Strona 1 z 3

wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

: ndz wrz 04, 2011 7:35 pm
autor: ADACH
co sadzicie o tej robocie ? może ktoś to robił ? kolega mowił że wszystko pasuje - jak się spisuje w terenie ? lepiej andoria z turbiną czy bez ? dzięki z góry

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

: ndz wrz 04, 2011 8:07 pm
autor: klucz13
ADACH pisze:co sadzicie o tej robocie ?
Ciężka i niewdzięczna
ADACH pisze: może ktoś to robił ?
na pewno
ADACH pisze: kolega mowił że wszystko pasuje
Tuskus parszywus i Kaczorus oszołomus nie takie rzeczy gadają
ADACH pisze: jak spisuje
Nie uogólniaj tam są też panie
ADACH pisze:co lepiej andoria z turbiną czy bez ?
Co masz po ręką
ADACH pisze: dzięki z góry
Bardzo proszę
Było zylion razy
:)21

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

: ndz wrz 04, 2011 8:29 pm
autor: jarekstryszawa
Wiedziałem, że zaraz się zacznie...

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

: ndz wrz 04, 2011 10:06 pm
autor: chmieleś
To prawda sporo informacji na forum poszukaj. Ja mam 4C90 i myślę o turbinie bądź zmianą jednostki na mocniejszą. Zależy do czego potrzebujesz UAZ-a. Jak już tylko turbo. pozdrawiam

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

: pn wrz 05, 2011 10:23 am
autor: ADACH
sam przerabiałeś ? mozesz napisać co trzeba zmieniać ?

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

: pt wrz 09, 2011 8:22 pm
autor: EDEK:):):):)
Jak mi sił starczy to ci opiszę co i jak 8) ale jutro oki ??

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

: czw wrz 15, 2011 12:55 am
autor: Stifan
Mam pytanie czy Uaz z silnikiem Andoria 4C90 wymaga przeróbek jeżeli chcemy zrobić swap na 4CT90, 4CTi90-1BE6 czy 4CTi90-1BE? Czy te silniki różnią się gabarytami?

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

: czw wrz 15, 2011 7:27 am
autor: chmieleś
Nie to są te same silniki gabarytowo. Różnice to kolektor dolotowy turbina i pompa wtryskowa. Taki swap robił chyba jak dobrze pamiętam zippo68 .

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

: czw wrz 15, 2011 8:33 am
autor: chmieleś
Pisze zaraz zanim mnie poprawią. Kolektor wydechowy również przecież turbinka musi na czymś wisieć :wink:

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

: pt wrz 16, 2011 7:44 am
autor: wieprzowina
różnic jest więcej

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

: pt wrz 16, 2011 11:52 am
autor: chmieleś
Miałem na myśli najbardziej znaczące różnice w budowie pod kontem przekładki i gabarytów tych silników 4C90 na 4CT90. Przekładka jest możliwa bez problemu. Skoro zacząłeś że jest ich więcej to napisz od razu żeby poszerzyć odpowiedz. „różnic jest więcej” jest mało konkretną odpowiedzią.

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

: sob wrz 17, 2011 7:24 am
autor: zippo68
Aby założyć silnik 4C90, który latał w Lublinie należy:
-założyć osłonę sprzęgła /dzwon/ z Żuka diesel
-sprzęgło Żuk diesel
-odwrócić miskę olejową i smok pompy
-skroić ścianę grodziową, lub aby tego uniknąć założyć kolektor wydechowy z 4CT90 /otrzymujemy wtedy boczny wylot spalin, podobnie jak w silniku oryginalnym/
-przeróbka rury wydechowej
-dorobić łapy silnika, lub zakupić oryginały w Andrychowie
-poduszki z BMW E34 lub Lublin
-poduszki pod skrzynię ze Skody 120-silnikowe /mniejsze drgania na budzie/
-przerobić cięgno gazu
-zmiana filtra powietrza /ja zastosowałem suchy ze starego Renault Trafic/
-założyć linkę sprzęgła z Lublina lub zostawić oryginalny wysprzęglik, ale należy go odwrócić co się wiąże z dorobieniem dodatkowego mocowania i założeniem przewodu miękkiego z hamulca przedniego koła
-przerobić układ paliwowy /powrót nadmiaru do baku/
-węże układu chłodzenia i zasilania nagrzewnicy
-zlikwidować wisko i założyć wiatrak elektryczny /choć niekoniecznie-jak kto woli/
-dorobić mocowanie i zastosować czujnik temp. do włączania wentylatora
-pogrzebać w elektryce /świece żarowe, alternator z wbudowanym regulatorem, siłownik gaszenia silnika na pompie wtryskowej, wymienić kabel masowy aku, oraz plusowy na rozrusznik-większe przekroje/

Teraz swap z 4C90 na 4CT90.
Wszystko tak samo j.w. tylko:
-bezdyskusyjnie trzeba ciąć gródź, bo inaczej nie da się wyprowadzić rury wydechowej
-koło zamachowe, tarcza i docisk z 4C90-jedni tak jeżdżą i twierdzą, że jest ok. Ja też tak twierdziłem przez rok 8) potem tarcza i docisk nie wytrzymała/a miałem oryginał Kożuchów nówka sztuka/ Sprzęgło zaczęło zrywać przy ruszaniu, a w dalszej kolejności nastąpiło tzw. zjawisko młotkowania skrzyni /podczas jazdy słychać było cykliczne metaliczne stuki/docisk okazał się za słaby i tarcza strzelała na sprężynach. Nie jest to odosobniony przypadek kolega Piter69A wykończył na takim zestawie dwie tarcze.
Dlatego, aby uniknąć takich niespodzianek należy:
-zostawić zamach i docisk z 4CT90 /pamiętając o tym, żeby docisk był pod skrzynie lublinowską Tczew, ponieważ ten pod skrzynię Kia jest płytszy.
-zastosować tuleję z łożyskiem z Uaz-a tylko trzeba założyć kołnierz łożyska /ślizg/ z Lublina, aby zniwelować różnicę w odsadzeniu
Teraz tarcza. Nie podejdzie z Żuka bo za mała, nie podejdzie też Tczew i Kia bo są inne wielowpusty.
Zakładamy zatem ośmiosprężynową tarczę z Uaz-a po wcześniejszym przetoczeniu jej do odpowiedniego wymiaru i wtedy wszystko pięknie pracuje. Pragnę w tym miejscu podziękować koledze Piter69A za uzyskane informacje co do w/w przeróbki.

Jeżeli chodzi o różnice w silnikach 4C90 a 4CT90 to gabarytowo się nie różnią. Wyciągamy jeden i zakładamy drugi.
Są za to różnice w samym 4CT90 i nowszych.
Występują różne turbiny, kolektory ssące, pompy wtryskowe, i co za tym idzie wtryski, jest alternator na pasek wieloklinowy, EGR, intercooler, różne węże w układzie chłodzenia, przekaźniki świec żarowych itd.

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

: sob wrz 17, 2011 10:47 am
autor: wieprzowina
zippo68 pisze:....Są za to różnice w samym 4CT90 i nowszych.
Występują różne turbiny, kolektory ssące, pompy wtryskowe, i co za tym idzie wtryski, jest alternator na pasek wieloklinowy, EGR, intercooler, różne węże w układzie chłodzenia, przekaźniki świec żarowych itd.
A np tryskacze olejowe? Nie pamiętam czy korbowody, tłoki i wał nie były wzmacniane.

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

: sob wrz 17, 2011 1:12 pm
autor: zippo68
Dysze olejowe schładzające denko tłoka oczywiście są, ale tylko w silniku TD w wolnossącym już nie. Tak samo nie wspomniałem o tym, że wałek rozrządu też jest inny ponieważ zmieniła się vacu pompa i ma inny napęd. Można jeszcze dodać, że nie pasuje alternator z wolnossącego, ponieważ jest inny odlew bloku, zmieniona jest obudowa termostatu bo wlot jest inaczej umiejscowiony. Znalazło by się jeszcze parę drobiazgów, ale na już to wszystkiego nie pamiętam.
Jednakże nie jest tu mowa o dołożeniu turbiny do 4C90, bo to jest niewykonalne, ze względu na wewnętrzną konstrukcję silnika, ale o przełożeniu samych silników 4C90>4CT90, co nie nastręcza większych kłopotów. Gabarytowo pasują.

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

: sob wrz 17, 2011 4:59 pm
autor: wieprzowina
zippo68 pisze:...
Jednakże nie jest tu mowa o dołożeniu turbiny do 4C90, bo to jest niewykonalne, ze względu na wewnętrzną konstrukcję silnika, ....
a chłopaki wyżej pisały że to takie proste... :)21
... Różnice to kolektor dolotowy turbina i pompa wtryskowa. Taki swap robił chyba jak dobrze pamiętam zippo68 .

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

: sob wrz 17, 2011 8:29 pm
autor: klucz13
zippo68 pisze: -skroić ścianę grodziową, lub aby tego uniknąć założyć kolektor wydechowy z 4CT90 /otrzymujemy wtedy boczny wylot spalin, podobnie jak w silniku oryginalnym/ Nic nie ciąć, przespawać kolektor i po krzyku

-dorobić łapy silnika, lub zakupić oryginały w Andrychowie przespawać 1 łapę reszta pasi
-poduszki z BMW E34 lub Lublin zostawić uazowe
-poduszki pod skrzynię ze Skody 120-silnikowe /mniejsze drgania na budzie/zostawić uazowae

-zmiana filtra powietrza /ja zastosowałem suchy ze starego Renault Trafic/ filtr z lublina i łatwo dorobić snokler do niego


.
:)21

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

: czw wrz 29, 2011 10:35 pm
autor: Adampio
Panowie, czy poza Rybnikiem można zobaczyć i osłuchać gdzieś bliżej Warszawy UAZ-a z Andorią?

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

: czw wrz 29, 2011 10:51 pm
autor: zippo68
Adampio pisze:Panowie, czy poza Rybnikiem można zobaczyć i osłuchać gdzieś bliżej Warszawy UAZ-a z Andorią?
Taaak. Możesz nawet teraz nie wychodząc z domu posłuchać mojego. :D
http://www.youtube.com/watch?v=sia5JCpZEQg
I poprzedniego wolnossącego też
http://www.youtube.com/watch?v=KDxNPPh6 ... re=related

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

: czw wrz 29, 2011 11:49 pm
autor: Adampio
zippo68 pisze:Taaak. Możesz nawet teraz nie wychodząc z domu posłuchać mojego. :D
Twojego chętnie bym zobaczył i przejechał się nawet jako pasażer tyle, że daaaleko.
Jak zdechnie obecny silnik to mam dwie drogi: remont Wołgi (stoi sobie sobie taki kompletny silniczek w piwnicy, który niestety ostatnie 4 lata przestał pod chmurką w UAZ-ie, bez palenia a nawet bez krecenia korbą) lub jakaś Andoria.
Problemem jest, że się totalnie nie znam się na dyzlach, a tym samym boję się wynalazków Herr Rudolfa. Nigdy nawet nie prowadziłem żadnego automobila "w dyzlu" :( . Za to w Usanii jeździlem benzynowcami nawet 6 litrowymi i znakomicie rozumiem ich brak zrozumienia dla diesli :-)

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

: czw paź 06, 2011 9:38 pm
autor: tiger
Ja mialem andorie w Gazie i jesli chodzi o uzytkowanie to naprawde super silnik jesli chodzi o TD. Z samego silnika opsula mi sie tylko pompka ta wstepna ale nowa w sklepie kosztowala 150zł i raz rozlecialy sie sprezyny w tarczy sprzegla. U mnie motor lekko nie mial. Raz zatankowalem go tak woda ze zaczela mieszanine oleju z woda wyrzucac bagnetem i po wymianie oleju chodzil dalej jak zloto. W zimie zero problemow z odpalaniem, jezdzi na wszystkim co ma olej w nazwie. Jak masz jakies pytania albo bedziesz potrzebowal dzwon od Żuka diesla to pisz na priva.

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

: czw paź 06, 2011 10:27 pm
autor: Adampio
tiger pisze:Ja mialem andorie w Gazie
Skąd ten czas przeszły? :)

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

: pt paź 07, 2011 11:02 am
autor: tiger
Silnik sprzedalem bo chcialem juz cos mocniejszego a Gazik spłonoł razem z moim warsztatem.

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

: sob paź 08, 2011 9:22 pm
autor: bibol
Witam.Najprościej i bez problemów z częściami, kupić Żuka diesla. A bywają w dobrych (tanich) pieniądzach. Wtedy hulaj dusza. Z dawcy wybierasz co ci potrzebne, nie myślisz jak przerobić elektrykę ( np.grzanie świec) tylko gdzie ją zamocować. Przy okazji możesz pomierzyć ciśnienia silnika, a nie zadawać retoryczne pytania typu " panie czy on na pewno dobry",patrząc na silnik stojący od kilku lat w szopce i od tyluż nie odpalany.Bo jakiej odpowiedzi możesz się spodziewać? Wszystko podane jak na tacy. Wtedy to sama przyjemność. A tak to tylko kursujesz między szrotem a garażem, bo to zawsze jakiejś duperelki brakuje i rzeźbisz jak w g....e. Duuużo mniej stresu. A po zakończeniu przeszczepu to co z Żuka pozostanie, plus stary silnik z Uaza ( o ile do czegoś się nie przyda lub nie sprzedasz na części) oddajesz na złom i jeszcze kilka złotych ci zapłacą, co złagodzi koszty przekładki . Ty dostaniesz kwit na wyrejestrowanie dawcy i cieszysz się z nowej zabawki jak dziecko. Jednakowoż wszystko to pod warunkiem ,że wystarczy Ci Andoria bez turbo. Pozdrawiam.

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

: sob paź 08, 2011 9:39 pm
autor: Adampio
tiger pisze:Gazik spłonoł razem z moim warsztatem.
Wyrazy szczerego współczucia. Pamiętam do dzis jak odchorowałem pożar pod maską UAZ-a (do dziś nie wiem z jakiego powodu) i ile czasy mi zeszło na odtworzenie popalonej instalacji elektrycznej :o

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

: sob paź 08, 2011 9:51 pm
autor: Adampio
bibol pisze:pod warunkiem ,że wystarczy Ci Andoria bez turbo
No własnie, jak sie ma z punktu widzenia użytkownika bez żadnego zacięcia sportowego średnio zajeżdżony silnik od UAZ (benznyniak) do Andorii bez turbo?
Bo Żuki diesle naprawdę tanio chodzą.