonac, że macie ładowanie robi się tak :
uruchamia silnik, włącza światła np. krótkie i na pracującym silniku zdejmuje klemę + z akumulatora. jeśli jest ładowanie to silnik będzie pracował nadal, jeśli nie ma to momentalnie zgaśnie, bo prąd pobierany jest wyłącznie z akumulatora.
wbrew pozorom na sprawnym akumulatorze silnik popracuje ze 2h bez ładowania.
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe
Re: podłączenie alternatora bosch
A nie wystarczy zmierzyć napięcia na aku przy włączonym i wyłączonym silniku?
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
Re: podłączenie alternatora bosch
no to musi ładowac bo skoro podłączyłem, odpalił a jak chciałem zgasić i przekreciłem kluczyk to ni chu chu
, ale zdiagnozowałem problemo, hehehe na wzbudzenie napięci było podawane cały czas, bez wzgledu na położenie kluczyka, swoja droga ciekaw jestem jak to sie działo ze na starym alternatorze działało bez problemu 
apropo (czy jak sie to pisze
) 2 h pracy bez ładowania moze i tak, ale w ostatniej fazie jak chcesz odpalic to juz tylko korba ratuje
, na szczescie nie wyjeżdzam z garażu bez niej 


apropo (czy jak sie to pisze



Ostatnio zmieniony czw maja 20, 2010 11:51 pm przez konrad1983nr1, łącznie zmieniany 1 raz.
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
Re: podłączenie alternatora bosch
Popsuty byłkonrad1983nr1 pisze:, swoja droga ciekaw jestem jak to sie działo ze na starym alternatorze działało bez problemu

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
Re: podłączenie alternatora bosch
3 lata tak samo było wszystko, dopiero teraz sie popśniłklucz13 pisze:Popsuty byłkonrad1983nr1 pisze:, swoja droga ciekaw jestem jak to sie działo ze na starym alternatorze działało bez problemu
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
Re: podłączenie alternatora bosch
To trz było go odpśnić i nie miał byś dylematówkonrad1983nr1 pisze:
3 lata tak samo było wszystko, dopiero teraz sie popśnił


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: podłączenie alternatora bosch
Jak się bierze alternator z konkretnego modelu samochodu,to trzeba brac tez schemat instalacji z tego modelu i motać identycznie jak w tym schemacie.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
Re: podłączenie alternatora bosch
odpśnienie w tej same cenie co ten, a roboty bym miał wiecejklucz13 pisze:To trz było go odpśnić i nie miał byś dylematówkonrad1983nr1 pisze:
3 lata tak samo było wszystko, dopiero teraz sie popśniłto są dwa rożne sprzety i innych epok wiec różniece muszą być

UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
Re: podłączenie alternatora bosch
noż qu
, popodłanczane, ładowanie jest ale jak przekrece kluczyk żeby zgasić to nie da rady, zasilanie na wzbudzenie podane z bezpiecznika który po wyłączeniu zapłonu nie powinien podawać napięcia, wyjście z alternatora wpięte za stary regulator napięcia, gdzie wpiąć to ostatnie żeby po przekreceniu kluczyka wyłanczało i był wskażnik ładowania na desce 


UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
Re: podłączenie alternatora bosch
W/g schematu.konrad1983nr1 pisze:noż qua, gdzie wpiąć to ostatnie żeby po przekreceniu kluczyka wyłanczało i był wskażnik ładowania na desce
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: podłączenie alternatora bosch
Jak chcesz mieć pewność że prąd ma zniknąć to weź wzbudzenie spod zasilania cewki.
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
Re: podłączenie alternatora bosch
otóż błąd, już zrobiłem, wzbudzenie było podane dobrze, tylko wyjście z alternatora było podbiete nie tam gdzie trzeba, czyli za stacyjke, po wyłączeniu stacyjki prąd w obwodzie był dalej bo podawał go tam alternator, teraz podłaćzyłem ładowanie bezpośrednio pod amperomierz i jest lux, poradziłem sobie bez schematówBROWAR_PL pisze:Jak chcesz mieć pewność że prąd ma zniknąć to weź wzbudzenie spod zasilania cewki.

UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
Re: podłączenie alternatora bosch
Raczej udało się podłączyć po długim grzebaniu,a można było o wiele szybciej i prościej...konrad1983nr1 pisze:
poradziłem sobie bez schematów
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
Re: podłączenie alternatora bosch
nie po grzebaniu a logicznym przemyśleniu sprawy, schemat w tej instalacji raczej nie pomożecarinus pisze:Raczej udało się podłączyć po długim grzebaniu,a można było o wiele szybciej i prościej...konrad1983nr1 pisze:
poradziłem sobie bez schematów

UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
Re: podłączenie alternatora bosch
Mam nieco odmienne zdanie na temat motania instalacji z różnych elementów po swojemu.Kiedyś jak coś robiłem to pamiętałem przez miesiąc,może dwa,ale po roku już nie wiedziałem co do czego było podłączone i jak prowadzone.Dlatego teraz nie robię druciarstwa tylko podłączyłem alternator toyotowski tak jak jest podłączony w oryginalnej instalacji i wiem ze wazmę schemat i będe wiedział co i gdzie idzie.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: podłączenie alternatora bosch
Kiedyś tak spaliłem żuka... to była robota bardzo logicznie przemyślana... rzekł bym...konrad1983nr1 pisze:
nie po grzebaniu a logicznym przemyśleniu sprawy

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: podłączenie alternatora bosch
Nie polecam takich zabaw. Akumulator pełni role bufora, przy odłączeniu akumulatora od układu przy pracującym silniku, regulator może nie zdążyć obniżyć napięcia (lub w ogóle mocno stracić na stabilności) i może pojawić się wysokie napięcie w układzie i coś uaplić (radio, CB).skyrafal pisze:l....
uruchamia silnik, włącza światła np. krótkie i na pracującym silniku zdejmuje klemę + z akumulatora. jeśli jest ładowanie to silnik będzie pracował nadal, jeśli nie ma to momentalnie zgaśnie, bo prąd pobierany jest wyłącznie z akumulatora.
....
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Re: podłączenie alternatora bosch
konrad1983nr1 pisze:nie po grzebaniu a logicznym przemyśleniu sprawy, schemat w tej instalacji raczej nie pomożecarinus pisze:Raczej udało się podłączyć po długim grzebaniu,a można było o wiele szybciej i prościej...konrad1983nr1 pisze:
poradziłem sobie bez schematów
oczywiście, że nie na motaniu rzecz polega. stacyjka ma rozłączac zasilanie zapłonu, a nie niewiadomo co. 1 kabelek ! ! !
gdy układ zapłonowy nie ma zasilania to wiadomo, że iskry nie będzie i siłą rzeczy silnik stanie.
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość