Montaż pompy oleju i napędu

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Montaż pompy oleju i napędu

Post autor: gri74 » wt sie 31, 2004 6:27 pm

Jak poprawnie zamontować napęd pompy olejowej i aparatu w Uazie?
bo pechowo skasowałem jedną partycję na dysku i instrukcja poszła w ..
Pamietam, coś tam było napisane o ustawieniu nacięć na napędzie itp.
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » wt sie 31, 2004 7:10 pm

jak chcesz to ci podesle instrukcje, mam na plycie, lub poszczegolne pliki na mejla
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt sie 31, 2004 7:26 pm

Trzeba poprostu dobrze wycelować płetwą z aparatu która napędza pompę w otwór z nacieciem w pompie. Jeśli masz nowy aparat to jest git bo nie bedzie miał luzów na płetwie (teoretycznie) i trzeba go ustawić w takiej pozycji żeby wskoczył w pompe. A jeśli masz stary to napchaj tam kawalek papiery zeby płetwa sie nie ruszala. Niestety celować musisz na wyczucie i wyczaic moment w którym płetwa wskoczy w naciecie. Ja tak przynajmiej zawsze to robilem i zawsze działalo. Pamietaj jak nie celniesz to napewno to usłyszysz po odpaleniu silnika hehehe.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » wt sie 31, 2004 8:14 pm

Dzięki, instrukcja będzie już jutro ściągana, a co do wkładania napędu to istnieje jakas pozycja montażowa tych wycięć ??
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt sie 31, 2004 8:35 pm

Wycięcie jest tylko jedno i płetwa wskakuje tylko w jednej pozycji. Jak ją będziesz wkładał to o ile dobrze pamiętam musi być wyprostowana względem korpusu podstawy aparatu. A reszta to zabawa z latarką. Powodzenia.

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » wt sie 31, 2004 9:37 pm

ja wole miske zrzucic niz kombinowac bo moze człowieka cos trafic
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » wt sie 31, 2004 11:41 pm

Rozumiem że kłopot polega tylko na wcelowaniu płetwą napędu w nacięcie na wałku pompy oleju?I nie trzeba ustawiac wału w odpowiednim położeniu jak wyczytałem w instrukcji którą własnie czytam?Piszą tam o ustawieniu wału w pozycji sprężania pierwszego cylindra i kątch ustawienia wpustów na napędzie :roll:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr wrz 01, 2004 12:10 am

Jak się pomylisz-to nie trafisz z zapłonem.Dla pewności to lepiej michę zwalić...Kiedyś pół dnia sie z tym męczyłem bo chcaiłem sobie uprościć :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr wrz 01, 2004 12:18 am

No dobra , ale z czym mam sie pomylic ??
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr wrz 01, 2004 12:27 am

Z tego co pamiętam-to zapłon na pierwszym powinien być,czyli pierwszy tłok w pozycję zapłonu i palec na pierwszy cylinder.Pomyłka o ząbek skutkuje brakiem zakresu regulacji.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr wrz 01, 2004 3:30 am

jak to mowia praktyka czyni mistrzem wiec si e nie przejmuj i niezniechecaj jezeli po pierwszych 100 razch nie wcelowales :)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Re: Montaż pompy oleju i napędu

Post autor: cowboy_3151 » śr wrz 01, 2004 7:02 am

gri74 pisze:Jak poprawnie zamontować napęd pompy olejowej i aparatu w Uazie?
Nie jest to skomplikowane:
Po pierwsze ja masz pompę już w Uazie, to nie trzeba zwalać żadnej miski. Sam napęd montuje się następująco:
Ustawia się wał korbowy tak jak do regulacji zapłonu, żeby znaki się pokryły i w tym położeniu wymontowuje napęd aparatu ( zwróć uwagę ze napęd aparatu przed wymontowaniem ma nacięcie równolegle do bloku silnika, a po wyjęciu zmienia się jego położenie - "zęby ślimakowe"). Następnie ustawiasz nowy napęd w położenie tych nacięć tak jak był stary i próbujesz go wsadzić do silnika. Po wmontowaniu nacięcia powinny zająć pozycję równoległą do bloku. Jeśli tak nie jest to znaczy, że jest przeskok na zębach. To się zdarza, ale rzadko i jest wtedy problem, bo miejsce zapłonu wypada na końcu lub przd krzywką aparatu( przy pomyłce jednego zęba), ale wtedy wystarczy znowu ustawić znaki na kole lekko wyjąć napęd aparatu i go lekko przekręcić w odpowiednią stronę w zależności od potrzeb.
Tak, więc aby zamontować sam napęd to może wygląda to trochę skomplikowanie jak się pisze, ale takie nie jest.
Co do położenia pompy to przy takim montażu nawet nie trzeba go sprawdzać, bo jest napewno dobrze.
Natomiast jak nie było pompy i napędu aparatu to należy ustawić pompę i aparat ( pominę centrowanie pompy i podam tylko ustawienie do napędu) Nacięcie na pompie należy ustawić tak, aby w stosunku do bloku tworzyło kont 30-35st. mniej więcej na oko ( tak czy siak inaczej nie wejdzie aparat ( a propos to nie wiem, jakie luzy by musiał mieć napęd, aby dał się zamontować nie wchodząc do pompy :lol: :lol: :lol: ). Napęd ustawia się tak, aby ten kont wynosił przed montażem około 45st. Dalej postępuje się jak tylko przy wymianie napędu.
Aha zapomniałbym nacięcia na napędzie nie są symetryczne, i oprócz ustawienia należy sprawdzić czy aby przy tym ustawieniu palec w aparacie zapłonu nie jest przypadkiem na 4 cylindrze, gdy powinien być na 1 i jeżeli tak to przekręcić cały napęd o 180 st. lub po montażu trzeba będzie zakładać inaczej kable, bądź zmieniać położenie płetwy w aparacie.
Przestawienie o 180 stopni nie wpływa na napęd pompy bo ten jest symetryczny.
Powodzenia !! !!

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr wrz 01, 2004 8:14 am

O prosze jak pieknie napisane. Teraz juz chyba sobie poradzisz.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr wrz 01, 2004 8:35 am

No, teraz to już mi zostają tylko manualne czynności , i zaraz zabieram się do pracy :lol: Dzięki !
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr wrz 01, 2004 10:50 am

Poszło nawet szybko, bo za piatym razem, ważne są ustawienia pod odpowiednim kątem wycięć w pompie i w napędzie aparatu.
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

beztroski
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt maja 11, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: mazury

Post autor: beztroski » czw wrz 02, 2004 4:00 pm

Skoro już o pompie mowa, to ja patenta ostatnio zmajstrowałem. Pod sprężynę tłoczka podkładke zapodałem. Tak mi sie zdawało, że sprężynka klapnięta lekko jest. Pomoże coś, rozpieprzy czy nie ma znaczenia?
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw wrz 02, 2004 4:32 pm

Tloczek w pompie oleju :o Przeciez to jest pompa zebata. Moze chodzi ci o zawor redukcyjny.

beztroski
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt maja 11, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: mazury

Post autor: beztroski » czw wrz 02, 2004 4:40 pm

No jasne, że tak. Pisząc "tłoczek" miałem na myśli to,że ustrojstwo ma kształt tłoczka.
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw wrz 02, 2004 5:20 pm

A co nie masz cisnienia oleju w ukladzie ze tak kombinujesz z pompa?

beztroski
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt maja 11, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: mazury

Post autor: beztroski » czw wrz 02, 2004 5:27 pm

Sitko wymieniałem bo szlamem obsiadło, a jak już rozkręciłem to podkusiło dalej popatrzeć, a jak już popatrzyłem itd. itp.
Sebastian, jak przypadkiem na ten temat trafisz, to się nie śmiej. Wiem, że to nowomechanika :D
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw wrz 02, 2004 7:20 pm

Ja bym z zaworem cisnieniowym nie kombinowal. Sprezyna ma taka charakterystyke ze zamyka zawor przy odpowiednio wysokim cisnieniu a jak dasz podkladke to moze sie wszystko popier... no ale nie szkodzi poeksperymentowac. Daj znac jak to wszystko dziala.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw wrz 02, 2004 7:55 pm

Ha, ha ,żeby ciekawie bylo to przy zakręcaniu obudowy napędu wpadła mi nakretka do miski i po 30 min kombinacji drutami micha poszła w dół , a juz silnik miałem wkładać :evil:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » pt wrz 03, 2004 10:19 am

beztroski pisze: Pomoże coś, rozpieprzy czy nie ma znaczenia?
Zależy czy cisnienie było małe bo pompa i zawór zużyty, czy silnik. Jak pompa to pomoże, jak silnik to na krótką może pomóć w zalezności od stanu. W każdym razie coś pomoże.
Co do roz..... to zalezy jak założyłeś podkladkę i jak grubą.
W każdym razie nic poważnego się stać nie powinno.
Najbardziej powazną awarią poże byc wybuch filtra oleju i wyplucje oleju z silnika, ale do tego to trzeba dosc sporą podkładkę ( znam takiego co tak zrobił ale bez obaw jak tak bedzie to nawet nie pojedziesz bo to się dzieje odrazu)

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt wrz 03, 2004 10:30 am

Jeszcze pozostaje pytanie czy kola zebate nie wyoraly za duzej dziury w deklu pompy bo wtedy to nawet podkladka nie pomoze.

beztroski
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt maja 11, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: mazury

Post autor: beztroski » ndz wrz 05, 2004 8:58 am

Słabe ciśnienie w moim silniku to pewnie suma zużucia wszystkiego. Odważny jestem, bo silnik albo wymieniony, albo remontowany będzie, więc poeksperymentować warto choćby dla zabawy. O ile odniesione rany przy pierwszym odpalaniu pozwolą dam znać co z tego wyszło.
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość