Strona 1 z 2

"Blokada"

: pn sie 23, 2010 7:15 am
autor: misiek-mt
Witam,

mam pytanko do użytkowników blokad bez możliwości rozłączania (spawanko w gruszce) - lepiej zrobić to w przednim czy tylnym moście ?
Wiem, że zaraz odezwą się przeciwnicy blokowania mostów za pomocą spawarki ale decyzja została już podjęta. Zdecydowałem się na to ponieważ mój Uaz użytkowany jest tylko i wyłącznie w terenie. Użytkowany jest rzadko ale jeśli już to naprawdę ostro i przy kiepskich wykrzyżach jakie zapewniaja resory Uaza brak blokady jest bardzo odczuwalny. Mosty - zwykłe "grażdańskie", opony - jodła MITAS TR 03, silnik - hm, benzynowy (wstydzę się przyznać jaki, ale jak na swoją klasę to bardzo mocny :wink: ). Nie ukrywam, że skłaniam się do zaspawania przodu (rozłączenie sprzęgiełek daje możliwość jazdy po trochę przyczepniejszym terenie) ale trochę martwi mnie skręcanie takim mechanizmem bez wspomagania kierownicy.
Proszę o głosy, najlepiej użytkowników, ale teoretyków wywody też mile widziane :D .

Pozdr.
misiek

Re: "Blokada"

: pn sie 23, 2010 10:01 am
autor: bandzior
na początek skitraj sobie gdzieś większą ilośc półosi i przegubów na zapas....

Re: "Blokada"

: pn sie 23, 2010 10:08 am
autor: misiek-mt
Właśnie zapomniałem o to zapytać - jak z trwałością przegubów przy tego typu przeróbce.
Kurde, pytanie chyba jest retoryczne.

P.S. jak każdy posiadacz Uaza mam mały zapas najbardziej potrzebnych pierdół - kompletne podwozie, przeguby, mosty, skrzynie, reduktory, wiadomo

Re: "Blokada"

: wt sie 24, 2010 5:09 pm
autor: dardes
Ja jeżdżę na 2 blokadach 100% ale automatycznych i powiem tak w terenie (błoto) auto trudno zatrzymać ale jak blokady się zapną to na błocie auto nie skręca albo robi to b.ciężko. Jeśli jeździsz tylko w terenie to możesz próbować ale półosie będziesz wymieniał często a na asfalcie jak zapomnisz rozpiąć napędu to jeśli się tylko coś ukręci to będzie to najmniejszy kłopot :lol: - gorzej jak auto nie skręci :)3 :)3 .

Reasumując - tył można zaspawać spokojnie, przód do przemyślenia - jeśli tylko teren to można spróbować w razie co to mechanizm na alledrogo ok 200pln i wracasz do pierwotnej wersji.

Jak się zdecydujesz podziel się wrażeniami :)13 :)13

Re: "Blokada"

: pn sie 30, 2010 8:24 pm
autor: kedek
kolega miał przód zaspawany - straszliwie upierdliwe było co chwile zatrzymywanie się i zapinanie przed każdą przeszkodą, co prowadziło do tego, że często wjeżdżał na samym tyle do wody czy błota bo nie chciało mu się zapinać a jak wdupił to było już za późno...

Re: "Blokada"

: pn sie 30, 2010 10:16 pm
autor: wieprzowina
dardes pisze:Ja jeżdżę na 2 blokadach 100% ale automatycznych ...
?? ?? :o

Re: "Blokada"

: wt sie 31, 2010 7:45 am
autor: dardes
wieprzowina pisze:
dardes pisze:Ja jeżdżę na 2 blokadach 100% ale automatycznych ...
?? ?? :o
A co kolega gały wywalił ?
Myślałem że to są torseny, ale się okazało że to są blokady zapadkowe czyli po załączeniu blokują na 100% i załączają się automatycznie przy różnicy prędkości obrotowej kół.

Re: "Blokada"

: wt sie 31, 2010 8:06 am
autor: wieprzowina
Rozumiem że chodzi o klasyczną blokadę krzywkową. Bo to że koledze one na 100% działają, nie oznacznacza że są to blokady 100% :)21

Re: "Blokada"

: wt sie 31, 2010 8:09 am
autor: dardes
No właśnie nie chodzi o krzywkową tylko zapadkową.

Re: "Blokada"

: wt sie 31, 2010 8:19 am
autor: wieprzowina
Zapadkową? tzn? skąd ów automat wie, że jest to buksowanie w błocie a nie np zakręt ? Bo blokada 100% oznacza że na obie półosie przenoszony jest cały czas ten sam moment.

Re: "Blokada"

: wt sie 31, 2010 8:33 am
autor: dardes
Nie wie, czyli istnieje ryzyko że może się zapiąć na zakręcie.

Blokada 100% oznacza że na obydwa koła jednej osi przenoszony jest ten sam moment ale nie przez cały czas tylko w momencie blokowania (niezależnie od sposobu załączania).

Re: "Blokada"

: wt sie 31, 2010 8:39 am
autor: wieprzowina
oznacza procentową wartość dopuszczalnej różnicy. Blokada musi też wiedzieć kiedy przestać działać...

Re: "Blokada"

: wt sie 31, 2010 4:33 pm
autor: dardes
wieprzowina pisze:oznacza procentową wartość dopuszczalnej różnicy
to by znaczyło że w blokadzie 100% możliwa jest 100%towa wartość dopuszczalnej różnicy (prędkości obr. kół) - a tak to jest właśnie bez blokady.

Blokada 100% oznacza rozdział momentu obrotowego po równo na obie osie, czyli prędkość obrotowa koła prawego = prędkości obrotowej koła lewego w przez cały czas kiedy blokada blokuje - dopuki się coś nie upie.....

Czyli masło maślane ale tak jest.

Re: "Blokada"

: wt sie 31, 2010 5:18 pm
autor: wieprzowina
źle myślisz, a ja też skrótu myślowego użyłem licząc na Twą domyślność. Różnica od 100% podawanej % skuteczności blokady oznacza dopuszczalną % różnicę (czyli 70%-30% 80%-20% itd). Już tak na chłopski rozum - wjeżdżasz w bajoro i twa zajebista blokada "zębatkowa" (doprawdy nie wiem co to za blokada podejrzewam że krzywkowa bo takie robili do uazów, dopiero od niedawna można dostać torsena) łapie obie półosie tak samo i po równo na nie napęd przenosi. Ślizgiem kosmicznym wyskakujesz z błota, ale blokada trzyma nadal do usranej śmierci no bo jak się już spięło, żadne koło nie może się "uślizgnąć" i rozpiąć blokady no bo jak spięło na 100% to 100%. Chyba że na obudowie jest guziczek "reset" :)

ok, to tyle w tym temacie. Dziś rano miałem nastrój do naprawiania świata, ale mi się nie już nie chce. Innych chętnych też brakuje. Uznaję więc że masz super 105%-owe-automatyczne blokady :)21

Re: "Blokada"

: śr wrz 01, 2010 7:19 pm
autor: Robsik
Dardes czy to przypadkiem nie jest swego rodzaju Lock Right jak to w Suzuki sie montuje?:
http://suzuki-czesci.pl/image_func.php? ... xwidth=356
To jest właśnie 100% automatyczna blokada, działa non stop, w zakrętach się rozłącza pod warunkiem, ze "nie odpuścisz gazu"

Re: "Blokada"

: śr wrz 01, 2010 8:31 pm
autor: wieprzowina
jeśli tak to honor zwracam - całe życie człek się uczy :wink: . Ale nie spotkałem się z tym wynalazkiem do uaza

Re: "Blokada"

: czw wrz 02, 2010 7:12 am
autor: dardes
Ja sam tej blokady nie rozbierałem na części, ale robiłem mosty u Wujka Zbyszka z Sulejówka i na jednej blokadzie pękła obudowa więc oni musieli ją rozebrać i powiedzieli że to nie jest torsen tylko blokada zapadkowa która w momencie blokowania blokuje na 100%. On była montowana w BRDM-ie czy czymś takim ale pasuje do mostów uaza.

Lock-right działa bardzo podobnie tylko wydaje dziwne dźwięki (strzela), a tu jest cicho.

Re: "Blokada"

: pt wrz 03, 2010 5:54 pm
autor: kb-autostyle
napewno masz na myśli blokadę krzywkową. w wojskowych transporach była zastosowana jako bloakda miedzyosiowa, tutaj wstawiona jako miedzykołowa.
jest automatyczna ale nie 100%, rozwiązanie dla niewymagających, trzeba "gazować" żeby zblokowała, a czasami nie ma gdzie gazować jak już siedzisz.
Obrazek

Re: "Blokada"

: pt wrz 03, 2010 7:52 pm
autor: sebeks
dyfer uazowy można łatwo przerobić na blokadę na wzór honkerowej, robisz 8 otworów i nawiercasz dołki w jednej koronce, robisz przesuwkę, składasz, na gruszce mostu spawasz mechanizm przesuwający i jeździsz :wink:

Re: "Blokada"

: ndz wrz 05, 2010 3:29 pm
autor: Robsik

Re: "Blokada"

: ndz wrz 05, 2010 4:16 pm
autor: wieprzowina
hehe zdjęcie mojego mostu wypłynęło :o :D

Re: "Blokada"

: ndz wrz 05, 2010 4:25 pm
autor: Robsik
szukałem przez google :lol:

Re: "Blokada"

: pn wrz 06, 2010 6:02 pm
autor: sebeks
tak o coś takiego mi chodziło przy czym ja znalazłem via allegro :)21

Re: "Blokada"

: wt wrz 07, 2010 12:35 pm
autor: wieprzowina
sebeks pisze:dyfer uazowy można łatwo przerobić na blokadę na wzór honkerowej, robisz 8 otworów i nawiercasz dołki w jednej koronce, robisz przesuwkę, składasz, na gruszce mostu spawasz mechanizm przesuwający i jeździsz :wink:
był tu taki jeden, dla którego wszystko, też było takie proste. Pierzynka na niego wołali... :)

Re: "Blokada"

: wt wrz 07, 2010 3:00 pm
autor: sebeks
jak oddasz taki wkład na obrabiarkę numeryczną to idealnie podzieli koło i nie ma problemu żeby zrobić w ten sposób blokadę, choć ja już wykombinowałem jak zrobić ją inaczej żeby była jeszcze mocniejsza niż ta honkerowa (jedyne ograniczenie to wieloklin na półosi) ale chwilowo brak czasu :wink: