Jaki akumulator
Moderator: Student
Jaki akumulator
Witam !
Ponawiam pytania które wisiały w dziale elektryka, niestety nikt nie podpowiedział, mój akumulator ma swoje lata i stoje przed dylematem jaki kupić, obecnie mam 110Ah/EN750A , Andoria 4c90, rozrusznik po regeneracji, nowe świece żarowe, wyciągarka z cyklu dobra i tania (200zyli) wykożystwana go podnoszenia pługa do śniegu, standardowy komplet oświetlenia, altek 55A, samochód wykorzystuje na krótkich trasach ale często jest odpalany. Mam pytanka:
1) czy jest sens kupić duży akumulator np. 170Ah/1000A EN ?
2) czy wymiana alteratora na dużo większy 120-140A zaspokoi potrzeby takiego dużego akumulatora?
3) jaki powinien mieć przekrój kabla akumulator-> rozrusznik (3kw) długość około 1,5-2m (mam 25mm2, to chyba za mało) ?
pozdr.
Ponawiam pytania które wisiały w dziale elektryka, niestety nikt nie podpowiedział, mój akumulator ma swoje lata i stoje przed dylematem jaki kupić, obecnie mam 110Ah/EN750A , Andoria 4c90, rozrusznik po regeneracji, nowe świece żarowe, wyciągarka z cyklu dobra i tania (200zyli) wykożystwana go podnoszenia pługa do śniegu, standardowy komplet oświetlenia, altek 55A, samochód wykorzystuje na krótkich trasach ale często jest odpalany. Mam pytanka:
1) czy jest sens kupić duży akumulator np. 170Ah/1000A EN ?
2) czy wymiana alteratora na dużo większy 120-140A zaspokoi potrzeby takiego dużego akumulatora?
3) jaki powinien mieć przekrój kabla akumulator-> rozrusznik (3kw) długość około 1,5-2m (mam 25mm2, to chyba za mało) ?
pozdr.
Ostatnio zmieniony ndz lis 28, 2010 10:17 am przez szychu, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Jaki akumulator
Jak stary nie wyrabia z prądem to kup większe aku i altka,jezeli wystarcza to po co zmieniać i przepłacac.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: Jaki akumulator
Altek 120 A , aku 120Ah i będzie pan zadowolony
Altek 55A jest zasłaby do takiego aku i kable też masz za liche do rozruchu



Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Jaki akumulator
1) O akumulatorach BERGEN coś dobrego wiecie?
2) Jaki altek wybrać co by najmniej było problemów z przejciem z wieloklinowego paska na pasek 10mm, wiem można kupić od razu z takim kołem ale to chyba konstrukcje z przed ładnych paru lat.
3) 35mm2 da radę czy dać 50mm2?
Pozdrawiam
2) Jaki altek wybrać co by najmniej było problemów z przejciem z wieloklinowego paska na pasek 10mm, wiem można kupić od razu z takim kołem ale to chyba konstrukcje z przed ładnych paru lat.
3) 35mm2 da radę czy dać 50mm2?
Pozdrawiam
Re: Jaki akumulator
Nie znam tej firmy od aku,zazwyczaj kupuję aku uzywane,firmowane znanym producentem z rozbitych busów za 100 zł i latam parę lat.Kółko napędowe można zawsze dorobić,przerobić i dopasować do potrzebnych rozmiarów i używanych obrotów na silniku.Popytaj dobrego elektryka samochodowego jakie przekroje powinno sie dawać na takie prądy,żeby niepotrzebnie nie zakładać kabla jak lina okrętowa.szychu pisze:1) O akumulatorach BERGEN coś dobrego wiecie?
2) Jaki altek wybrać co by najmniej było problemów z przejciem z wieloklinowego paska na pasek 10mm, wiem można kupić od razu z takim kołem ale to chyba konstrukcje z przed ładnych paru lat.
3) 35mm2 da radę czy dać 50mm2?
Pozdrawiam
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: Jaki akumulator
Mam rok czasu w Golfie, bez zastrzeżeń
Tylko twardziele pierdzą przy sikaniu
http://www.forum-gaz-uaz.pl
http://www.forum-gaz-uaz.pl
Re: Jaki akumulator
carinus możesz przyblizyć temat rozmiarów koła pasowego?
Re: Jaki akumulator
Może ale po coszychu pisze:carinus możesz przyblizyć temat rozmiarów koła pasowego?


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Jaki akumulator
adwokat ?
Re: Jaki akumulator
A choćby to coszychu pisze:adwokat ?


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Jaki akumulator
widzę że nie masz ochoty pomóc, wiec po co się wcinasz ?
pytam żeby uprzedzić niespodzianki i nie "mulić zylion razy"
pytam żeby uprzedzić niespodzianki i nie "mulić zylion razy"
Re: Jaki akumulator
Pomóc mogę ale nie uczyć podstaw elementarnej wiedzy na poziomie gimnazjum ewentualnie 1-ej klasy zawodówkiszychu pisze:widzę że nie masz ochoty pomóc, wiec po co się wcinasz ?
pytam żeby uprzedzić niespodzianki i nie "mulić zylion razy"

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Jaki akumulator
hehehe, a jak ktoś nie chodził do gimnazjum i zawodówki?
Re: Jaki akumulator
To znaczy że jest stary zgred i się uczył jak nie było gimnazjumszychu pisze:hehehe, a jak ktoś nie chodził do gimnazjum i zawodówki?


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Jaki akumulator
Tutaj tez karmisz trole? 

Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
Re: Jaki akumulator
normalnie "rence" opadająklucz13 pisze:To znaczy że jest stary zgred i się uczył jak nie było gimnazjumszychu pisze:hehehe, a jak ktoś nie chodził do gimnazjum i zawodówki?tymbardziej wstyd zadawać takie pytania
-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: Jaki akumulator
Dobra jest
powyzywali się trochę ale do tematu jak wyżej też władowałem 120 Ah w uaza z silnikiem 4CT90 wyjętym z lublina i pytanie jak sprawdzić czy ten altek daje radę a jak nie to czy są mocniejsze dedykowane pod lublina 


Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
Re: Jaki akumulator
120-stka do andori to zwyczajna rozpusta, chyba że jest winda albo zajebista choinka i słaby altek .Fabrycznie jest bodajże 80AhEDEK:):):):) pisze:Dobra jestpowyzywali się trochę ale do tematu jak wyżej też władowałem 120 Ah w uaza z silnikiem 4CT90 wyjętym z lublina i pytanie jak sprawdzić czy ten altek daje radę a jak nie to czy są mocniejsze dedykowane pod lublina

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: Jaki akumulator
Skombinuj sobie dokładny woltomierz (może być miernik uniwersalny z marketu za 20pln) i wepnij gdziekolwiek. Jeśli w trakcie pracy silnika napięcie po jakimś czasie jest w stanie dojść do 14V to jest ok.
Teoretycznie prąd ładowania aku powinien wynosić ok 1/10 pojemności, więc legendy typu alternator 55A nie naładuje akumulatora 120Ah są do dupy.
Poza tym czasami alternator 55A potrafi być bardziej wydajny niż taki na którym napisano 70A bądź więcej. Znaczenie mają też średnice kół pasowych i przełożenie się na nich robiące.
Mam przy 4ct90 aku 110Ah, alternator magneti marelli 55A i na wyjeździe przy ciągłym obciążeniu (światła, klima, lodówka, radio, navi, dwa akumulatory i elektryka silnika i deski) napięcie dzielnie dochodziło do 14V. Bez obciążenia (same dwa aku) 14,4V
Jesli auto jest odpalane często i na bardzo krótko to najlepiej raz na parę dni podpiąć do inteligentnego prostownika.
Teoretycznie prąd ładowania aku powinien wynosić ok 1/10 pojemności, więc legendy typu alternator 55A nie naładuje akumulatora 120Ah są do dupy.

Poza tym czasami alternator 55A potrafi być bardziej wydajny niż taki na którym napisano 70A bądź więcej. Znaczenie mają też średnice kół pasowych i przełożenie się na nich robiące.
Mam przy 4ct90 aku 110Ah, alternator magneti marelli 55A i na wyjeździe przy ciągłym obciążeniu (światła, klima, lodówka, radio, navi, dwa akumulatory i elektryka silnika i deski) napięcie dzielnie dochodziło do 14V. Bez obciążenia (same dwa aku) 14,4V
Jesli auto jest odpalane często i na bardzo krótko to najlepiej raz na parę dni podpiąć do inteligentnego prostownika.

-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: Jaki akumulator
Dobra a jak zachowuje się wam zegar w uazie po włączeniu świateł.Mam włożone H4 i instalację nówkę na przekażnikach dodam że solidnie zrobioną i zegar wychyla mi się ostro w lewo na wolnych obrotach i wraca na zero dopiero na wysokich obrotach w czasie jazdy.Bez świateł jest na plus jedną kreskę.A przed wymianą instalki po odpaleniu wskazówka szła ostro na prawo i po czasie spadała na okolice zera z tędencją na plus.Jak jest u was.Czy po prostu altek mi nie doładowuje jak należy czy też wymagane są dłuższe przebiegi coby go dobrze doładował 

Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: Jaki akumulator
Zmierz napięcie. To co pokazuje amperomierz w uazie jest wuja warte. Równie dobrze można by szacować prędkość ze wskazań ciśnienia oleju. :
A poza tym światła i zapłon powinny brac między 15 a 20A. Więc jeśli bilans energetyczny byłby ujemny (bierze prąd z aku) znaczyło by że coś nie tak z altkiem jest
A poza tym światła i zapłon powinny brac między 15 a 20A. Więc jeśli bilans energetyczny byłby ujemny (bierze prąd z aku) znaczyło by że coś nie tak z altkiem jest
Ostatnio zmieniony pn lis 29, 2010 8:14 pm przez wieprzowina, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: Jaki akumulator
Wiadomo hi, hi
Pomierzymy-
zobaczymy


Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
Re: Jaki akumulator
odpowiedzi :
1. szczególnie do diesla zawsze jest sens kupic większy akumulator - oczywiście w granicach rozsądku
2. w terenówce zawsze jest potrzebny duży alternator. im większy tym lepszy. do jakiegokolwiek auta terenowego 120-140A to traktuj jako niezbędne minimum, szczególnie przy dieslu
3. przy takich długościach przewodów czy będzie to przekrój 25mm^2 czy większy - nie ma takiego znaczenia, ale jakbyś dał trochę "grubsze" to nie zaszkodzi
dużo ważniejsze są następujące sprawy
- koniecznie musisz miec porządne końcówki kablowe i to najlepiej przylutowane do przewodów
- bardzo dobrej jakości połączenie między końcówką kablową a zaciskiem czyli "na śrubie"
czyli trzeba porządnie wyczyścic styki i to nie tylko papierem sciernym czy szczotką drucianą
są bardzo dobre i skuteczne preparaty pod nazwą "kontakt". jest to spray, który jakby "wymywa" chemiczne produkty utleniania i zabrudzeń na połączeniach. mała buteleczka kosztuje max. 10zł. tu masz przykład z allegro takiego eleksiru :
http://allegro.pl/spray-kontakt-u-60ml- ... 74295.html
1. szczególnie do diesla zawsze jest sens kupic większy akumulator - oczywiście w granicach rozsądku

2. w terenówce zawsze jest potrzebny duży alternator. im większy tym lepszy. do jakiegokolwiek auta terenowego 120-140A to traktuj jako niezbędne minimum, szczególnie przy dieslu
3. przy takich długościach przewodów czy będzie to przekrój 25mm^2 czy większy - nie ma takiego znaczenia, ale jakbyś dał trochę "grubsze" to nie zaszkodzi

dużo ważniejsze są następujące sprawy
- koniecznie musisz miec porządne końcówki kablowe i to najlepiej przylutowane do przewodów

- bardzo dobrej jakości połączenie między końcówką kablową a zaciskiem czyli "na śrubie"

są bardzo dobre i skuteczne preparaty pod nazwą "kontakt". jest to spray, który jakby "wymywa" chemiczne produkty utleniania i zabrudzeń na połączeniach. mała buteleczka kosztuje max. 10zł. tu masz przykład z allegro takiego eleksiru :
http://allegro.pl/spray-kontakt-u-60ml- ... 74295.html
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe
-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: Jaki akumulator
Wyprowadzcie mnie z błędu w jednej kwestii mianowicie tak jak pisaliście wyżej altek ładuje sprawdzone miernikiem już nawet na małych obrotach ( znaczy elektryk stwierdził ) przy dodaniu gazu wiadomo lepiej, pasek nowy naciągnięty , wczoraj podłączyłem automat prostowniczy na mały prąd ładowania na długi czas , ładnie naładował dioda zaświeciła na zielono , rano powtórka ( znaczy dziś ) parę godzin ładowania i start autkiem i do lasu specjalnie nic nie włanczałem ani świateł ani niczego innego ( radio tylko i tyle co światła stopu czasem ) i tu zastanowienie- wskazówka amperomierza cały czas jedna kreska do tyłu na minusie była gdzie przed ładowaniem aku po dodaniu gazu wchodziła na plus jedną , czasem dwie kreski.Czas wyjazdu około 40 min. ani razu nie gaszony i po powrocie podłanczam prostownik i znowu pokazał że trzeba ładować dłuższy czas.Po około 40min.nadal nie był naładowany.Jak stwierdzić co jest nie tak.
W osobówce choć przejadę krótszą drogę to prostownik po kilku minutach daje mi znać że naładowany. 


Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: Jaki akumulator
A co jest nie tak? Źle kręci? Nie chce zapalać?
Piszesz że masz andorię przełożoną z lublina. W uazie jako bocznik amperomierza robiło uzwojenie rozrusznika, czy elektromagnesu regulatora napięcia - nie pamiętam. W 4ct90 ktoś to przydziergał gdzie bądź, bo nie ma mechanicznego regulatora jest inny rozrusznik itd wiec pokazuje cokolwiek.
To że prostownik pokazuje że trzeba ładować, wynika pewnie z cech tego akumulatora bądź np z niższego napięcia do którego ładuje alternator w aucie.
Naklej se misia na tym amperomierzu to będzie ok.
Piszesz że masz andorię przełożoną z lublina. W uazie jako bocznik amperomierza robiło uzwojenie rozrusznika, czy elektromagnesu regulatora napięcia - nie pamiętam. W 4ct90 ktoś to przydziergał gdzie bądź, bo nie ma mechanicznego regulatora jest inny rozrusznik itd wiec pokazuje cokolwiek.
To że prostownik pokazuje że trzeba ładować, wynika pewnie z cech tego akumulatora bądź np z niższego napięcia do którego ładuje alternator w aucie.
Naklej se misia na tym amperomierzu to będzie ok.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości