Strona 1 z 1

Reduktor uaz, jak on działa???

: sob kwie 02, 2011 6:57 pm
autor: uazens
Hej. Dla mnie ten reduktor to czarna magia. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak zmieniać tymi wajchami żeby był załączony przedni most, sam tylko, z blokadą i te wszystkie jego pozycje? Bawiłem się tymi wajchami i raz jakoś nie jedzie na jakiejś pozycji, raz coś zgrzyta jak przełaczam a nie chce go popsuć. Pozdrawiam

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

: sob kwie 02, 2011 8:00 pm
autor: zippo68
Masakra !! !! !!
Lewa wajcha skręcasz w lewo, prawa w prawo.

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

: ndz kwie 03, 2011 6:22 am
autor: Takayuki
Lewa:
- max do przodu - przełożenia szosowe
- środek - luz, rozłączony reduktor
- max do tyłu - przełożenia terenowe
Prawa:
- do przodu - dołączony przedni most
- do tyłu - rozłączony przedni most.

Zgrzyta przy zmianie przełożeń w czasie jazdy - trzeba to robić umiejętnie albo na postoju.

Do tego ten temat poczytaj:
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=14&t=64751

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

: ndz kwie 03, 2011 9:38 am
autor: Didymos
I żeby nie było - w uazie nie ma żadnych blokad.

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

: ndz kwie 03, 2011 9:41 am
autor: Balu-Balu
I lewej nie przesuniesz jak prawą nie załączysz przodu :)21

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

: ndz kwie 03, 2011 10:47 am
autor: uazens
Dzięki za wytłumaczenie, dziś będę trenował bo patrzę że ładna pogoda jest. :P Pozdrawiam

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

: ndz kwie 03, 2011 7:37 pm
autor: uazens
testowałem go trochę.., Zakopałem sie na łące gdzie by osobówka przejechała :roll:
załączyłem przedni most i zonk :o , kręci sie tylko jedno koło z tyłu. zauważyłem że kręci sie wał przedni gdy załączymy reduktor ale kola stoją w miejscu. Gdy zaś wyłączymy przedni most to wałek sie nie kręci (logiczne) czyli reduktor jest dobry. Co to mogło paść w tym moście?

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

: ndz kwie 03, 2011 7:39 pm
autor: wieprzowina
mogło paść nie załączenie sprzęgiełek w przednim moście :)21

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

: ndz kwie 03, 2011 7:42 pm
autor: uazens
a jak mozna szybko zneutralizowac problem? rozkecić sprzegielka?

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

: ndz kwie 03, 2011 7:52 pm
autor: wieprzowina
Przedni wał się kręci bo dołączasz napęd, ale odpięte są koła.
W środku felg przednich kół masz takie kubeczki. Albo masz nowe zwane automatycznymi (choć nie wiem co w nich jest automatycznego) gdzie są języczki które trzeba przekręcić, albo wersja klasik czyli takie metalowe kopułki pod którymi są śruby na specjalny klucz. Do odkręcenia kubeczków też by się przydał.
oczywiście jest też wersja "b" - coś jest spierdzielone - dyfer, półoś, przegub

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

: ndz kwie 03, 2011 10:01 pm
autor: GikroV
uazens weź może najpierw przeczytaj instrukcję obsługi Uaza bo sobie krzywdę zrobisz :)21

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

: ndz kwie 03, 2011 10:51 pm
autor: losiek
GikroV pisze:uazens weź może najpierw przeczytaj instrukcję obsługi Uaza bo sobie krzywdę zrobisz :)21
:D :D :D :D :D

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

: czw kwie 07, 2011 2:58 pm
autor: m.organisciak
Dajcie człowiekowi spokój, jak ja wspominam moje pierwsze wyjazdy w teren - to cud, że po asfalcie w ten teren dojechałem.

Najpierw sprawdź sprzęgiełka na przedniej osi (na każdym kole), muszą być dokręcone (w wersji old school) lub ustaw je na 4x4

potem lewa wajcha na maxa do przodu - powinieneś odczuć różnicę nawet na twardym.

Reduktora używasz, gdy normalne przełożenie nie daje rady - obrazowo rzecz ujmując - to taka mocniejsza jedynka - w wielu przypadkach po prostu nieodzowna.

najlepiej pogadaj z kimś kto ma UAZa, umów się na spotkanko - UAZ ma w sobie naprawde wielki potencjał - ale jak wszystko - wymaga umiejętnej obsługi... odrobiny miłości...

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

: czw kwie 07, 2011 3:08 pm
autor: Balu-Balu
m.organisciak pisze:
potem lewa wajcha na maxa do przodu - powinieneś odczuć różnicę nawet na twardym.
Po pierwsze nie włączaj napędu (przodu) na twardym !! !! !!

a po drugie to tak postępuj jak Ci tu kolega napisał:
Takayuki pisze:Lewa:
- max do przodu - przełożenia szosowe
- środek - luz, rozłączony reduktor
- max do tyłu - przełożenia terenowe
Prawa:
- do przodu - dołączony przedni most
- do tyłu - rozłączony przedni most.

Zgrzyta przy zmianie przełożeń w czasie jazdy - trzeba to robić umiejętnie albo na postoju.

Do tego ten temat poczytaj:
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=14&t=64751
:)21

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

: czw kwie 07, 2011 5:43 pm
autor: lbl78
zippo68 pisze:Masakra !! !! !!
Lewa wajcha skręcasz w lewo, prawa w prawo.
:)2 :)2 :)2 :)21
poplułem monitor :)2

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

: czw kwie 07, 2011 5:50 pm
autor: Wałek
bo Uaz to jak czołg
a trzecia wajcha "ognia"

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

: pt kwie 08, 2011 7:33 am
autor: anabol
Najpierw po próbuj sobie na podwórku zanim wyjedziesz na szose 8) pamietaj zeby otworzyć wlot powietrza zanim wyjedziesz ( taka wajcha pod deską rozdzielczą) 8)

Re: Nasze Uazy

: ndz kwie 10, 2011 9:44 am
autor: Gocu
A po co ma otwierać ten wlot? :roll:
A to ja jeszcze coś zapytam. Przepraszam, jeżeli będzie to głupie pytanie. Załóżmy, że sprzęgiełka mam już na 4x4. Aby dołączyć przód wajchą muszę dać najpierw reduktor na neutralny, a później dołączyć przód i reduktor na szosowy?

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

: ndz kwie 10, 2011 10:01 am
autor: Didymos
Przód dołączasz bez żadnych kombinacji - wajcha do przodu i już.
Jak masz jednakowe opony z przodu i z tyłu, a powinieneś, to możesz spokojnie włączać i wyłączać przód w czasie jazdy na wprost.

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

: ndz kwie 10, 2011 8:29 pm
autor: Gocu
Już wszystko działa jak należy :)

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

: czw kwie 28, 2011 12:48 am
autor: ladzk
Didymos pisze:I żeby nie było - w uazie nie ma żadnych blokad.
Bywają, ale wówczas maja zupełnie osobne wajchy.

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

: czw kwie 28, 2011 12:57 am
autor: ladzk
Balu-Balu pisze:
Po pierwsze nie włączaj napędu (przodu) na twardym !! !! !!
Nie przesadzajmy - wszystko można co nie można, byle z wolna i z ostrożna. Jak trzeba ciężką przyczepę na czarnym ruszyć to czasem reduktor pomaga - a żeby reduktorem mostu nie zmielić to trzeba zapiąć oba mosty... Ważne żeby na czarnym, bez dyferencjału międzyosiowego (a UAZ takowego nie posiada) nie dokonywać ostrych skrętów bo wówczas całe przeniesienie napędu nieźle dostaje w tyłek i coś chrupnąć może. Przy jeździe na wprost ewentualne nierównomierności obrotów powinny wybrać opony dodatkowym poślizgiem.

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

: czw kwie 28, 2011 9:18 am
autor: Balu-Balu
Spraw oczywistych się nie tłumaczy. :)21 a chodzi mi o ekstremalne zapinanie przodu .

Moja wypowiedź dotyczyła jazdy z zapiętym przodem a nie pomocy przy ruszaniu. No i złamałem zasadę wyżej :)21 :)21

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

: czw kwie 28, 2011 3:26 pm
autor: EDEK:):):):)
Generalnie jazda po całkowicie zalodzonym asfalcie zimą na przodzie to norma raczej więc po twardym można ????..... no można hihi :)21