JAKI SILNIK DO UAZA???

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Bartek z Wrocka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Wrocław

JAKI SILNIK DO UAZA???

Post autor: Bartek z Wrocka » pt wrz 17, 2004 11:40 am

Cześć, mam na imię Bartek, jestem z Wrocławia. Szczęśliwym posiadaczem UAZA jestem od roku, kiedy to przejąłem go po ojcu, który przestał zajmować się budowlanką. Na marginesie samochód został zakupiony poprzez przetarg Policji i jest w dobrym stanie! :) Moje pytanie dotyczy silnika!!! W tej chwili mam niestety oryginalną jednostkę starej Wołgi, jednak jestem już pewien, że długo ten silnik nie pociągnie (duże wycieki, słaba moc), a poza tym jest on już dla mnie za słaby i chcę koniecznie zmienić go na jakiś zachodni.
Chcę także wraz ze zmianą silnika wyrzucić uazowską skrzynię biegów! Myślałem o Mercedesie dieslu, BMW, Andorii oraz 2.0 lub 2.3 V6 z Granady/Sierry... Nie wiem jednak co byłoby najlepsze dla mojego Uazika... Biorąc pod uwagę to, że mam w tej chwili zamontowany gaz (50l) to gdybym kupił jakiegoś niezłego benzyniaka gaźnikowego, całą instalację mógłbym sobie przerzucić... Najchętniej chciałbym większy silnik np. 3.0, ale słyszałem że są wtedy duże problemy z reduktorem (nie mieści się), a ja chcę zachować koniecznie napęd 4x4. Moim marzeniem jest jakiś silniczek od BMW + skrzynia biegów oczywiście!
Myślałem także nad sprowadzeniem jakiegoś starszego samochodu w całości z Niemiec, wtedy wiedziałbym co kupuję - silnik możnaby było sprawdzić, a także miałbym do niego oprzyrządowanie.
PROSZĘ O PORADY CO "WRZUCIĆ" DO MOJEGU UAZIKA!!!
Pozdrawiam wszystkich uazowców!!!
Bartek

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » pt wrz 17, 2004 12:24 pm

Do Uaza silnik od uaza ewent wolgi tyle ze pozadnie zrobiony.
Z tego silnika mozna wycisnac do 120 koni mech wiec po co ci wiecej ???
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Bartek z Wrocka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartek z Wrocka » pt wrz 17, 2004 1:36 pm

Jerry, ale mój silniczek to już naprawdę ruina!! Trójka ciągnie do 40km/h... przyśpieszenia nie ma w ogóle (szczególnie w lecie i ciepłe dni), a olej cieknie litrami. Wydaje mi się że takiego silnika nie ma sensu remontować, szczególnie że jeździłem po Wrocławskich wałach nad Odrą z kumplem który ma w Uazie silnik Oplowski 2.0 i idzie on elegancko!
| UAZ 469b |
| Wrocław |

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pt wrz 17, 2004 1:49 pm

ja sugerowalbym cos odpowiedniego 8) najlepiej V8 i w gore :)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » pt wrz 17, 2004 1:49 pm

Silnik Uaza po remoncie kupisz za 3500 pln z gwarancja.
Ile musisz dac za silnik opla ???
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » pt wrz 17, 2004 1:50 pm

MOC pisze:ja sugerowalbym cos odpowiedniego 8) najlepiej V8 i w gore :)21
Pewnie ;-)
A wyjedziesz kiedys z garazu ??
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pt wrz 17, 2004 1:52 pm

takie sa plany na najblizszy miesiac 8)
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Bartek z Wrocka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartek z Wrocka » pt wrz 17, 2004 2:40 pm

Moc, na takie cos to niestety mnie nie stac... pewnie ze bym chcial, ale jestem realista! A co do przerobek zwiazanych z takim V8 to wole w ogole nie myslec! Jerry, a do tego UAZ'owskiego za 3500 to jakos mnie jednak nie przekonales!
Pozdrawiam i prosze o jakies konkrety :)
Ostatnio zmieniony pt wrz 17, 2004 2:54 pm przez Bartek z Wrocka, łącznie zmieniany 1 raz.
| UAZ 469b |
| Wrocław |

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pt wrz 17, 2004 2:54 pm

wszystko zalezy ile chcesz wydac i ile masz na to kasy
mozesz dobrze kupic wranglerowskiego 4.0, polecalbym go z tego wzgledu ze nie musisz go trzymac jak w przypadku BMW na wysokoch obrotach, zeby ten twoj smietnik chcial jechac 8)
BMW jest tani jednak lubi wysokie obroty, a to w terenie ne bardzo jest potrzebne :wink:
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Bartek z Wrocka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartek z Wrocka » pt wrz 17, 2004 3:06 pm

Wrangler 4.0 to odpada - funduszy brak. Myslałem bardziej o MB 240D, może 300D chociaz nie wiem jaka jest różnica z wpasowaniem ich do UAZA... Myślałem też o fordowskim starym gaźnikowym silniku V6 - 2.0 lub 2.3 (Sierra/Granada). Lub BMW, 2.5l... musze jeszcze poglowkowac :) AHA i nie wiadomo czy gaz nie podskoczy duzo bo wtedy to benzyniak odpada :(
| UAZ 469b |
| Wrocław |

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romanowicz_z3 car469b » pt wrz 17, 2004 3:08 pm

Proponuję poczytać forum zanim się zlecą kasztaniarze - będziesz wiedział wszystko co da się wiedzieć o silnikach w uazie, a nawet (co gorsze) znacznie więcej niż da się wiedzieć...



miłej lektury


i szacunku do silnika Wołgi

życzę Ja



8)
Tzarrr!!

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » pt wrz 17, 2004 3:17 pm

Bartek z Wrocka pisze:[blablabla] i nie wiadomo czy gaz nie podskoczy duzo bo wtedy to benzyniak odpada :(
ja mysle ze podskoczy, w zime bedzie zapewne kosztowal powyzej 2zl/L

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pt wrz 17, 2004 3:17 pm

Zdecydowanie orginalny silnik dobrze zrobiony. Jak poczytasz więcej to dowiesz się czegoś na temat pewnej spirali.... :lol:

A jeżeli juz myślałeś o silnikach Forda to tylko V6 i minimum 2,3!! A radziłbym od razu 2,6 albo 2,9. No i powodzenia - no i ojro duzo :lol:
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pt wrz 17, 2004 3:25 pm

wbrew pozorom ten 4.0 to nie jest ot taki straszny koszt :lol:
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jaroma » pt wrz 17, 2004 6:07 pm

MOC pisze:wbrew pozorom ten 4.0 to nie jest ot taki straszny koszt :lol:
W kupnie czy exploatacji ?? Jakos mi sie wydaje ze 4,0 to lubi zrobic wir w baku. A kolega pisze tu o 2,4MB 3,0 wiec pewnie oszczednosc tez ma na uwadze.
Ja mam 2,4 z beczki i jest OK ale w myslach poniewiera sie jakis silniczek nowszy, np z MB124. Nie wiem jak tam z konikami, jak komus sie chce to nich napisze ile taki 2,0 czy 2,5 ma koni ??
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pt wrz 17, 2004 6:54 pm

o ile dobrze czytasz, to pisze, ze chce benzyne wstawic, coby posiadana instalacje gazowa jeszcze wykorzystac :lol:
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » pt wrz 17, 2004 6:56 pm

Ty MOC tez niedokladnie czytasz, bo pisal ze jesli gaz zdrozeje to benzyna odpada... a gaz zdrozeje :cry:

poza tym sam zainteresowany wymienil wsrod potencjalnych silnikow D

Awatar użytkownika
Slawquu
Posty: 377
Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: Slawquu » pt wrz 17, 2004 7:01 pm

2.0 ma 53 kW przy 4600obr/min i moment 123 Nm przy 2800 obr , 2.5 ma moc 66kW i moment 154 Nm przy 2800obr , natomiast 3.0 ma moc 80 kW i moment 185 Nm przy 2800 natomiast 3.0TD ma moc 105 kW i moment 267 Nm przy 2400 obr, mowa tu o wszystkich dieslach z wersji 124
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pt wrz 17, 2004 7:06 pm

zawsze pozostaje rower 8) , a jak poweru brakuje to kupic tandem :)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Bartek z Wrocka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartek z Wrocka » pt wrz 17, 2004 8:35 pm

Panowie Moc i Jaroma... spokojnie... :) :) :) Rozważam różne kombinacje. Instalację gazową zawsze można sprzedać np. razem z silnikiem jeśli oczywiści kupiec na taki silnik się znajdzie. A dieslowski silnik od MB też mnie korci bo rzeczywiście jest taką alternatywą - może wielkiego powera nie ma i na asfaltach (czyt. światłach) nie pokażę niektórym palantom gdzie ich miejsce (tak jak byłoby pewnie z silniczkiem od BMW 2,5 - 170PSów), ale na wakacyjnych bezdrożach będzie ciężko... mieszkam w większym mieście i rzeczywiście staram sie uazikiem jeździć jak najwięcej w terenie, ale w codziennej rzeczywistości nie jest tak kolorowo. A może ktoś się orientuje jak chodzi fordowski V6??
| UAZ 469b |
| Wrocław |

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pt wrz 17, 2004 8:54 pm

Mam andorię z żuka i na razie sobie chwalę i w zasadzie jest to chyba jedyna rozsądna opcja dla oryginału remont porządny oryginału a wymiana na andorię wychodzi prawie w tej samej cenie jutro na piaskowni mnie niestety nie będzie ale jak chcesz zobaczyć jak to jeżdzi to kontakt na priv
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » pt wrz 17, 2004 9:03 pm

Klucz a jaka masz ta andorie?

4c90 czy 4ct90?
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pt wrz 17, 2004 9:08 pm

RudeBoy pisze:Klucz a jaka masz ta andorie?

4c90
Z turbiną jest więcej przeróbek a i tak kolektory trzeba przespawać i zapodać nowy wydech i sprzęgło dać na linkę
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Bartek z Wrocka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartek z Wrocka » pt wrz 17, 2004 9:33 pm

Klucz, wielkie dzieki za propozycje, na 100% skorzystam... wypijemy sobie jakies piwjko przy okazji :) Ale taki silnik od Andorii to nie takaprosta sprawa dostac... przynajmniej ja jakos nie slyszalem. To jest pojemnosc 2,5 ??
| UAZ 469b |
| Wrocław |

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jaroma » pt wrz 17, 2004 9:59 pm

Slawquu pisze:2.0 ma 53 kW przy 4600obr/min i moment 123 Nm przy 2800 obr , 2.5 ma moc 66kW i moment 154 Nm przy 2800obr , natomiast 3.0 ma moc 80 kW i moment 185 Nm przy 2800 natomiast 3.0TD ma moc 105 kW i moment 267 Nm przy 2400 obr, mowa tu o wszystkich dieslach z wersji 124

:o Naprawde ?? :-? Jakos mi sie wydawalo ze wiecej :( Ale nie szukalem info bo temat mi sie niedawno w glowie pojawil. A chcialem tak ze 120KM i moment te 170Nm conajmniaej :)21
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości