Skrzynia Mb123 w uazie

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Skrzynia Mb123 w uazie

Post autor: yankee » pt wrz 03, 2004 12:37 pm

Skrzynia Mb123 w uazie czy ma ktoś silnik ze skrzynia Mb i oryginalnym reduktorem uaza ?? . Na razie mam silnik Mb skrzynie i reduktor uaza wszystko działa super :) tylko skrzynia uaza jest robiona pod silnik benzynowy (inny zakres obrotów )(teoria własna :)4 ) rozpędzić mojego potwora to tragedia :-? zajmuje to kupę czasu a prędkości nie są zawrotne :( czwórkę to w zasadzie mogę wrzucić tylko na reduktorze hihi lub jadąc z górki za to w terenie jest nie do zatrzymania 8) ale zanim się dojedzie to z nudów można paść !! !! !!
Jak połączyć skrzynie mercedesa z reduktorem uaza ??
Może ktoś z was już to przerabiał mile widziane fotki :)2
Czy warto się w to bawić ??

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Skrzynia Mb123 w uazie

Post autor: Grzegorz G. » pt wrz 03, 2004 12:51 pm

Przełożenie reguluje się nie skrzynią tylko mostami. W większości skrzyń 4 daje przełożenie 1:1 i zmiana skrzyni nic tu nie da.

U mnie są wolne mosty i auto normalnie jeździ na 4 (znaczy od 50 do 100 - więcej nie próbowałem).

Z tego co wiem mercedes ma szybszą 3 trochę więc lepiej przechodzi z 3 na 4, gorzej z 2 na 3.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » pt wrz 03, 2004 1:23 pm

przełorzenia skrzyni biegów są podobne 1>3.9 2>2.4 3>1,5 4>1 tak mniejwięcej a mosty w orgimale 5,125 ja mam 2.2d i skrzynia mb i niema problemu 4 od około 50 w góre max co jechałem to około 130 bo prędkosciomierz sie skonczył na płaskiej równej drodze a optymalna 80-90km/h na trasie, przyszpieszenie przeciętne do jazdy w miescie wystarczające
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » pt wrz 03, 2004 5:29 pm

A jak połaczyłes skrzynie z reduktorem ??

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » pt wrz 03, 2004 5:36 pm

Reduktor został na miejscu ?? zmieniałeś długości wałów ??
Taniej jest zmienić skrzynie niż mosty :) mój uaz to z przepaści osiąga 80 km/h(długa prosta lekko z górki ) a dodam ze silnik ma po kapitalnym remoncie wiec to musi być wina skrzyni lub mostów

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » pt wrz 03, 2004 7:18 pm

umnie też został reduktor na swoim miejscu jezdze już 2 lat mosty mają przełożenie 5.125 atak 8 talerz 41 ząbków może jezdzisz na zapiętym reduktorze srodkowa dzwignia max do przodu a prawa max do tyłu
srodkowa ma 3 połorzenia max do przodu przełozenie bezposrednie środkowe luz max do tyłu redukcja przełorzenie 1:2 i przypószczam ze jezdzisz na reduktorze spr bo nic innego mi dogłowy nieprzychodzi
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pt wrz 03, 2004 7:30 pm

uderz z tym do Artura on to przerabial juz wiele razy i wie na ten temat naprawde sporo 8) :)2
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt wrz 03, 2004 10:40 pm

Reduktor przerabiasz na krótki wałek i fundamentujesz osobno.Prościzna.
Skrzynia mesia jest o wiele lepsza jakościowo,ale decydują i tak mosty jak ktoś słusznie powyżej zauważył.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
keler
 
 
Posty: 169
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 9:10 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: keler » sob wrz 04, 2004 6:51 am

Mam taką opcje w gazie i poprostu trzeba załorzyć większe opony 31' lub 33' i wtedy mogą zostać mosty 5,125 - ale to jest czysta teoria bo jescze nie mam kasy na nowe opony i tego nie sprawdziłem.
XJ 4.0 91r, lift 4" - już nie, HONDA TRX 650 RINCON
Zawsze gotów do pomocy

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » sob wrz 04, 2004 8:38 am

orginalne mosty mają przełorzenie 5,125 a szybkie z zuka 4,4 szybkosc zwieksza sie o 20% uaz ma opony gabarytowo 30,5 cala (8,40/15" = 215/90/15" ) sprawdz czy nie jezdzisz na reduktorze moja rada
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Skrzynia Mb123 w uazie

Post autor: Jaroma » sob wrz 04, 2004 9:18 am

Ja mam MB 2.4, skrzynie i reduktor uaza. Jezdzi sie normalnie i bez problemu 4 przy 50km/h do max. Ile ten max jest to nie wiem bo nie cieszy mnie rozpedzanie potwora powyzej 90km/h. Ciezko potem sie zatrzymac :-?
W przyszlosci planuje zamontowac skrzynie MB ale to dam zrobic Arturowi. Kliknij linka do fotek i kultowego tematu wielokrotnie walkowanego :wink:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... c&start=75

Nie napisales co to za silniczek masz ?? 2,0 ?? 2,2 ?? 2,4 ?? ... ??
Sam robiles ten remont czy ktos ci powiedzial ze byl robiony :roll:

Teoria z wiekszymi kolami sprawdzi sie ale przy mocnym silniku bo cos jednak musi ukrecic te 33 cale a troche glupio zapinac reduktor na czarnym co by pod gore podjechac he he :D No i jak zwiekszysz moc silnika i dasz wieksze kola to masz jak w banku ze cos umielisz. Wieksze obciazenie ukladu skrzynia-reduktor-mosty !! Najslabsze ogniwo poleci bardzo szybko !! Stawiam na mosty :wink:
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » sob wrz 04, 2004 9:38 am

Silnik mam 2.4D mb 123 :) po kapitalnym robił go mechanik ja dowoziłem części zrobione zostało wszystko ?? !! hihi :wink: przepchnięte tuleje zmienione pierścienie panewki wszystkie uszczelnienia wałek rozrządu nowy łańcuch wał korbowy był polerowany głowica planowana nowe zawory pompa wtryskowa po regeneracji :wink:Dodam ze robione to było w profesjonalnym zakładzie

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jaroma » sob wrz 04, 2004 10:39 am

yankee pisze:Silnik mam 2.4D mb 123 :) po kapitalnym ... ciach ... :wink: Dodam ze robione to było w profesjonalnym zakładzie
Ku ku kurde kiedys mi sie sniło ze kapitalny swojemu zrobie :-? Ale potem sie obudzilem i juz nie bylo tak fajnie ... :-?
yankee pisze: ... rozpędzić mojego potwora to tragedia zajmuje to kupę czasu a prędkości nie są zawrotne czwórkę to w zasadzie mogę wrzucić tylko na reduktorze hihi lub jadąc z górki za to w terenie jest nie do zatrzymania ale zanim się dojedzie to z nudów można paść


No to albo masz cos tam jeszcze namotane albo przesadzasz niesamowicie i chces smigac uazem jak zwyklym plackiem :o
Ja ruszam z 2, po chwili 3, 4 i pyce 70-80 km/h bez problemu. Jedynie na stromych i dlugich gorkach redukuje do 3. Mowa oczywiscie o czarnym :)21
Generalnie to bydle prawie w kazdych warunkach jest nie do zatrzymania :o zwlaszcza jak spokojnie tocze sie do czerwonego a tu jakis zimny lokiec wpakuje sie przed mache i po heblach depnie wrrrrr :evil: :evil: noga sie sama rwie co by takiego zintegrowac z girlem :)23 :)24 :)17
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » czw lut 10, 2005 9:11 pm

Problem jaki był z prędkością sam się rozwiązał :)2 okazało się ze mam nie zestrojone cięgła od gazu z pompą wtryskowa :cry: potworek chodził na pół gwizdka :)3 po wymianie paru cięgieł i regulacji z potwora zrobiła się rakieta 8) hihi To jest mój pierwszy Uaz i nie miałem porównania :wink:
Legnica

KAZIK
 
 
Posty: 141
Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: KAZIK » czw lut 10, 2005 9:35 pm

Pytanie dotyczące poduszek.
Mam silnik i skrzynię MB potem krótki wałek schodzący pod kątem w dół do reduktora. Pod skrzynię włożyłem poduszkę od "beczki" i odnoszę wrażenie że jest stanowczo za miękka (skrzynię chyba unosi i dostaje drgawek w pewnych zakresach)
Jakie macie w tym względzie doświadczenia - jaką poduszkę tam zapodać? (nie za twardą coby za dobrze drgania amortyzowała i jednocześnie utrzymała skrzynię jak należy).
Reduktor wypada niżej niż skrzynia i inaczej się raczej nie da.
Pomyślałem też żeby obniżyć trochę skrzynię (silnika się nie da bo most i misa) wtedy silnik ze skrzynią pracowałby pod kątem ale wałek wychodziłby prawie osiowo ze skrzyni i pewnie nie unosiłby jej tak. Nie wiem tylko czy nie jest głupi pomysł.

Jak jest to napewno zaraz się o tym dowiem. :lol: :lol:


P.S.
Udało mi się dzisiaj przewrócić uaza na bok ( postawić potem też)
W związku z tym następny post będzie w temacie " jak zrobić blachy uaza. :)2

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pt lut 11, 2005 7:35 am

Jak połączyłes się bez wału do reduktora na gumie to na skrzyni daj twardą poduche.

KAZIK
 
 
Posty: 141
Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: KAZIK » pt lut 11, 2005 8:41 pm

No właśnie mam wałek pomiędzy skrzynią a reduktorem. Reduktor jest niżej niż skrzynia.
Ze poducha powinna być twardsza to już se wymyśliłem, ale nie wiem jaka, a nie chce mi się dopasowywać metodą prób i błedów . Jeśli ktoś to już przerobił to chętnie skorzystam z rady. :)2

uaz&nissan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 3:55 pm
Lokalizacja: katowice

Post autor: uaz&nissan » ndz lut 13, 2005 5:24 pm

Polecam poduszkę spod skrzyni z Lublina.Jak okaże się że za miękka to można włożyć do niej np. połówkę poduszki drążka reakcyjnego z dużego fiata. Sam tak mam i pięknie wydaje, choć z inną skrzynią niż tu omawiana.[/img]
Range Rover 3.5 2d

Awatar użytkownika
DamianKrosno
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: czw lis 25, 2004 3:53 pm
Lokalizacja: Krosno

Post autor: DamianKrosno » ndz lut 13, 2005 11:02 pm

Witam wszystkich.
Czytam sobie ten temacik i zastanawiam się jak to u mnie będzie. Mam totalnego zlepa tzn. silnik BMW 6 cyl. 2.5 TD wraz ze skrzynią (orginalną 5 bieg) reduktor Uaza na krótkim wałku i orginalne mosty, opony narazie zwykłe szosowe 15x275 co by na cegłach nie stał. Nadwozie to już inna dość skomplikowana sprawa. Oczywiście nic nie liczone i nie próbowane. Składam to dość długo bo ciągle wychodzą nowe problemy a wolnego czsu mam niewiele. Efekty pierwszych prób mogą być ciekawe bo nigdy nie jeździłem w terenie. :lol: :lol: :lol:

Pozdrawiam.

KAZIK
 
 
Posty: 141
Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: KAZIK » ndz lut 13, 2005 11:56 pm

DamianKrosno pisze: Efekty pierwszych prób mogą być ciekawe bo nigdy nie jeździłem w terenie. :lol: :lol: :lol:

Pozdrawiam.
Na pewno będą ciekawe i z niespodziankami. :)2

Awatar użytkownika
Qbosh
 
 
Posty: 168
Rejestracja: śr lut 05, 2003 5:56 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbosh » pn lut 14, 2005 8:54 am

DamianKrosno pisze:Witam wszystkich.
Mam totalnego zlepa tzn. silnik BMW 6 cyl. 2.5 TD wraz ze skrzynią (orginalną 5 bieg)

Pozdrawiam.
jeżeli to silnik o poj 2443 cm3 - czyli strszy typ to uważaj na głowice bo lubi strzelić...przerabiałem to u siebie w honku :(

Awatar użytkownika
DamianKrosno
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: czw lis 25, 2004 3:53 pm
Lokalizacja: Krosno

Post autor: DamianKrosno » pn lut 14, 2005 10:31 pm

jeżeli to silnik o poj 2443 cm3 - czyli strszy typ to uważaj na głowice bo lubi strzelić...przerabiałem to u siebie w honku :(
[/quote]
Witam.
Dokładnie ten, starszy typ. Słyszałem opinie o tych motorach i trochę się obawiam. Niestety zastosowane nadwozie wymusiło zwiększenie rozstawu osi co wyklucza go raczej z rajdów więc będzie służył do zabawy w wolnym czasie. Dla pewności zastosowałem chłodnicę z TDS-a oraz dwa wskażniki temperatury elektryczny na początku i mechaniczny na końcu głowicy.
Swoją drogą jak sobie radzi ten silnik w terenie? daje rady?
Napewno drugi pojazd będzie rasową terenówką i nie popełnie tych samych błędów :lol: :lol: :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość