Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas mieć

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
tomaszb2
 
 
Posty: 247
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 3:35 pm
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontaktowanie:

Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas mieć

Post autor: tomaszb2 » sob sie 27, 2011 7:56 am

Witam

Mam pytanie.

Czy jest sens kupić zestaw naprawczy do pompy 2 stopniowej hamulcowej czy lepiej odżałować i kupić nową pompę za 130-140 zeta??

Czy taka reanimacja zestawem naprawczym dała Wam pozytywny czy negatywny rezultat??

U mnie osobiście pompa przecieka od strony pedału.
Ostatnio zmieniony pn sie 29, 2011 9:57 am przez tomaszb2, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomek

Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!! :)23

chudy2
 
 
Posty: 251
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 3:19 pm

Re: Reanimacja Pompy 2 stopniowej hamulcowej

Post autor: chudy2 » sob sie 27, 2011 9:04 am

tomaszb2 pisze:Witam

Mam pytanie.

Czy jest sens kupić zestaw naprawczy do pompy 2 stopniowej hamulcowej czy lepiej odżałować i kupić nową pompę za 130-140 zeta??

Czy taka reanimacja zestawem naprawczym dała Wam pozytywny czy negatywny rezultat??

U mnie osobiście pompa przecieka od strony pedału.
ze 3-4 lata temu kupiłem i zregenerowałem i do tej pory hula... też ciekła od strony pedału
ale żeby nie było słodko to sprzęgłowej nie dałem rady zregenerować, kilka godzin przed rajdem mi pociekła, kupiłem zestaw naprawczy i wziąłem drugą pompe od kolegi, żądna nie chciała współgrać, w końcu za 70zł zamówiłem identyczną nówkę i gitara
morał z tego taki że albo się uda albo nie

Awatar użytkownika
tomaszb2
 
 
Posty: 247
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 3:35 pm
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontaktowanie:

Re: Reanimacja Pompy 2 stopniowej hamulcowej

Post autor: tomaszb2 » sob sie 27, 2011 9:49 am

O ile w pompie sprzęgłowej wymieć uszczelnienie i tłoczek a potem odpowietrzyć siłownik to fraszka to odpowietrzanie całego układu hamulcowego to już nieco dłuższa zabawa i wychodzi na to ze jeśli chcieć się cieszyć bezawaryjna jazda (o ile to możliwe w Uazie :D ) to wychodzi ze by pasowało kupić nówkę :)23


A pozbył się ktoś tego rozdzielacza płynu hamulcowego bo mi on przecieka na tym czujniku płynu??
Tomek

Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!! :)23

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Reanimacja Pompy 2 stopniowej hamulcowej

Post autor: vandall1 » ndz sie 28, 2011 5:59 pm

To jest prawdopodobnie/nie dałeś foto/ sygnalizator awarii/dwa we i dwa wy/.
mozna wywalić,a przewody połączyć odpowiednimi parami.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
tomaszb2
 
 
Posty: 247
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 3:35 pm
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontaktowanie:

Re: Reanimacja Pompy 2 stopniowej hamulcowej

Post autor: tomaszb2 » pn sie 29, 2011 6:05 am

Tak bezpośrednio do pompy hamulcowej :-)

Żeby nie zakładać kolejnego tematu mam pytanie bo niby mam wymienić uszczelnienie w pompie hamulcowej dwustopniowej ale potem trzeba odpowietrzyć cały układ hamulcowy a znając życie nie było tam zaglądane od czasów fabryki czyli wszędzie jest gnojówka, syf i malaria.

Czyli co mam zawczasu kupić żeby potem nie stać z robotą:

Mam zamiar kupić szczęki na wszystkie koła i 2 cylinderki przód komplet na koło oraz jeden na tył( póki co żaden nie leje póki co ;) )

Czy kupić jakieś przewody gumowe czy metalowe??

Na co zwrócić uwagę?

Przy okazji mam zamiar założyć oryginalne ruskie serwo Uaza.

Mile widziane wszelkie wskazówki i uwagi!!
Tomek

Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!! :)23

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Reanimacja Pompy 2 stopniowej hamulcowej

Post autor: Adampio » pn sie 29, 2011 11:17 am

tomaszb2 pisze:odpowietrzanie całego układu hamulcowego to już nieco dłuższa zabawa i wychodzi na to ze jeśli chcieć się cieszyć bezawaryjna jazda (....) to wychodzi ze by pasowało kupić nówkę
Przepraszam, ale jaki jest związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy wiekiem pompy, a stopniem skomplikowania procesu odpowietrzania? :o

Awatar użytkownika
tomaszb2
 
 
Posty: 247
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 3:35 pm
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontaktowanie:

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

Post autor: tomaszb2 » pn sie 29, 2011 11:58 am

Chodziło mi o to żeby jak kupie nowa pompę i założę ja to będę mieć spokój dłuższy czas(mam nadzieje) a jak założę po regeneracji starą to może być taki przypadek o jakich słyszałem że po regeneracji za chwile znów lały a odpowietrzenie całego układu hamulcowego jest bardziej skomplikowane niż siłownika sprzęgłowego... O to mi chodziło :wink:

Poniał?? :)21
Tomek

Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!! :)23

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

Post autor: EDEK:):):):) » pn sie 29, 2011 1:35 pm

Przygotuj się na urwanie rurek stalowo-miedzianych nie wiem czy już tam ktoś wcześniej wymieniał dlatego piszę stalowe albo miedziane.Dobrze jest mieć specjalny kluczyk do odkręcania przewodów hamulcowych to taki oczkowy tylko z przecięciem na przewod hamulcowy :)21 Jak już spierniczysz końcówkę przewodu np.poprzez okręcenie się klucza na niej mus dać nową a to się równa zarobieniu końcówki przewodu :)21 oczywiście zarabiarką którą nie każdy zakład mechaniczny posiada, chyba że masz nowe przewody 8) .Odpowietrzniki w cylinderkach też może .uj strzelił ( czyt.zapieczone )więc delikatnie z nimi 8) A i nie pogubić w trawie sprężynek ( nie pourywać tych ściągających szczęki ) podkładek pod sprężynki, gwożdzików ustalających sprężynki, specjalnych podkładek z wycięciem nie mówiąc już o nadwymiarowych szczękach i regulacji coby wszystko weszło :)21 :)21 jak bęben nie zużyty za bardzo.
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

Post autor: Adampio » pn sie 29, 2011 2:01 pm

EDEK:):):):) pisze:specjalny kluczyk do odkręcania przewodów hamulcowych to taki oczkowy tylko z przecięciem na przewod hamulcowy
Taki kluczyk to się robi czy kupuje? No i czy można zardzewiałe gwinty potraktować palnikiem propanowym? Po podlaniu jakimś penetratorem ofkors.

Awatar użytkownika
tomaszb2
 
 
Posty: 247
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 3:35 pm
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontaktowanie:

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

Post autor: tomaszb2 » pn sie 29, 2011 2:52 pm

Edek dzięki :) Jak Tylko będę u Ciebie w okolicach to wiesz zrobimy smarowanie pomp % % :)21
Ostatnio zmieniony pn sie 29, 2011 2:58 pm przez tomaszb2, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomek

Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!! :)23

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

Post autor: EDEK:):):):) » pn sie 29, 2011 2:57 pm

http://allegro.pl/klucz-do-przewodow-ha ... 84466.html
Taki panie a przydaje się niesamowicie :)21
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

Post autor: Adampio » pn sie 29, 2011 3:09 pm

No to jeszcze prosiłbym, jeśli można, o rozmiar kluczyka zdatnego do wymiany cylinderków. Mój Osiołek stoi w garażu w odległej dzielnicy, więc nie tak prosto mi podskoczyć z suwmiarką :-?
Odpowietrzniki mają sześciokąt pod klucz 11 AFAIR

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

Post autor: EDEK:):):):) » pn sie 29, 2011 9:35 pm

Zależy czy już kto nie wymieniał bo możesz spotkać rozmiar 10, 11, sam się zdziwiłem wczoraj 8)
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

chudy2
 
 
Posty: 251
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 3:19 pm

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

Post autor: chudy2 » wt sie 30, 2011 5:38 am

racja, ja mam na klucz 10 i 11, co ciekawe wymieniłem ostatnio na nowe cylinderki i znowu mam z jednej strony z tyłu 10 a z drugiej 11 :)9
i sprężyny te ściągające szczęki spowrotem też są większe i mniejsze... może to tylne i przednie?

Awatar użytkownika
tomaszb2
 
 
Posty: 247
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 3:35 pm
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontaktowanie:

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

Post autor: tomaszb2 » wt sie 30, 2011 6:13 am

Czyli trzeba kupić dwa kluczyki 10 i 11
Tomek

Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!! :)23

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

Post autor: EDEK:):):):) » wt sie 30, 2011 8:39 am

Jeden wystarczy 8) 10 na 11 :)21
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Awatar użytkownika
tomaszb2
 
 
Posty: 247
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 3:35 pm
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontaktowanie:

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

Post autor: tomaszb2 » wt sie 30, 2011 9:44 am

EDEK:):):):) pisze:Jeden wystarczy 8) 10 na 11 :)21
fakt :)21

Ciekawe co będę robic jak już skończę hamulce :)21
Tomek

Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!! :)23

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

Post autor: Adampio » wt sie 30, 2011 10:30 am

tomaszb2 pisze:Ciekawe co będę robic jak już skończę hamulce
wsztytko masz sprawne? :o
a spryskiwacz, nadmuch ciepłego na szybę, odboje gumowe w drzwiach? :)21

Awatar użytkownika
vena81
Posty: 401
Rejestracja: pn gru 03, 2007 3:33 pm
Lokalizacja: Olsztyn,Gdynia

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

Post autor: vena81 » wt sie 30, 2011 10:32 am

jak skończysz to zaczniesz od nowa lub zmienisz na tarcze :)21
Życie to wielka impreza. Rób wszystko żeby nie być na niej kelnerem
uwielbiam 69 :)22

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

Post autor: Balu-Balu » wt sie 30, 2011 10:40 am

Myślę, że nie skończy i od razu zmieni na tarcze :)21 Chyba że spowalniacze mu wystarczą bo fabrycznie Uaz nie ma hamulców. :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

Post autor: EDEK:):):):) » wt sie 30, 2011 11:08 am

Nie tak szybko Balu najpierw zrobi ze dwa komplety oryginałów, będzie git przez pare miesiecy , póżniej regulacja raz , drugi, problemy i utyskiwania na przeglądzie , minie pare miechów i ......... decyzja - TARCZE :)21 :)21 :)21 >Poprawcie mnie jeśli się mylę ( wypowiedz dotyczy tylko użytkowników uazów jeżdżących uazami okrągły rok hihi ) :)21
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Awatar użytkownika
tomaszb2
 
 
Posty: 247
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 3:35 pm
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontaktowanie:

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

Post autor: tomaszb2 » wt sie 30, 2011 11:12 am

Panowie oryginalne ruskie serwo zakładam!!! :)21 Hamulce będą ja brzytwa :)23 Ino pisk będzie i czarna smuga na asfalcie jak będę wyhamowywać z tych kosmicznych 60-70 km/h :lol:

PS Spryskiwacze działają, nadmuch też a nawet drzwi mnie nie zabijają i oby jak najdłużej (odpukać w niemalowane :)25 )
Tomek

Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!! :)23

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

Post autor: Adampio » wt sie 30, 2011 11:19 am

skoro już tak reklamujecie te tarcze: czy jest metoda zatarczowienia bez zmiany felg?

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

Post autor: Balu-Balu » wt sie 30, 2011 1:07 pm

Adampio pisze:skoro już tak reklamujecie te tarcze: czy jest metoda zatarczowienia bez zmiany felg?


Nie wiem czy dystansem da radę. Ja zmieniałem felgi.
tomaszb2 pisze:Panowie oryginalne ruskie serwo zakładam!!! :)21 Hamulce będą ja brzytwa :)23
:)20
tomaszb2 pisze:Ino pisk będzie i czarna smuga na asfalcie jak będę wyhamowywać z tych kosmicznych 60-70 km/h :lol:
Pisk to będzie ale dziewczyny czy też żony jak nie wyhamujesz :)21 A smuga będzie ale na kole od płynu hamulcowego jak cylinderek popuści :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
tomaszb2
 
 
Posty: 247
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 3:35 pm
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontaktowanie:

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

Post autor: tomaszb2 » wt sie 30, 2011 1:21 pm

Balu-Balu pleciesz kolego.

Pewnie mi powiesz ze się nie znam itd i że Uaz staje na nich w miejscu tj. na tarczach ale jeżdżę Uazem póki co i w terenie i

na czarnym i jakoś hamuje bez problemów więc już nie dramatyzuj, że są aż tak lipne są w nim hamulce 8) Nie rozwija się nim

dużych prędkości max do 80 km/h, przynajmniej ja (wolne mosty) Poza tym myślę ze serwo pomoże i je nieco usprawni.
Tomek

Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!! :)23

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość