Strona 1 z 3

Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas mieć

: sob sie 27, 2011 7:56 am
autor: tomaszb2
Witam

Mam pytanie.

Czy jest sens kupić zestaw naprawczy do pompy 2 stopniowej hamulcowej czy lepiej odżałować i kupić nową pompę za 130-140 zeta??

Czy taka reanimacja zestawem naprawczym dała Wam pozytywny czy negatywny rezultat??

U mnie osobiście pompa przecieka od strony pedału.

Re: Reanimacja Pompy 2 stopniowej hamulcowej

: sob sie 27, 2011 9:04 am
autor: chudy2
tomaszb2 pisze:Witam

Mam pytanie.

Czy jest sens kupić zestaw naprawczy do pompy 2 stopniowej hamulcowej czy lepiej odżałować i kupić nową pompę za 130-140 zeta??

Czy taka reanimacja zestawem naprawczym dała Wam pozytywny czy negatywny rezultat??

U mnie osobiście pompa przecieka od strony pedału.
ze 3-4 lata temu kupiłem i zregenerowałem i do tej pory hula... też ciekła od strony pedału
ale żeby nie było słodko to sprzęgłowej nie dałem rady zregenerować, kilka godzin przed rajdem mi pociekła, kupiłem zestaw naprawczy i wziąłem drugą pompe od kolegi, żądna nie chciała współgrać, w końcu za 70zł zamówiłem identyczną nówkę i gitara
morał z tego taki że albo się uda albo nie

Re: Reanimacja Pompy 2 stopniowej hamulcowej

: sob sie 27, 2011 9:49 am
autor: tomaszb2
O ile w pompie sprzęgłowej wymieć uszczelnienie i tłoczek a potem odpowietrzyć siłownik to fraszka to odpowietrzanie całego układu hamulcowego to już nieco dłuższa zabawa i wychodzi na to ze jeśli chcieć się cieszyć bezawaryjna jazda (o ile to możliwe w Uazie :D ) to wychodzi ze by pasowało kupić nówkę :)23


A pozbył się ktoś tego rozdzielacza płynu hamulcowego bo mi on przecieka na tym czujniku płynu??

Re: Reanimacja Pompy 2 stopniowej hamulcowej

: ndz sie 28, 2011 5:59 pm
autor: vandall1
To jest prawdopodobnie/nie dałeś foto/ sygnalizator awarii/dwa we i dwa wy/.
mozna wywalić,a przewody połączyć odpowiednimi parami.

Re: Reanimacja Pompy 2 stopniowej hamulcowej

: pn sie 29, 2011 6:05 am
autor: tomaszb2
Tak bezpośrednio do pompy hamulcowej :-)

Żeby nie zakładać kolejnego tematu mam pytanie bo niby mam wymienić uszczelnienie w pompie hamulcowej dwustopniowej ale potem trzeba odpowietrzyć cały układ hamulcowy a znając życie nie było tam zaglądane od czasów fabryki czyli wszędzie jest gnojówka, syf i malaria.

Czyli co mam zawczasu kupić żeby potem nie stać z robotą:

Mam zamiar kupić szczęki na wszystkie koła i 2 cylinderki przód komplet na koło oraz jeden na tył( póki co żaden nie leje póki co ;) )

Czy kupić jakieś przewody gumowe czy metalowe??

Na co zwrócić uwagę?

Przy okazji mam zamiar założyć oryginalne ruskie serwo Uaza.

Mile widziane wszelkie wskazówki i uwagi!!

Re: Reanimacja Pompy 2 stopniowej hamulcowej

: pn sie 29, 2011 11:17 am
autor: Adampio
tomaszb2 pisze:odpowietrzanie całego układu hamulcowego to już nieco dłuższa zabawa i wychodzi na to ze jeśli chcieć się cieszyć bezawaryjna jazda (....) to wychodzi ze by pasowało kupić nówkę
Przepraszam, ale jaki jest związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy wiekiem pompy, a stopniem skomplikowania procesu odpowietrzania? :o

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

: pn sie 29, 2011 11:58 am
autor: tomaszb2
Chodziło mi o to żeby jak kupie nowa pompę i założę ja to będę mieć spokój dłuższy czas(mam nadzieje) a jak założę po regeneracji starą to może być taki przypadek o jakich słyszałem że po regeneracji za chwile znów lały a odpowietrzenie całego układu hamulcowego jest bardziej skomplikowane niż siłownika sprzęgłowego... O to mi chodziło :wink:

Poniał?? :)21

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

: pn sie 29, 2011 1:35 pm
autor: EDEK:):):):)
Przygotuj się na urwanie rurek stalowo-miedzianych nie wiem czy już tam ktoś wcześniej wymieniał dlatego piszę stalowe albo miedziane.Dobrze jest mieć specjalny kluczyk do odkręcania przewodów hamulcowych to taki oczkowy tylko z przecięciem na przewod hamulcowy :)21 Jak już spierniczysz końcówkę przewodu np.poprzez okręcenie się klucza na niej mus dać nową a to się równa zarobieniu końcówki przewodu :)21 oczywiście zarabiarką którą nie każdy zakład mechaniczny posiada, chyba że masz nowe przewody 8) .Odpowietrzniki w cylinderkach też może .uj strzelił ( czyt.zapieczone )więc delikatnie z nimi 8) A i nie pogubić w trawie sprężynek ( nie pourywać tych ściągających szczęki ) podkładek pod sprężynki, gwożdzików ustalających sprężynki, specjalnych podkładek z wycięciem nie mówiąc już o nadwymiarowych szczękach i regulacji coby wszystko weszło :)21 :)21 jak bęben nie zużyty za bardzo.

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

: pn sie 29, 2011 2:01 pm
autor: Adampio
EDEK:):):):) pisze:specjalny kluczyk do odkręcania przewodów hamulcowych to taki oczkowy tylko z przecięciem na przewod hamulcowy
Taki kluczyk to się robi czy kupuje? No i czy można zardzewiałe gwinty potraktować palnikiem propanowym? Po podlaniu jakimś penetratorem ofkors.

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

: pn sie 29, 2011 2:52 pm
autor: tomaszb2
Edek dzięki :) Jak Tylko będę u Ciebie w okolicach to wiesz zrobimy smarowanie pomp % % :)21

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

: pn sie 29, 2011 2:57 pm
autor: EDEK:):):):)
http://allegro.pl/klucz-do-przewodow-ha ... 84466.html
Taki panie a przydaje się niesamowicie :)21

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

: pn sie 29, 2011 3:09 pm
autor: Adampio
No to jeszcze prosiłbym, jeśli można, o rozmiar kluczyka zdatnego do wymiany cylinderków. Mój Osiołek stoi w garażu w odległej dzielnicy, więc nie tak prosto mi podskoczyć z suwmiarką :-?
Odpowietrzniki mają sześciokąt pod klucz 11 AFAIR

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

: pn sie 29, 2011 9:35 pm
autor: EDEK:):):):)
Zależy czy już kto nie wymieniał bo możesz spotkać rozmiar 10, 11, sam się zdziwiłem wczoraj 8)

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

: wt sie 30, 2011 5:38 am
autor: chudy2
racja, ja mam na klucz 10 i 11, co ciekawe wymieniłem ostatnio na nowe cylinderki i znowu mam z jednej strony z tyłu 10 a z drugiej 11 :)9
i sprężyny te ściągające szczęki spowrotem też są większe i mniejsze... może to tylne i przednie?

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

: wt sie 30, 2011 6:13 am
autor: tomaszb2
Czyli trzeba kupić dwa kluczyki 10 i 11

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

: wt sie 30, 2011 8:39 am
autor: EDEK:):):):)
Jeden wystarczy 8) 10 na 11 :)21

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

: wt sie 30, 2011 9:44 am
autor: tomaszb2
EDEK:):):):) pisze:Jeden wystarczy 8) 10 na 11 :)21
fakt :)21

Ciekawe co będę robic jak już skończę hamulce :)21

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

: wt sie 30, 2011 10:30 am
autor: Adampio
tomaszb2 pisze:Ciekawe co będę robic jak już skończę hamulce
wsztytko masz sprawne? :o
a spryskiwacz, nadmuch ciepłego na szybę, odboje gumowe w drzwiach? :)21

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

: wt sie 30, 2011 10:32 am
autor: vena81
jak skończysz to zaczniesz od nowa lub zmienisz na tarcze :)21

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

: wt sie 30, 2011 10:40 am
autor: Balu-Balu
Myślę, że nie skończy i od razu zmieni na tarcze :)21 Chyba że spowalniacze mu wystarczą bo fabrycznie Uaz nie ma hamulców. :)21

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

: wt sie 30, 2011 11:08 am
autor: EDEK:):):):)
Nie tak szybko Balu najpierw zrobi ze dwa komplety oryginałów, będzie git przez pare miesiecy , póżniej regulacja raz , drugi, problemy i utyskiwania na przeglądzie , minie pare miechów i ......... decyzja - TARCZE :)21 :)21 :)21 >Poprawcie mnie jeśli się mylę ( wypowiedz dotyczy tylko użytkowników uazów jeżdżących uazami okrągły rok hihi ) :)21

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

: wt sie 30, 2011 11:12 am
autor: tomaszb2
Panowie oryginalne ruskie serwo zakładam!!! :)21 Hamulce będą ja brzytwa :)23 Ino pisk będzie i czarna smuga na asfalcie jak będę wyhamowywać z tych kosmicznych 60-70 km/h :lol:

PS Spryskiwacze działają, nadmuch też a nawet drzwi mnie nie zabijają i oby jak najdłużej (odpukać w niemalowane :)25 )

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

: wt sie 30, 2011 11:19 am
autor: Adampio
skoro już tak reklamujecie te tarcze: czy jest metoda zatarczowienia bez zmiany felg?

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

: wt sie 30, 2011 1:07 pm
autor: Balu-Balu
Adampio pisze:skoro już tak reklamujecie te tarcze: czy jest metoda zatarczowienia bez zmiany felg?


Nie wiem czy dystansem da radę. Ja zmieniałem felgi.
tomaszb2 pisze:Panowie oryginalne ruskie serwo zakładam!!! :)21 Hamulce będą ja brzytwa :)23
:)20
tomaszb2 pisze:Ino pisk będzie i czarna smuga na asfalcie jak będę wyhamowywać z tych kosmicznych 60-70 km/h :lol:
Pisk to będzie ale dziewczyny czy też żony jak nie wyhamujesz :)21 A smuga będzie ale na kole od płynu hamulcowego jak cylinderek popuści :)21 :)21

Re: Reanimacja Pompy 2 st i remont układu hamul Co na zapas

: wt sie 30, 2011 1:21 pm
autor: tomaszb2
Balu-Balu pleciesz kolego.

Pewnie mi powiesz ze się nie znam itd i że Uaz staje na nich w miejscu tj. na tarczach ale jeżdżę Uazem póki co i w terenie i

na czarnym i jakoś hamuje bez problemów więc już nie dramatyzuj, że są aż tak lipne są w nim hamulce 8) Nie rozwija się nim

dużych prędkości max do 80 km/h, przynajmniej ja (wolne mosty) Poza tym myślę ze serwo pomoże i je nieco usprawni.