UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

bmwr1200gs
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: sob wrz 18, 2010 4:14 pm

UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

Post autor: bmwr1200gs » śr kwie 20, 2011 9:51 pm

Witam wszystkich. Przy swoim paliwożernym uazie dokonałem wymiany silnika na wersje z Mercedesa 123 300D. Skrzynia, reduktor oczywiście orginał. Sprzęgiełko uaz a zacisk Mercedes. Wszystko byłoby dobrze gdyby nie bardzo mała odległość miski olejowej od ramy. Może wiecie która przekładnia, drążek kierowniczy i oczywiście wąs pasowałby do takiej przeróbki?

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

Post autor: bilans » śr kwie 20, 2011 9:55 pm

a może zajmij się miską -tniemy, lepimy spawamy itp
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

bmwr1200gs
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: sob wrz 18, 2010 4:14 pm

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

Post autor: bmwr1200gs » śr kwie 20, 2011 9:58 pm

Starej przekładni uazoskiej brakuje 0,5cm a ja chciałbym mieć wspomaganie!

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

Post autor: Balu-Balu » czw kwie 21, 2011 8:56 am

Mam taki sam silnik, przekładnię z MB, pompę też z MB, kierownica i węże też z MB i miskę przerobioną. W jakimś dziale jest nawet fota wklejona. :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

bmwr1200gs
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: sob wrz 18, 2010 4:14 pm

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

Post autor: bmwr1200gs » czw kwie 21, 2011 4:43 pm

Dzięki kolego za pomoc. Ułatwiłeś mi mnóstwo problemów. Jeśli byś mógł i znalazł troche czasu póściłbyś mi kilka fot jak to zrobiłeś u siebie. Mój e-mail: lukasz.roza@poczta.fm. A i jeszcze jedno czy wąs był u ciebie rozwiercany?

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

Post autor: Balu-Balu » czw kwie 21, 2011 6:27 pm

bmwr1200gs pisze: A i jeszcze jedno czy wąs był u ciebie rozwiercany?

Był :)21

Z przekładnią w roli głównej nie mam fot. Po świętach może coś porobię. :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

bmwr1200gs
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: sob wrz 18, 2010 4:14 pm

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

Post autor: bmwr1200gs » czw kwie 21, 2011 9:51 pm

Dzięki kolego :D . Pozdrawiam i życze wesołych świąt i mokrego pijanego dyngusa

bmwr1200gs
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: sob wrz 18, 2010 4:14 pm

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

Post autor: bmwr1200gs » pn maja 16, 2011 9:25 pm

CZY CHODZI O PRZEKŁADNIĘ OD MODELU MB 100?

Awatar użytkownika
baloo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn sie 18, 2008 4:08 pm
Lokalizacja: Ożarów Maz.

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

Post autor: baloo » wt maja 17, 2011 12:06 am

Balu-Balu pisze:bmwr1200gs napisał(a):
A i jeszcze jedno czy wąs był u ciebie rozwiercany?



Był

U mnie jest przez pewnego kowala wykonany patent, którego zwyczajnie się boję używać do skręcania. Drążek kierowniczy został połączony spawem, więc część drążka pochodzi z MB a część z UAZa. Chciałbym to wyprostować póki mam most zwalony i chyba też będę przerabiał wąsa, tyle że jestem ciekaw czy wystarczy rozwiercić czy trzeba to zrobić w "jakiś wzorek". Poza tym fakt jest taki, że za zmianą idzie dopasowanie długości drążka za pomocą gwintownicy.
UAZ 469B + diesel MB i kilkaset odziedziczonych "usprawnień"

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

Post autor: Takayuki » wt maja 17, 2011 7:46 am

Jak pospawany porządnie to nic nie będzie - kwestia kto/jak to robił. Wąsa trzeba rozwiercić w stożek pod UAZową końcówkę drążka - zwykłym wiertłem nie da rady.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

Post autor: Balu-Balu » wt maja 17, 2011 9:19 am

Ja dałem tokarzowi wąs i końcówkę na wzór i on to spasował. A przekładnia jest od MB 123 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

Post autor: carinus » wt maja 17, 2011 1:39 pm

Swojego wąsa zespawałem dokładając z obu stron kawałki grubej blachy i wszystko jest dokładnie zalane spawem.Nie ma siły żeby to pękło przy normalnym użytkowaniu.Spaw jest na długosci prawie całego wąsa a nie jedynie na małym jego odcinku gdzie są napręzenia i niejednolitość materiału.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

Post autor: Balu-Balu » wt maja 17, 2011 3:50 pm

carinus pisze:Nie ma siły żeby to pękło przy normalnym użytkowaniu........................

Możesz sprecyzować ?? :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

Post autor: carinus » pt maja 20, 2011 7:36 am

Balu-Balu pisze:
carinus pisze:Nie ma siły żeby to pękło przy normalnym użytkowaniu........................

Możesz sprecyzować ?? :)21 :)21
Co tu precyzować,jak nie będzie używać tego wąsa do holowania i wyciągania z błota to będzie dobrze.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
baloo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn sie 18, 2008 4:08 pm
Lokalizacja: Ożarów Maz.

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

Post autor: baloo » śr wrz 21, 2011 9:55 pm

Finalnie drążki u mnie pozostaną z końcówkami oryginalnymi UAZ - podoba mi się sposób kasowania luzów na końcówkach. Aktualnie poszukuję drążka kierowniczego (samej rury) żeby go skrócić i nagwintować tak co by końcówka UAZa wkręciła się bez problemu. W końcu będzie jak być powinno - opaski zaciskowe na końcach drążka i przede wszystkim niespawane amatorski końcówki.
Okazuje się że u mnie sama przekładnia to MB, ale wąs pochodzi pewnikiem od czegoś innego :)

Już wszystkiego spodziewam się po poprzednim posiadaczu. Długi drążek kierowniczy nie dość że był bez zawleczek zabezpieczających to końcówki prawie same radośnie wyskoczyły po odkręceniu nakrętek... niestety, z dbałością o sprzęt to nie miało wiele wspólnego.
UAZ 469B + diesel MB i kilkaset odziedziczonych "usprawnień"

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

Post autor: Doktor200 » pn wrz 26, 2011 11:36 am

nie było lepszego silnika ?mamy XXI wiek
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

Post autor: Balu-Balu » pn wrz 26, 2011 2:30 pm

Co polecisz ??
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Arni VFR
Posty: 354
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 1:52 pm
Lokalizacja: Orzesze, śl.

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

Post autor: Arni VFR » pn wrz 26, 2011 4:22 pm

Kolega zapewne miał na mysli turbodiesla z Common Railem i filtrem DPF, tak coby iśc z duchem czasu.
Jest - Nissan Terrano II 2.4
Był - Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0, Opel Frontera 2.0

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

Post autor: Balu-Balu » pn wrz 26, 2011 4:31 pm

Aaaaaaaaaacha :)21 To u mnie pod maską za mało sterylnie by było dla niego :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
baloo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn sie 18, 2008 4:08 pm
Lokalizacja: Ożarów Maz.

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

Post autor: baloo » wt wrz 27, 2011 10:34 am

U mnie również dlatego silnik jest prawie idealny :) chodzi po wyjęciu aku, przepala śmieci ze zbiornika i nie szkodzi mu odpalanie na pych, poza tym świece kosztują po 20 sztuka a filtr ma olejowy. Z zalet które bym jeszcze wymienił to nie zmoczysz komputera wtryskowego, nie musisz czekać na turbinę tylko ciągniesz za hebel. W razie wymiany silnika na następny nie trzeba się pałować z jakąś wiązką. Silnik naprawi w razie potrzeby prawie każdy, a jak się pojedzie na wschód jest to jego bardzo duża zaleta. Fakt, nie ma co liczyć na 80 km/h, ale... - nie ma problemu że auto ma więcej niż 8 sekund do setki :D
UAZ 469B + diesel MB i kilkaset odziedziczonych "usprawnień"

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

Post autor: Balu-Balu » wt wrz 27, 2011 2:59 pm

Ale nie masz, teraz tak modnego, TDI. :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
baloo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn sie 18, 2008 4:08 pm
Lokalizacja: Ożarów Maz.

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

Post autor: baloo » śr wrz 28, 2011 9:49 am

Racja, bubel ten UAZ jak nic :)

Wracając do moich drążków - wróciły od tokarza. Skończyło się na rozwiercaniu wąsa przekładni pod oryginalny rozmiar trzpienia UAZ, plus skrócenie rury drążka kierowniczego.
Nie będzie spawu, a w przyszłości łatwiej o części zamienne. Dziś mam nadzieję montaż.

ps. chyba zapiszę się na unijny kurs tokarza...
UAZ 469B + diesel MB i kilkaset odziedziczonych "usprawnień"

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

Post autor: carinus » śr wrz 28, 2011 6:40 pm

baloo pisze:Racja, bubel ten UAZ jak nic :)
ps. chyba zapiszę się na unijny kurs tokarza...
To juz wymierająca profesja więc warto skorzystać bo jak robiłem swojego UAZ-a,to naprawdę sporo rzeczy trzeba było poprawiać po fabryce,a tokarka chodziła dosyć długo żeby wszystko było zrobione jak należy.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

Post autor: Balu-Balu » czw wrz 29, 2011 8:34 am

Nie, nie, tokarki nie kupię. Zresztą fabryka powinna tokarkę dawać w wyposażeniu. :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
baloo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn sie 18, 2008 4:08 pm
Lokalizacja: Ożarów Maz.

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

Post autor: baloo » czw wrz 29, 2011 3:26 pm

Tak, taka podręczna tokarka zamiast jednego krzesła i na 12V żeby była, tak co by można podejść profesjonalnie do napraw w terenie. :)
UAZ 469B + diesel MB i kilkaset odziedziczonych "usprawnień"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość