
jakego diesla pakowac???
Moderator: Student
jakego diesla pakowac???
witam serdecznie posiadaczy uazów i nie tylko. Mam pytanie jaki silnik wsadzic do uaza chodzi mi o jakies TD obecnie mam merca 2.4 i nie widzi mi sie wogole jest strasznie słaby mysle o 2.5td od scorpio ale trudno wyrwac.albo 2.4 TD od bmw. prosze o pomoc i ewentualne propozycje, pozdrawiam 

LJ 70
- matis uaz
- jestem tu nowy...
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz maja 02, 2010 6:10 pm
- Lokalizacja: z samego dna Piekła (Beskidy)
Re: jakego diesla pakowac???
1- 2.5td mitsubishi l200 lub pajero
2-mercedes w124 2.5td piecicylindrowy 3.0d, szesciocylindrowy rzedowy 3.0td
3-andoria 2.5td
4-patrol 2.8td szesciogarcowy
5-discavery1 2.5 200tdi czterogarcowy
6-iveco 2.5td

2-mercedes w124 2.5td piecicylindrowy 3.0d, szesciocylindrowy rzedowy 3.0td
3-andoria 2.5td
4-patrol 2.8td szesciogarcowy
5-discavery1 2.5 200tdi czterogarcowy
6-iveco 2.5td

Re: jakego diesla pakowac???
Nie wkładaj diesla jak naprawdę nie musisz.
Seryjna benzyna jest dużo lepsza od tych wszystkich ropniaków bo:
1) Można ją łatwo obrobić aby ładnie pracowała (gaźnik solex / zplanowanie głowicy).
2) Jak dołożysz lpg to będzie najbardziej ekonomiczny motór
3) Te wszystkie stare diesle mocna przeciążają przód auta i kończy się tym że auto mocno nurkuje przodem w każdym błocie.
4) Diesle maja mniejszy zakres obrotów więc jest problem z podjazdami na których nie ma możliwości zmainy biegu.
5) Odchodzą problemy potencjalnych błędów podczas zmotania innego silnika ze skrzynią uaza czy z reduktorem.
6) Jeśli mam założonoy LPG i jest sprawna beznyna to mamy dwie instalacje (w razie awari jednej) i na gazie silnik może pracować nawet w pionie.
Dobrze zrobiony uaz na benzynie to dzielne auto, diesel pogarsza jego własności terenowe no chyba że włożysz tam nowoczesny silnik typu TDI.
Takie jest moje zdanie na ten temat.
Seryjna benzyna jest dużo lepsza od tych wszystkich ropniaków bo:
1) Można ją łatwo obrobić aby ładnie pracowała (gaźnik solex / zplanowanie głowicy).
2) Jak dołożysz lpg to będzie najbardziej ekonomiczny motór

3) Te wszystkie stare diesle mocna przeciążają przód auta i kończy się tym że auto mocno nurkuje przodem w każdym błocie.
4) Diesle maja mniejszy zakres obrotów więc jest problem z podjazdami na których nie ma możliwości zmainy biegu.
5) Odchodzą problemy potencjalnych błędów podczas zmotania innego silnika ze skrzynią uaza czy z reduktorem.
6) Jeśli mam założonoy LPG i jest sprawna beznyna to mamy dwie instalacje (w razie awari jednej) i na gazie silnik może pracować nawet w pionie.
Dobrze zrobiony uaz na benzynie to dzielne auto, diesel pogarsza jego własności terenowe no chyba że włożysz tam nowoczesny silnik typu TDI.
Takie jest moje zdanie na ten temat.
Re: jakego diesla pakowac???
Wkładaj cokolwiek co pasuje gabarytowo - na długość + kolizja z mostem/przekładnią kierowniczą. Przeróbka reduktora do innej skrzyni tak czy siak konieczna.
I pamiętaj, że za cenę rokującego używanego diesla + koszt całości przeróbki i miliona dupereli przy tym kupisz jeden lub więcej fabrycznie nowy oryginalny silnik ^_^
I pamiętaj, że za cenę rokującego używanego diesla + koszt całości przeróbki i miliona dupereli przy tym kupisz jeden lub więcej fabrycznie nowy oryginalny silnik ^_^
Re: jakego diesla pakowac???
7. co to za UAZ, którego na korbę nie odpalisz!?dardes pisze:...Seryjna benzyna jest dużo lepsza od tych wszystkich ropniaków bo:

- matis uaz
- jestem tu nowy...
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz maja 02, 2010 6:10 pm
- Lokalizacja: z samego dna Piekła (Beskidy)
Re: jakego diesla pakowac???
Wielki szacun dla tych gosci ktorzy chca ci przemowic do rozsadku ja osobiscie mam inne podejsce do sprzetu tez mam w sprzecie strasznego mula 2.4d z beczki polaczonego z org. transmisja i brakuje mi juz nerwow tez mam smaki na mocny piec z okrutnym chycem
oczywiscie na rope ale nie posiadam szeleszczy na tego rodzaju swap jak narazie 


Re: jakego diesla pakowac???
dardes pisze: 3) Te wszystkie stare diesle mocna przeciążają przód auta i kończy się tym że auto mocno nurkuje przodem w każdym błocie.
Takie jest moje zdanie na ten temat.


Jasne, z tym nurkowaniem to tylko tak na basenie. Piszesz bo wiesz czy słyszałeś



Nie wiem czemu też polecacie ten paliwożerny, ciągle cieknący i z małymi przebiegami silnik.




Może wiesz jaka jest różnica w kilogramach z układu napędowego Uaza ( silnik i skrzynia ) a z MB i też silnik i skrzynia

I jeszcze jedno, nie każdy robi obrzyna z Uaza bo to auto się nie nadaje na wyścigówkę. To już za stara technologia i nawet spawanie mostu to tylko dla samego, lepszego samopoczucia.
Żeby to mogło jeździć to z oryginału tylko rama i dowód rejestracyjny.
I oczywiście takie jest moje zdanie na ten temat.


Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: jakego diesla pakowac???
Dzieki za wszystkie odpowiedzi. oryginalnego silnika nie chce. mam juz diesla i w dowodzie też tak jes i gdybym wsadzil benzyne dochodzi koszt instalacji. w pracy mam uaza z benzyna i nie chse tego diabelstwa. Decyzja zapadła silnik i skrzynia BMW (tak wiem burakowóz) 2.4 td. ale cóż cos robic trzeba. w przyszłym miesiacu budowa powinna ruszyc postaram sie to jakoś ozdjęciować
pozdrawiam i spokojnych swiąt

LJ 70
Re: jakego diesla pakowac???
jaki ? M21 - straszna nedzaRADZILLA pisze:Dzieki za wszystkie odpowiedzi. oryginalnego silnika nie chce. mam juz diesla i w dowodzie też tak jes i gdybym wsadzil benzyne dochodzi koszt instalacji. w pracy mam uaza z benzyna i nie chse tego diabelstwa. Decyzja zapadła silnik i skrzynia BMW (tak wiem burakowóz) 2.4 td. ale cóż cos robic trzeba. w przyszłym miesiacu budowa powinna ruszyc postaram sie to jakoś ozdjęciowaćpozdrawiam i spokojnych swiąt

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Re: jakego diesla pakowac???
Juz lepiej wrzuc TDS 2.5, tylko znalezc niezajezdżonego bedzie bardzo trudno.
Re: jakego diesla pakowac???
nie nie tds odpada to dno totalne. moge miec mały poślizg z budową bo przed wczoraj załatwiłem staw skokowy i poruszam się tylko o kulachFrolik pisze:Juz lepiej wrzuc TDS 2.5, tylko znalezc niezajezdżonego bedzie bardzo trudno.


LJ 70
Re: jakego diesla pakowac???
TDS to nie dno, to bardzo dobry silnik. Mocny i trwały.
A ze w Polsce trafial w rece analfabetów technicznych i zwykłych debili, to nie dziwne ze wiekszosc jest zarżnieta.
A ze w Polsce trafial w rece analfabetów technicznych i zwykłych debili, to nie dziwne ze wiekszosc jest zarżnieta.
Re: jakego diesla pakowac???
Trochę dziwne że tylko ten silnik trafiał w takie ręcę a inne traktowane były tylko lajtowo.Frolik pisze:TDS to nie dno, to bardzo dobry silnik. Mocny i trwały.
A ze w Polsce trafial w rece analfabetów technicznych i zwykłych debili, to nie dziwne ze wiekszosc jest zarżnieta.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: jakego diesla pakowac???
6 cylindrówka rzędowa wchodzi bez problemów?matis uaz pisze: piecicylindrowy 3.0d, szesciocylindrowy rzedowy 3.0td
Re: jakego diesla pakowac???
Jesli o to chodzi, to niestety BMW e36 i e34 (a w takich siedzial 2.5 TDS) najczęściej trafiał do mlodych gniewnych i róznych gamoni.carinus pisze:Trochę dziwne że tylko ten silnik trafiał w takie ręcę a inne traktowane były tylko lajtowo.Frolik pisze:TDS to nie dno, to bardzo dobry silnik. Mocny i trwały.
A ze w Polsce trafial w rece analfabetów technicznych i zwykłych debili, to nie dziwne ze wiekszosc jest zarżnieta.
Bo np. Mercedes W124 najczęsciej trafiał do taksiarzy, albo emerytów, lub ogolnie ludzi spokojnie jeżdzących. Temu nie da sie zaprzeczyc....
-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: jakego diesla pakowac???
Masa np. 240 kg. jaka stanowi Andoria 4CT90 jest optymalna masą tolerowana przez zawieszenie uaza i nie wpływa na jego osiagi.Ponadto podczas wpisu w dowód rejestracyjny ( zmiana paliwa zasilającego ) jest mniej problemów bo silnik jest fabrycznie montowany w uazie i nikt nie zarzuci zmian konstrukcyjnych ( obudowa sprzęgła oryginał ) 

Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
Re: jakego diesla pakowac???
Koledzy a ja się zapytam jak to jest z tymi gaźnikami od Poloneza i tymi Solexami czy rzeczywiście tak łatwo wyregulować, mniej palą i moc nie spada ?
Oczywiście można je zamontować tylko na kolektor dwugardzielowy ?
Oczywiście można je zamontować tylko na kolektor dwugardzielowy ?

1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3
Re: jakego diesla pakowac???
Ja kupiłem UAZ z gaznikiem Polonezowym. Jak po jakimś czasie przestał w ogóle odpalać na benzynie to wymieniłem na kolejny regenerowany (200 zl + stary gaźnik, w najdroższym w Warszawie warsztacie na Szarych Szeregów). Tylko już pozy zakupie przełożyli ze starego "sprzęg" do uazowego mechanizmu pedału gazu.Paweł93 pisze:jak to jest z tymi gaźnikami od Poloneza
Re: jakego diesla pakowac???
gaznik od poloneza nie daje rady przy przechyłach, stromych podjazdach itpPaweł93 pisze:Koledzy a ja się zapytam jak to jest z tymi gaźnikami od Poloneza i tymi Solexami czy rzeczywiście tak łatwo wyregulować, mniej palą i moc nie spada ?
Oczywiście można je zamontować tylko na kolektor dwugardzielowy ?
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: jakego diesla pakowac???
Silnik uaza, a najlepiej duza wolga w uazie robi, ale z przebiegami rzeczywiscie jest problem.
Diesel 3.0d od Mercedesa, bardzo ladnie jezdzi po asfalcie, jak ma szybkie mosty, oraz w terenie mocy mu nie brakuje. Jednak bydle strasznie ciezkie. Nie mam pojecia, jaka jest roznica, ale silnik uaza w dwie osoby sie podnosi bez problemu, a mercedesa 3.0 we trzech nie uniesiesz za chiny ludowe.
Nie wiem ile 2.4d w mercedesie jest lzejszy, ale pewnie o 1/5 maksymalnie.
Do czego ma byc uaz?
Silnik 2.4td od BMW jest bardzo fajny, tylko ma strasznie dluga glowice i potrafi ja skrecic przy przegrzaniu. W terenie o to nie trudno.
Silnik 2.5 benzyna od BMW jest wyjatkowo odporny na katowanie, bez kitu i w taki silnik mozna isc, ale chyba najlatwiej w 2.3 od mercedesa. 130 koni, flansza jak do 2.4d, czy tez 3.0d bedzie pasowala, nie powinien byc wiele ciezszy od uaza, nie byl tez raczej katowany
Diesel 3.0d od Mercedesa, bardzo ladnie jezdzi po asfalcie, jak ma szybkie mosty, oraz w terenie mocy mu nie brakuje. Jednak bydle strasznie ciezkie. Nie mam pojecia, jaka jest roznica, ale silnik uaza w dwie osoby sie podnosi bez problemu, a mercedesa 3.0 we trzech nie uniesiesz za chiny ludowe.
Nie wiem ile 2.4d w mercedesie jest lzejszy, ale pewnie o 1/5 maksymalnie.
Do czego ma byc uaz?
Silnik 2.4td od BMW jest bardzo fajny, tylko ma strasznie dluga glowice i potrafi ja skrecic przy przegrzaniu. W terenie o to nie trudno.
Silnik 2.5 benzyna od BMW jest wyjatkowo odporny na katowanie, bez kitu i w taki silnik mozna isc, ale chyba najlatwiej w 2.3 od mercedesa. 130 koni, flansza jak do 2.4d, czy tez 3.0d bedzie pasowala, nie powinien byc wiele ciezszy od uaza, nie byl tez raczej katowany
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: jakego diesla pakowac???
Frolik pisze:gaznik od poloneza nie daje rady przy przechyłach, stromych podjazdach itp
Ja to jeżdżę czasem w lekkim terenie częściej po utwardzonych drogach to nadał by się ten gaźnik od Poldka, bo gadałem z paroma osobami to mówili o nich w samych superlatywach ?Adampio pisze:Ja kupiłem UAZ z gaznikiem Polonezowym. Jak po jakimś czasie przestał w ogóle odpalać na benzynie to wymieniłem na kolejny regenerowany (200 zl + stary gaźnik, w najdroższym w Warszawie warsztacie na Szarych Szeregów). Tylko już pozy zakupie przełożyli ze starego "sprzęg" do uazowego mechanizmu pedału gazu.

1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3
Re: jakego diesla pakowac???
Jasne, że się nadaje, ale trzeba sobie zadać pytanie jak to pojedzie? Różnica w pojemnościach silników jest duża więc i zapotrzebowanie na mieszankę też. Żeby to jakoś śmigało to trzeba zmienić dysze.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
Re: jakego diesla pakowac???
Mówisz zapewne o silniku M50 o mocy 192 koni (montowanym w e36 i e34)?Misiek Cypr pisze:Silnik 2.5 benzyna od BMW jest wyjatkowo odporny na katowanie, bez kitu i w taki silnik mozna isc
Jak taki silnik sprawdza sie w uazie? widział ktos taką przeróbke? jakby nie patrzec ten silnik ma duzo elektroniki, 2 sondy lambda, katalizatory itp....
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: jakego diesla pakowac???
Mowie o silniku M40 od E30, E34 o mocy 170PS.
Jest tez taki silnik z modelu E30, z oznaczeniem 325E, ktory ma 2.7 litra, jest odprezony i ma 150KM, ten jest jeszcze bardziej odporny, i to ze ma pasek, wcale mu nie przeszkadza. Elektroniki niewiele w tych silnikach.
Silnika M43 ani M50 nie znam i sie nie wypowiadam.
Jest tez taki silnik z modelu E30, z oznaczeniem 325E, ktory ma 2.7 litra, jest odprezony i ma 150KM, ten jest jeszcze bardziej odporny, i to ze ma pasek, wcale mu nie przeszkadza. Elektroniki niewiele w tych silnikach.
Silnika M43 ani M50 nie znam i sie nie wypowiadam.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: jakego diesla pakowac???
Ten silnik o którym piszesz to nie był przypadkiem M20?Misiek Cypr pisze:Mowie o silniku M40 od E30, E34 o mocy 170PS.
Jest tez taki silnik z modelu E30, z oznaczeniem 325E, ktory ma 2.7 litra, jest odprezony i ma 150KM, ten jest jeszcze bardziej odporny, i to ze ma pasek, wcale mu nie przeszkadza. Elektroniki niewiele w tych silnikach.
Silnika M43 ani M50 nie znam i sie nie wypowiadam.
M40 to chyba był 4-cylindrowy?
Wydaje mi sie także że ten odpręzony 325e czyli tzw. ETA to mial cos kolo 127 koni.
M50 jest na łańcuchu, wśród szerokich rzesz fanów BMW uznawany za najodporniejszego benzyniaka w historii firmy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości