Strona 1 z 3
Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas mieć
: sob sie 27, 2011 7:56 am
autor: tomaszb2
Witam
Mam pytanie.
Czy jest sens kupić zestaw naprawczy do pompy 2 stopniowej hamulcowej czy lepiej odżałować i kupić nową pompę za 130-140 zeta??
Czy taka reanimacja zestawem naprawczym dała Wam pozytywny czy negatywny rezultat??
U mnie osobiście pompa przecieka od strony pedału.
Re: Reanimacja Pompy 2 stopniowej hamulcowej
: sob sie 27, 2011 9:04 am
autor: chudy2
tomaszb2 pisze:Witam
Mam pytanie.
Czy jest sens kupić zestaw naprawczy do pompy 2 stopniowej hamulcowej czy lepiej odżałować i kupić nową pompę za 130-140 zeta??
Czy taka reanimacja zestawem naprawczym dała Wam pozytywny czy negatywny rezultat??
U mnie osobiście pompa przecieka od strony pedału.
ze 3-4 lata temu kupiłem i zregenerowałem i do tej pory hula... też ciekła od strony pedału
ale żeby nie było słodko to sprzęgłowej nie dałem rady zregenerować, kilka godzin przed rajdem mi pociekła, kupiłem zestaw naprawczy i wziąłem drugą pompe od kolegi, żądna nie chciała współgrać, w końcu za 70zł zamówiłem identyczną nówkę i gitara
morał z tego taki że albo się uda albo nie
Re: Reanimacja Pompy 2 stopniowej hamulcowej
: sob sie 27, 2011 9:49 am
autor: tomaszb2
O ile w pompie sprzęgłowej wymieć uszczelnienie i tłoczek a potem odpowietrzyć siłownik to fraszka to odpowietrzanie całego układu hamulcowego to już nieco dłuższa zabawa i wychodzi na to ze jeśli chcieć się cieszyć bezawaryjna jazda (o ile to możliwe w Uazie

) to wychodzi ze by pasowało kupić nówkę
A pozbył się ktoś tego rozdzielacza płynu hamulcowego bo mi on przecieka na tym czujniku płynu??
Re: Reanimacja Pompy 2 stopniowej hamulcowej
: ndz sie 28, 2011 5:59 pm
autor: vandall1
To jest prawdopodobnie/nie dałeś foto/ sygnalizator awarii/dwa we i dwa wy/.
mozna wywalić,a przewody połączyć odpowiednimi parami.
Re: Reanimacja Pompy 2 stopniowej hamulcowej
: pn sie 29, 2011 6:05 am
autor: tomaszb2
Tak bezpośrednio do pompy hamulcowej
Żeby nie zakładać kolejnego tematu mam pytanie bo niby mam wymienić uszczelnienie w pompie hamulcowej dwustopniowej ale potem trzeba odpowietrzyć cały układ hamulcowy a znając życie nie było tam zaglądane od czasów fabryki czyli wszędzie jest gnojówka, syf i malaria.
Czyli co mam zawczasu kupić żeby potem nie stać z robotą:
Mam zamiar kupić szczęki na wszystkie koła i 2 cylinderki przód komplet na koło oraz jeden na tył( póki co żaden nie leje póki co

)
Czy kupić jakieś przewody gumowe czy metalowe??
Na co zwrócić uwagę?
Przy okazji mam zamiar założyć oryginalne ruskie serwo Uaza.
Mile widziane wszelkie wskazówki i uwagi!!
Re: Reanimacja Pompy 2 stopniowej hamulcowej
: pn sie 29, 2011 11:17 am
autor: Adampio
tomaszb2 pisze:odpowietrzanie całego układu hamulcowego to już nieco dłuższa zabawa i wychodzi na to ze jeśli chcieć się cieszyć bezawaryjna jazda (....) to wychodzi ze by pasowało kupić nówkę
Przepraszam, ale jaki jest związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy wiekiem pompy, a stopniem skomplikowania procesu odpowietrzania?

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
: pn sie 29, 2011 11:58 am
autor: tomaszb2
Chodziło mi o to żeby jak kupie nowa pompę i założę ja to będę mieć spokój dłuższy czas(mam nadzieje) a jak założę po regeneracji starą to może być taki przypadek o jakich słyszałem że po regeneracji za chwile znów lały a odpowietrzenie całego układu hamulcowego jest bardziej skomplikowane niż siłownika sprzęgłowego... O to mi chodziło
Poniał??

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
: pn sie 29, 2011 1:35 pm
autor: EDEK:):):):)
Przygotuj się na urwanie rurek stalowo-miedzianych nie wiem czy już tam ktoś wcześniej wymieniał dlatego piszę stalowe albo miedziane.Dobrze jest mieć specjalny kluczyk do odkręcania przewodów hamulcowych to taki oczkowy tylko z przecięciem na przewod hamulcowy

Jak już spierniczysz końcówkę przewodu np.poprzez okręcenie się klucza na niej mus dać nową a to się równa zarobieniu końcówki przewodu

oczywiście zarabiarką którą nie każdy zakład mechaniczny posiada, chyba że masz nowe przewody

.Odpowietrzniki w cylinderkach też może .uj strzelił ( czyt.zapieczone )więc delikatnie z nimi

A i nie pogubić w trawie sprężynek ( nie pourywać tych ściągających szczęki ) podkładek pod sprężynki, gwożdzików ustalających sprężynki, specjalnych podkładek z wycięciem nie mówiąc już o nadwymiarowych szczękach i regulacji coby wszystko weszło

jak bęben nie zużyty za bardzo.
Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
: pn sie 29, 2011 2:01 pm
autor: Adampio
EDEK:):):):) pisze:specjalny kluczyk do odkręcania przewodów hamulcowych to taki oczkowy tylko z przecięciem na przewod hamulcowy
Taki kluczyk to się robi czy kupuje? No i czy można zardzewiałe gwinty potraktować palnikiem propanowym? Po podlaniu jakimś penetratorem ofkors.
Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
: pn sie 29, 2011 2:52 pm
autor: tomaszb2
Edek dzięki

Jak Tylko będę u Ciebie w okolicach to wiesz zrobimy smarowanie pomp % %

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
: pn sie 29, 2011 2:57 pm
autor: EDEK:):):):)
Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
: pn sie 29, 2011 3:09 pm
autor: Adampio
No to jeszcze prosiłbym, jeśli można, o rozmiar kluczyka zdatnego do wymiany cylinderków. Mój Osiołek stoi w garażu w odległej dzielnicy, więc nie tak prosto mi podskoczyć z suwmiarką

Odpowietrzniki mają sześciokąt pod klucz 11 AFAIR
Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
: pn sie 29, 2011 9:35 pm
autor: EDEK:):):):)
Zależy czy już kto nie wymieniał bo możesz spotkać rozmiar 10, 11, sam się zdziwiłem wczoraj

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
: wt sie 30, 2011 5:38 am
autor: chudy2
racja, ja mam na klucz 10 i 11, co ciekawe wymieniłem ostatnio na nowe cylinderki i znowu mam z jednej strony z tyłu 10 a z drugiej 11
i sprężyny te ściągające szczęki spowrotem też są większe i mniejsze... może to tylne i przednie?
Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
: wt sie 30, 2011 6:13 am
autor: tomaszb2
Czyli trzeba kupić dwa kluczyki 10 i 11
Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
: wt sie 30, 2011 8:39 am
autor: EDEK:):):):)
Jeden wystarczy

10 na 11

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
: wt sie 30, 2011 9:44 am
autor: tomaszb2
EDEK:):):):) pisze:Jeden wystarczy

10 na 11

fakt
Ciekawe co będę robic jak już skończę hamulce

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
: wt sie 30, 2011 10:30 am
autor: Adampio
tomaszb2 pisze:Ciekawe co będę robic jak już skończę hamulce
wsztytko masz sprawne?

a spryskiwacz, nadmuch ciepłego na szybę, odboje gumowe w drzwiach?

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
: wt sie 30, 2011 10:32 am
autor: vena81
jak skończysz to zaczniesz od nowa lub zmienisz na tarcze

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
: wt sie 30, 2011 10:40 am
autor: Balu-Balu
Myślę, że nie skończy i od razu zmieni na tarcze

Chyba że spowalniacze mu wystarczą bo fabrycznie Uaz nie ma hamulców.

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
: wt sie 30, 2011 11:08 am
autor: EDEK:):):):)
Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
: wt sie 30, 2011 11:12 am
autor: tomaszb2
Panowie oryginalne ruskie serwo zakładam!!!

Hamulce będą ja brzytwa

Ino pisk będzie i czarna smuga na asfalcie jak będę wyhamowywać z tych kosmicznych 60-70 km/h
PS Spryskiwacze działają, nadmuch też a nawet drzwi mnie nie zabijają i oby jak najdłużej (odpukać w niemalowane

)
Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
: wt sie 30, 2011 11:19 am
autor: Adampio
skoro już tak reklamujecie te tarcze: czy jest metoda zatarczowienia bez zmiany felg?
Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
: wt sie 30, 2011 1:07 pm
autor: Balu-Balu
Adampio pisze:skoro już tak reklamujecie te tarcze: czy jest metoda zatarczowienia bez zmiany felg?
Nie wiem czy dystansem da radę. Ja zmieniałem felgi.
tomaszb2 pisze:Panowie oryginalne ruskie serwo zakładam!!!

Hamulce będą ja brzytwa

tomaszb2 pisze:Ino pisk będzie i czarna smuga na asfalcie jak będę wyhamowywać z tych kosmicznych 60-70 km/h
Pisk to będzie ale dziewczyny czy też żony jak nie wyhamujesz

A smuga będzie ale na kole od płynu hamulcowego jak cylinderek popuści

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas
: wt sie 30, 2011 1:21 pm
autor: tomaszb2
Balu-Balu pleciesz kolego.
Pewnie mi powiesz ze się nie znam itd i że Uaz staje na nich w miejscu tj. na tarczach ale jeżdżę Uazem póki co i w terenie i
na czarnym i jakoś hamuje bez problemów więc już nie dramatyzuj, że są aż tak lipne są w nim hamulce

Nie rozwija się nim
dużych prędkości max do 80 km/h, przynajmniej ja (wolne mosty) Poza tym myślę ze serwo pomoże i je nieco usprawni.