Kostka przy silniku wycieraczek

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
marecki1331
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt gru 29, 2009 11:40 pm
Lokalizacja: GSL

Kostka przy silniku wycieraczek

Post autor: marecki1331 » pt sty 07, 2011 1:25 pm

Do czego służy ta czarna kostka przy silniku wycieraczek?To jakiś bezpiecznik,opornik?Napięcie wchodzi do niej od włącznika wycieraczek,ale na silnik już nie wychodzi.Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Uaz 452D 2.45b 88r,Fiat Stilo 1.8 16v 2003,Honda CB500 99r

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Kostka przy silniku wycieraczek

Post autor: kb-autostyle » pt sty 07, 2011 7:28 pm

wygląda jak potencjometr suwakowy (rezystor zmienny)
a z drugiej strony ten ruchomej blaszki kontakt jest i idzie przewód dokądś ?
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
marecki1331
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt gru 29, 2009 11:40 pm
Lokalizacja: GSL

Re: Kostka przy silniku wycieraczek

Post autor: marecki1331 » sob sty 08, 2011 12:26 am

Pytałem o tą czarną kostkę(nie o jasnobrązowy potencjometr suwakowy) do której napięcie dochodzi od włącznika czerwonym przewodem a powinno wychodzić żółtym na silnik wycieraczek.
Uaz 452D 2.45b 88r,Fiat Stilo 1.8 16v 2003,Honda CB500 99r

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Kostka przy silniku wycieraczek

Post autor: kb-autostyle » sob sty 08, 2011 11:09 am

marecki1331 pisze:Pytałem o tą czarną kostkę(nie o jasnobrązowy potencjometr suwakowy) do której napięcie dochodzi od włącznika czerwonym przewodem a powinno wychodzić żółtym na silnik wycieraczek.
faktycznie!

czarna kostka - "nie znaju" :roll:

zobacz kolego poniżej.

na schemacie 31512 nie ma takiego ustrojstwa przy silniczku wycieraczek:
http://www.autoprospect.ru/uaz/3151-2206/images/336.jpg

w schemacie 469 jest jakiś element przy silniczku opisany jako cieplny bezpiecznik:
http://www.uazbuka.ru/img/elektro469.jpg
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Re: Kostka przy silniku wycieraczek

Post autor: cowboy_3151 » sob sty 08, 2011 5:19 pm

kb-autostyle pisze:
na schemacie 31512 nie ma takiego ustrojstwa przy silniczku wycieraczek:
http://www.autoprospect.ru/uaz/3151-2206/images/336.jpg

w schemacie 469 jest jakiś element przy silniczku opisany jako cieplny bezpiecznik:
http://www.uazbuka.ru/img/elektro469.jpg
Kolego popatrz na schematy ze zrozumieniem :lol: . Zarówno na schemacie dot. 3151-2206 i 469 jest ten bezpiecznik cieplny
nr. odpowiednio 46 i 31, a znajduje się nie przy silniku wycieraczek, a powiedzmy pod kierownicą. Poza tym wcale nie jest włączony w obwód wycieraczek :lol: oczywiście w 3151
Покладіть вашу надію на Бога, і не сидіти спиною до дверей
Uaz 469
Disco II TD5

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Re: Kostka przy silniku wycieraczek

Post autor: cowboy_3151 » sob sty 08, 2011 6:20 pm

marecki1331 pisze:Do czego służy ta czarna kostka przy silniku wycieraczek?To jakiś bezpiecznik,opornik?Napięcie wchodzi do niej od włącznika wycieraczek,ale na silnik już nie wychodzi.Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Dokładnie to trudno powiedzieć. Na pewno jest to nowy typ napędu silnika wycieraczek to znaczy dwu biegowy.
Być może ta kostka jest od drugiego biegu. Ze schematu dla tego typu instalacji na pierwszy rzut oka wynika jak gdyby był tam opornik- bezpiecznik?
Jak istnieje potrzeba schematu z taką ilością kabli dochodzących to mogę wrzucić jakiś skan.
Taka instalacja występuję w autach modeli pochodnych od typu 3151 tj.31512(dawny 469B),31514,31519 i typu 3741,36962,2206 czyli dawnych 452..
Ewentualnie najprostsze wyjaśnienie że jest to łącznik instalacji stosowany tez w innych miejscach instalacji w uazie.
Покладіть вашу надію на Бога, і не сидіти спиною до дверей
Uaz 469
Disco II TD5

chudy2
 
 
Posty: 251
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 3:19 pm

Re: Kostka przy silniku wycieraczek

Post autor: chudy2 » ndz sty 09, 2011 4:35 am

mi się wydaje że tak jak poprzednik napisał to jest od dwóch biegów wycieraczek :) dlaczego tak myślę? bo kolory przewodów mi to sugerują :)21
omawiany bezpiecznik to nie jest bo ten bezpiecznik wygląda inaczej, jest pod kierownicą i co innego zabezpiecza

Edgarowski
 
 
Posty: 215
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
Lokalizacja: miasto

Re: Kostka przy silniku wycieraczek

Post autor: Edgarowski » ndz sty 09, 2011 5:54 pm

Mam coś takiego podobnego ale się bliżej nie przyglądałem.Silnik od początku chodził na dwie szybkości.Po uzupełnieniu lampek sygnalizacyjnych zaciągniętego hamulca ręcznego,włączonego biegu wstecznego i światła cofania,oraz hamulca nożnego i założeniu radia cos musiałem skopać w instalacji bo chodzi na drugiej szybkości wolna zniknęła.
Próbowałem znaleźc przyczynę ale chyba nieporadnie bo nie było poprawy. Puki co działa na drugiej szybkości, założyłem piórka od F-126 i jest duża poprawa skutecznie wycierają obie szyby i dałem spokój na razie z szukaniem przyczyny.W lecie do tego wrócę.
Edgar z Gór.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość