Doradzcie w sprawie silnika
Moderator: Student
Doradzcie w sprawie silnika
Witam
chodzi mi co wsadzic do uaza zamiast tandardowej 2.4 , 2.5 benzynowej andori kwestia czy np jakis dizelek z mietka 123 bylby dobry?? i jak tu wyglada polaczenie ze skrzynia i reduktorem o czym nalezy pamietac???
chodzi mi co wsadzic do uaza zamiast tandardowej 2.4 , 2.5 benzynowej andori kwestia czy np jakis dizelek z mietka 123 bylby dobry?? i jak tu wyglada polaczenie ze skrzynia i reduktorem o czym nalezy pamietac???
Roboczy Y60 2.8td Wymiana skrzyni....w trakcie...
Re: Doradzcie w sprawie silnika
Jeśli chodzi o benzynę to dużo dobrego słychać o 2,9 z Forda.
Ja mam akurat 3,0D z MB łącznie ze skrzynią mercedesa. Nie wiem do czego to auto szykujesz.
Do ścigania to lepiej benzyna i to najlepiej zamontowana oryginalnie w BMW
Mi wystarcza 3,0D z "mietka"
Ja mam akurat 3,0D z MB łącznie ze skrzynią mercedesa. Nie wiem do czego to auto szykujesz.
Do ścigania to lepiej benzyna i to najlepiej zamontowana oryginalnie w BMW


Mi wystarcza 3,0D z "mietka"

Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: Doradzcie w sprawie silnika
dużo dobrze mówią o andorii w moim pierwszym uazie miałem silnik żuka a z tym orginalnym co teraz mam to niebo a ziemia... jak kupowałem obecnego uaza to właściciel chciał mi wcisnąc silnik od MB za 200zł w sumie nie wiem czy dobrze czy źle że go nie wziąłem fakt faktem leżał w piachu i nie wiadomo czy wogole do czegoś się nadawał.... 

Po prostu Seba
Re: Doradzcie w sprawie silnika
Andorie wstawisz bez przeróbek.
Dizelki ze 123 są ok, ale raz, że wymagają mnóstwa przeróbek, dwa, że tanio można kupić dizelka ze 124 który ma szanse być mniej zajechany
Jak chcesz MB, czeka cię mniej więcej takie coś + drobnostki typu cięcie budy, przekładnia/kolumna kierownicy, zegary, inna instalacja itd.:


Dizelki ze 123 są ok, ale raz, że wymagają mnóstwa przeróbek, dwa, że tanio można kupić dizelka ze 124 który ma szanse być mniej zajechany

Jak chcesz MB, czeka cię mniej więcej takie coś + drobnostki typu cięcie budy, przekładnia/kolumna kierownicy, zegary, inna instalacja itd.:


Re: Doradzcie w sprawie silnika
Takayuki pisze:Andorie wstawisz bez przeróbek.
Dizelki ze 123 są ok, ale raz, że wymagają mnóstwa przeróbek, dwa, że tanio można kupić dizelka ze 124 który ma szanse być mniej zajechany
Jak chcesz MB, czeka cię mniej więcej takie coś + drobnostki typu cięcie budy, przekładnia/kolumna kierownicy, zegary, inna instalacja itd.:






Rozumie, że już jeździ


Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: Doradzcie w sprawie silnika
JeździłoBalu-Balu pisze:Rozumie, że już jeździ![]()


Zostało jeszcze zylion rzeczy do dopracowania, na jesień planuje koniec robót. Z ważniejszych:
- malowanie na słuszny kolor i ogólne łatanie budy, robi się właśnie
- sznurek uszczelniający na wale korbowym... po kilku godzinach pracy zaczęło się lać z silnika, a mi bucowi się nie chciało ściągać sprzęgła z kołem zamachowym i posprawdzać jak miałem wcześniej silnik rozbebeszony - też się robi
- uszczelnienia skrzyni, leje się spod każdego oringa

- hamulce tarczowe - leży wszystko, trzeba poskładać, pomierzyć i pozamawiać przewody miedziane
- wydech - posiałem gdzieś pierwszy kawałek rury ten za turbiną i nie mam do czego spawać

- jakaśtam kosmetyka po poskładaniu - wstawienie szyb lusterek itp
- instalacja elektryczna cała nowa, na bazie wyprutej z mercedesa i ogołoconej z kilmy, el. szyb, i reszty niezbędnych w uazie rzeczy

- oprawienie estetycznie zegarów, miejsce na radio, cb, laptopa, termometry, woltomierze...
- podejrzewam nowa chłodnica i wiskoza, ale to wyjdzie przy jeździe próbnej...
- zęby na wieńcu zębatym się skończyły, nowy 600... trzeba odżałować, to na korbę nie odpali

Ogólnie - NIE POLECAM

Jeśli ktoś uwielbia uazy, wie że tego potrzebuje, i ma zbedne 10k pln nie musi się pytać; jak się zastanawia jak autor wątku - niech się nie pakuje w motanie, za dużo czasu i za 10k kupi eleganckiego uaza z andorią albo 2 oryginalne silniki wyremontuje.
No i teraz to się powinno robić na bazie silnika 300 turbo ze 124, dawca za kilka tysięcy, a nieporównywalnie większa dostępność silników... te turbo ze 123 wypływają na wiodących portalach ze 3 w roku...
Bez kompletnego samochodu dawcy nawet nie myśleć o przeróbce, za dużo drobnych detali, dźwigienek, wtyczek, złączek, śrubek trzeba...
Jak ktoś zainteresowany, koło setki fotek z różnych etapów prac.
http://totoro.mine.nu/uaz/300td/
Jak będzie syf jeździł, zrobię jakiś ładny foto-wątek dla potomnych.
Re: Doradzcie w sprawie silnika
a na koniec można zadac sobie pytanie.... czy Rosja jest fajna? 

Po prostu Seba
Re: Doradzcie w sprawie silnika
"Zajebista!!"anabol pisze:a na koniec można zadac sobie pytanie.... czy Rosja jest fajna?
O wiele łatwiej niż silnik merca i niewiele trudniej niż andorje jest zamontować silnik 4d56 tzn mitsubishi 2,5 td intercooler Efekt jest hm.. do merca nie ma co porównywać

czarne matowe "ZUO" z turbodieslem
Re: Doradzcie w sprawie silnika
to juz lepiej V6 z aftomatem
2,5 dychawiczny dość

2,5 dychawiczny dość

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Doradzcie w sprawie silnika
Dychawiczny powiadasz
Ale to co robi z uazem przy tak niskiej masie naprawde robi wrażenie

czarne matowe "ZUO" z turbodieslem
Re: Doradzcie w sprawie silnika
w porównaniu z V6 (czy fordowskim czy misiuwisi) to dychawiczny 

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Doradzcie w sprawie silnika
Takayuki pisze: Jak ktoś zainteresowany, koło setki fotek z różnych etapów prac.
http://totoro.mine.nu/uaz/300td/
Jak będzie syf jeździł, zrobię jakiś ładny foto-wątek dla potomnych.
Ja cięcia budy, przy filtrze oleju, uniknąłem poprzez zastosowanie filtra oleju od "Kaczki" Trzeba spojrzeć czy do TD nie będzie pasował. Kaczor ma filtr olejowy skierowany w dół. Mam na wierzchu taki filtr i jak będziesz potrzebował aby go zwymiarować lub foty to pisz. Robisz to o czym zawsze mówiłem i marzyłem. Masz dawcę na podwórku i wszystko co potrzebujesz wyciągasz.
Tylko się nie łam trudnościami, niech moja zazdrość Cię wspiera


Przejrzałem wszystkie foty z montażu silnika i normalnie czad




Jedyne zastrzeżenie to nisko umieszczony wąs od przekładni kierowniczej. W terenie może zostać uszkodzony. Ja dałem przekładnię bardziej do przodu i musiałem poprzeczkę wycinać/przerabiać.
No i ten ręczny




Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: Doradzcie w sprawie silnika
Przy filtrze nic nie trzeba ciąć, młotek większy i 2cm wklepać blachę. Po tym wyjmuje się filtr z obudowy bez problemów.
Co do cięcia środka - nie trzeba by nawet wycinać tej półokrągłej belki pod nagrzewnicą... przy silniku z opuszczonym tyłem wejdzie na styk. Chciałem więcej podłogi zagospodarować, to pociąłem ^^
Łamać się nie łamie... wizja tego silnika mi przyszła jakoś po roku jezdżenia uzaem oryginałem, koło 2003r
W 2007 przytargałem dawcę, z rok czekał silnik na ogarnięcie bo kasy nie było, potem jakąś pracę mgr trzeba było pisać, pracować. Od wiosny walczę w wolnych chwilach, pozostałe pare miesięcy to już pikuś 
EDIT:
Z wąsem to inna historia, tak jest bo nie chcę go giąć... nad poziomem mostu to nie tragedia. Przekładnia zostaje jak jest, i tak nie wiem czy mnie nie pogonią za nią z przeglądu [za pociętą ramę by na pewno pogonili ;]
Muszę jakiś inny zderzak wymyślić - chłodnica oleju jest poniżej zderzaka, to pociągnę osłonę drążków i tego wąsa. Nie myślałem jeszcze jak, kosmetyka na koniec
Ręczny oryginał wychodzi w dziwnym miejscu, nie było wyjścia
Co do cięcia środka - nie trzeba by nawet wycinać tej półokrągłej belki pod nagrzewnicą... przy silniku z opuszczonym tyłem wejdzie na styk. Chciałem więcej podłogi zagospodarować, to pociąłem ^^
Łamać się nie łamie... wizja tego silnika mi przyszła jakoś po roku jezdżenia uzaem oryginałem, koło 2003r


EDIT:
Z wąsem to inna historia, tak jest bo nie chcę go giąć... nad poziomem mostu to nie tragedia. Przekładnia zostaje jak jest, i tak nie wiem czy mnie nie pogonią za nią z przeglądu [za pociętą ramę by na pewno pogonili ;]
Muszę jakiś inny zderzak wymyślić - chłodnica oleju jest poniżej zderzaka, to pociągnę osłonę drążków i tego wąsa. Nie myślałem jeszcze jak, kosmetyka na koniec

Ręczny oryginał wychodzi w dziwnym miejscu, nie było wyjścia

Re: Doradzcie w sprawie silnika
W temacie motania MB z automatem: Marzy mi sie benzyna ze 124 (2,3 lub więcej ) razem z automatyczna skrzynia. Czy ktoś już praktykowął tego typu zabawę? Dawcy w dość przyzwoitym stanie (jak na flaki) można nabyć za relatywnie niewielkie pieniądze. Jakoś od forda v6 odstrasza mnie perspektywa motania go z orginalną skrzynia do której mam niesamowitego pecha, jedyna opcja która wydaje mi się rozsądna to to co napisałem powyżej bo jakoś mi do uaza diesel nie pasuje.
UAZ 469B - rozłożony zakonserwowany czeka lepszych czasów. Patrol 160 3,3D skrzynia 4-ka wolne mosty
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości