Strona 1 z 2

UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

: śr kwie 20, 2011 9:51 pm
autor: bmwr1200gs
Witam wszystkich. Przy swoim paliwożernym uazie dokonałem wymiany silnika na wersje z Mercedesa 123 300D. Skrzynia, reduktor oczywiście orginał. Sprzęgiełko uaz a zacisk Mercedes. Wszystko byłoby dobrze gdyby nie bardzo mała odległość miski olejowej od ramy. Może wiecie która przekładnia, drążek kierowniczy i oczywiście wąs pasowałby do takiej przeróbki?

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

: śr kwie 20, 2011 9:55 pm
autor: bilans
a może zajmij się miską -tniemy, lepimy spawamy itp

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

: śr kwie 20, 2011 9:58 pm
autor: bmwr1200gs
Starej przekładni uazoskiej brakuje 0,5cm a ja chciałbym mieć wspomaganie!

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

: czw kwie 21, 2011 8:56 am
autor: Balu-Balu
Mam taki sam silnik, przekładnię z MB, pompę też z MB, kierownica i węże też z MB i miskę przerobioną. W jakimś dziale jest nawet fota wklejona. :)21

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

: czw kwie 21, 2011 4:43 pm
autor: bmwr1200gs
Dzięki kolego za pomoc. Ułatwiłeś mi mnóstwo problemów. Jeśli byś mógł i znalazł troche czasu póściłbyś mi kilka fot jak to zrobiłeś u siebie. Mój e-mail: lukasz.roza@poczta.fm. A i jeszcze jedno czy wąs był u ciebie rozwiercany?

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

: czw kwie 21, 2011 6:27 pm
autor: Balu-Balu
bmwr1200gs pisze: A i jeszcze jedno czy wąs był u ciebie rozwiercany?

Był :)21

Z przekładnią w roli głównej nie mam fot. Po świętach może coś porobię. :)21 :)21

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

: czw kwie 21, 2011 9:51 pm
autor: bmwr1200gs
Dzięki kolego :D . Pozdrawiam i życze wesołych świąt i mokrego pijanego dyngusa

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

: pn maja 16, 2011 9:25 pm
autor: bmwr1200gs
CZY CHODZI O PRZEKŁADNIĘ OD MODELU MB 100?

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

: wt maja 17, 2011 12:06 am
autor: baloo
Balu-Balu pisze:bmwr1200gs napisał(a):
A i jeszcze jedno czy wąs był u ciebie rozwiercany?



Był

U mnie jest przez pewnego kowala wykonany patent, którego zwyczajnie się boję używać do skręcania. Drążek kierowniczy został połączony spawem, więc część drążka pochodzi z MB a część z UAZa. Chciałbym to wyprostować póki mam most zwalony i chyba też będę przerabiał wąsa, tyle że jestem ciekaw czy wystarczy rozwiercić czy trzeba to zrobić w "jakiś wzorek". Poza tym fakt jest taki, że za zmianą idzie dopasowanie długości drążka za pomocą gwintownicy.

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

: wt maja 17, 2011 7:46 am
autor: Takayuki
Jak pospawany porządnie to nic nie będzie - kwestia kto/jak to robił. Wąsa trzeba rozwiercić w stożek pod UAZową końcówkę drążka - zwykłym wiertłem nie da rady.

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

: wt maja 17, 2011 9:19 am
autor: Balu-Balu
Ja dałem tokarzowi wąs i końcówkę na wzór i on to spasował. A przekładnia jest od MB 123 :)21

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

: wt maja 17, 2011 1:39 pm
autor: carinus
Swojego wąsa zespawałem dokładając z obu stron kawałki grubej blachy i wszystko jest dokładnie zalane spawem.Nie ma siły żeby to pękło przy normalnym użytkowaniu.Spaw jest na długosci prawie całego wąsa a nie jedynie na małym jego odcinku gdzie są napręzenia i niejednolitość materiału.

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

: wt maja 17, 2011 3:50 pm
autor: Balu-Balu
carinus pisze:Nie ma siły żeby to pękło przy normalnym użytkowaniu........................

Możesz sprecyzować ?? :)21 :)21

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

: pt maja 20, 2011 7:36 am
autor: carinus
Balu-Balu pisze:
carinus pisze:Nie ma siły żeby to pękło przy normalnym użytkowaniu........................

Możesz sprecyzować ?? :)21 :)21
Co tu precyzować,jak nie będzie używać tego wąsa do holowania i wyciągania z błota to będzie dobrze.

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

: śr wrz 21, 2011 9:55 pm
autor: baloo
Finalnie drążki u mnie pozostaną z końcówkami oryginalnymi UAZ - podoba mi się sposób kasowania luzów na końcówkach. Aktualnie poszukuję drążka kierowniczego (samej rury) żeby go skrócić i nagwintować tak co by końcówka UAZa wkręciła się bez problemu. W końcu będzie jak być powinno - opaski zaciskowe na końcach drążka i przede wszystkim niespawane amatorski końcówki.
Okazuje się że u mnie sama przekładnia to MB, ale wąs pochodzi pewnikiem od czegoś innego :)

Już wszystkiego spodziewam się po poprzednim posiadaczu. Długi drążek kierowniczy nie dość że był bez zawleczek zabezpieczających to końcówki prawie same radośnie wyskoczyły po odkręceniu nakrętek... niestety, z dbałością o sprzęt to nie miało wiele wspólnego.

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

: pn wrz 26, 2011 11:36 am
autor: Doktor200
nie było lepszego silnika ?mamy XXI wiek

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

: pn wrz 26, 2011 2:30 pm
autor: Balu-Balu
Co polecisz ??

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

: pn wrz 26, 2011 4:22 pm
autor: Arni VFR
Kolega zapewne miał na mysli turbodiesla z Common Railem i filtrem DPF, tak coby iśc z duchem czasu.

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

: pn wrz 26, 2011 4:31 pm
autor: Balu-Balu
Aaaaaaaaaacha :)21 To u mnie pod maską za mało sterylnie by było dla niego :)21 :)21

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

: wt wrz 27, 2011 10:34 am
autor: baloo
U mnie również dlatego silnik jest prawie idealny :) chodzi po wyjęciu aku, przepala śmieci ze zbiornika i nie szkodzi mu odpalanie na pych, poza tym świece kosztują po 20 sztuka a filtr ma olejowy. Z zalet które bym jeszcze wymienił to nie zmoczysz komputera wtryskowego, nie musisz czekać na turbinę tylko ciągniesz za hebel. W razie wymiany silnika na następny nie trzeba się pałować z jakąś wiązką. Silnik naprawi w razie potrzeby prawie każdy, a jak się pojedzie na wschód jest to jego bardzo duża zaleta. Fakt, nie ma co liczyć na 80 km/h, ale... - nie ma problemu że auto ma więcej niż 8 sekund do setki :D

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

: wt wrz 27, 2011 2:59 pm
autor: Balu-Balu
Ale nie masz, teraz tak modnego, TDI. :)21

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

: śr wrz 28, 2011 9:49 am
autor: baloo
Racja, bubel ten UAZ jak nic :)

Wracając do moich drążków - wróciły od tokarza. Skończyło się na rozwiercaniu wąsa przekładni pod oryginalny rozmiar trzpienia UAZ, plus skrócenie rury drążka kierowniczego.
Nie będzie spawu, a w przyszłości łatwiej o części zamienne. Dziś mam nadzieję montaż.

ps. chyba zapiszę się na unijny kurs tokarza...

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

: śr wrz 28, 2011 6:40 pm
autor: carinus
baloo pisze:Racja, bubel ten UAZ jak nic :)
ps. chyba zapiszę się na unijny kurs tokarza...
To juz wymierająca profesja więc warto skorzystać bo jak robiłem swojego UAZ-a,to naprawdę sporo rzeczy trzeba było poprawiać po fabryce,a tokarka chodziła dosyć długo żeby wszystko było zrobione jak należy.

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

: czw wrz 29, 2011 8:34 am
autor: Balu-Balu
Nie, nie, tokarki nie kupię. Zresztą fabryka powinna tokarkę dawać w wyposażeniu. :)21 :)21

Re: UAZ 300D PROŚBA O PORADE!!

: czw wrz 29, 2011 3:26 pm
autor: baloo
Tak, taka podręczna tokarka zamiast jednego krzesła i na 12V żeby była, tak co by można podejść profesjonalnie do napraw w terenie. :)