Strona 1 z 2
Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
: wt lis 02, 2010 8:20 pm
autor: Takayuki
Hej,
Wie ktoś jak jest poprowadzony powrót paliwa do zbiornika? Jak to wygląda przy zbiorniku, czy i jak są połączone 2 zbiorniki, czy powrót idzie jakoś do dwóch na raz? W katalogach części nigdzie tego nie mogę znaleźć, tylko jest układ z pojedynczą rurką do benzyny.
Dzisiaj zepsułem swój zbiornik [miałem przelew tylko do jednego poprowadzony, zapomniałem przełączyć], i nie wiem czy motać, czy może da się coś oryginalnego zaadoptować.
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
: wt lis 02, 2010 10:22 pm
autor: zippo68
Jak wkładałem 4C90 to poprowadziłem powrót tak bo nie chciało mi się zrzucać baku i wlutowywać rurki.
U mnie się sprawdza, ale śmigam na jednym baku. Aby jeździć na dwóch trzeba by było zabudować trójnik oraz zawory i poprowadzić przewód do drugiego zbiornika.
Jak zrobisz bez zaworów to zakładając, że masz dwa baki pełne to powrót będzie szedł równomiernie do każdego i zacznie się przelewać z tego wyłączonego. Jest też możliwość podpięcia powrotu pod zasilanie i niektórzy tak mają, ale nie spotkałem się z takim fabrycznym rozwiązaniem. Zawsze idzie osobny powrót do baku.
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
: śr lis 03, 2010 6:55 am
autor: wieprzowina
Oryginalny przełącznik baków od honkera przełącza na raz zasilanie i nadmiar. Jakby co, to na forum jest człek, który chyba sprzedawał je na allegro.
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
: śr lis 03, 2010 1:25 pm
autor: Takayuki
O, taki przełącznik byłby fajny

Jak nie dostanę to wstawię obok drugi od uaza.
Zippo - ja się pobawię w rurki, dojście przecież jest bez zrzucania baku, 6 czy 8 śrubek i już.
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
: śr lis 03, 2010 3:44 pm
autor: gasti
Mi mechanik powiedział, żeby nie używać uazowskiego przełącznika baków bo uszczelki są słabe i po tylu latach nie wytrzymają kontaktu z ON. Czy to prawda, czy nie nie sprawdzałem. Mam podłączony jeden zbiornik i wstawiony smok od Lublina lub Żuka diesla (silnik 4c90).
Zastanawiam się nad zrobieniem rozwiązania tak jak w samochodach ciężarowych - czyli po kraniku w bokach zbiorników i połączyć wężem gumowym. Wyrównynawanie poziomów ON w zbiornikach grawitacyjnie. Jedynie to dobrać właściwy przekrój węża i kraników, żeby nie sączylo się za wolno. W ramę wspawać jakiś profil lub ceownik, żeby wąż w nim schować, co by się w jakimś błocku nie urwał/przetarł itp.
Jak kopiować to rozwiązania sprawdzone w dużej skali
pozdrawiam
Marcin
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
: śr lis 03, 2010 6:43 pm
autor: GikroV
A w razie konieczności wymontowania jednego zbiornika paliwo spuszczać z obu

Ewentualnie przy dość długim przechyle paliwo ze zbiornika A przeleje się do zbiornika B lub nawet w tym niżej zacznie się wylewać korkiem bo jak wiadomo oryginalne korki często nie są zbyt szczelne. Do tego możliwość zapowietrzenia układu.
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
: czw lis 04, 2010 8:00 am
autor: A.F.
Takayuki pisze:O, taki przełącznik byłby fajny

Jak nie dostanę to wstawię obok drugi od uaza.
Zippo - ja się pobawię w rurki, dojście przecież jest bez zrzucania baku, 6 czy 8 śrubek i już.
Tu mają
http://www.sklep.andoria-mot.com.pl/ind ... od_group=0
Ale biorąc pod uwagę cenę, to chyba bym wolał dać po 2 elektrozawory na każdy zbiornik
http://allegro.pl/zawor-elektrozawor-pa ... 32684.html
Przy okazji można zrobić sprytne zabezpieczenie przed kradzieżą

Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
: czw lis 04, 2010 9:05 am
autor: Takayuki
Cena faktycznie piękna.
Zabezpieczenie myślałem przed pompą wstawiać... ale te zawory fajnie wyglądają, 4 takie i ogarnięte 2 zbiorniki

Przełącznik elektryczny dwusekcyjny to się nie da nawet pomylić z przełączaniem. Dobry pomysł, dobry

Można faktycznie zrobić immobilizer od razu... u mnie na dzieciarnie wystarcza masa i reduktor

Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
: czw lis 04, 2010 2:14 pm
autor: gasti
GikroV pisze:A w razie konieczności wymontowania jednego zbiornika paliwo spuszczać z obu

Ewentualnie przy dość długim przechyle paliwo ze zbiornika A przeleje się do zbiornika B lub nawet w tym niżej zacznie się wylewać korkiem bo jak wiadomo oryginalne korki często nie są zbyt szczelne. Do tego możliwość zapowietrzenia układu.
Każdy robi jak mu pasuje - ponieważ ja nie upalam auta w błocie po pachy i nie trawersuję - jest dla mnie pojazdem gospodarczym i do piknikowania z rodziną to rozwiązanie mi pasuje. Zapewne do bardziej wyrafinowanej jazdy trzeba już wziąć pod uwagę to co napisałeś.
pozdrawiam
Marcin
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
: czw lis 04, 2010 10:08 pm
autor: wieprzowina
Napisz do @HEC'a. Chyba on miał duużo taniej
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
: czw lis 04, 2010 10:24 pm
autor: klucz13
Korzystam tylko z jednego zbiornika lewego ale mam zamiar dołączyć drugi przez pompkę paliwową na prónd sterowaną przezemnie i w miarę potrzeby przetaczam paliwo z prawego do lewego zbiornika, to chyba najprostrza metoda

Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
: czw lis 04, 2010 11:58 pm
autor: luk94
Klucz a jaką pompkę byś zastosował, bo ja też o tym myśle.
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
: pt lis 05, 2010 2:47 pm
autor: bobbik
są takie specjalne na gruby przekrój ,ale myślę że wystarczyłaby od Poldka trucka, jest przelotowa i najtańsza z elektrycznych
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
: pt lis 05, 2010 6:02 pm
autor: luk94
No fakt może się uda kupić tą z poloneza. Ja mam plan taki zeby to wykonac przy pomocy jakiegoś trójnika i wpiąć sobie bez pośrednio do baku. Poprowadzić węza najkrótszą droga tylko pompka, ale ta od trucka sie nada;)
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
: pt lis 05, 2010 6:43 pm
autor: EDEK:):):):)
Mi akurat pan z tarmotu ( wysogotowo/poznań ) poradził wlutować miedziany przewód w smok oryginalny do diesela dedykowany do uaza jako powrót .Sprzedają takowe za około 40 pln-ów i jest na przewód gumowy dedykowany czyli na opaskę zacisk bo niestety od drgań i eksploatacjii to u mnie szlag trafił połączenie gwintowane na zbiorniku i już żadna siła dokręcania nic nie dała a bańka powietrza szła co kilkanaście sekund.I jeszcze dorzucił uszczelkę gratis

( a może była w zestawie i tylko mnie pocieszył - nie wiem ) jednak włanczanie powrotu w obieg to kiepska sprawa testowałem i jest dramat przy odpowietrzaniu - nie polecam

.Na razie hulam na jednym zbiorniku.
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
: śr lis 10, 2010 6:59 pm
autor: chmieleś
Witam skoro jesteśmy przy układzie paliwowym, to mam pytanie o regulacje dawki paliwa pompa wtryskowa MOTORPAL silnik 4C90.
Czytałem o regulatorze przed pompą o wymianie oleju co poprawi prace pompy, ale to nie wyjaśniło mojej ciekawości. Jak na razie mam nowe końcówki wtrysków. Chciałbym poprawić osiągi tego silnika, z tego co zauważyłem przy moim silniczku poprzedni właściciel nie robił nic. Chce wszystko sprawdzić.
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
: śr lis 10, 2010 8:46 pm
autor: zippo68
Ten regulator przed pompą to nic innego jak tylko odśrodkowy przyśpieszacz kąta wtrysku. Poza wymianą uszczelniacza wewnętrznego /oring/ i wymiany oleju nic więcej się nie da z nim zrobić.
Jak chcesz podkręcić dawkę, musisz odkręcić tylną część obudowy pompy. Po zdjęciu tego dekla, patrząc od góry pompy zobaczysz śrubkę z nakrętką kontrującą. Popuść kontrę i wykręć śrubkę o ćwierć obrotu, dokręć kontrę zakręć dekiel, przejedź się i oceń zmiany.
Jeżeli nie będą satysfakcjonujące powtórz operację. Jak przesadzisz to szybko odwiedzisz stację paliw
Operacja ta jest skuteczna pod warunkiem, że sekcje są w dobrym stanie. Jeżeli pompa ma padakę to już żadne regulacje nie pomogą tylko remont.
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
: pn lis 15, 2010 7:25 pm
autor: EDEK:):):):)
A tak na boku to o ile wzrośnie spalanie po podkręceniu o w/w wartość tzn. ćwierć obrotu

Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
: pn lis 15, 2010 10:42 pm
autor: zippo68
Literek i więcej/100km po czarnym. W miarę tani tuning

Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
: śr lis 24, 2010 8:58 pm
autor: chmieleś
Witam dziś zabrałem się regulacje dawki i jak zdjąłem klapkę z tyłu pompy są tam dwie śrubki do regulacji, i pytanko która do czego:
- na pewno jedna jest od dawki paliwa
- a druga od obrotów
różnią się grubością tylko która jest od czego
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
: śr lis 24, 2010 9:31 pm
autor: zippo68
Ta na samej górze jest od dawki. Przecież wyżej pisałem. Jak spojrzysz na zdjętą klapkę to zobaczysz na niej taki cylindryczny odlew i na nim jest nawet odlana dolna część wtrysku. Dokładnie pod tym odlewem jest ta śrubka. Reszty nie reguluj. Jak podskoczą ci wolne obroty, a powinny to doreguluj na dźwigni.
Na focie jest akurat pompa z 4CT90, ale nie ma to znaczenia, dupy są te same

Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
: śr gru 01, 2010 11:25 am
autor: wukor
A ja mam pytanko 4c90 . Zapala ładnie, filtr paliwa wymieniony, powietrza brak w paliwie przy pompce paliwa, wolne obroty równo pracują tylko że jak się go puści szybko z szybkich obrotów na wolne to gaśnie. Jak pomału to ma równe wolne.
Co to może być ?
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
: śr gru 01, 2010 12:00 pm
autor: zippo68
Poniżej śruby regulacyjnej z dawki jest następna. Odpowiada ona za wolne obroty. Być może jest tam wyrobiony ten regulator i przy gwałtownym puszczeniu gazu cofa się i obroty spadają całkowicie. Spróbuj się nią pobawić.
Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
: śr gru 01, 2010 1:02 pm
autor: wukor
Dzięki
Zbadam sprawę

Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem
: śr gru 01, 2010 1:17 pm
autor: Piter69A
Pyt. nr 1: Jaki olej lejecie do pompy??
Pyt. nr 2: Silnik 4CT90 z 1999r, przebieg od nowości 30 tys.km. Od jakiegos czasu po dłuzszym postoju wystepuje u mnie problem jakby z cofaniem się paliwa, tj. silnik odpala jakby pompa był zapowietrzona lub bez paliwa. Potem na wolnych obrotach puszcza delikatnie dymka i dzwiek pracy silnika nie jest taki jak wczesniej kiedy nie wystepowal problem z cofaniem paliwa. Wtryski były w czyszczeniu i regulacji, są w idealnym stanie. 2 tyg. temu odpaliłem auto z objawami jak wyżej opisane. Wyjechałem z garażu, zapakowałem graty do auta, itp. Wsiadłem i podjechałem pod bramę i nagle silnik zaczął nierówno pracować i starsznie kopcić. Wolnych obrotów nie było-gasł od razu. Na wysokich kopcił i pracował nie równo. Odpala ciężko, tak jakby nie dostawał paliwa. Czy komus sie cos podobnego przytrafilo????