UAZ- koszty ale trochę inaczej

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

UAZ- koszty ale trochę inaczej

Post autor: Ziołek » czw cze 10, 2010 5:21 pm

Witam.
Chciałem zapytać szanownych specjalistów o koszt pewnej operacji, ale od początku.
Kolega posiadający 4 Warszawy (w tym 1 jeżdżąca i wyglądająca!) i drugi, posiadający Fiata 125p z '72, wkręcili mnie w kosztowną sprawę (mam nadzieje że z tą kosztownością się właśnie mylę).
Mianowicie czy ktoś się orientuje w kosztach przedsięwzięcia polegającego na odrestaurowaniu UAZ'a 469 w wersji milicyjnej (żeby się nadawał pod żółte tablice)?
Zakładam że blacharkę, lakier i mechanikę zrobię sam (znaczy mechanikę poskładam), więc głównie chodzi mi o koszty części i w miarę rokującego egzemplarza UAZ'a. :)
Pytam narazie czysto teoretycznie, ponieważ muszę najpierw jeszcze trochę ciężko zarobionej kasy wydać na Rocky'ego. :)21
Pozdrawiam z garażu.
Wojtek
Hakuna matata madafaka!

Awatar użytkownika
losiek
Posty: 519
Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
Kontaktowanie:

Re: UAZ- koszty ale trochę inaczej

Post autor: losiek » czw cze 10, 2010 8:08 pm

hmm...20-25 tysi? wliczając w to kupno samochodu za 10:)

ale tak naprawde to co musi spełnić na żółte tablice? Mieć blachy wszystkie fabryczne bez zadnych wstawek? a pospawać to już je można w sposób dowolny czy spawarką z lat 60tych?

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: UAZ- koszty ale trochę inaczej

Post autor: kacper44 » czw cze 10, 2010 8:32 pm

13k pln nie licząc własnej pracy plus kupno auta...

ehh widzę, że nastaje moda na uza i towar robi się niszowy :roll: ale ile razy pomyślę, ze do strojenia parownika zjarał 30litrów gazu stojąc na kanale to sentymenty trochę puszczają :)21
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12629
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: UAZ- koszty ale trochę inaczej

Post autor: lbl78 » czw cze 10, 2010 8:36 pm

<Kacper> pisze:13k pln nie licząc własnej pracy plus kupno auta...

ehh widzę, że nastaje moda na uza i towar robi się niszowy :roll: ale ile razy pomyślę, ze do strojenia parownika zjarał 30litrów gazu stojąc na kanale to sentymenty trochę puszczają :)21
do żółtych nie może mieć gazu :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: UAZ- koszty ale trochę inaczej

Post autor: kacper44 » czw cze 10, 2010 8:45 pm

hahaha to już siedzę cicho :)21
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: UAZ- koszty ale trochę inaczej

Post autor: Ziołek » czw cze 10, 2010 8:46 pm

Spalanie to sprawa akurat drugo albo i trzeciorzędna, przecież to ma być do wyjazdów na zloty tylko i do lansu na mieście w towarzystwie Warszaw i Fiatów :)21 , a żółte tablice ze względu na OC głównie.
losiek pisze: ale tak naprawde to co musi spełnić na żółte tablice? Mieć blachy wszystkie fabryczne bez zadnych wstawek? a pospawać to już je można w sposób dowolny czy spawarką z lat 60tych?
Wystarczy że wygląda jak oryginał, blachy oczywiście że wstawiane mogą (często muszą) być, a w razie potrzeby skołowałbym i spawarkę z lat 60-tych (z tego co mi wiadomo UAZ 469b jest od '72 produkowany, więc może być chyba z lat 70 nawet) :wink:

Z tego co widzę to zostanie mi ostatecznie tylko Syrena albo 126p (do tego mam dostęp do części po bardzo taniości) :cry:
Hakuna matata madafaka!

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12629
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: UAZ- koszty ale trochę inaczej

Post autor: lbl78 » czw cze 10, 2010 8:52 pm

spoko loko co do wymagań żółtych
http://www.weteranszos.pl/index.php?s=r ... s&nwsid=25
poczytaj i płacz :)21
najgorsze że przy pojeździe zabytkowym konserwator nie określił które części muszą być oryginalne a które mogą być "dorabiane" ma być ich 75% :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: UAZ- koszty ale trochę inaczej

Post autor: kacper44 » czw cze 10, 2010 8:54 pm

A co to za lans na milicje? :roll:


lepiej sobie nyske odszykować...
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: UAZ- koszty ale trochę inaczej

Post autor: Ziołek » czw cze 10, 2010 9:05 pm

Nysa mi się po prostu nie podoba jako zabytek :wink:
Jak znajdę fundusze to pewnie pójdę w Syrenę jednak, myślałem że wyjdzie to trochę taniej, ale widzę że UAZ'y idą rzeczywiście w górę cenowo.
A, z tymi żółtymi tablicami, że niby ciężko przejść, wiem z doświadczenia że wcale nie tak ciężko :)21
Hakuna matata madafaka!

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: UAZ- koszty ale trochę inaczej

Post autor: Mag69 » czw cze 10, 2010 9:10 pm

co Ty z tymi procentami ,ktoś Ci głupot naopowiadał :lol:


oryginalne musi być :
buda,silnik,układ jezdny i zawieszenie ( to wymóg)

nie może być żadnych gryli, dodatkowych halogenów ,świecidełek,dodatkowych zegarów itp

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12629
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: UAZ- koszty ale trochę inaczej

Post autor: lbl78 » czw cze 10, 2010 9:22 pm

Mag69 pisze:co Ty z tymi procentami ,ktoś Ci głupot naopowiadał :lol:
konserwator :oops: jak jednego tak rejestrowałem :)21 mi to tam wsio ryba było bo ful oryginał był więc tak go trchę słuchałem jednym uchem ale jakoś mi się te procenty wryły w pamięć :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: UAZ- koszty ale trochę inaczej

Post autor: Mag69 » czw cze 10, 2010 11:00 pm

może te procenty z konkursów na najbardziej oryginalny ??

mam znajomego co ma CWS Sokół 1000 i na konkursach zawsze wygrywa , w punktacji otrzymuje 95% oryginalności ( 5% odejmują mu za nieoryginalne opony,tzn nie z epoki ,bo rozmiar i wzór bieżnika ma wzorcowy )

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12629
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: UAZ- koszty ale trochę inaczej

Post autor: lbl78 » czw cze 10, 2010 11:54 pm

Mag69 pisze:( 5% odejmują mu za nieoryginalne opony,tzn nie z epoki ,bo rozmiar i wzór bieżnika ma wzorcowy )

:)21
mam jedne oryginały jeszcze z 82 roku tylko się napompować boje :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: UAZ- koszty ale trochę inaczej

Post autor: Mag69 » pt cze 11, 2010 12:06 am

Sokół jest z 1936 roku 8)

ja w komandorce mam stomilki Olsztyn z 1980 i nie ma problemu, raz na rok trochę dopompuję i jest :)2

spróbuj napompować same dętki, a wszystko będzie jasne

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: UAZ- koszty ale trochę inaczej

Post autor: Mag69 » pt cze 11, 2010 12:18 am

a jeśli chodzi o meritum,

to jak już masz Uaza mocno nie skasztanionego i w miarę sprawnego to przywrócenie do oryginalności z malowaniem to koszt góra 3-4tys

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: UAZ- koszty ale trochę inaczej

Post autor: Ziołek » pt cze 11, 2010 6:23 am

Mag69 pisze:a jeśli chodzi o meritum,

to jak już masz Uaza mocno nie skasztanionego i w miarę sprawnego to przywrócenie do oryginalności z malowaniem to koszt góra 3-4tys

:)21
O, takie informacje to fajne są :D
A koledze to zazdroszczę Sokoła, piękna maszyna.
Hakuna matata madafaka!

wojtak4
 
 
Posty: 108
Rejestracja: sob sie 30, 2003 8:48 pm
Lokalizacja: z Mazur

Re: UAZ- koszty ale trochę inaczej

Post autor: wojtak4 » czw cze 17, 2010 2:03 pm

Aby pojazd uzyskał pozytywną opinię macierzystego Konserwatora Zabytków, musi spełnić następujące warunki:
- ten egzemplarz musi mieć wiek co najmniej 25 lat, a model nie jest produkowany od 15 lat;
- powinien mieć prawie wszystkie oryginalne części (w tym podstawowe podzespoły).

Wiec z uaza nigdy zabytku nie zrobisz kolego, gdyz model produkowany jest po dzis dzien.

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: UAZ- koszty ale trochę inaczej

Post autor: Didymos » czw cze 17, 2010 2:11 pm

Jest pewna furtka - model 469 był produkowany do '84r, od '85 szedł 3151, różnice tylko w szczegółach, ale jednak model inny. Czyli 469 jako zbytek można by rejestrować.
Nie rozumiem tylko po co. W takim samochodzie nie możesz dokonywać żadnych przeróbek, choćby głupich hamulców na tarcze, czy lpg, a te parę groszy, które zaoszczędzisz na OC, to i tak nic w porównaniu do całych kosztów ponoszonych na eksploatację terenówki.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: UAZ- koszty ale trochę inaczej

Post autor: Misiek Cypr » czw cze 17, 2010 2:14 pm

Tak, ale nie 469B :)21

Po trojmiescie jezdzil Steyr Puch, czy tez inna Gelenda na zoltych i to w 2003. Z moich info, a moge byc w bledzie, mogl byc '78, ale go robia do tej pory :)21

Tylko pewnie model obecny ma jakies tam 46x, a nie 461.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Re: UAZ- koszty ale trochę inaczej

Post autor: Doktor200 » czw cze 17, 2010 8:05 pm

losiek pisze:hmm...20-25 tysi? wliczając w to kupno samochodu za 10:)

ale tak naprawde to co musi spełnić na żółte tablice? Mieć blachy wszystkie fabryczne bez zadnych wstawek? a pospawać to już je można w sposób dowolny czy spawarką z lat 60tych?


etam co ty piszesz, to on ze zlotymi zębami ma być?, jak sie kupi dezela czy w przyzwoitym stanie to w tym przypadku wszystko jedno skoro ma byc odpicowany to trzeba od podstaw zrobic,robilem klijentowi gaza na orginała wyszlo mnie 7 tys wraz z kupnem samego auta i moja robocizna.
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: UAZ- koszty ale trochę inaczej

Post autor: gri74 » czw cze 17, 2010 10:07 pm

nie ośmieszaj się .... na oryginała.... :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Re: UAZ- koszty ale trochę inaczej

Post autor: Doktor200 » czw cze 17, 2010 10:10 pm

kupujesz szrota orginalnego piaskujesz za 400zł a dalej to juz tylko spawansko malowansko szpachlowansko, rama to samo, na koncu mechanika, przeciez nie wszystko musi byc funkiel nowka, kur.. nie przesadzaj inaczej liczy zaklad jak oddajecie x6 a inaczej prywatna osoba...
kupilem teraz przed zima od forumowicza dla siebie orginala z papierami bez silnika i skrzyni, silnik dolniaka juz kupilem i skrzynke 3 tez, i uwierz mi nie jest tak zle, tylko trzeba poprostu czekac az cos taniego sie kupi...
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: UAZ- koszty ale trochę inaczej

Post autor: gri74 » czw cze 17, 2010 10:18 pm

hmmm silnik dolniak, mosty i cały napęd, środek siedzenia, kiera i mnóstwo drobiazgów....daszki itp...
ma byc oryginał, czy może motur z zuka padaczka, ze szrotu za 200 zyla

... nie da rady nawet na same części... a gdzie robota ?

Ps. a potem naczytają sie na forum ,ze remont generalny wszystkiego tyle kosztuje... i marudzą ,ze remont samego silnika to ponad 3 tysiaki .... :roll:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Re: UAZ- koszty ale trochę inaczej

Post autor: Doktor200 » czw cze 17, 2010 10:25 pm

ee tam, dlatego tak rzadko zaglądam na to forum, co do srodka wszystko mial lacznie z siedzeniami laweczkami oprócz zegarów, wczoraj kupielm nowe orginalne 5 zegarów na alledrogo za 110 zl i ot i caly skompletowany tylko trzeba sledzic jak cos jest potrzebne, zreszta nie bede sie tlumaczyl, obrazać też nie bede......
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: UAZ- koszty ale trochę inaczej

Post autor: Mag69 » czw cze 17, 2010 10:49 pm

Robię komandorkę na oryginał :roll:

oprócz bazy -buda i silnik oryginał,
rama -już coś tam dospawane>do wymiany>zakup
mosty uaz> do wymiany>zakup
plandeka-szrot>zakup
fotele z łady > do wymiany >zakup
brak ogrzewacza >zakup
gaźnik K124> miałem w zapasie K22
amortyzatory ramieniowe-szrot >część zakup>część dostałem od kolegi z forum
filtr powietrza z czegoś ?>do wymiany>zakup

pozostałe drobne części jak łożyska,śrubki,podkładki ,wężyki,linki,tłoczki,pompa hamulcowa ,szczeki hamulcowe,zapinki itp

jak na razie mam zrobione całe podwozie na "funkel nówka" > koszt ok 4,5kzł

zostało do zrobienia :
drobna blacharka,lakier, instalacja elektryczna ( wszystko mam ),tapicer

liczę koszt ok 5kzł

razem koszt przywrócenia do oryginału oprócz " bazy" ok 9,5kzł ,a jak zawsze dojdą jeszcze jakieś pierdoły i gadżety i 10 kzł w plecy

:)21
LJ 70

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość