Strona 1 z 1
LPG
: śr wrz 15, 2004 10:30 am
autor: jacek1
Proszę znawców tematu o teoretyczne (praktyczne też) podstawy regulacji instalacji LPG (na początek bez kasztanienia) , konkretnie LOVATO.
Do niedawna palił o ręki z gazu, a dziś nie. Nie dawno bryka była u gościa gazownika na okresowym przeglądzie i było OK. Palił 15-17 gazu na 100 km. Zimny - nie chce palić z gazu (chyba go zalewa)

.
: śr wrz 15, 2004 10:36 am
autor: wupasek
15-17 gazu na 100??

ja tez tak chce
poza tym moj tez ostatnio slabo jezdzi na zimnym silniku co wcale by mnie nie dziwilo gdyby nie to ze kiedys bylo lepiej....
a regulacje to juz czarna magia, ja reguluje "na oko" , ale nie powiem zeby mnie to zadowalalo

: śr wrz 15, 2004 10:42 am
autor: kpeugeot
wymiencie wodę w chłodnicy na płyn - mikser wam zamarza
: śr wrz 15, 2004 10:46 am
autor: wupasek
ja mam plyn
: śr wrz 15, 2004 10:56 am
autor: jacek1
ja też reguluję na oko ............ ale zawsze pali z gazu....... a 3 bieg to normalka w powolnym jeżdzeniu po leśnym dukcie - dziś na tej 3 się kasztani .......... nie mówię o rozruchu zimnego silnika.
: śr wrz 15, 2004 12:35 pm
autor: cowboy_3151
Małe pytanie LOTO podcisnieniowe jest?
jak tak to przyczyna moze być następująca.
1 Woda zamiast płynu i zamarza.
2. Stare membrany i nie "odbijają" - pomimo wył. wtrysku gaz płynie dalej.
3. Zacina się cewka od rozruchowej dawki gazu i wtedy sie zalewa lub nie ma dawki rozruchowej.
4. Zimno troche i potrzebuje regulacji.
Co do regulacji to moze mnie znawcy zjedzą ( ja tak robie i nawet u gazowników na analizatorach wychodzi to wmiarę dobrze) ale niech tak mają używanie
a) wykręcamy śrube regulacji wolnych obrotów na miks. do połowy
b) Wykrecamy śrubę/sruby w zależności od rodzaju na przwodzie doprowadzajacym do gażnika do tej pory kiedy ma maks. obroty.
c) Ustalamy jakie maks. obroty ma miec silnik ( im bardziej wykręcone tym więcej pali) ustalajac kompromis pomiędzy obrotami a tym co chcemy uzyskać mocowo.
d) po zwolnieniu gazu wkrecamy/ wykrecamy srubę na miks. ustalaja jak najwolniejsze obroty.
e) jedziemy - jezeli nas nie satysfakconyje moc i przyspieszenie lub nie mozna ośiągnąć żodanych prędkoscji to wykrecamy jeszcze srubę na przewodzie. Jezeli jest dobrze to wkrecamy ją do momentu kiedy zaczyna tracić moć i maxymalną predkość.
f) po dostosowaniu srub na przewodzie do żądanych osiągnięć silnika i pojazdu znowu ustalamu niskie obroty srubą na mikserze i koniec zabawy.
Może powyższe nie jest najlepszym sposobem regulacji na oko, ale pozwala na wyregulowanie silnika do parametrów jakie są optymalne dla użytkownika, moc, spalanie i po odpowiednim zaznaczaniu ustawień pozwala na dostosowanie spalania i mocy do panujących warunków terenu i dróg czarnych.
A tak na marginesie dlaczego winisz instalacjię gazową, a nie zapłonową.

: śr wrz 15, 2004 3:19 pm
autor: benes
wupasek pisze:15-17 gazu na 100??

ja tez tak chce
poza tym moj tez ostatnio slabo jezdzi na zimnym silniku co wcale by mnie nie dziwilo gdyby nie to ze kiedys bylo lepiej....
a regulacje to juz czarna magia, ja reguluje "na oko" , ale nie powiem zeby mnie to zadowalalo

mój tyle pali
15l na trasie
17 - 18l w mieście

: śr wrz 15, 2004 4:31 pm
autor: Dudu
toroche zbocze z tematu. ale to tez lpg. ma zbiornik na pace!! w miejscu prawego siedzonak a "wlew" pod podwoziempiedzy dzrwiami
co sadzicie jak bym:
1.wywalil jeden bak i wsadzil tam plaska butle np taka jak zamiast zapasu montuja
2. a "wlew" umiescil za klapka od orgionalnego wlewu
ps:wiem ze to kombinacja ale jesem sadysta i uwielbiam wozic niektorych gosci na "desancie" i chcial bym odzyskac pelna 7 osobowosc.

: śr wrz 15, 2004 4:32 pm
autor: wupasek
no ja mam butle 45l tak jak mowisz tzn zamiast zbiornika......
jest to jakies wyjscie aczkolwiek bardzo dalekie od idealu
: śr wrz 15, 2004 4:38 pm
autor: Dudu
wupasek pisze:no ja mam butle 45l tak jak mowisz tzn zamiast zbiornika......
jest to jakies wyjscie aczkolwiek bardzo dalekie od idealu
a jakie problemy to sprawia?? poza zmniejszeniem konta rampowego??
przywaliles kiedys butla w cos??
znasz jakis ideal??
bo mnie szczeze mowiac wkurza bomba na pace bo ja widze

: śr wrz 15, 2004 4:48 pm
autor: wupasek
moj ideal to jazda na benzynie ale niestety nie stac mnie na to
mysle ze da rade, wlasnie znalazlem taki zbiornik 244mm srednicy/940mm dlugosci/40poj, powinien pasowac elegancko i chyba taki zamontuje bo moj wystaje, tyle ze do zbiornika 40L wejdzie pewnie ok 33L gazu a to malo jak na ten poziom spalania
a przywalic pewnie troche sie kiedys przywalilo

ale jest solidnie zamocowany
no i ja tez raczej nie przewiduje montowania zbiornika na pace, bo czesto jest potrzebne miejsce
: śr wrz 15, 2004 5:47 pm
autor: Dudu
a jak by zainstalowac dwie walcowe butel o mniejszej srednicy. pod podwziem powinny sie zmiescictakie dwie 244*940 moze by sie zmiescily a teraz mozna chyba laczyc dwie bute bylo by 80 zamiast 40 litrow
: śr wrz 15, 2004 5:53 pm
autor: wupasek
no mozna, paru ludzi ma tak polaczone (chyba Zbowid tak mial)
: śr wrz 15, 2004 5:55 pm
autor: Dudu
wupasek pisze:no mozna, paru ludzi ma tak polaczone (chyba Zbowid tak mial)
chyb tak zrobie ciekawe ile taka przerobka bedzie mnei kosztowac?? ile za ta butle244*940?? robota tez pewnie droga??
: śr wrz 15, 2004 6:01 pm
autor: wupasek
nie wiem ile, ale trzebaby jeszcze pomyslec o jakims malym zbiorniku benzyny,
a zbiorniki lpg masz tu
http://www.gzwm.com.pl/oferta01.php3 , wyslij mejla moze powiedza ile, jak juz bedziesz wiedzial, daj znac
a robocizna? hmm jakos kosmicznie drogo to nie powinno byc
: śr wrz 15, 2004 6:11 pm
autor: kpeugeot
ale pitolicie
zbowid ma jedną butle na pace
ja zaś kupiłem 80 albo 90 litrów fi 315 na 1098 i Kamil ma to mieścić pod tylną kanapę - chyba mu sie uda - w najgorszym razie kanapa pójdzie 5cm do góry - a i paka pusta - będzie dziej szpej i psa wozić

acha butla nówka z zaworem kosztowała 450 zł
: śr wrz 15, 2004 6:13 pm
autor: kpeugeot
i jeszcze jedno
facet od lpg zachwalał że można wsadzić dwa zborniki i w jakiś specjalny sposób połączyć - moze to jest rozwiazanie

: śr wrz 15, 2004 6:17 pm
autor: wupasek
no tak ale butla pod siedzeniem to dla mnie bynajmniej paka zajeta, zalezy jak na to patrzec
ale trojniki laczace oba zbiorniki sa napewno, ktos o tym pisal na forum
: śr wrz 15, 2004 6:58 pm
autor: kpeugeot
no wiesz to trzeba szukać tak jak picałe sjak najduższych 2 szt fi 270
i je zamocować w miejscu po zbiornikach plus wtedy tobym jescze zrobił porządne progi i zakrył je blachą żeby zbiorniki osłonić
trzecia mozliwość to zamocować butlę gdzieś pod tylna paką nad mostem
tam napewno jakaś wejdzie bo jest dużo miejsca

2
: śr wrz 15, 2004 7:00 pm
autor: Dudu
wupasek pisze:nie wiem ile, ale trzebaby jeszcze pomyslec o jakims malym zbiorniku benzyny,
a zbiorniki lpg masz tu
http://www.gzwm.com.pl/oferta01.php3, wyslij mejla moze powiedza ile, jak juz bedziesz wiedzial, daj znac
a robocizna? hmm jakos kosmicznie drogo to nie powinno byc
dzieki za linka
poco myslec o zbiorniku benzyny jak ja mowioilem o wyjeciu jednego drugo zostaje i niego mozna ciagnac wache
trzeba sie wczolgac pod auto zobaczyc ile tam jest miejsca. bo tych zbiornikow est sporo moze nawet 1 ale jakis wiekszy by starczyl

do tego oslone bedzie guit i paka wolna.
pod fotelem to lipa bo to fajne miejsce na rupiecie
wole miec tam wpasowana skrzynke na dziadostwo

: śr wrz 15, 2004 7:03 pm
autor: wupasek
kpeugeot pisze:no wiesz to trzeba szukać tak jak picałes jak najduższych 2 szt fi 270
i je zamocować w miejscu po zbiornikach plus wtedy tobym jescze zrobił porządne progi i zakrył je blachą żeby zbiorniki osłonić
sugerujesz ze wejda az o srednicy 270 i nie beda wystawac??
jesli tak to sa takie 936 dł (50L) lub 1030 (55L) ale nie wiem czy wejdzie tak dluga
jutro musze sie pokrecic i popytac
a w link nie robil bo dalem przecinek za blisko

juz poprawiony
: śr wrz 15, 2004 7:10 pm
autor: kpeugeot
jak wyjąłem zbiornik to chyba ma on koło 30 cm wysokości więc powninny wejść, tylko że w przypadku takich butli to zawór jest umiejscowiony gdziec poza butlą i jest wspólny do obu butli - tak by było najrozsądniej
acha tam mają też w sprzedaży łączone na stae zbiorniki
ja kupowałe ich prodkcji
www.stako.com.pl tam sanawet zbiorniki fi 200
: śr wrz 15, 2004 7:31 pm
autor: Dudu
wymiary zbiornika to 22x21x93.5 przynajmniej takie znalazlem na naszym forum bylo otym niedawno

tera trzeba sprawdzic ile miejsca w okolo i dopasowac cos na wcisk a jak bedzie do 5 cm wystawac to jeszcze sie da wytrzymac

moze starczy nawet 1 jak by byl tak z 70 litrow to bedze git
a jak nie to pozostaje nam wywalic 2 zbiornik zainstalowac cos malego 10 l
: śr wrz 15, 2004 7:41 pm
autor: kpeugeot
w stako mają
fi 200 - 884 - pojemność 25 litrów
fi 230 - 809 - pojemnośc 30 litrów
fi 244 - 860 - pojemność 36 litrów
zbiornik podwójny fi 200 - wym 1000x415 - pojemność 55 litrów
a sa jeszcze zbiorniki teroidalne
do wyboru do koloru
