Półosie przednie z przegubem

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Półosie przednie z przegubem

Post autor: Władek » pt wrz 10, 2004 12:47 pm

Są dostępne od czasu do czasu półosie przegubowe do przodu do UAZ-a. Jest np taka dostępna za straszną cenę na Allegro.
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=30982950
Słyszałem diametralnie różniące się od siebie zdania na temat tych półosi. Albo: "są nie do ukręcenia", albo "są duże kłopoty przy głębokich skrętach". Pytam się więc uprzejmie czy ktoś z Koleżeństwa ćwiczy już te półosie w swoim samochodzie i z jakim skutkiem? Czy cena 260 PLN to jest cena księżycowa czy też "normalna"? Jakie są zalety takich półosi?
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » pt wrz 10, 2004 1:03 pm

jak dla mnie to jest to zwykła najzwyklejsza półoś do uaza - jaka jest każdy uazowicz wie -jest do dupy ! .......a cena jak za nową to chyba normalna.

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pt wrz 10, 2004 1:09 pm

Twarda ocena! Bormanie drogi! Po jaką chorobę zamontowano na tej półosi tę gruszkę? Jaki jest takiego montażu cel?
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pt wrz 10, 2004 1:12 pm

Władek pisze:Po jaką chorobę zamontowano na tej półosi tę gruszkę?
quarwa...jaka gruszke ?....

Obrazek
Ostatnio zmieniony pt wrz 10, 2004 1:21 pm przez Miskiller, łącznie zmieniany 1 raz.
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pt wrz 10, 2004 1:21 pm

Władziu ta gruszka to jest włąśnie przegub i bez tej gruszki by się nie skręcały koła :)21
Gazy 69

Świstak
 
 
Posty: 1441
Rejestracja: wt cze 15, 2004 12:16 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: Świstak » pt wrz 10, 2004 1:45 pm

Ja trenowałem z Krakowa" półosie nowego typu podobno nie do ukręcenia".Panowie zrobiłem na nich całe 3 km !! Wyglądały jakby były z plasteliny ,moge zapodać zdjęcia.Tragedia :evil:
Szał jego nie z głowy,lecz z serca pochodził

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pt wrz 10, 2004 1:53 pm

daj foto ....ciekawym czemu tylko 3 km....
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » pt wrz 10, 2004 1:59 pm

Darek pisze:Władziu ta gruszka to jest włąśnie przegub i bez tej gruszki by się nie skręcały koła :)21
Albo by nie bylo napedu na przod , :D
Tę akucję trzeba czytac ze: polos nowa (nie uzywana) i z przegubem czyli przednia.
Zwracam uwage ze lewa rozni sie od prawej !!

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pt wrz 10, 2004 2:00 pm

długością tylko sie różnią
Gazy 69

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pt wrz 10, 2004 3:05 pm

Daj zdjecia tego co sie stało z ta półosia
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt wrz 10, 2004 3:21 pm

gruszke to henrytk tfu j. teraz ręcznie musi obsługiwać bo na obserwacji jest :)21

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pt wrz 10, 2004 4:03 pm

Darek pisze:Władziu ta gruszka to jest włąśnie przegub i bez tej gruszki by się nie skręcały koła :)21

No żesz.... przeca wiem do czego ona służy ale się pytam, i to jest istota dociekanie przeze mnię, czy ta gruszka jest lepsza od normalnego przegubu czy też nie! Nie róbta se jaj, Chopy!
Świstak! Podeślij gdzieś fotki tej półosi! O ile czytam dobrze, to nie tylko ja jestem zainteresowany![/list]
Władek - Kraków

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » pt wrz 10, 2004 4:18 pm

Przeca napisali Ci ze TA gruszka to jest normalna gruszka, tak UAZ-y maja od zawsze :x

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pt wrz 10, 2004 4:25 pm

Adampio pisze:Przeca napisali Ci ze TA gruszka to jest normalna gruszka, tak UAZ-y maja od zawsze :x

No to oświećta mnię Chopy, na czym polega nowatorstwo tej półosi "nie do ukręcenia"?? Świastak! Gdzie są fotki? :wink:
Władek - Kraków

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » pt wrz 10, 2004 5:03 pm

tu jest cos co wyglada rozsadnie:
http://www.uazbuka.ru/img/new_ss.jpg

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt wrz 10, 2004 5:20 pm

No wyglada rozsadnie tylko ciekawe jak w praktyce. Moze ktos ma takie ustrojstwo z szanownego grona w uazie zamontowane to niech sie pochwali jak to sie sprawuje.

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » pt wrz 10, 2004 5:43 pm

Moze o te Ci chodzi?

http://www.uazbuka.ru/img/shrus.jpg


Jezeli o te Ci chodzi to sa choojowe. Juz dawno pisalem na forum, ze polos dluga rozsypala sie na pierwszej jezdzie probnej.

Wykonane sa z gownolitu
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
marian
 
 
Posty: 132
Rejestracja: ndz mar 28, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: marian » sob wrz 11, 2004 6:07 am

ten nowy typ co to pokazał RudeBoy jest poprostu straszny. pojezdziłem może ze 3 niedziele i tak sie roz....... ze Wasil na słomczynie pytał sie jaki mam silnik ze az tak skatował półosie- a ja mam orginał. teraz założony stary typ (kulowy) i mam juz spokój 1.5 roku
mam mchyba ze dwie fotki moge komus przesłać zeby wkleił bo sam nie potrafię.

Awatar użytkownika
fobos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: pn lip 14, 2003 6:28 am
Lokalizacja: Karsznice

Post autor: fobos » sob wrz 11, 2004 8:48 am

No to mnie załamaliście. Ostatnio 2 razy ukręciłem lewy przegób i przymierzałem się do zakupu półosi nowego typu. Ale jeśli to taki syf, to nie ma sensu. Czy są jakieś solidne półosie do UAZ'a. Na razie w ramach środka zaradczego podkręciłem ograniczniki skrętu. Teraz promień zawracania mam jak STAR, ale może przestanę ukręcać.
Niwątpliwą zaletą przegubów starego typu jest ich budowa. Po drugim ukręceniu już miałem kupować kolejny przegób, ale okazało się, że końcóki półosi są całe, tylko wysypały się kulki. W poprzednim przegubie kulki miały większą średnice to założyłem tamte i wszystko się ładnie ciasno złożyło. Pierwsze testy przegób przeszedł pomyślnie. Zobaczymy jak będzie po dzisiejszym dniu, bo jadę ze znajomym trochę poukręcać w terenie. :D

pooweck
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: sob sie 02, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: kraków

Post autor: pooweck » sob wrz 11, 2004 11:22 am

ja z kolei widziaBem na zlocie w bielsku (operacja poBudnie)póBosie
oparte na krzy|aku (kole[ upieraB si |e tak|e s "nie do ukrcenia")
tak |e w razie W wymienia si tylko krzy|ak (identyczny jak w |uku)
i po problemie
czy spotkali[cie sie z czym[ takim?????
jaka jest wasza opinia???????

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » sob wrz 11, 2004 11:23 am

No i to moglo by byc w miare rozsadne rozwiazanie.

Tylko czy takie polosie istnieja to ja nie wiem... :roll:
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » sob wrz 11, 2004 12:24 pm

pooweck pisze:ja z kolei widziaBem na zlocie w bielsku (operacja poBudnie)póBosie
oparte na krzy|aku (kole[ upieraB si |e tak|e s "nie do ukrcenia")
tak |e w razie W wymienia si tylko krzy|ak (identyczny jak w |uku)
i po problemie
czy spotkali[cie sie z czym[ takim?????
jaka jest wasza opinia???????
krzyżak ukręcić na wale można...a na półosi jest cztery razy taka siła...
nie wydaje mi się aby to był dobry pomysł...
jeepy tak mają półosie rozwiązane...

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » sob wrz 11, 2004 12:39 pm

banan pisze: jeepy tak mają półosie rozwiązane...
no wlasnie peepy tak maja...

Czyli jest to stosowane rozwiazanie. Ja nie mowie, ze krzyzak od zuka powinien wystarczyc. Napewno takie polosie na krzyzaku nie ograniczaly by tak drestycznie skretu..
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

pooweck
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: sob sie 02, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: kraków

Post autor: pooweck » sob wrz 11, 2004 12:58 pm

banan pisze:
pooweck pisze:ja z kolei widziaBem na zlocie w bielsku (operacja poBudnie)póBosie
oparte na krzy|aku (kole[ upieraB si |e tak|e s "nie do ukrcenia")
tak |e w razie W wymienia si tylko krzy|ak (identyczny jak w |uku)
i po problemie
czy spotkali[cie sie z czym[ takim?????
jaka jest wasza opinia???????
krzyżak ukręcić na wale można...a na półosi jest cztery razy taka siła...
nie wydaje mi się aby to był dobry pomysł...
jeepy tak mają półosie rozwiązane...
eee dlaczego??
tak na rozsadek to chyba 1/4??
przecie| glówny krzy|ak na wale nap. musi przeniesc sile
jednego mostu (czyli dwóch krzyzakow)
nie upieram sie ale tak na "chlopski rozum"....... :roll:

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » sob wrz 11, 2004 1:49 pm

krzyżak na wale przenosi siły mioędzy skrzynią (reduktorem ) a przekładnią głowną (dyfrem )- siły te są wiele razy mniejsze niż na półosi . ........półosie w uazie wywalają śruty najczęściej wtedy , gdy mają zadóży luz poosiowy (trzeba go ograniczyć podkładkami -podkładki pasują od stara ze swożnia zwrotnicy )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość