Strona 1 z 1
PTO podobno od wiertnicy?
: śr mar 02, 2011 4:52 pm
autor: marecki1331
Uploaded with
ImageShack.us Ta przystawka podobno napędzała wiertnicę na 452.Może ktoś "współpracował" z takim PTO?
Uploaded with
ImageShack.us
Re: PTO podobno od wiertnicy?
: śr mar 02, 2011 9:46 pm
autor: uazevo1
Te zdjęcia zapożyczone skądś ? Czy masz taki szpej w garażu?
Re: PTO podobno od wiertnicy?
: śr mar 02, 2011 10:43 pm
autor: marecki1331
Te zdjęcia przysłał mi sprzedawca tego "szpeja".
Re: PTO podobno od wiertnicy?
: śr mar 02, 2011 11:31 pm
autor: uadam
To jest przystawka robiona w Wyszkowie, do wiertnic. Nowa droga, ale nie ma problemu ze smarowaniem i może długo pracować. Generalnie są pozytywne opinie na jej temat, choć u mnie coś hurgotała. Mam teraz inną, na górny dekiel.
Re: PTO podobno od wiertnicy?
: czw mar 03, 2011 12:05 pm
autor: Piter69A
To co na zdjęciach to tylko część przystawki. Brakuje drugiego elementu ze sprzęgłem, kołnierzem do wału i dźwignią.
Tak wyglada komplet:

Re: PTO podobno od wiertnicy?
: czw mar 03, 2011 1:40 pm
autor: marecki1331
Czyli sprzedawca oferuje niekompletne PTO,a krzyczy za to około 1000PLN

.Za jaką kwotę "opłacało" by się to wziąć?
Re: PTO podobno od wiertnicy?
: czw mar 03, 2011 2:05 pm
autor: Piter69A
Jeżeli nie ma reszty (właściwie tej najważniejszej) to nie opłaca się tego wcale brać.
Ja miałem dokładnie odwrotny przypadek, tj. miałem samą tą część ze sprzęgłem.
Wykorzystałem z tego elementy i zrobiłem sam PTO

Re: PTO podobno od wiertnicy?
: śr maja 04, 2011 9:50 pm
autor: ZoltanBerg
Piter69A jak to jest, że na jednym z twoich zdjęć mieści się obok wyjścia PTO tarcza hamulca a na drugim nie?
Re: PTO podobno od wiertnicy?
: czw maja 05, 2011 10:29 am
autor: Piter69A
Dwa zdjecia powyzej to oryginalne PTO dwu-częściowe w wiertnicy UAZ a na duzym zdjeciu jest moj GAZik z PTO, ktore sam zrobilem w oparciu o jedną z czesci PTO z wiertnicy
Re: PTO podobno od wiertnicy?
: czw maja 05, 2011 1:40 pm
autor: ZoltanBerg
To PTO z wiertnicy da się zmotać na reduktorze UAZa? Z tego co czytam i widzę u siebie i na fotach to zdaje się że na normalnym UAZowym reduktorze przedłużenie wałka pośredniego (zrobienie w tym miejscu PTO) wymusza likwidację ręcznego. Mam rację czy nie?
Dodam jeszcze, że szukam różnych metod modyfikacji reduktora/skrzyni UAZa, tak żeby wyprowadzić PTO. Narazie zdaje się że widzę dwie metody:
a) przedłużenie wałka pośredniego, wymusza likwidację ręcznego ale jest pod podłogą;
b) nasadka na pokrywę reduktora, wszystko idzie w górę i wał wypada pomiędzy siedzeniami;
c) ewentualna opcja na zdjęciu z wiertnicy tylko nie bardzo wiem jak to ma wyglądać i czy da się zrobić na reduktorze UAZa.
Re: PTO podobno od wiertnicy?
: czw maja 05, 2011 3:45 pm
autor: uadam
Ja przećwiczyłem wszystkie 3 warianty. Ostatecznie pozostałem na przystawce montowanej na górny dekiel. Jej zaletą jest to, że najłatwiej ją zainstalować i ew. odinstalować oraz to, że ręczny pozostaje. Wady są dwie - trzeba zrobić specjalną osłonę wału idącego w kabinie oraz należy rozwiązać problem smarowania (w przypadku kiedy napędy z przystawki ma iść dłużej niż kilka minut). Można zastosować dodatkowe smarowanie polegające na zastosowaniu pompki elektrycznej np. elektryczny dozownik oleju do skuterów
http://allegro.pl/pompka-oleju-elektryc ... 34528.html + układ elektryczny powodujący jej pykanie. Olej pobierany jest z przerobionego korka spustowego oleju w reduktorze i wypływa z rureczki doprowadzonej na samą górę przystawki.
Re: PTO podobno od wiertnicy?
: czw maja 05, 2011 6:21 pm
autor: ZoltanBerg
Tak patrzyłem na te zdjęcia i nie kumałem jak to jest, że ten ręczny nie musiał być usuwany ale w końcu się dopatrzyłem.
Spróbuje zrobić podsumowanie różnych rozwiązań ale to nie w tym wątku.