Chłodnica oleju
Moderator: Student
Chłodnica oleju
Mam swoim aucie zamontowaną chłodnicę oleju. Nie wiem czy jest to oryginał. Jest to karbowana rurka zawinięta w kilka zakrętów, umieszczona przed chłodnicą i żaluzją oczywiście. Na Allegro widzę na aukcji chłodnicę oleju, która wygląda bardzo podobnie do wewnętrznej części nagrzewnicy, czyli jak normalna chłodnica (blaszki między kanalikami) tyle, że mniejsza. Radę uzyskać bym rad:
1.czy to co mam to "się nadaje" bo tak było w oryginale?
2.czy to co jest na Allegro to "nowszy model"?
3.czy wie ktoś coś o efektywności obu rozwiązań?
4.jeśli chłodnica z Allegro jest lepsza to czy "wchodzić" w to (wymiana) czy też uznać, jak wilu mi mówi, że chłodnia oleju to w zasadzie niepotrzebna jest.
A to link na chłodnicę na Allegro:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=30796035
1.czy to co mam to "się nadaje" bo tak było w oryginale?
2.czy to co jest na Allegro to "nowszy model"?
3.czy wie ktoś coś o efektywności obu rozwiązań?
4.jeśli chłodnica z Allegro jest lepsza to czy "wchodzić" w to (wymiana) czy też uznać, jak wilu mi mówi, że chłodnia oleju to w zasadzie niepotrzebna jest.
A to link na chłodnicę na Allegro:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=30796035
Władek - Kraków
w ksiazce jest napisane ze jezeli sie jezdzi z obciazeniem przy temperaturze przekraczajacej 20 st to powinno sie uzywac chlodnicy oleju.
Za bardzo nie wiem jak wyglada to co ty masz
moze cos takiego
http://www.thetankmaster.com/images/AFV ... -66_39.jpg
Za bardzo nie wiem jak wyglada to co ty masz
moze cos takiego

http://www.thetankmaster.com/images/AFV ... -66_39.jpg
ZG 5.2 96r.
- Miskiller
-
- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
chlodnica oleju....to tak jak z termostatem....silnik ma optymalna tem. pracy kolo 90 C , naj mniej wtedy pali , naj mniej sie zuzywa itp. to samo jest z olejem...chlodnica oleju utrzymuje tem. oleju na przyzwoitym poziomie, w teren jest nie odzowna a do jazdy po czarnym nie zaszkodzi a napewno podzwoli zrobic wiecej kilometrow....bez remontu..
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
Władziu poszukaj sobie wiekszych problemów Moze ci podpalic chałupe
?????
ta chłodnice co masz jest dobra oryginalnma jest bardziej awaryjna cieknie .A co do cisnienia to zgadzam sie z MOc-ą krótszy obieg dlatego wzrasta cisnienie



Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
Popieram-głowy bym se tym nie zawracał.Ta chłodnica z karbowanej rurki jest "całoaluminiwa"więc mniej podatna na uszkodzenia.I to wszystko.Kasprol pisze:Władziu poszukaj sobie wiekszych problemów Moze ci podpalic chałupe?????
![]()
ta chłodnice co masz jest dobra oryginalnma jest bardziej awaryjna cieknie .A co do cisnienia to zgadzam sie z MOc-ą krótszy obieg dlatego wzrasta cisnienie
A Twój uaz w chałupie stoi?Bo szkoda by było......

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
dobra ale o ile mi wiadomo ciągle rozpatrujemy normalną jazdę,podczas której jedyną możliwością przegrzania silnika jest spuszczenie płynów,lub bodajże spuszczenie żaluzji,czyli jeśli temperztura nie wzrasta ciśnienie po zdemontowaniu chłodniczki wzrastamiskiller pisze:BZDURA...bez chlodnicy cisnienie spada bo olej im cieplejszy tym rzadki...i cisnienie spada ....chlodnica jest bardzo wskazanahydraulik pisze:chociaż po demontażu pewnie zwiększa się ciśnienie oleju.

moj silnik wszytskie plyny ma chlodnica sprawna termostat tez i sie przegrzewa, cisnienie raczej niskie, chlodnicy nie mahydraulik pisze:dobra ale o ile mi wiadomo ciągle rozpatrujemy normalną jazdę,podczas której jedyną możliwością przegrzania silnika jest spuszczenie płynów,lub bodajże spuszczenie żaluzji,czyli jeśli temperztura nie wzrasta ciśnienie po zdemontowaniu chłodniczki wzrastamiskiller pisze:BZDURA...bez chlodnicy cisnienie spada bo olej im cieplejszy tym rzadki...i cisnienie spada ....chlodnica jest bardzo wskazanahydraulik pisze:chociaż po demontażu pewnie zwiększa się ciśnienie oleju.

co wnioskujesz

ZG 5.2 96r.
Co do chlodnicy to do ladnych paru lat mam ja zamknieta (mam przed nia taki kranik). W silniku Wolgi (przynajmnie u mnie) chlodnica wpieta jest zaraz za pompa (przed filtrem pelnoprzeplywowym) a powrot z chlodnicy jest do miski.
Czyli przy lekko zjechanym silniku bilans cisnienia jest ujemny bo wzrost gestosci oleju spowodowany jego chlodzeniem nie kompnsuje spadku cisnienia w ukladzie (na panewkach) spowodowanego zbocznikowaniem chlodnica.
Howgh!
P.S. Jak kupowalem swojego to z przodu mialem wpieta w charakterze chlodnocy oleju nagrzewnice z kabiny
.
Wytrzymala pare tygodni i puscila sie
.
Czyli przy lekko zjechanym silniku bilans cisnienia jest ujemny bo wzrost gestosci oleju spowodowany jego chlodzeniem nie kompnsuje spadku cisnienia w ukladzie (na panewkach) spowodowanego zbocznikowaniem chlodnica.
Howgh!
P.S. Jak kupowalem swojego to z przodu mialem wpieta w charakterze chlodnocy oleju nagrzewnice z kabiny

Wytrzymala pare tygodni i puscila sie

Ostatnio zmieniony śr wrz 08, 2004 11:58 pm przez Adampio, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości