Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas mieć
Moderator: Student
- tomaszb2
-
- Posty: 247
- Rejestracja: ndz gru 19, 2010 3:35 pm
- Lokalizacja: świętokrzyskie
- Kontaktowanie:
Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas mieć
Witam
Mam pytanie.
Czy jest sens kupić zestaw naprawczy do pompy 2 stopniowej hamulcowej czy lepiej odżałować i kupić nową pompę za 130-140 zeta??
Czy taka reanimacja zestawem naprawczym dała Wam pozytywny czy negatywny rezultat??
U mnie osobiście pompa przecieka od strony pedału.
Mam pytanie.
Czy jest sens kupić zestaw naprawczy do pompy 2 stopniowej hamulcowej czy lepiej odżałować i kupić nową pompę za 130-140 zeta??
Czy taka reanimacja zestawem naprawczym dała Wam pozytywny czy negatywny rezultat??
U mnie osobiście pompa przecieka od strony pedału.
Ostatnio zmieniony pn sie 29, 2011 9:57 am przez tomaszb2, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomek
Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!!
Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!!

Re: Reanimacja Pompy 2 stopniowej hamulcowej
ze 3-4 lata temu kupiłem i zregenerowałem i do tej pory hula... też ciekła od strony pedałutomaszb2 pisze:Witam
Mam pytanie.
Czy jest sens kupić zestaw naprawczy do pompy 2 stopniowej hamulcowej czy lepiej odżałować i kupić nową pompę za 130-140 zeta??
Czy taka reanimacja zestawem naprawczym dała Wam pozytywny czy negatywny rezultat??
U mnie osobiście pompa przecieka od strony pedału.
ale żeby nie było słodko to sprzęgłowej nie dałem rady zregenerować, kilka godzin przed rajdem mi pociekła, kupiłem zestaw naprawczy i wziąłem drugą pompe od kolegi, żądna nie chciała współgrać, w końcu za 70zł zamówiłem identyczną nówkę i gitara
morał z tego taki że albo się uda albo nie
- tomaszb2
-
- Posty: 247
- Rejestracja: ndz gru 19, 2010 3:35 pm
- Lokalizacja: świętokrzyskie
- Kontaktowanie:
Re: Reanimacja Pompy 2 stopniowej hamulcowej
O ile w pompie sprzęgłowej wymieć uszczelnienie i tłoczek a potem odpowietrzyć siłownik to fraszka to odpowietrzanie całego układu hamulcowego to już nieco dłuższa zabawa i wychodzi na to ze jeśli chcieć się cieszyć bezawaryjna jazda (o ile to możliwe w Uazie
) to wychodzi ze by pasowało kupić nówkę 
A pozbył się ktoś tego rozdzielacza płynu hamulcowego bo mi on przecieka na tym czujniku płynu??


A pozbył się ktoś tego rozdzielacza płynu hamulcowego bo mi on przecieka na tym czujniku płynu??
Tomek
Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!!
Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!!

Re: Reanimacja Pompy 2 stopniowej hamulcowej
To jest prawdopodobnie/nie dałeś foto/ sygnalizator awarii/dwa we i dwa wy/.
mozna wywalić,a przewody połączyć odpowiednimi parami.
mozna wywalić,a przewody połączyć odpowiednimi parami.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- tomaszb2
-
- Posty: 247
- Rejestracja: ndz gru 19, 2010 3:35 pm
- Lokalizacja: świętokrzyskie
- Kontaktowanie:
Re: Reanimacja Pompy 2 stopniowej hamulcowej
Tak bezpośrednio do pompy hamulcowej 
Żeby nie zakładać kolejnego tematu mam pytanie bo niby mam wymienić uszczelnienie w pompie hamulcowej dwustopniowej ale potem trzeba odpowietrzyć cały układ hamulcowy a znając życie nie było tam zaglądane od czasów fabryki czyli wszędzie jest gnojówka, syf i malaria.
Czyli co mam zawczasu kupić żeby potem nie stać z robotą:
Mam zamiar kupić szczęki na wszystkie koła i 2 cylinderki przód komplet na koło oraz jeden na tył( póki co żaden nie leje póki co
)
Czy kupić jakieś przewody gumowe czy metalowe??
Na co zwrócić uwagę?
Przy okazji mam zamiar założyć oryginalne ruskie serwo Uaza.
Mile widziane wszelkie wskazówki i uwagi!!

Żeby nie zakładać kolejnego tematu mam pytanie bo niby mam wymienić uszczelnienie w pompie hamulcowej dwustopniowej ale potem trzeba odpowietrzyć cały układ hamulcowy a znając życie nie było tam zaglądane od czasów fabryki czyli wszędzie jest gnojówka, syf i malaria.
Czyli co mam zawczasu kupić żeby potem nie stać z robotą:
Mam zamiar kupić szczęki na wszystkie koła i 2 cylinderki przód komplet na koło oraz jeden na tył( póki co żaden nie leje póki co

Czy kupić jakieś przewody gumowe czy metalowe??
Na co zwrócić uwagę?
Przy okazji mam zamiar założyć oryginalne ruskie serwo Uaza.
Mile widziane wszelkie wskazówki i uwagi!!
Tomek
Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!!
Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!!

Re: Reanimacja Pompy 2 stopniowej hamulcowej
Przepraszam, ale jaki jest związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy wiekiem pompy, a stopniem skomplikowania procesu odpowietrzania?tomaszb2 pisze:odpowietrzanie całego układu hamulcowego to już nieco dłuższa zabawa i wychodzi na to ze jeśli chcieć się cieszyć bezawaryjna jazda (....) to wychodzi ze by pasowało kupić nówkę

- tomaszb2
-
- Posty: 247
- Rejestracja: ndz gru 19, 2010 3:35 pm
- Lokalizacja: świętokrzyskie
- Kontaktowanie:
Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
Chodziło mi o to żeby jak kupie nowa pompę i założę ja to będę mieć spokój dłuższy czas(mam nadzieje) a jak założę po regeneracji starą to może być taki przypadek o jakich słyszałem że po regeneracji za chwile znów lały a odpowietrzenie całego układu hamulcowego jest bardziej skomplikowane niż siłownika sprzęgłowego... O to mi chodziło
Poniał??

Poniał??

Tomek
Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!!
Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!!

-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
Przygotuj się na urwanie rurek stalowo-miedzianych nie wiem czy już tam ktoś wcześniej wymieniał dlatego piszę stalowe albo miedziane.Dobrze jest mieć specjalny kluczyk do odkręcania przewodów hamulcowych to taki oczkowy tylko z przecięciem na przewod hamulcowy
Jak już spierniczysz końcówkę przewodu np.poprzez okręcenie się klucza na niej mus dać nową a to się równa zarobieniu końcówki przewodu
oczywiście zarabiarką którą nie każdy zakład mechaniczny posiada, chyba że masz nowe przewody
.Odpowietrzniki w cylinderkach też może .uj strzelił ( czyt.zapieczone )więc delikatnie z nimi
A i nie pogubić w trawie sprężynek ( nie pourywać tych ściągających szczęki ) podkładek pod sprężynki, gwożdzików ustalających sprężynki, specjalnych podkładek z wycięciem nie mówiąc już o nadwymiarowych szczękach i regulacji coby wszystko weszło
jak bęben nie zużyty za bardzo.






Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
Taki kluczyk to się robi czy kupuje? No i czy można zardzewiałe gwinty potraktować palnikiem propanowym? Po podlaniu jakimś penetratorem ofkors.EDEK:):):):) pisze:specjalny kluczyk do odkręcania przewodów hamulcowych to taki oczkowy tylko z przecięciem na przewod hamulcowy
- tomaszb2
-
- Posty: 247
- Rejestracja: ndz gru 19, 2010 3:35 pm
- Lokalizacja: świętokrzyskie
- Kontaktowanie:
Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
Edek dzięki
Jak Tylko będę u Ciebie w okolicach to wiesz zrobimy smarowanie pomp % % 


Ostatnio zmieniony pn sie 29, 2011 2:58 pm przez tomaszb2, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomek
Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!!
Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!!

-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
No to jeszcze prosiłbym, jeśli można, o rozmiar kluczyka zdatnego do wymiany cylinderków. Mój Osiołek stoi w garażu w odległej dzielnicy, więc nie tak prosto mi podskoczyć z suwmiarką 
Odpowietrzniki mają sześciokąt pod klucz 11 AFAIR

Odpowietrzniki mają sześciokąt pod klucz 11 AFAIR
-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
Zależy czy już kto nie wymieniał bo możesz spotkać rozmiar 10, 11, sam się zdziwiłem wczoraj 

Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
racja, ja mam na klucz 10 i 11, co ciekawe wymieniłem ostatnio na nowe cylinderki i znowu mam z jednej strony z tyłu 10 a z drugiej 11
i sprężyny te ściągające szczęki spowrotem też są większe i mniejsze... może to tylne i przednie?

i sprężyny te ściągające szczęki spowrotem też są większe i mniejsze... może to tylne i przednie?
- tomaszb2
-
- Posty: 247
- Rejestracja: ndz gru 19, 2010 3:35 pm
- Lokalizacja: świętokrzyskie
- Kontaktowanie:
Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
Czyli trzeba kupić dwa kluczyki 10 i 11
Tomek
Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!!
Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!!

-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
Jeden wystarczy
10 na 11 


Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
- tomaszb2
-
- Posty: 247
- Rejestracja: ndz gru 19, 2010 3:35 pm
- Lokalizacja: świętokrzyskie
- Kontaktowanie:
Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
faktEDEK:):):):) pisze:Jeden wystarczy10 na 11

Ciekawe co będę robic jak już skończę hamulce

Tomek
Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!!
Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!!

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
wsztytko masz sprawne?tomaszb2 pisze:Ciekawe co będę robic jak już skończę hamulce

a spryskiwacz, nadmuch ciepłego na szybę, odboje gumowe w drzwiach?

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
jak skończysz to zaczniesz od nowa lub zmienisz na tarcze 

Życie to wielka impreza. Rób wszystko żeby nie być na niej kelnerem
uwielbiam 69
uwielbiam 69

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
Myślę, że nie skończy i od razu zmieni na tarcze
Chyba że spowalniacze mu wystarczą bo fabrycznie Uaz nie ma hamulców. 


Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
Nie tak szybko Balu najpierw zrobi ze dwa komplety oryginałów, będzie git przez pare miesiecy , póżniej regulacja raz , drugi, problemy i utyskiwania na przeglądzie , minie pare miechów i ......... decyzja - TARCZE
>Poprawcie mnie jeśli się mylę ( wypowiedz dotyczy tylko użytkowników uazów jeżdżących uazami okrągły rok hihi ) 




Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
- tomaszb2
-
- Posty: 247
- Rejestracja: ndz gru 19, 2010 3:35 pm
- Lokalizacja: świętokrzyskie
- Kontaktowanie:
Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
Panowie oryginalne ruskie serwo zakładam!!!
Hamulce będą ja brzytwa
Ino pisk będzie i czarna smuga na asfalcie jak będę wyhamowywać z tych kosmicznych 60-70 km/h
PS Spryskiwacze działają, nadmuch też a nawet drzwi mnie nie zabijają i oby jak najdłużej (odpukać w niemalowane
)



PS Spryskiwacze działają, nadmuch też a nawet drzwi mnie nie zabijają i oby jak najdłużej (odpukać w niemalowane

Tomek
Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!!
Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!!

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
skoro już tak reklamujecie te tarcze: czy jest metoda zatarczowienia bez zmiany felg?
Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
Adampio pisze:skoro już tak reklamujecie te tarcze: czy jest metoda zatarczowienia bez zmiany felg?
Nie wiem czy dystansem da radę. Ja zmieniałem felgi.
tomaszb2 pisze:Panowie oryginalne ruskie serwo zakładam!!!Hamulce będą ja brzytwa

Pisk to będzie ale dziewczyny czy też żony jak nie wyhamujesztomaszb2 pisze:Ino pisk będzie i czarna smuga na asfalcie jak będę wyhamowywać z tych kosmicznych 60-70 km/h![]()



Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
- tomaszb2
-
- Posty: 247
- Rejestracja: ndz gru 19, 2010 3:35 pm
- Lokalizacja: świętokrzyskie
- Kontaktowanie:
Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
Balu-Balu pleciesz kolego.
Pewnie mi powiesz ze się nie znam itd i że Uaz staje na nich w miejscu tj. na tarczach ale jeżdżę Uazem póki co i w terenie i
na czarnym i jakoś hamuje bez problemów więc już nie dramatyzuj, że są aż tak lipne są w nim hamulce
Nie rozwija się nim
dużych prędkości max do 80 km/h, przynajmniej ja (wolne mosty) Poza tym myślę ze serwo pomoże i je nieco usprawni.
Pewnie mi powiesz ze się nie znam itd i że Uaz staje na nich w miejscu tj. na tarczach ale jeżdżę Uazem póki co i w terenie i
na czarnym i jakoś hamuje bez problemów więc już nie dramatyzuj, że są aż tak lipne są w nim hamulce

dużych prędkości max do 80 km/h, przynajmniej ja (wolne mosty) Poza tym myślę ze serwo pomoże i je nieco usprawni.
Tomek
Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!!
Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!!

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość