Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

slavi30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 8:18 pm
Lokalizacja: Okolice Nowego Sącz

Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

Post autor: slavi30 » czw lis 17, 2011 7:16 pm

Witam Serdecznie
Szukam fachowca z okolic Nowego Sącza który podjął by się montażu blokady krzywkowej do mostu uaza.Pilne

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

Post autor: BROWAR_PL » sob lis 19, 2011 8:46 pm

a z czym to masz problem? odkręcasz wał, podnosisz jedno koło do góry odkręcasz połówkę mostu, wyjmujesz wałek ataku, potem stary dyfer, przekręcasz zębatkę i montujesz w odwrotnej kolejności.

Tylko w klej do gwintu się zaopatrz żeby mieć pewność montażu zębatki.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

Post autor: Takayuki » sob lis 19, 2011 9:52 pm

I drugie bebechy mostu, bo te bez dokładnej regulacji luzów po złożeniu się szybko rozlecą :)

slavi30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 8:18 pm
Lokalizacja: Okolice Nowego Sącz

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

Post autor: slavi30 » sob lis 19, 2011 10:01 pm

Panowie nie jestem mechanikiem i nigdy nie miałem do czynienia z tym tematem dlatego szukam fachowca żeby zrobił właśnie to co napisaliście i najważniejsza jest ta regulacja.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

Post autor: Mag69 » sob lis 19, 2011 11:31 pm

Szukaj "Robert Borowy" N.Sącz

powinien pomóc

:)21
LJ 70

slavi30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 8:18 pm
Lokalizacja: Okolice Nowego Sącz

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

Post autor: slavi30 » ndz lis 20, 2011 5:54 pm

Serdecznie Dziękuje

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

Post autor: Adampio » pn lis 21, 2011 12:04 pm

@slavi30
umiejętność regulacji dzielonych mostów MSZ zanika wraz z zanikaniem Żuków

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

Post autor: EDEK:):):):) » pn lis 21, 2011 7:57 pm

Prędzej czy póżniej będzie mnie ,,na pewno " to czekało więc co jest takiego w tych mostach dzielonych że tak straszycie towarzysze tą regulacją.Oczywiście sam za to sie nie wezme pierwszy raz ale z doświadczonym mechanikiem i na rączki mu popatrze i zapytam o to i tamto.Chciałbym wiedzieć w razie W o co chodzi gdyby doświadczony mechanik sie spieszył lub nie był taki doświadczony za jakiego się uważa :-? :-? :-?
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

slavi30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 8:18 pm
Lokalizacja: Okolice Nowego Sącz

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

Post autor: slavi30 » pn lis 21, 2011 8:13 pm

Mag69
Czy możesz mi napisać trochę więcej na temat Roberta Borowy z Nowego Sącza chodzi mi o jakiś kontakt,szukałem na tym forum i na innych i w Google,widnieje tylko imię nazwisko i nic więcej na ten temat,zależy mi bardzo na tym żeby uporać się z tym moim problemem.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

Post autor: Takayuki » pn lis 21, 2011 8:17 pm

'Takie' jest ustawienie luzu między wałkiem atakującym a kołem talerzowym, + ustawienie wałka w takim miejscu, żeby powierzchnie zębów stykały się w prawidłowym miejscu. Wszystko w instrukcji z obrazkami ładnie pokazane. W dzisiejszych mostach całą główkę mostu bierzesz na stół i regulujesz luzy nakrętkami, podkładkami, itd. W UAZie do każdej zmiany zabierasz/dodajesz podkładki pod łożyska, składasz most, sprawdzasz luz, rozkładasz, dodajesz/zabierasz podkładki, i tak dalej. Poprawny proces wymaga rozłożenia mostu kilka razy. Dlatego nie zrobi się tego z połówką w samochodzie, i dlatego mało któremu mechanikowi chce to się poprawnie robić [jeśli wie jak], most poskładany ze złymi luzami też jeździ, tylko zużywa się szybciej - zęby się wytrą/wyłamią o wiele szybciej niż normalnie, a jak jest za duży luz na wszystkich zębach, to potem most idzie rozwalić nawet bez specjalnego upalania.

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

Post autor: EDEK:):):):) » wt lis 22, 2011 6:16 pm

Mniemam iż można go też złożyć za ciasno ( czyt. przedobrzyć ) Sugerujesz więc iż nawet dobry mechanik może nie złożyć mostu za pierwszym razem :-? :-? A czy nadmierny luz wału ( mówię tu o nadmiernym obrocie ) jest wyznacznikiem zużycia mostu ( braku regulacji ) - nie mam na myśli zużycia łożyska wałka atakującego :-? bo to potrafie zdiagnozować ( wyczuwalny ruch góra - dół i prawo - lewo wałkiem napędowym ( ewentualnie samą flanszą ) ????
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

slavi30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 8:18 pm
Lokalizacja: Okolice Nowego Sącz

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

Post autor: slavi30 » wt lis 22, 2011 6:54 pm

Panowie proszę was nie straszcie mnie,mam rozumieć ze lepiej nic nie rozbierać zostawić oryginał a blokadę zwrócić nieeeeee.
Ja potrzebuję tej blokady,nie biorę udziału w żadnych górskich rajdach to nie auto to ciągnik SAM na mostach uaza i potrzebuję to małe cudo zamontować w moście i do tego potrzebuję bardzo dobrego mechanika z moich okolic.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

Post autor: wieprzowina » wt lis 22, 2011 7:00 pm

Most jest niemal identyczny z żukowskim. Nie wierzę by nie było na wioskach pod Sączem mechaników, którzy by to ogarnęli.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

Post autor: Takayuki » wt lis 22, 2011 7:16 pm

Za pierwszym razem nie da się. Nawet, jeśli trafisz z luzami i podkładkami co co ułamka milimetra, tak jak ma być - to trzeba most rozebrać i zobaczyć po śladach na zębach czy się w prawidłowym miejscu stykają. Wtedy korygujesz najpierw ustawienie wałka atakującego podkładkami - w osi powiedzmy X, jak jest ok to wtedy podkładkami pod łożyska na mechanizmie różnicowym przesuwasz cały mechanizm z kołem talerzowym w osi powiedzmy Y, tak żeby zbliżyć wałek co koła, aż do uzyskania prawidłowego punktu styku. który sprawdza się mażąc czymś zęby, i patrząc w którym miejscu się ślady odciskają - dlatego potrzebne są minimum 2 rozpołowienia mostu.
Za ciasno też można złożyć. Luz musi być, minimalny ale musi... A nadmierny obrót wałkiem atakującym oznacza luz między zębami wałka i zębami koła talerzowego, także luz na satelitach mechanizmu różnicowego, i luz na osadzeniu półośki w satelicie. Suma wszystkiego razem daje duży luz na flanszy wałka atakującego. Idzie rozróżnić luz pierwszy od drugiego, kręcąc z wyczuciem wałkiem :)
Ruch flanszy/wałka góra-dół oznacza albo łożyska tak jak mówisz, albo niedokręconą flanszę - to akurat można łatwo sprawdzić.

@slavi30
Rozbierać jak najbardziej, tylko pilnować jak składają ;) Jeżeli nie robisz dużo kilometrów to nawet źle złożony most może pojeździć kilka lat zanim się rozleci, jednak dobrze by było zrobić robotę tak jak należy, no nie? :)

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

Post autor: Mag69 » wt lis 22, 2011 8:18 pm

slavi30 pisze:Mag69
Czy możesz mi napisać trochę więcej na temat Roberta Borowy z Nowego Sącza chodzi mi o jakiś kontakt,szukałem na tym forum i na innych i w Google,widnieje tylko imię nazwisko i nic więcej na ten temat,zależy mi bardzo na tym żeby uporać się z tym moim problemem.
na forum-Borman
http://www.forum4x4.pl/memberlist.php?m ... file&u=861
na allegro -Staliniec
http://moto.allegro.pl/show_user.php?ui ... =fb_seller

email -borson@op.pl
tel.605068521

:)21
LJ 70

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

Post autor: Adampio » wt lis 22, 2011 9:16 pm

Mag69 pisze:na forum-Borman
a profilu Sanok a nie Sącz :)21

slavi30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 8:18 pm
Lokalizacja: Okolice Nowego Sącz

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

Post autor: slavi30 » wt lis 22, 2011 9:23 pm

No właśnie trochę mnie to zdziwiło ale mam numer kontaktowy tak że metryka na końcu języka kto pyta nie błądzi.

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

Post autor: Adampio » wt lis 22, 2011 9:27 pm

slavi30 pisze:Panowie proszę was nie straszcie mnie
Nikt nie straszy tylko wszyscy tłumaczą, że regulacja mostu Żuka to tzw. zanikający zawód. No i trzeba do niej mieć te podkładki.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

Post autor: Mag69 » wt lis 22, 2011 11:17 pm

jeden uj...

ważne,że na N...


:)21
LJ 70

uazevo1
 
 
Posty: 182
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 8:01 pm
Lokalizacja: Myślenice

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

Post autor: uazevo1 » wt lis 29, 2011 10:05 pm

Takayuki pisze:Za pierwszym razem nie da się. Nawet, jeśli trafisz z luzami i podkładkami co co ułamka milimetra, tak jak ma być - to trzeba most rozebrać i zobaczyć po śladach na zębach czy się w prawidłowym miejscu stykają. Wtedy korygujesz najpierw ustawienie wałka atakującego podkładkami - w osi powiedzmy X, jak jest ok to wtedy podkładkami pod łożyska na mechanizmie różnicowym przesuwasz cały mechanizm z kołem talerzowym w osi powiedzmy Y, tak żeby zbliżyć wałek co koła, aż do uzyskania prawidłowego punktu styku. który sprawdza się mażąc czymś zęby, i patrząc w którym miejscu się ślady odciskają - dlatego potrzebne są minimum 2 rozpołowienia mostu.
Za ciasno też można złożyć. Luz musi być, minimalny ale musi... A nadmierny obrót wałkiem atakującym oznacza luz między zębami wałka i zębami koła talerzowego, także luz na satelitach mechanizmu różnicowego, i luz na osadzeniu półośki w satelicie. Suma wszystkiego razem daje duży luz na flanszy wałka atakującego. Idzie rozróżnić luz pierwszy od drugiego, kręcąc z wyczuciem wałkiem :)
Ruch flanszy/wałka góra-dół oznacza albo łożyska tak jak mówisz, albo niedokręconą flanszę - to akurat można łatwo sprawdzić.

@slavi30
Rozbierać jak najbardziej, tylko pilnować jak składają ;) Jeżeli nie robisz dużo kilometrów to nawet źle złożony most może pojeździć kilka lat zanim się rozleci, jednak dobrze by było zrobić robotę tak jak należy, no nie? :)
dobrze prawi wódki mu dać;D
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

Post autor: wieprzowina » wt lis 29, 2011 10:13 pm

Dobrze, tylko często fabryka tak równo wytoczy talerz, że w jednym miejscu ma jebitny luz, a w innym się niemal blokuje. Co wtedy?

uazevo1
 
 
Posty: 182
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 8:01 pm
Lokalizacja: Myślenice

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

Post autor: uazevo1 » sob gru 17, 2011 10:08 pm

Taki talerz, a w zasadzie komplet kół zębatych nie ma prawa znaleźć sie w moście. Dla świętego spokoju każdy nowy talez polecam zapiąc na tokarke i sprawdzić czy jest wykonany jak należy czy nie ma bicia . Wtedy nie bedzie przykrych niespodzianek podczas eksploatacji
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

Post autor: ub40 » ndz gru 18, 2011 11:44 am

..fakt, do tej roboty trzeba mieć trochę wiedzy, praktyki i dużo cierpliwości, kiedyś to zrobiłem sam i chodziło pięknie :D
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

Post autor: carinus » ndz gru 18, 2011 1:49 pm

uazevo1 pisze:Taki talerz, a w zasadzie komplet kół zębatych nie ma prawa znaleźć sie w moście. Dla świętego spokoju każdy nowy talez polecam zapiąc na tokarke i sprawdzić czy jest wykonany jak należy czy nie ma bicia . Wtedy nie bedzie przykrych niespodzianek podczas eksploatacji
Dobrze kolega radzi.Zaczynamy od FACHOWEGO zamontowania całego dyfra w tokarce i robimy wyrównanie powierzchni na którym opiera sie talerz koła,potem dopiero sprawdzamy dokładnośc wykonania talerza i wtedy można mieć pewność że to będzie chodzić dobrze.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

uazevo1
 
 
Posty: 182
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 8:01 pm
Lokalizacja: Myślenice

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

Post autor: uazevo1 » ndz gru 18, 2011 2:20 pm

Tak właśnie o wyrównaniu kosza mechanizmu różnicowego zapomnialem wspomniec :wink:
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości