Odkręcające sie śruby

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Odkręcające sie śruby

Post autor: yankee » pn sie 30, 2004 10:49 am

Witam wszystkich
Mam problem z tylnym mostem a dokładnie z półosiami w tylnym moście. :cry: Średnio co 30 km musze dokręcać śruby mocujące półośki cały problem pojawił się po wymianie oryginalnych szpilek z nakrętkami na śruby imbusowe dodam że pod każdą śrubą jest podkładka sprężysta co robić ?? dokręcanie co 30km jest trochę denerwujące :-? dodam ze do wymiany oryginału byłem zmuszony ponieważ kilka szpilek miało zerwany gwint. W teorii sprawa wyglądała bardzo prosto :D rozwiercam stare otwory gwintuje i wkręcam nowe śrubki i wszystko powinno być OK. hihi Nie jest :(
Co zrobiłem nie tak ??
Co jest przyczyna odkręcania się śrub ??
Jak można do naprawić ??

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » pn sie 30, 2004 11:08 am

Ciekawe kto Ci taka teorię wykładał? :)21

Jesli dobrze pamietam to szpilki w piastach maja gwint drobnozwojny wlasnie po to zeby sie nakretki półosi tak latwo nie odkrecaly.

Sa dwa wyjscia: albo wkrecic na Loccite albo kazac zrobić nowe szpilki.

Awaryjnie ja bym wkrecil sruby na Distal (po dokladnymm odtluszczeniu), tak zrobiem z tylnym walem przy skrzyni, jak mi sie gwint we flanszy wyrąbal.

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pn sie 30, 2004 11:29 am

ja mam półosie przykręcone na śruby imbusowe i nic się nie odkręca z tym że jak je wkręcałem to w otwory dawałem sylikon z tym że bardziej pod kątem szczelności a nie tego żeby się nie odkręcały.
Gazy 69

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pn sie 30, 2004 11:35 am

Adampio pisze:Ciekawe kto Ci taka teorię wykładał? :)21

Jesli dobrze pamietam to szpilki w piastach maja gwint drobnozwojny wlasnie po to zeby sie nakretki półosi tak latwo nie odkrecaly.

Sa dwa wyjscia: albo wkrecic na Loccite albo kazac zrobić nowe szpilki.

Awaryjnie ja bym wkrecil sruby na Distal (po dokladnymm odtluszczeniu), tak zrobiem z tylnym walem przy skrzyni, jak mi sie gwint we flanszy wyrąbal.
A tak naprawdę to te śruby maja zadanie dociskać półoś a nie przenosić mom obrotowy. Ten dekielek z prawdziwego zdarzenia powinien mieć nacięcia i piasta również jak mają samochody z prawdziwego zdarzenia a czasami nawet maluchy i by grało ale ruscy nie pomyśleli o tym za bardzo i dali jeszcze uszczelkę od to aby łatwiej sie ślizgało i luzowało. Sprawdź porządnie śruby kontujące bo 30km to rzeczywiście troszkę za szybko.

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » pn sie 30, 2004 11:46 am

Rozmawiałem z jednym magikiem i powiedział mi ze przyczyną może być to, że śruby imbusowe maja gwint na całej swojej długości a nie powinny go mieć w miejscu gdzie przechodzą przez półoś.
Czy półosie mocowane są tylko na śruby ??
Czy maja jakieś kołki ??
Ja nic niema takiego a rzekomo powinno tam coś takiego być :)

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » pn sie 30, 2004 12:02 pm

a jak długo jezdzisz na tym moscie, nie wymaga przypadkiem regulacji ?? ?? ?? ??
Tak tez się dzieje jak most wymaga przeglądu. Wiem bo tak miałem i po ustawieniu luzów, sruby przestału sie rozkrecać.

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » pn sie 30, 2004 12:08 pm

Uaza mam od półtora roku z tego rok go robiłem :)
jak sprawdzić czy most nadaje się do regulacji ??
jeździ nie zgrzyta oleju nie gubi :D hihi

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » pn sie 30, 2004 12:18 pm

a jak długo jezdzisz na tym moscie, nie wymaga przypadkiem regulacji ?? ?? ?? ??
Historii mostu nie znam :( ze mną nie pojeździł zbyt długo około 1000km hihi
Kto takich regulacji dokonuje ??
Gdzie szukać magika ??

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » pn sie 30, 2004 1:31 pm

Sulejowek Panie... Sulejowek i Pan Zbyszek co to na uazach sie zna 8)
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » pn sie 30, 2004 2:19 pm

A nie ma kogoś na dolnymślasku :) zanim dojade to ze 40 razy bede musiał sruby dokrecać :wink:

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » pn sie 30, 2004 2:26 pm

yankee pisze:A nie ma kogo¶ na dolnym¶lasku :) zanim dojade to ze 40 razy bede musia³ sruby dokrecaæ :wink:
http://www.republika.pl/sekcja000/index.htm
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » pn sie 30, 2004 4:35 pm

A ja mam doładnie odwrotny problem, chciałem sobie uszczelniacz na ataku w przednim moscie wymienić ale za cholery nie moge odkręcić tej nakrętki na końcu. Doszło już do tego że samochód zapary o ściane, mega długi klucz i jak ciągneliśmy we dwóch to sie koła kręciły w miejscu a nakrętka ani drgnie. Pryskałem już to wszelakimi świnstwami ale niec nie pomaga. Jakieś sugestie??


Uprzedzając pytania kręce w dobrą strone i wyjołem zawleczke :lol: :lol:
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
krzysiek-gdansk
Posty: 596
Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysiek-gdansk » pn sie 30, 2004 4:50 pm

a nakrętki mają rant zgięty, wyprostowałeś go czy rwiesz gwint.
A robi się to tak : niestety majzelek i w nakręteczke puk, puk i poszłłłło.
RRC 3.9 EFI Vogue SE Black.
2" + 265/75R16.. W końcu :)21

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn sie 30, 2004 6:28 pm

Jezeli masz nowa lub inną nakrętkę to możesz w ostateczności przyspawac wajhe i powinno pujść. Miałem ten sam problem na zlocie w Łasku i tylko tak u mechanika dało sie idkręcić - ale to ostateczne rozwiązanie :lol:
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » pn sie 30, 2004 6:28 pm

Najprostszy sposób i zarazem najskuteczniejszy to wkręcić szpilki tak jak było w oryginale, z jednej strony muszą mieć szeroki zwój (M10x1,25) a z drugiej drobny (M10x1) można je bez problemu dostać w sklepie z częściami np do żukowa. W piastę po uprzednim odtłuszczeniu wklejamy na np Loctite 245 i stosujemy nakrętki samokontrujące i no problemmo... nic się nie odkręca :)21
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » pn sie 30, 2004 7:33 pm

JaFuzz pisze:stosujemy nakrętki samokontrujące i no problemmo... nic się nie odkręca :)21
A gdzie sie kupuje nakretki samokontrujace (rozumiem ze takie z wkladka plastikowa?) z drobnym gwintem ?? :o

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » pn sie 30, 2004 7:37 pm

JaFuzz pisze:wkręcić szpilki tak jak było w oryginale
Tylko Janki cos pisal o rozwiercaniu i gwintowaniu....

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » pn sie 30, 2004 8:05 pm

mozna jeszcze troche inaczej
trzeba wyjąć półoś potem wsadzić ją frezem w tokarnie z drugiej strony podeprzeć na kle i wyrównać tą strone od piasty koła
mi pomogło

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » pn sie 30, 2004 9:32 pm

Adampio pisze: A gdzie sie kupuje nakretki samokontrujace (rozumiem ze takie z wkladka plastikowa?) z drobnym gwintem ?? :o
hehehe nie powiem że w sklepie bo to oczywiste :)21 U nas w Gdyni dostaję to w normalnym sklepie ze śrubami na kilogramy :)21 ... jakbyś w stolicy nie dostał to ci moge zakupić i podesłać :) ale stolica miasto duże więc jak poszukasz to pewnie dostaniesz :)
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: Killer17 » śr wrz 01, 2004 9:32 am

Ja mam podobny problem i mam zamiar rozwiązać go tak jak mój kumpel ... bieżesz kawałek nie grubego druta i nigomat , następnie dokrecasz śruby , robisz z drutu wiauszek wokuł śrub i przyspawujesz druta delikatnie do każdej śruby ... metoda sprawdzona , a i z demontarzem nie ma problemów, kombinerki i po sprawie 8)
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » czw wrz 02, 2004 1:08 am

I to jest chyba najlepsze rozwiązanie :D myślałem o bezpośrednim spawaniu śrub ale patent z drutem rewelacja :)2

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » czw wrz 02, 2004 2:47 am

JaFuzz pisze:... z jednej strony muszą mieć szeroki zwój (M10x1,25)....
JaFuzz ja cie prosze nie kalecz az jezyka technicznego :)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

bodek1
Posty: 426
Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka

Post autor: bodek1 » czw wrz 02, 2004 4:20 am

luk pisze:A ja mam doładnie odwrotny problem, chciałem sobie uszczelniacz na ataku w przednim moscie wymienić ale za cholery nie moge odkręcić tej nakrętki na końcu. Doszło już do tego że samochód zapary o ściane, mega długi klucz i jak ciągneliśmy we dwóch to sie koła kręciły w miejscu a nakrętka ani drgnie. Pryskałem już to wszelakimi świnstwami ale niec nie pomaga. Jakieś sugestie??


Uprzedzając pytania kręce w dobrą strone i wyjołem zawleczke :lol: :lol:
Myślę , że tu pomoże Ci klucz pneumatyczny dużej mocy więc i sprężara musi być bycza :)2
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY

bodek1
Posty: 426
Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka

Post autor: bodek1 » czw wrz 02, 2004 4:22 am

yankee pisze:I to jest chyba najlepsze rozwiązanie :D myślałem o bezpośrednim spawaniu śrub ale patent z drutem rewelacja :)2
Szkoda tylko , że to nie patent KILLERA17 . Wiele już lat temu stosowany w ruskich maszynach jak również z powodzeniem w poskich starach . Bardzo skuteczne.
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » czw wrz 02, 2004 6:48 am

MOC pisze:
JaFuzz pisze:... z jednej strony muszą mieć szeroki zwój (M10x1,25)....
JaFuzz ja cie prosze nie kalecz az jezyka technicznego :)21
MOC ja cię proszę... ja jestem technik samouk.... :)21 niektóre sprawy trza mi wybaczyć :)
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości