Strona 1 z 1
Uaz hamulce - bębny uaz a pompa polonez
: śr wrz 14, 2011 7:57 pm
autor: quadrat1985
witam
robie pojazd na mostach uaza, reduktor samurai i silniczek Citroena 1.9D XUD9 (były montowane w polonezach truckach)
jestem na etapie hamulców i zastanawiam się czy seryjne Uazowskie bębny pociągnie pompka hamulcowa i serwo z poloneza Trucka
jako ze mało o tym wiem chciałem zapytać bardziej doświadczonych

chciałem zastosować pedały z Poldka wraz z pompką i serwem bo najmniej będzie z tym roboty i przeróbek...ale czy da rade ?
tu link do albumu dla zainteresowanych :
https://picasaweb.google.com/1179036014 ... t10Maj2011#
Re: Uaz hamulce - bębny uaz a pompa polonez
: pt wrz 16, 2011 7:17 pm
autor: jarekstryszawa
Wyzwanie ambitne- czy rama aby nie za wiotka?
Re: Uaz hamulce - bębny uaz a pompa polonez
: pt wrz 16, 2011 8:58 pm
autor: quadrat1985
profil 40x80x3 ... tak liczę ze masa części pojazdu która będzie siedziała na amortyzatorach to jakieś 400kg wiec myślę ze będzie spoko
Re: Uaz hamulce - bębny uaz a pompa polonez
: pt wrz 16, 2011 10:22 pm
autor: vandall1
Z tych uazowskich mostów to wywal te bębny,bo będziesz miał wieczny kłopot.
Wstaw tarcze.
Jezeli zostawisz bębnowe-pompka poloneza prawdopodobnie nie da rady/za mały wydatek cieczy/
Re: Uaz hamulce - bębny uaz a pompa polonez
: pt wrz 16, 2011 10:40 pm
autor: Misiek Cypr
Uaz nigdy nie mial hamulcow bebnowych, tylko spowalniacze
Jak Vandal pisze, warto przerobic na tarcze, pompa poloneza trucka, ma wieksza wydajnosc na tyl, ale przod moze miec maly wydatek.
Lepiej od jakiegos lublina poszukac pompy.
Re: Uaz hamulce - bębny uaz a pompa polonez
: pt wrz 16, 2011 11:53 pm
autor: 2Kółka
Rock crawling waść chcesz uprawiać

Re: Uaz hamulce - bębny uaz a pompa polonez
: sob wrz 17, 2011 8:24 am
autor: quadrat1985
2Kółka pisze:Rock crawling waść chcesz uprawiać

crawling po krawęznikach xD a na powaznie to mam zamiar tym czasami po lesie pojezdzic (zadne extreme) xD
a co do tych hamulców.... to jak patrzyłem na zestaw serwo + pompka z Lublinka to cena masakruje xD z Poldka nowe sporo tańsze..i jeśli pompka z Poldka miałaby wydolić przy bębnach z tylu i tarczach z przodu to byłbym skłonny założyć te tarcze na przód
tylko z czego tarcze i zacisk najlepiej ?
obiło mi się o uszy ze z Vitary tarcza będzie pasować..
Re: Uaz hamulce - bębny uaz a pompa polonez
: sob wrz 17, 2011 8:35 am
autor: Misiek Cypr
Po co wywazac otwarte drzwi, jak sa tarcze i zaciski do uazowego mostu?
Re: Uaz hamulce - bębny uaz a pompa polonez
: sob wrz 17, 2011 8:34 pm
autor: klucz13
Misiek Cypr pisze:
Lepiej od jakiegos lublina poszukac pompy.
Uaz ma serwo a lublin pompę waku

fajna porada

Re: Uaz hamulce - bębny uaz a pompa polonez
: sob wrz 17, 2011 9:28 pm
autor: quadrat1985
znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/uaz-tarcze-kotwiczne- ... 56031.html
pod zaciski z Poldka....do tego tarcza z vitary i będzie git....przy tym rozwiązaniu bez problemu mógłbym pompę hamulcowa i serwo z poloneza wziąć....przerabiać od razu przód i tył czy tył sobie odpuścić

Re: Uaz hamulce - bębny uaz a pompa polonez
: ndz wrz 18, 2011 8:37 am
autor: vandall1
Rób komplet.
Re: Uaz hamulce - bębny uaz a pompa polonez
: ndz wrz 18, 2011 8:47 am
autor: Misiek Cypr
klucz13 pisze:Misiek Cypr pisze:
Lepiej od jakiegos lublina poszukac pompy.
Uaz ma serwo a lublin pompę waku

fajna porada

Wiekszosc aut ma serwo, a diesle maja vakupompe, bo w dieslu ciezko znalezc podcisnienie. Lublin tez ma serwo, tylko ze podcisnienie bierze z vakupompy. Ten wynalazek co on buduje vakupompe ma zabudowana na silniku XUD
Pompa od lublina wyglada tak:
http://cadopen.o12.pl/pompy/index.php?a ... roductId=3
Serwo tez do niej sie gdzies znajdzie:
http://warszawa.gumtree.pl/c-Samochody- ... Z297339975
Ale ta sie do bebnowych nie nadaje
Re: Uaz hamulce - bębny uaz a pompa polonez
: ndz wrz 18, 2011 7:34 pm
autor: klucz13
Musi być komplet serwo - vaku lub serwo podciśnienie z kolektora, jak dasz serwo z benzyny do dizla z vaku to afto samo zacznie hamować , chyba że na stałe rozszczelnisz uklad podciśnienia

Re: Uaz hamulce - bębny uaz a pompa polonez
: ndz wrz 18, 2011 8:40 pm
autor: quadrat1985
klucz13 pisze:Musi być komplet serwo - vaku lub serwo podciśnienie z kolektora, jak dasz serwo z benzyny do dizla z vaku to afto samo zacznie hamować , chyba że na stałe rozszczelnisz uklad podciśnienia

czyli Poldek z silnikiem diesla musiał mieć inne serwo niż benzyniaki ?....a myślałem ze było to samo ...tyle ze w dieslu podciśnienie z pompy vaku a w benzynie z kolektora ssącego...to dodatkowo komplikuje sprawę xd
Re: Uaz hamulce - bębny uaz a pompa polonez
: pn wrz 19, 2011 9:22 am
autor: tarhim
Misiek Cypr pisze:Po co wywazac otwarte drzwi, jak sa tarcze i zaciski do uazowego mostu?
Które? I czy oryginalne fele na nie włażą?
Re: Uaz hamulce - bębny uaz a pompa polonez
: pn wrz 19, 2011 9:23 am
autor: benes
Oryginały są takie złe tylko trzeba je doprowadzić do stanu używalności i nauczyć się je regulować. Z przodu miałem tarcze z tyłu oryginalne bębny. Żadnych wycieków, żadnego zacieranie się tłoczków. Zawsze pod gumkę osłaniającą dawałem wazelinę, topienie w różnych maziach roczny postój mu nie zaszkodził zawsze działały. Oczywiście pompa i serwo oryginał
Re: Uaz hamulce - bębny uaz a pompa polonez
: pn wrz 19, 2011 10:40 am
autor: Adampio
benes pisze:Z przodu miałem tarcze z tyłu oryginalne bębny. (...)Oczywiście pompa i serwo oryginał
Czy hamulce tarczowe miałeś oryginalnie czy montowałeś oryginały?
Re: Uaz hamulce - bębny uaz a pompa polonez
: pn wrz 19, 2011 11:36 am
autor: benes
Adampio pisze:benes pisze:Z przodu miałem tarcze z tyłu oryginalne bębny. (...)Oczywiście pompa i serwo oryginał
Czy hamulce tarczowe miałeś oryginalnie czy montowałeś oryginały?
motane