UAZ 452. nowy gaźnik i strasznie słaby w czasie jazdy

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
dagerr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: sob kwie 23, 2005 11:29 am
Lokalizacja: okolice Rzeszowa - Olimpów

UAZ 452. nowy gaźnik i strasznie słaby w czasie jazdy

Post autor: dagerr » pn cze 14, 2010 8:42 pm

Witam po dłuższej przerwie.

Po dłuższej przerwie zawiadamiam iż zmieniłem mojego 469B na prawie nówke (10lat) 452. Radość jednak nie trwała długo bo więcej problemów z nowym jak ze starym... Problem jak w temacie. Gaźnik k-151. Silnik pracuje normalnie na jałowym biegu, w momencie keidy trzeba mocy on słabnie. Świece zostały wymienione. Nikt nie wie co mu jest znajomi mechanicy się poddali. jedynie w Was drodzy forumowicze cała nadzieje. Proszę o pomoc, tylko tłumaczcie mi jak chłopu na miedzy bo ja za bardzo nie obeznany w temacie.
pozdrawiam
:)...Coco Jambo, UAZ i do przodu...:)

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: UAZ 452. nowy gaźnik i strasznie słaby w czasie jazdy

Post autor: wieprzowina » pn cze 14, 2010 10:23 pm

może konie zdechły ze starości i zużycia? :wink: Kompresja jaka?

Awatar użytkownika
dagerr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: sob kwie 23, 2005 11:29 am
Lokalizacja: okolice Rzeszowa - Olimpów

Re: UAZ 452. nowy gaźnik i strasznie słaby w czasie jazdy

Post autor: dagerr » wt cze 15, 2010 6:35 am

a jak to sprawdzić?
:)...Coco Jambo, UAZ i do przodu...:)

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: UAZ 452. nowy gaźnik i strasznie słaby w czasie jazdy

Post autor: wieprzowina » wt cze 15, 2010 7:03 am

Skoro pytasz to musisz z tym jechać do jakiegoś mechaniora od silników. Wykręcasz świece, wtykasz takie cuś, kręcisz rozrusznikiem, potem jeszcze po odrobinie oleju przez dziurki do cylindrów i jeszcze raz to samo żeby wykluczyć zawory.

uazevo1
 
 
Posty: 182
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 8:01 pm
Lokalizacja: Myślenice

Re: UAZ 452. nowy gaźnik i strasznie słaby w czasie jazdy

Post autor: uazevo1 » wt cze 15, 2010 8:16 am

wieprzowina pisze:Skoro pytasz to musisz z tym jechać do jakiegoś mechaniora od silników. Wykręcasz świece, wtykasz takie cuś, kręcisz rozrusznikiem, potem jeszcze po odrobinie oleju przez dziurki do cylindrów i jeszcze raz to samo żeby wykluczyć zawory.
Tak zwaną próbą olejową wykluczasz przedmuchy spowodowane przez nieszczelności tłok /pierścienie/tuleja
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem

Awatar użytkownika
dagerr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: sob kwie 23, 2005 11:29 am
Lokalizacja: okolice Rzeszowa - Olimpów

Re: UAZ 452. nowy gaźnik i strasznie słaby w czasie jazdy

Post autor: dagerr » wt cze 15, 2010 8:22 am

no kurde ale czy brak kompresji jest możliwy przy przebiegu 10tys.????
:)...Coco Jambo, UAZ i do przodu...:)

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: UAZ 452. nowy gaźnik i strasznie słaby w czasie jazdy

Post autor: wieprzowina » wt cze 15, 2010 8:26 am

uazevo1 pisze:
wieprzowina pisze:Skoro pytasz to musisz z tym jechać do jakiegoś mechaniora od silników. Wykręcasz świece, wtykasz takie cuś, kręcisz rozrusznikiem, potem jeszcze po odrobinie oleju przez dziurki do cylindrów i jeszcze raz to samo żeby wykluczyć zawory.
Tak zwaną próbą olejową wykluczasz przedmuchy spowodowane przez nieszczelności tłok /pierścienie/tuleja
no odwrotnie mi się napisało - by się upewnić czy to nie zawory miało być

uazevo1
 
 
Posty: 182
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 8:01 pm
Lokalizacja: Myślenice

Re: UAZ 452. nowy gaźnik i strasznie słaby w czasie jazdy

Post autor: uazevo1 » wt cze 15, 2010 8:53 am

Oczywiście że jest to możliwe, acz nie jest to spowodowane zużyciem eksploatacyjnym które ma miejsce w w starszych silnikach. Jeśli pracuje równo na wszystkich cylindrach, nie wciąga wody ani oleju to pomiar ciśnienia sprężania mozna prze prowadzić profilaktycznie. Poza tym podstawowe regulacje : luzy zaworowe, kąt wyprzedzenia zapłonu, poziom paliwa w gaźniku i regulacja składu mieszanki biegu jałowego. To jest prosty silnik usterka na pewno nie będzie skomplikowana.
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem

uazevo1
 
 
Posty: 182
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 8:01 pm
Lokalizacja: Myślenice

Re: UAZ 452. nowy gaźnik i strasznie słaby w czasie jazdy

Post autor: uazevo1 » wt cze 15, 2010 8:54 am

wieprzowina pisze:
uazevo1 pisze:
wieprzowina pisze:Skoro pytasz to musisz z tym jechać do jakiegoś mechaniora od silników. Wykręcasz świece, wtykasz takie cuś, kręcisz rozrusznikiem, potem jeszcze po odrobinie oleju przez dziurki do cylindrów i jeszcze raz to samo żeby wykluczyć zawory.
Tak zwaną próbą olejową wykluczasz przedmuchy spowodowane przez nieszczelności tłok /pierścienie/tuleja
no odwrotnie mi się napisało - by się upewnić czy to nie zawory miało być
:)2 :)21
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: UAZ 452. nowy gaźnik i strasznie słaby w czasie jazdy

Post autor: carinus » wt cze 15, 2010 9:20 pm

Jedz lepiej do giadnosty i on prawdę Ci powie na podstawie składu mieszanki i pomiaru kata zapłonu.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

oktan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr maja 26, 2010 10:05 pm

Re: UAZ 452. nowy gaźnik i strasznie słaby w czasie jazdy

Post autor: oktan » śr cze 16, 2010 8:22 am

Piszę trochę intuicyjnie, ale przejrzałem ostatnio kilka razy serwisówkę do Uaza. Poza tym co pisze uazevo1 to bym sprawdził:

- obroty biegu jałowego mogą być dobre i auto sobie pyrka, ale trzeba też sprawdzić jak zachowuje się przy nagłym dodaniu gazu,
to się reguluje tymi dwoma wkrętami, jeden odpowiada za minimalne przymknięcie położenie przpustnicy, a drugi dodaje paliwo poza
przepustnicą.

- jeżeli brakuje mu dynamiki, a na trasie sjest dobrze to sprawdź pompkę przyspieszacza w gaźniku, to jest taki układ, który wstzykuje paliwo przy naciśnięciu pedału gazu.

- sprawdź też regulator kąta wyprzedzenia zapłonu, odśrodkowy i podciśnieniowy (tu ważna jest szczelność połączenia do kolektora ssącego),

Uaza mam krótko i tak jak piszę opieram się na papieriach.

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: UAZ 452. nowy gaźnik i strasznie słaby w czasie jazdy

Post autor: ub40 » pn cze 21, 2010 12:24 pm

...trzeba wykonać pełny serwis silnika /zapłon, zawory, regulacja gaznika/, musi pomóc :D
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Jakub p.
 
 
Posty: 142
Rejestracja: pn sie 22, 2005 5:00 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: UAZ 452. nowy gaźnik i strasznie słaby w czasie jazdy

Post autor: Jakub p. » pn cze 21, 2010 5:17 pm

-sprawdź regulator podciśnieniowy w aparacie zapłonowym - szczelne połączenie między gaźnikiem, a ww. - możesz wziąć stroboskop i odłączyć/ponownie podłączyć przewód i patrzeć na reakcję/przyspieszenie zapłonu na kole pasowym...i tyle...kiedyś tak miałem, bo do dupy podłączyłem i nie 'dyloł'...
Był Hiszpan 260 długas ...jest Y60 długas...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość