Strona 1 z 1

pytanie o silnik

: pn lis 08, 2010 8:44 am
autor: mason120
witam. Ma ktoś z was do czynienia w UAZie z dieslem 3.0D 113 KM z mietka?? Jak wychodzi spalanie, jakieś uwagi,niezawodnośc, noi czy sporo było bajzlu przy wkładaniu do Uazika. Pozdrawiam.

Re: pytanie o silnik

: pn lis 08, 2010 9:25 am
autor: Takayuki
Z takim nie ale z podobnym mam do czynienia, spalanie wyjdzie zależnie od stylu jazdy - i podobnie jak w mercedesie, nie licząc terenu oczywiście. Niezawodność zależy od stopnia zajechania wkładanego silnika, bajzlu przy wkładaniu jest mnóstwo, uwagi - jak nie jesteś pewien to tego nie rób :)

Re: pytanie o silnik

: pn lis 08, 2010 9:26 am
autor: Balu-Balu
Mam ten silnik u siebie a satysfakcję z montażu czuję do dziś. :)21 :)21 Polecam to rozwiązanie choć są też i podobne. Może silnik z turbiną od Lublina ??

Tu masz moje foty

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

:)21

A pali tyle ile mu wleję :)21 :)21

Re: pytanie o silnik

: pn lis 08, 2010 12:31 pm
autor: mason120
Mnie to samo będzie czekać. Umiejscowienie silnika i przeróbki to żaden probem tylko myślę o połączenie skrzyni ze sprzęgłem za pomocą flanszy ale powinno sie udać.A jak w zimie pali ?? pewnie dobrze i awaryjnością tez dobrze wypada co nie ?co do paliwa to słyszałem opinie ze można mieszać z rzepakiem i bedzie dobrze to przepalał. Pozdrawiam.

Re: pytanie o silnik

: pn lis 08, 2010 12:33 pm
autor: wieprzowina
mason120 pisze:A jak w zimie pali ?? pewnie dobrze i awaryjnością tez dobrze wypada co nie ? Pozdrawiam.
zależy jak bardzo wyruchany był dawca :wink:

Re: pytanie o silnik

: pn lis 08, 2010 12:44 pm
autor: mason120
wieprzowina pisze:
mason120 pisze:A jak w zimie pali ?? pewnie dobrze i awaryjnością tez dobrze wypada co nie ? Pozdrawiam.
zależy jak bardzo wyruchany był dawca :wink:

w sumie jak kupie zdechlizne to powymieniam mu pierścienie, tuleje i takie tam bo to prosty silnik. Jak koledzy myślicie jak bedą szybsze mosty to ile mozna tym jechać po utwardzonym zeby nie katowac silnika na obrotach? bedzie sie dało koło 90 - 100 km/h cisnąć ??

Re: pytanie o silnik

: pn lis 08, 2010 12:52 pm
autor: Balu-Balu
Widzę, że gadka się rozwija :)21 :)21

Jednak moja rada, kup GULFA obojętnie jakiego :)21 :)21 Będzie śmigał 100 :)21 :)21

Re: pytanie o silnik

: pn lis 08, 2010 12:55 pm
autor: wieprzowina
mason120 pisze:.... Jak koledzy myślicie jak bedą szybsze mosty to ile mozna tym jechać po utwardzonym zeby nie katowac silnika na obrotach? bedzie sie dało koło 90 - 100 km/h cisnąć ??
jak uda się go trwale wykręcać na 5 tysięcy to tak
:D

Re: pytanie o silnik

: pn lis 08, 2010 1:18 pm
autor: Octavian
Jak kupisz zdechliznę to będziesz miał skarbonkę bez dna. Poza tym 3.0 D 113 km to 6-cyl w rzędzie, miska olejowa z przodu silnika, więc albo silnik przed most albo za most ( do kabiny ) albo rzeźba z miską.

Re: pytanie o silnik

: pn lis 08, 2010 1:29 pm
autor: Balu-Balu
Ja rozmawiam o 5 cylindrowym silniku ( taki wstawiałem ) i on nie ma 113 KM. tylko 88. I te 88 KM miał na swym początku a ile mu zdechło to nie wiem. :)21 :)21

Re: pytanie o silnik

: pn lis 08, 2010 3:05 pm
autor: anabol
100 dobre 8) to chyba z górki i jeszcze będziesz go pchał :o Do czego Ci ten uaz do jazdy czy w teren/błotko :)21

Re: pytanie o silnik

: pn lis 08, 2010 3:45 pm
autor: Takayuki
Przelotowa prędkość po czarnym, na szybkich mostach, wychodzi około 70km/h przy 2500 obr/min. W starym silniku takim jak ma Balu-Balu. W 6-cylindrowym 300d od 124 sensowne obroty przy przelocie to 3000-3500, wyjdzie z tego 80-90km max. Przy zdrowym silniku oczywiście, i nie wiem jak będzie z drganiami i hałasem w uazie przy takich obrotach... w plaskatym 124 jest już głośno :)

Re: pytanie o silnik

: pn lis 08, 2010 6:40 pm
autor: mason120
anabol pisze:100 dobre 8) to chyba z górki i jeszcze będziesz go pchał :o Do czego Ci ten uaz do jazdy czy w teren/błotko :)21
Do jazdy rekreacyjnej po lasach i bezdrozach głównie. Tak pytam ile by to poszło po asfalnie czyli pewnie koło 70 km/h.

Co to jest ten "GULF" co pisał kolega Balu-Balu ?

P.S dzięki za foty silnika Balu

Re: pytanie o silnik

: pn lis 08, 2010 8:04 pm
autor: zippo68
mason120 pisze: Co to jest ten "GULF" co pisał kolega Balu-Balu ?
Hehe
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... EgwVoVnHs=

Re: pytanie o silnik

: wt lis 09, 2010 9:37 am
autor: Balu-Balu
mason120 pisze: Co to jest ten "GULF" co pisał kolega Balu-Balu ?



:)21 :)21

Obrazek


:D :D

Re: pytanie o silnik

: wt lis 09, 2010 11:14 am
autor: Marcin_75
To takie gulfy robili z motorem od mercedesa?? :roll: Nic już nie rozumiem :(

Re: pytanie o silnik

: wt lis 09, 2010 11:26 am
autor: Balu-Balu
Nie robili ale ten pojedzie na pewno 100km/h :)21 :)21

Re: pytanie o silnik

: wt lis 09, 2010 5:37 pm
autor: mason120
Balu-Balu pisze:Nie robili ale ten pojedzie na pewno 100km/h :)21 :)21
zrozumiałem sugestie :lol:

stówką śmignie ale w lesie to sobie tylko pierdnie :P

Silnik z 123 3.0 V5 88 KM bedzię krótszy/węzszy/mniejszy niz 3.0 V6 z 124W ?? znaczy jakaś różnica ze "nowszy" jest dłuższy i bardziej kłopotliwy przy montażu przez co drugie słowo to bedzie k**wa ?. tak pytam bo z tych dwóch ta V6 chodzi mi po głowie. Pozdro

Re: pytanie o silnik

: śr lis 10, 2010 9:05 am
autor: Didymos
mason120 pisze: Silnik z 123 3.0 V5 88 KM bedzię krótszy/węzszy/mniejszy niz 3.0 V6 z 124W ?? znaczy jakaś różnica ze "nowszy" jest dłuższy i bardziej kłopotliwy przy montażu przez co drugie słowo to bedzie k**wa ?. tak pytam bo z tych dwóch ta V6 chodzi mi po głowie. Pozdro
Jakie V5, jakie V6?
Te motory to rzędówki !!
3,0 z W124 jest naprawdę długi, nawet jak go trochę wsuniesz do kabiny, to miejsca na chłodnicę zostaje niewiele :roll:

Re: pytanie o silnik

: śr lis 10, 2010 10:48 am
autor: Takayuki
Z 123 masz 5-cylindrowy silnik, z 124 6-cylindrowy czyli dłuższy. Ten od 123 da się zmieścić bez cięcia grodzi, ten 6-cylindrowy nie bardzo :) Chłodnicę można wstawić w pocięty pas przedni i zyskać z 10cm miejsca, ale to wszystko rzeźba... nieuchronna przy dieslu MB.

Re: pytanie o silnik

: śr lis 10, 2010 11:56 am
autor: uazevo1
Błędne nazewnioctwo silników mb bierze sie między innymi z alledrogo.
Sam chciałem dzwonić do gościa kiedyś i pytać co to za elitarny silnik wynalazł (szydera) :)21
Jak już została poruszona kwestja silników w układzie widlastym to czemu nikt nie rzeźbi na v8 diesel??
Małe to to momęt obr. przyzwoity starsze amerykańskie ""vałki" są bardzo tanie

Re: pytanie o silnik

: śr lis 10, 2010 5:12 pm
autor: mason120
Takayuki pisze:Z 123 masz 5-cylindrowy silnik, z 124 6-cylindrowy czyli dłuższy. Ten od 123 da się zmieścić bez cięcia grodzi, ten 6-cylindrowy nie bardzo :) Chłodnicę można wstawić w pocięty pas przedni i zyskać z 10cm miejsca, ale to wszystko rzeźba... nieuchronna przy dieslu MB.

I o to mi chodziło :)2 wielkie dzięki kolego Takayuki :)

WIem ze V6 będzie lepszy niz V5 ale nie chce rozkaleczać uaza i wybiore ten pierwszy, zresztą do jazdy rekreacyjnej mi wystarczy...

Pozdrawiam