Strona 1 z 2
UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!
: śr kwie 20, 2011 9:51 pm
autor: bmwr1200gs
Witam wszystkich. Przy swoim paliwożernym uazie dokonałem wymiany silnika na wersje z Mercedesa 123 300D. Skrzynia, reduktor oczywiście orginał. Sprzęgiełko uaz a zacisk Mercedes. Wszystko byłoby dobrze gdyby nie bardzo mała odległość miski olejowej od ramy. Może wiecie która przekładnia, drążek kierowniczy i oczywiście wąs pasowałby do takiej przeróbki?
Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!
: śr kwie 20, 2011 9:55 pm
autor: bilans
a może zajmij się miską -tniemy, lepimy spawamy itp
Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!
: śr kwie 20, 2011 9:58 pm
autor: bmwr1200gs
Starej przekładni uazoskiej brakuje 0,5cm a ja chciałbym mieć wspomaganie!
Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!
: czw kwie 21, 2011 8:56 am
autor: Balu-Balu
Mam taki sam silnik, przekładnię z MB, pompę też z MB, kierownica i węże też z MB i miskę przerobioną. W jakimś dziale jest nawet fota wklejona.

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!
: czw kwie 21, 2011 4:43 pm
autor: bmwr1200gs
Dzięki kolego za pomoc. Ułatwiłeś mi mnóstwo problemów. Jeśli byś mógł i znalazł troche czasu póściłbyś mi kilka fot jak to zrobiłeś u siebie. Mój e-mail:
lukasz.roza@poczta.fm. A i jeszcze jedno czy wąs był u ciebie rozwiercany?
Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!
: czw kwie 21, 2011 6:27 pm
autor: Balu-Balu
bmwr1200gs pisze: A i jeszcze jedno czy wąs był u ciebie rozwiercany?
Był
Z przekładnią w roli głównej nie mam fot. Po świętach może coś porobię.

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!
: czw kwie 21, 2011 9:51 pm
autor: bmwr1200gs
Dzięki kolego

. Pozdrawiam i życze wesołych świąt i mokrego pijanego dyngusa
Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!
: pn maja 16, 2011 9:25 pm
autor: bmwr1200gs
CZY CHODZI O PRZEKŁADNIĘ OD MODELU MB 100?
Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!
: wt maja 17, 2011 12:06 am
autor: baloo
Balu-Balu pisze:bmwr1200gs napisał(a):
A i jeszcze jedno czy wąs był u ciebie rozwiercany?
Był
U mnie jest przez pewnego kowala wykonany patent, którego zwyczajnie się boję używać do skręcania. Drążek kierowniczy został połączony spawem, więc część drążka pochodzi z MB a część z UAZa. Chciałbym to wyprostować póki mam most zwalony i chyba też będę przerabiał wąsa, tyle że jestem ciekaw czy wystarczy rozwiercić czy trzeba to zrobić w "jakiś wzorek". Poza tym fakt jest taki, że za zmianą idzie dopasowanie długości drążka za pomocą gwintownicy.
Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!
: wt maja 17, 2011 7:46 am
autor: Takayuki
Jak pospawany porządnie to nic nie będzie - kwestia kto/jak to robił. Wąsa trzeba rozwiercić w stożek pod UAZową końcówkę drążka - zwykłym wiertłem nie da rady.
Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!
: wt maja 17, 2011 9:19 am
autor: Balu-Balu
Ja dałem tokarzowi wąs i końcówkę na wzór i on to spasował. A przekładnia jest od MB 123

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!
: wt maja 17, 2011 1:39 pm
autor: carinus
Swojego wąsa zespawałem dokładając z obu stron kawałki grubej blachy i wszystko jest dokładnie zalane spawem.Nie ma siły żeby to pękło przy normalnym użytkowaniu.Spaw jest na długosci prawie całego wąsa a nie jedynie na małym jego odcinku gdzie są napręzenia i niejednolitość materiału.
Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!
: wt maja 17, 2011 3:50 pm
autor: Balu-Balu
carinus pisze:Nie ma siły żeby to pękło przy normalnym użytkowaniu........................
Możesz sprecyzować

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!
: pt maja 20, 2011 7:36 am
autor: carinus
Balu-Balu pisze:carinus pisze:Nie ma siły żeby to pękło przy normalnym użytkowaniu........................
Możesz sprecyzować

Co tu precyzować,jak nie będzie używać tego wąsa do holowania i wyciągania z błota to będzie dobrze.
Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!
: śr wrz 21, 2011 9:55 pm
autor: baloo
Finalnie drążki u mnie pozostaną z końcówkami oryginalnymi UAZ - podoba mi się sposób kasowania luzów na końcówkach. Aktualnie poszukuję drążka kierowniczego (samej rury) żeby go skrócić i nagwintować tak co by końcówka UAZa wkręciła się bez problemu. W końcu będzie jak być powinno - opaski zaciskowe na końcach drążka i przede wszystkim niespawane amatorski końcówki.
Okazuje się że u mnie sama przekładnia to MB, ale wąs pochodzi pewnikiem od czegoś innego
Już wszystkiego spodziewam się po poprzednim posiadaczu. Długi drążek kierowniczy nie dość że był bez zawleczek zabezpieczających to końcówki prawie same radośnie wyskoczyły po odkręceniu nakrętek... niestety, z dbałością o sprzęt to nie miało wiele wspólnego.
Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!
: pn wrz 26, 2011 11:36 am
autor: Doktor200
nie było lepszego silnika ?mamy XXI wiek
Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!
: pn wrz 26, 2011 2:30 pm
autor: Balu-Balu
Co polecisz

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!
: pn wrz 26, 2011 4:22 pm
autor: Arni VFR
Kolega zapewne miał na mysli turbodiesla z Common Railem i filtrem DPF, tak coby iśc z duchem czasu.
Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!
: pn wrz 26, 2011 4:31 pm
autor: Balu-Balu
Aaaaaaaaaacha

To u mnie pod maską za mało sterylnie by było dla niego

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!
: wt wrz 27, 2011 10:34 am
autor: baloo
U mnie również dlatego silnik jest prawie idealny

chodzi po wyjęciu aku, przepala śmieci ze zbiornika i nie szkodzi mu odpalanie na pych, poza tym świece kosztują po 20 sztuka a filtr ma olejowy. Z zalet które bym jeszcze wymienił to nie zmoczysz komputera wtryskowego, nie musisz czekać na turbinę tylko ciągniesz za hebel. W razie wymiany silnika na następny nie trzeba się pałować z jakąś wiązką. Silnik naprawi w razie potrzeby prawie każdy, a jak się pojedzie na wschód jest to jego bardzo duża zaleta. Fakt, nie ma co liczyć na 80 km/h, ale... - nie ma problemu że auto ma więcej niż 8 sekund do setki

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!
: wt wrz 27, 2011 2:59 pm
autor: Balu-Balu
Ale nie masz, teraz tak modnego, TDI.

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!
: śr wrz 28, 2011 9:49 am
autor: baloo
Racja, bubel ten UAZ jak nic
Wracając do moich drążków - wróciły od tokarza. Skończyło się na rozwiercaniu wąsa przekładni pod oryginalny rozmiar trzpienia UAZ, plus skrócenie rury drążka kierowniczego.
Nie będzie spawu, a w przyszłości łatwiej o części zamienne. Dziś mam nadzieję montaż.
ps. chyba zapiszę się na unijny kurs tokarza...
Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!
: śr wrz 28, 2011 6:40 pm
autor: carinus
baloo pisze:Racja, bubel ten UAZ jak nic

ps. chyba zapiszę się na unijny kurs tokarza...
To juz wymierająca profesja więc warto skorzystać bo jak robiłem swojego UAZ-a,to naprawdę sporo rzeczy trzeba było poprawiać po fabryce,a tokarka chodziła dosyć długo żeby wszystko było zrobione jak należy.
Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!
: czw wrz 29, 2011 8:34 am
autor: Balu-Balu
Nie, nie, tokarki nie kupię. Zresztą fabryka powinna tokarkę dawać w wyposażeniu.

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!
: czw wrz 29, 2011 3:26 pm
autor: baloo
Tak, taka podręczna tokarka zamiast jednego krzesła i na 12V żeby była, tak co by można podejść profesjonalnie do napraw w terenie.
