
Żółte blachy
Moderator: Student
-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Żółte blachy
Witam .Czy przerabiał ktoś temat uaza na zabytkowe blachy żółte.Czy jest to możliwe i do ruszenia.Widziałem się wczoraj z rzeczoznawcą PZM i jak usłyszał moje pytanie to zaczął machać łapami i ojejej że długo , że pół roku procedura.Jeśli jest ktoś na forum z osób posiadających uaza na żótych to prosiłbym o szczegółową procedurę i opis zabiegu. 

Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
Re: Żółte blachy
Ale po co kolego?
Wedlug mnie (mialem co prawda tylko jedno auto na zoltych) to jest bez sensu. Wedlug przepisow auto musi byc zachowane w fabrycznym stanie, nie mozna samowolnie wprowadzac przerobek etc.. Oczywiscie w prkatyce wyglada to roznie i trafiaja sie potworki:
http://www.zlomnik.pl/index.php/2010/12 ... da-323-bd/
http://www.zlomnik.pl/index.php/2011/01 ... c-i-kpina/
Ale czy warto dla mozliwosc okresowego oplacania OC?
Odpowiadajac na pytanie. Na wioce obok facet ma (mial?) Uaza na zoltych blachach. W weekend moge podjechac i zapytac co i jak.
Wedlug mnie (mialem co prawda tylko jedno auto na zoltych) to jest bez sensu. Wedlug przepisow auto musi byc zachowane w fabrycznym stanie, nie mozna samowolnie wprowadzac przerobek etc.. Oczywiscie w prkatyce wyglada to roznie i trafiaja sie potworki:
http://www.zlomnik.pl/index.php/2010/12 ... da-323-bd/
http://www.zlomnik.pl/index.php/2011/01 ... c-i-kpina/
Ale czy warto dla mozliwosc okresowego oplacania OC?
Odpowiadajac na pytanie. Na wioce obok facet ma (mial?) Uaza na zoltych blachach. W weekend moge podjechac i zapytac co i jak.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: Żółte blachy
Byłbym bardzo zobowiązany w tej sprawie gdybyś go wypytał o milion rzeczy związanych z żółtymi
i całą otoczką wokół procedury.
Dzięki na razie i zapraszam innych do wypowiedzi. 




Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
Re: Żółte blachy
Ok, tylko goscia musze zlokalizwac, bo nie znam a nie wiem czy dam rade w ten weekend, bo sie zapowiada mocno komuniastycznie.
Generalnie (wedlug mnie) jest wiecej minusow jak plusow jesli auto nie jest naprawde kolekcjonerskie/zapbytkowe.
Nie mowiac juz o tym, ze predzej czy poznej wezma sie u nas za egzekwowanie orginalnosci pojazdow i dbania o nie jak o zabytki. Poleca mandaty i sie skonczy montowanie gazu w zabytkach z usa czy podmiany silnikow na jakies inne albo wstawianie w krzoki i niech rdzewieje.
Co dokladnie chcesz wiedziec?

Generalnie (wedlug mnie) jest wiecej minusow jak plusow jesli auto nie jest naprawde kolekcjonerskie/zapbytkowe.
Nie mowiac juz o tym, ze predzej czy poznej wezma sie u nas za egzekwowanie orginalnosci pojazdow i dbania o nie jak o zabytki. Poleca mandaty i sie skonczy montowanie gazu w zabytkach z usa czy podmiany silnikow na jakies inne albo wstawianie w krzoki i niech rdzewieje.
Co dokladnie chcesz wiedziec?
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: Żółte blachy
Generalnie wszystko
ale najbardziej czy jest to możliwe na w miarę normalnych zasadach.Po prostu mam jednego uaza już normalnego w miarę jednak diesla i takie tam jak zmiana hebli na tarczowe, pedały z merca itp. ale mam okazję wziąć oryginał z armii i aby nie generować na przyszłość kosztów w postaci drogiego OC i przeglądów co roku chciałem coby już dożywotnio było w domu auto na żółtych i oko cieszyło nie wspominając o duchowej wartości dla mojego małego syna - niech widzi że istnieje jakaś większa wartość niż nowy komputer czy osobówka.

Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
Re: Żółte blachy
Witam,
Interesowałem się problemem żółtych tablic z racji posiadania innego starocia niż Uaz. Nie podam Ci źródła, ale wydaje mi się, że w warunkach uznania za samochód zabytkowy ma być m.in. jego wiek (minimum 25 lat) i to, że nie jest on produkowany minimum od 15 lat. Czyli UAZ może nie mieć szans na żółte tablice - jest produkowany do dziś. Sprawdź to najpierw, bo może dyskusja jest bezprzedmiotowa.
Pozdrawiam,
Jacek
Interesowałem się problemem żółtych tablic z racji posiadania innego starocia niż Uaz. Nie podam Ci źródła, ale wydaje mi się, że w warunkach uznania za samochód zabytkowy ma być m.in. jego wiek (minimum 25 lat) i to, że nie jest on produkowany minimum od 15 lat. Czyli UAZ może nie mieć szans na żółte tablice - jest produkowany do dziś. Sprawdź to najpierw, bo może dyskusja jest bezprzedmiotowa.
Pozdrawiam,
Jacek
Jacko - Rzeszów
UAZ 469B 1979 ~ Oryginał
UAZ 469B 1979 ~ Oryginał
-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: Żółte blachy
Generalnie masz rację jednak jest coś takiego jak uaz 469 - nie mylić z 469B ( tu mam nadzieję iż ja się nie mylę
) czyli mowa o autach z rocznika 74' , - 76'.Poprawcie mnie jeśli n ie mam racji. 


Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
Re: Żółte blachy
Ale nie 469 ani 469B.Jacko pisze:Witam,
Czyli UAZ może nie mieć szans na żółte tablice - jest produkowany do dziś.
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Re: Żółte blachy
Wg. uazbuki 469 to była wersja wojskowa na afganach i z różnymi militarnymi dodatkami, a 469b to wersja na zwykłych mostach dla mniej wymagających użytkownikówanabol pisze:A czym się różni 469 od 469B ja mam z 75roku.

Z resztą uazy w wersji 469 chyba do Polski nie trafiały.
Produkcja wersji 469 i 469b została zakończona w 1984r. od 1985 uazy z drobnymi zmianami były już oznaczane jako 3151..., ale 469b przyjęło się na tyle, że nawet te nowsze modele były najczęściej rejestrowane z takim oznaczeniem.
To coś jak z gazem 69 - chociaż w zakładach gaz produkowali je zaledwie 3 lata, a później produkcja trafiła do uaza, to i tak wszyscy mówią gaz

SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
- Jakub_AK77
- Posty: 524
- Rejestracja: sob sie 05, 2006 7:03 pm
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontaktowanie:
Re: Żółte blachy
Jacko pisze:Witam,
Interesowałem się problemem żółtych tablic z racji posiadania innego starocia niż Uaz. Nie podam Ci źródła, ale wydaje mi się, że w warunkach uznania za samochód zabytkowy ma być m.in. jego wiek (minimum 25 lat) i to, że nie jest on produkowany minimum od 15 lat. Czyli UAZ może nie mieć szans na żółte tablice - jest produkowany do dziś. Sprawdź to najpierw, bo może dyskusja jest bezprzedmiotowa.
Pozdrawiam,
Jacek
Fiaty także są ciągle produkowane, ale Fiat z 1936 roku chyba ma szanse na żółte tablice >

http://oldtimery.com/index.php?option=c ... Itemid=600
Tutaj masz troche o rejestracji pojazdów zabytkowych. Poszukaj wcześniejszych części dowiesz się wszystkiego.
Pzdr
GAZ nadjechał, teraz kupa roboty. No ale mam czego chciałem. GAZ 69M 1971.
Re: Żółte blachy
Procedura jest jak najbardziej do przeprowadzenia, wymóg 15 lat dotyczy danego modelu, a to jest dość łatwe do przeskoczenia (są przecież maluchy na żółtych, a malucha produkowano całkiem długo).
Sensowność tej procedury to inna sprawa - w/g mnie jest mocno dyskusyjna...
Sensowność tej procedury to inna sprawa - w/g mnie jest mocno dyskusyjna...
Pozdrawiam!
Marcin
Marcin
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość