Strona 1 z 1

aparat zapłonowy elektronik

: ndz wrz 05, 2004 10:22 am
autor: Slawquu
Mam pytanie do szanownych kolegów odnośnie aparatu zapłonowego elektornika, jesli temat juz był poruszany to z góry przepraszam za zaśmiecanie. Otóz wracajac do sedna sprawy to szykuje mi sie wymiana aparatu i zastanawiam sie czy nie zastapic standardowego takim to ustrojstwem jak elektronik jednak łaczy sie to z kupnem modułu i tu rodzi sie pytanie jak bedzie z jego awaryjnoscia jak z zamiennikami czy da sie od poloneza załozyc czy jakis inny, Z góry dziekuje za pomoc

: ndz wrz 05, 2004 11:51 am
autor: Bart03
Elektroniczny zaplon w uazie :o Daj sobie z tym spokuj szkoda roboty, one nie lubia wody i bedziesz mial z tym czesto problemy. Ten oryginalny aparat nie jest taki zly w gruncie rzeczy, tylko trzeba czesto smarowac podstawe bo sie lubi zapiekac- taki urok ma ruskie aluminium. :lol:

: ndz wrz 05, 2004 2:04 pm
autor: Adampio
Na uazbuce szerokko opisane sa konwersja z elektronika na stykowy, cos w tym musi byc 8)

Podobno ruscy robia jakis modul elektroniczny (tranzystorowy) który wspolpracuje z normalna cewka i normalnym aparatem. Efekt: silna iskra i nie wypalone styki, a jak padnie to sie wraca w 5 minut do ukladu klasycznego, a po powrocie do domu otwiera modul i wymienia to co padlo.

: ndz wrz 05, 2004 6:32 pm
autor: Miskiller
Przejście na zapłon elektroniczny ma same zalety. Silnik jest bardziej elastyczny i dynamiczny bo dokładnie spala mieszankę(eliminuje wypadanie zapłonów).Pracuje równiej na wolnych obrotach.Łatwiej startuje zimny silnik nawet przy bardzo wolnym kręceniu rozrusznika zimą(iskra jest taka sama jak przy wysokich obrotach) Jeżeli zastosujesz do istniejącego przerywacza najprostszy moduł(tzw. klucz tranzystorowy) to od razu zobaczysz jak duża będzie różnica w pracy silnika, a ponadto przerywacz nie będzie się wypalał. Elektrody na świecy rozsuń do 1mm (mieszanka spali się dokładniej), a dla modułu stykowo-tranzystorowego zmniejsz odstęp styków przerywacza do 0,2mm. Schemat tutaj http://miskiller.w.interia.pl/05-1998_73_74.pdf

: ndz wrz 05, 2004 7:12 pm
autor: Władek
miskiller pisze:Przejście na zapłon elektroniczny ma same zalety. Jeżeli zastosujesz do istniejącego przerywacza najprostszy moduł(tzw. klucz tranzystorowy)


A są takie "zestawy fabryczne"? Gdzie można je nabyć? Używa ktoś już takiego zapłonu? Jakieś opinie?

: ndz wrz 05, 2004 7:21 pm
autor: Miskiller

: ndz wrz 05, 2004 7:49 pm
autor: moralez
fajna sprawa tylko nie moge znalezc linku do tego ukladu

: ndz wrz 05, 2004 7:53 pm
autor: Władek
wojtekd pisze:fajna sprawa tylko nie moge znalezc linku do tego ukladu
Wejdź na wskazaną stronę i w okienku wyszukiwarki wpisz jeden z poniższych elementów:
Nazwa: K2543 Układ elektronicznego zapłonu
Producent: Velleman

: ndz wrz 05, 2004 7:56 pm
autor: moralez
ok dzieki Wołodia :)21
to teraz Wladek jeszcze wez kup, zamontuj i powiedz jak sie sprawuje :)21

stawiam browar :)23

: ndz wrz 05, 2004 8:08 pm
autor: Miskiller
to wlasnie jest ten klucz tranzystorowy jak go nazwalem, K2543 Układ elektronicznego zapłonu z tego co widze jest juz w postaci zlutowanej wiec montaz jest banalnie prosty plus i minus to wiemy i jeden przewod do aparatu i czwarty do cewki i tyle ....dokladny opis tutaj
http://miskiller.w.interia.pl/05-1998_73_74.pdf a co do niezatapialnosci wystarczy ten gotowy uklad zalac jakims klejem 2 skladnikowym lub inna zywica...goraco polecam zawsze zakladalem takie uklady do swoich aut ktore jeszcze mialy uklad zaplonu platynkowy...nigdy nie mialem klopotu z ta elektronika a wrazie tak zwanego W laczysz przewod z aparatu z cewka i jedziesz dalej...

: ndz wrz 05, 2004 8:13 pm
autor: moralez
a przy silniku z zasilanym LPG tez tego uzywales ?? Jak wycztyalem uklad ten polepsza prace silnika w niskim i wysokim zakresie obrotow. zwiekasza dynamikie i elastyczosc, a jak spalanie ??

: ndz wrz 05, 2004 8:29 pm
autor: Miskiller
tak z LPG tez uzywalem... ten uklad to nic innego tylko odciazenie dla przerywacza...przez styki przerywacza nie przeplywa teraz prad potrzebny do zasilania cewki

: ndz wrz 05, 2004 9:07 pm
autor: moralez
a jak ze spalaniem ?? na tym samym poziomie, mniejsze wieksze ??

: ndz wrz 05, 2004 9:11 pm
autor: wupasek

: ndz wrz 05, 2004 9:15 pm
autor: moralez
wole czyjas opinie od oferty reklamowej

z reszta nie ciebie sie pytalem wiec nie wiem o co ci chodzi

: ndz wrz 05, 2004 9:18 pm
autor: Miskiller
spalanie spada oczywiscie ale nie sa to szokujace wartosci....mieszanka jest lepiej spalana , pourywalem elektrody boczne i bez problemu silnik gada...fajne jest to, ze wrazie co spinasz tylko jeden kabel i masz zaplon tradycyjny...to w razie kontaktu elektroniki z woda...u mnie juz niema komputera sterujacego iskra po utopieniu pathfindera...sam smigam na podobnym patecie http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... pathfinder

: ndz wrz 05, 2004 9:50 pm
autor: Bart03
Widze na schemacie przekaznik. Do czego go podpinasz w aparacie?

: ndz wrz 05, 2004 10:06 pm
autor: Miskiller
przeczytaj caly temat ....przekaznik byl pierwsza rzecza jaka mi wpadla w rece aby motor zagadal...caly czerwcowa impreze tak przelatalem na przekazniku....pozniej udoskonalilem patent ktory mam do dzis....z braku komputera oczywiscie ....

Obrazek

: pn wrz 06, 2004 8:10 am
autor: Bart03
A czyli przekaznik byl podlączony do przerywacza i zamienial - na + bo ten elektroniczny zaplon jest sterowany + znaczy na wzbudzenie musi przyjść plus. I dlatego pytalem bo przy np 4tys obrotow to przekaznik za cholere nie wyrobi. Ale teraz widze ze sastosowales patent elektroniczny i to mnie przekonuje. Jeszcze pytanie jaki miales wczesniej uklad zaplonu na czujnikach halla czy poprostu na bezstykowym rozdzielaczu?

: pn wrz 06, 2004 8:29 am
autor: Miskiller
przekaznik wyrabial do 166,6 razy na sek czyli do 1800 obr/min. W moim aparacie jest transoptor szczelinowy,a w zasadzie dwa.Nie ma w nim (aparacie)przeciwcięzarów,ignition advanced jest realizowane w ECU silnika.Są dwa transoptory,bo jeden dokonuje pomiaru prędkości obrotowej silnika,a drugi jest jako wyznacznik GMP. Nie chcialem ingerowac w aparat i wykorzystalem sygnal masowy z jednego z transoptorow, ale nieda sie polaczyc bezposrednio aparatu z cewka poniewaz transoptor ma bardzo mala obciazalnosc i przy takim polaczeniu ulegl by uszkodzeniu, wiec powstal uklad dopasowujacy czyli zamieniajacy minus sterujacy z aparatu na plus sterujacy modulem napelniajacym cewke

: pn wrz 06, 2004 8:46 am
autor: Bart03
Ok kapuje. To niezle zakombinowales moze ja sie tez kiedys pobawie.

: czw wrz 09, 2004 8:20 pm
autor: Adampio
No wiec za 5 dych to sprzedaja uklad w proszku, trzeba sobie polutowac i uruchomic :(

Re: aparat zapłonowy elektronik

: czw wrz 09, 2004 8:34 pm
autor: vandall1
Slawquu pisze:Mam pytanie do szanownych kolegów odnośnie aparatu zapłonowego elektornika, jesli temat juz był poruszany to z góry przepraszam za zaśmiecanie. Otóz wracajac do sedna sprawy to szykuje mi sie wymiana aparatu i zastanawiam sie czy nie zastapic standardowego takim to ustrojstwem jak elektronik jednak łaczy sie to z kupnem modułu i tu rodzi sie pytanie jak bedzie z jego awaryjnoscia jak z zamiennikami czy da sie od poloneza załozyc czy jakis inny, Z góry dziekuje za pomoc
Od poldasa to nie wsadzaj-bo się w drugą stronę obraca i zamiast przyspieszać,to Ci bedzie opóżniał zapłon. :)3 Chyba,że płytkę z ciężarkami obrócisz.

: czw wrz 09, 2004 8:52 pm
autor: Adampio
Slawku pytal o modul a nie aparat !!