Chłodnica oleju

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Chłodnica oleju

Post autor: Władek » śr wrz 08, 2004 9:19 pm

Mam swoim aucie zamontowaną chłodnicę oleju. Nie wiem czy jest to oryginał. Jest to karbowana rurka zawinięta w kilka zakrętów, umieszczona przed chłodnicą i żaluzją oczywiście. Na Allegro widzę na aukcji chłodnicę oleju, która wygląda bardzo podobnie do wewnętrznej części nagrzewnicy, czyli jak normalna chłodnica (blaszki między kanalikami) tyle, że mniejsza. Radę uzyskać bym rad:
1.czy to co mam to "się nadaje" bo tak było w oryginale?
2.czy to co jest na Allegro to "nowszy model"?
3.czy wie ktoś coś o efektywności obu rozwiązań?
4.jeśli chłodnica z Allegro jest lepsza to czy "wchodzić" w to (wymiana) czy też uznać, jak wilu mi mówi, że chłodnia oleju to w zasadzie niepotrzebna jest.

A to link na chłodnicę na Allegro:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=30796035
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » śr wrz 08, 2004 9:38 pm

w ksiazce jest napisane ze jezeli sie jezdzi z obciazeniem przy temperaturze przekraczajacej 20 st to powinno sie uzywac chlodnicy oleju.
Za bardzo nie wiem jak wyglada to co ty masz

moze cos takiego ??
http://www.thetankmaster.com/images/AFV ... -66_39.jpg
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » śr wrz 08, 2004 9:40 pm


O, panie Wojtku, dokładnie takie cóś wisi mi przed chłodnicą. Porównywalne to jest z tą chłodnicą z Allegro?
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » śr wrz 08, 2004 9:44 pm

uwazam, za chlodnica z allegro jest chlodnica wydajniej oddajaca cieplo...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » śr wrz 08, 2004 9:50 pm

miskiller pisze:uwazam, za chlodnica z allegro jest chlodnica wydajniej oddajaca cieplo...

Oki! A ile jest ona warta? Człowiek ceni w tej chwili coś około 70 PLN. To dużo czy mało? Brać czy nie?
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » śr wrz 08, 2004 9:57 pm

nieznam reali cenowych czesci od Uaza ale allegrowska chlodnica jest orginalna chlodnica od Uaza i odprowadzanie ciepla jest duzo lepsze...niewiem jezeli Cie stac na ten wydatek to kup
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

hydraulik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt mar 09, 2004 7:02 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hydraulik » śr wrz 08, 2004 10:02 pm

Władek pisze:
miskiller pisze:uwazam, za chlodnica z allegro jest chlodnica wydajniej oddajaca cieplo...

Oki! A ile jest ona warta? Człowiek ceni w tej chwili coś około 70 PLN. To dużo czy mało? Brać czy nie?
bierz cena przystępna i niby stan magazynowy.

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » śr wrz 08, 2004 10:03 pm

a czy ona cos daje przy normalnej nie ekstremalnej eksploatacji uaza?
bo ja z nia jezdze i nie wiem czy zdjac czy nie :lol:

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » śr wrz 08, 2004 10:06 pm

A masz taką jak na Allegro? Różnie mówią ale mówią i tak, że jest potrzebna. Po coś to w końcu zaprojektowano a "ruskie" w gadżetach raczej nie gustują. Jeśli ma ta chłodnica służyć lepszemu samrowaniu silnika, lepszym jego parametrom, dłuższej żywotności - to chyba trzeba brać?
Władek - Kraków

hydraulik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt mar 09, 2004 7:02 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hydraulik » śr wrz 08, 2004 10:08 pm

wupasek pisze:a czy ona cos daje przy normalnej nie ekstremalnej eksploatacji uaza?
bo ja z nia jezdze i nie wiem czy zdjac czy nie :lol:
przy normalnej jeżdzie nie robi różnicy ,ale o ile mi wiadomo nie wpływa na spalanie więc po co zdejmować?

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » śr wrz 08, 2004 10:13 pm

hydraulik pisze:
wupasek pisze:a czy ona cos daje przy normalnej nie ekstremalnej eksploatacji uaza?
bo ja z nia jezdze i nie wiem czy zdjac czy nie :lol:
przy normalnej jeżdzie nie robi różnicy ,ale o ile mi wiadomo nie wpływa na spalanie więc po co zdejmować?

Hmmm, to na co ona pomaga?? :o
:wink:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » śr wrz 08, 2004 10:15 pm

chlodnica oleju....to tak jak z termostatem....silnik ma optymalna tem. pracy kolo 90 C , naj mniej wtedy pali , naj mniej sie zuzywa itp. to samo jest z olejem...chlodnica oleju utrzymuje tem. oleju na przyzwoitym poziomie, w teren jest nie odzowna a do jazdy po czarnym nie zaszkodzi a napewno podzwoli zrobic wiecej kilometrow....bez remontu..
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

hydraulik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt mar 09, 2004 7:02 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hydraulik » śr wrz 08, 2004 10:19 pm

Hmmm, to na co ona pomaga?? :o
:wink:[/quote] W terenie pomaga z chłodnicą ciężko zagrzać furę,chociaż po demontażu pewnie zwiększa się ciśnienie oleju.

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » śr wrz 08, 2004 10:21 pm

hydraulik pisze:Hmmm, to na co ona pomaga?? :o
:wink:
W terenie pomaga z chłodnicą ciężko zagrzać furę,chociaż po demontażu pewnie zwiększa się ciśnienie oleju.[/quote]


Zwiększa się ciśnienie oleju? Jakim cudem? Jaki istnieje związek pomiędzy ilością oleju w układzie a jego ciśnieniem?
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr wrz 08, 2004 10:30 pm

nie chodzi o ilosc oleju a droge jaka musi pokonac, opory przeplywu, zmiana temperatury a przy tym gestosci itp.
trzebaby pompe o wiekszej wydajnosci zastosowac wowczas...
ale w tym wypadku to co to ma za znaczenie :)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » śr wrz 08, 2004 10:32 pm

a moze dolac troche wiecej oleju 8)
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » śr wrz 08, 2004 10:34 pm

hydraulik pisze:chociaż po demontażu pewnie zwiększa się ciśnienie oleju.
BZDURA...bez chlodnicy cisnienie spada bo olej im cieplejszy tym rzadki...i cisnienie spada ....chlodnica jest bardzo wskazana
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » śr wrz 08, 2004 10:54 pm

Władziu poszukaj sobie wiekszych problemów Moze ci podpalic chałupe ??????? :lol: :lol: ta chłodnice co masz jest dobra oryginalnma jest bardziej awaryjna cieknie .A co do cisnienia to zgadzam sie z MOc-ą krótszy obieg dlatego wzrasta cisnienie
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr wrz 08, 2004 11:15 pm

Kasprol pisze:Władziu poszukaj sobie wiekszych problemów Moze ci podpalic chałupe ??????? :lol: :lol: ta chłodnice co masz jest dobra oryginalnma jest bardziej awaryjna cieknie .A co do cisnienia to zgadzam sie z MOc-ą krótszy obieg dlatego wzrasta cisnienie
Popieram-głowy bym se tym nie zawracał.Ta chłodnica z karbowanej rurki jest "całoaluminiwa"więc mniej podatna na uszkodzenia.I to wszystko.
A Twój uaz w chałupie stoi?Bo szkoda by było...... :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » śr wrz 08, 2004 11:17 pm

lepiej zdjecia porob tego swojego uaza :)21
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr wrz 08, 2004 11:23 pm

No własnie-dawno miały już być... :(
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

hydraulik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt mar 09, 2004 7:02 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hydraulik » śr wrz 08, 2004 11:25 pm

miskiller pisze:
hydraulik pisze:chociaż po demontażu pewnie zwiększa się ciśnienie oleju.
BZDURA...bez chlodnicy cisnienie spada bo olej im cieplejszy tym rzadki...i cisnienie spada ....chlodnica jest bardzo wskazana
dobra ale o ile mi wiadomo ciągle rozpatrujemy normalną jazdę,podczas której jedyną możliwością przegrzania silnika jest spuszczenie płynów,lub bodajże spuszczenie żaluzji,czyli jeśli temperztura nie wzrasta ciśnienie po zdemontowaniu chłodniczki wzrasta !!

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » śr wrz 08, 2004 11:34 pm

wlasnie!
foty!
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » śr wrz 08, 2004 11:43 pm

hydraulik pisze:
miskiller pisze:
hydraulik pisze:chociaż po demontażu pewnie zwiększa się ciśnienie oleju.
BZDURA...bez chlodnicy cisnienie spada bo olej im cieplejszy tym rzadki...i cisnienie spada ....chlodnica jest bardzo wskazana
dobra ale o ile mi wiadomo ciągle rozpatrujemy normalną jazdę,podczas której jedyną możliwością przegrzania silnika jest spuszczenie płynów,lub bodajże spuszczenie żaluzji,czyli jeśli temperztura nie wzrasta ciśnienie po zdemontowaniu chłodniczki wzrasta !!
moj silnik wszytskie plyny ma chlodnica sprawna termostat tez i sie przegrzewa, cisnienie raczej niskie, chlodnicy nie ma :)21

co wnioskujesz :)23 ?
ZG 5.2 96r.

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » śr wrz 08, 2004 11:56 pm

Co do chlodnicy to do ladnych paru lat mam ja zamknieta (mam przed nia taki kranik). W silniku Wolgi (przynajmnie u mnie) chlodnica wpieta jest zaraz za pompa (przed filtrem pelnoprzeplywowym) a powrot z chlodnicy jest do miski.
Czyli przy lekko zjechanym silniku bilans cisnienia jest ujemny bo wzrost gestosci oleju spowodowany jego chlodzeniem nie kompnsuje spadku cisnienia w ukladzie (na panewkach) spowodowanego zbocznikowaniem chlodnica.

Howgh!

P.S. Jak kupowalem swojego to z przodu mialem wpieta w charakterze chlodnocy oleju nagrzewnice z kabiny :o.
Wytrzymala pare tygodni i puscila sie :)21.
Ostatnio zmieniony śr wrz 08, 2004 11:58 pm przez Adampio, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości