Strona 1 z 2
różnice rocznikowe w uazach 469
: śr lip 13, 2011 10:14 pm
autor: majk999
jakie były zmiany w uazach w rożnych rocznikach,
przewędrował chyba akumulator z jednej strony na drugą jeśli mi się dobrze wydaje, jakieś usprawnienia były??
Re: różnice rocznikowe w uazach 469
: śr lip 13, 2011 10:22 pm
autor: klucz13
Tego nikt nie ogarnia a znawcy nawet się tym nie trudzą

Re: różnice rocznikowe w uazach 469
: śr lip 13, 2011 10:45 pm
autor: Paweł93
Tu masz cytat z niezawodnej Wikipedii :
"Jako modernizacje od pierwotnego modelu można uznać: nowy, mocniejszy stelaż, mniejszą chłodnicę, systematycznie modernizowane gaźniki od K126g do K151, serwo – wspomaganie hamulców, hamulce tarczowe, nowy okrągły kolektor ssący, mosty zwolnicowe (tzw. afgany), nieznaczne zmiany blacharskie, podwieszane pedały, sprzęgło hydrauliczne oraz wydajniejsza nagrzewnica."
Re: różnice rocznikowe w uazach 469
: śr lip 13, 2011 11:04 pm
autor: GikroV
Ja wiem wszystko

Ogarnąłem to dokładnie. Można wyróżnić 3 etapy modernizacji Uazów. Ktoś chce szczegóły?
Re: różnice rocznikowe w uazach 469
: śr lip 13, 2011 11:09 pm
autor: klucz13
GikroV pisze:Ja wiem wszystko

Ogarnąłem to dokładnie. Można wyróżnić 3 etapy modernizacji Uazów. Ktoś chce szczegóły?
Też znam
1 . nie produkowali
2 . zaczeli produkować
3 . produkują

Re: różnice rocznikowe w uazach 469
: śr lip 13, 2011 11:12 pm
autor: Paweł93
GikroV pisze:Ja wiem wszystko

Ogarnąłem to dokładnie. Można wyróżnić 3 etapy modernizacji Uazów. Ktoś chce szczegóły?
Jak znasz to możesz napisać napewno się przyda

Re: różnice rocznikowe w uazach 469
: czw lip 14, 2011 5:19 am
autor: EDEK:):):):)
Wygląd świateł przod i tył

Re: różnice rocznikowe w uazach 469
: czw lip 14, 2011 6:26 am
autor: Takayuki
Podłoga inna - rewizja do nalewania płynu hamulcowego, tak samo większa/mniejsza przy zbiornikach, dziury pod mocowanie pasa z przodu, elektryczny spryskiwacz szyb i milion innych rzeczy

Re: różnice rocznikowe w uazach 469
: czw lip 14, 2011 6:44 am
autor: stodwa
w starszych wersjach przekładnia na sztywno połączon a z kolumną kierowniczą , a w nowszych za pomocą krzyżaka
Re: różnice rocznikowe w uazach 469
: czw lip 14, 2011 9:46 am
autor: majk999
GikroV pisze:Ja wiem wszystko

Ogarnąłem to dokładnie. Można wyróżnić 3 etapy modernizacji Uazów. Ktoś chce szczegóły?
bardzo chętnie poproszę
Re: różnice rocznikowe w uazach 469
: czw lip 14, 2011 10:49 am
autor: tarhim
GikroV pisze:Ja wiem wszystko

Ogarnąłem to dokładnie. Można wyróżnić 3 etapy modernizacji Uazów. Ktoś chce szczegóły?
Ale do kompletu jeszcze są egzemplarze, które Waśka składał z tego co na magazynie było...

Re: różnice rocznikowe w uazach 469
: czw lip 14, 2011 11:17 am
autor: Balu-Balu
Charakter się nie zmienił a to najważniejsze

Re: różnice rocznikowe w uazach 469
: czw lip 14, 2011 11:36 am
autor: Didymos
Generalnie to 469 był produkowany do 1984r., od '85 szedł już 3151.
W samym 469 jakichś znaczących modyfikacji nie było, ok. '80 pojawiły się amory teleskopowe, tylne prostokątne lampy i jakieś drobne pierdoły.
Re: różnice rocznikowe w uazach 469
: czw lip 14, 2011 4:01 pm
autor: EDEK:):):):)
A i jeszcze wentylacja maski ma różne kształty

Re: różnice rocznikowe w uazach 469
: czw lip 14, 2011 5:20 pm
autor: Takayuki
Właśnie, i stara buda ma z prawej strony kratkę wlotu powietrza do nagrzewnicy, a nowa nie.
Re: różnice rocznikowe w uazach 469
: czw lip 14, 2011 6:08 pm
autor: GikroV
Pierwszy wypust 74-80 (około):
-małe przednie światła pozycyjne, na jednej żarówce pozycja i kierunkowskaz
-obok tych świateł (po stronie otworu na korbę) przetłoczenia pod ucha (takie jak do plandeki) mocowanie pałąków stelaża plandeki
-brak skrzeli na masce
-brak wlotu do nagrzewnicy na podszybiu
-przysłona w tunelu "powietrznym" za dmuchawą
-wlot do nagrzewnicy tylko przez kratkę po prawej stronie
-nagrzewnica prostokątna
-6 przetłoczeń na trapezowej blaszce za silnikiem, między maską a podszybiem
-brak bocznych migaczy
-małe okrągłe lusterka
-po otwarciu maski widać nad nadkolami zawiasy z dwoma otworami i motylkiem do otwierania na zewnątrz (uchwyty stelaża plandeki)
-różnice w silniku m.in: wylot odmy na glebę, inny korek oleju, bagnet w misce, gruba chłodnica
-różnice (prostsza budowa) cięgieł i popychaczy sprzęgła
-pedały w podłodze
-pompa hamulcowa przy ramie + klapka rewizyjna
-amory ramieniowe
-prostsze zamocowanie tłumika pod budą (jedna guma+wieszak)
-hak artyleryjski też inny
-inne rozmieszczenie przełączników i cięgien w kabinie
-nożny spryskiwacz szyb
-cięgno żaluzji bez skokowej regulacji
-włącznik klaksonu (nie pamiętam w którym bardziej skomplikowany)
-przerywacz kierunkowskazów - mała puszka - chyba 3 styki
-sztywna kolumna kierownicy
-tylne lampy okrągłe, z czerwonymi kloszami (chyba migacz i stop na jednej dwu włóknowej żarówce)
-klapka schowka smarownicy otwierana w lewo
-miejsce na rejestracje pod tylną lewą lampą
-brak światła cofania
-brak czujnika ręcznego
-stelaż plandeki cienki montowany na szybko
Przekrój:
http://www.2cvclubitalia.com/public/cop ... 21/UAZ.JPG
Re: różnice rocznikowe w uazach 469
: czw lip 14, 2011 6:21 pm
autor: GikroV
Drugi wypust 80-85(spotykane do 87):
-przednia lampa zespolona, pozycja i kierunkowskaz osobno w większym biało pomarańczowym kloszu
-brak przetłoczeń pod mocowanie pałąków stelaża plandeki
-skrzela na masce
-wlot do nagrzewnicy otwieraną klapą na podszybiu oraz z prawej strony
-nagrzewnica z zaokrągleniami
-brak przetłoczeń na trapezowej blaszce za silnikiem, między maską a podszybiem
-boczne migacze
-prostokątne lusterka
-brak zawiasów pod maską do stelaża plandeki ponieważ stelaż w razie złożenia ma być transportowany poziomo przed tylną kanapą i na tylnych nadkolach (przed kanapą do podłogi dospawane poprzecznie blaszki pod opaski a na nadkolach obejmy motylkowe)
-silnik: odma do filtra, plaski korek oleju, bagnet w bloku, cienka chłodnica
-wiatrak 4 łopatowy, a w starszym 6
-cięgła i popychacze sprzęgła bardziej skomplikowane
-pedały w podłodze
-pompa hamulcowa przy ramie + klapka rewizyjna
-amory teleskowowe
-zamocowanie tłumika pod budą wieszak z obejmą
-hak artyleryjski z gumowym amortyzatorem wewnątrz
-inne rozmieszczenie przełączników i cięgien w kabinie
-elektryczna pompka spryskiwacza szyb
-cięgno żaluzji z trójskokową regulacją
-włącznik klaksonu z blaszką sprężyną i jakimś takim drutem
-przerywacz kierunkowskazów - prostokątna puszka na kilka styków oraz światła awaryjne (to zaczęto później montować ale łapie się na drugi wypust)
-kolumna kierownicy z krzyżakiem
-tylne lampy prostokątne w pionie w przetłoczeniach, każde światło na własnej żarówce
-klapka schowka smarownicy otwierana w prawo
-miejsce na rejestracje na tej klapce
-światło cofania obecne
-brak czujnika ręcznego
-stelaż plandeki cienki montowany na szybko
-aku tak jak w pierwszym wypuście montowany po stronie kierowcy
Re: różnice rocznikowe w uazach 469
: czw lip 14, 2011 6:30 pm
autor: GikroV
Trzeci wypust (zmieniona nazwa) 83-85+ wygląda jak poprzedni ale:
-światła jak w drugim wypuście
-skrzela na masce są
-wlot do nagrzewnicy otwieraną klapą na podszybiu brak klapki z prawej strony
-boczne migacze też są
-stelaż plandeki po złożeniu przeniesiony "na burty" mocowany do nich opaskami parcianymi
-oczywiście stelaż mocniejszy skręcany na śruby
-otwory pod mocowanie pasów bezpieczeństwa
-wzmocnienie pionowe na burcie pod tylnym pałąkiem
-silnik: odma do filtra, plaski korek oleju, bagnet w bloku, cienka chłodnica tak jak w drugim wypuście ale zamontowano okrągłe kolektory i inne gaźniki + występują filtry suche
-wiatrak 4 łopatowy
-pedały podwieszane
-sprzęgło hydrauliczne
-inna pompa hamulcowa (na grodzi pod maską - jak każdy wie)
-amory teleskowowe
-odwrócone przednie wieszaki resorów
-zamocowanie tłumika jak w drugim wypuście
-hak artyleryjski z gumowym amortyzatorem wewnątrz
-inne rozmieszczenie przełączników i cięgien w kabinie - więcej kontrolek
-cięgno żaluzji z trójskokową regulacją
-przerywacz kierunkowskazów - prostokątna puszka na kilka styków oraz światła awaryjne
-kolumna kierownicy z krzyżakiem
-tylne lampy prostokątne tak jak w drugim
-światło cofania obecne
-czujnik ręcznego
-aku przeniesiony na prawą stronę a co za tym idzie:
-przeniesiony włącznik masy
-nie ma tunelu dmuchawy
-dmuchawa na dole nagrzewnicy
http://miliblog.co.uk/wp-content/galler ... z-3710.jpg
-później do tej wersji dokładano plastikową deskę rozdzielczą oraz inne zegary z kontrolkami rezerwy
-potem doszły wycieraczki na podszybiu, szyba niedzielona, zniknęły oczka do mocowania szyby kładzionej na maskę... itp ale to już było pod kilku cyfrową nazwą
Re: różnice rocznikowe w uazach 469
: czw lip 14, 2011 6:34 pm
autor: GikroV
To taki orientacyjny podział na "trzy wypusty" między nimi istniały - nazwijmy to - wersje przejściowe, czyli trochę tego, trochę tego. Co było w magazynach to montowali tak więc bywają egzemplarze z pomieszanymi cechami
pewnie jeszcze jakieś drobne różnice mi umknęły...
Re: różnice rocznikowe w uazach 469
: czw lip 14, 2011 6:47 pm
autor: GikroV
A co do mostów portalowych tzw. Afganów to były montowane w każdym wypuście ale ruskie montowali tylko sobie, Uazy idące na eksport miały zwykłe mosty. Nie przypominam sobie żebym na jakimś archiwalnym zdjęciu widział aby inny kraj układu warszawskiego poza sowietami miał takie mosty.
Re: różnice rocznikowe w uazach 469
: czw lip 14, 2011 8:23 pm
autor: Takayuki
Super podsumowanie tematu

Re: różnice rocznikowe w uazach 469
: czw lip 14, 2011 9:03 pm
autor: klucz13
Średnio to pasi do rzeczywistości w latach , biorąc nawet pod uwagę burdel w kwitach

Re: różnice rocznikowe w uazach 469
: czw lip 14, 2011 10:12 pm
autor: majk999
może jakiś faq z tym zrobić
Re: różnice rocznikowe w uazach 469
: czw lip 14, 2011 10:14 pm
autor: EDEK:):):):)
Co racja to racja ... no bo na przegląd auto jechało to trzeba lampy zmienić coby migacz był na pomarańczowo a póżniej się nie chciało zdemontować bo na ..uj się męczyć i tak w kółko hihi.
Re: różnice rocznikowe w uazach 469
: czw lip 14, 2011 10:15 pm
autor: klucz13
majk999 pisze:może jakiś faq z tym zrobić
Uaz jaki jest to każdy widzi ale jaki jest naprawdę to nie każdy wie
