Porównanie dwóch oryginalnych silników.

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Porównanie dwóch oryginalnych silników.

Post autor: morte36 » śr mar 21, 2012 8:01 pm

Witam wszystkich po dłuższej przerwie.
Piszę do was z małym problemem.
Mam dwa silniki oryginalne z różnych lat i różnych stanach muszę wybrać lepszy.

1.
Rok produkcji 1984
Mam go od 4 lat i nie sprawia problemu.
Sprężanie I,II,III,IV = 8;8;7;8
Potrafi zmielić MTkami w ziemi przy 4x4.
Odpala na gazie w mrozy -20
http://allegro.morte.pl/uaz_silnik/1-1.jpg
http://allegro.morte.pl/uaz_silnik/1-2.jpg
http://allegro.morte.pl/uaz_silnik/1-3.jpg

2.
Rok produkcji 1990.
Mam go od paru dni (dwa lata nie chodził).
Sprężanie 9;9;6,5;7
Na tej samej powierzchni i przy 4x4 ruskimi kapciami nie bardzo mieli.
Teraz nie bardzo pali długo trzeba kręcić a czasami od pierwszego.
http://allegro.morte.pl/uaz_silnik/2-1.jpg
http://allegro.morte.pl/uaz_silnik/2-2.jpg
http://allegro.morte.pl/uaz_silnik/2-3.jpg
http://allegro.morte.pl/uaz_silnik/2-4.jpg
http://allegro.morte.pl/uaz_silnik/2-5.jpg
http://allegro.morte.pl/uaz_silnik/2-6.jpg
http://allegro.morte.pl/uaz_silnik/2-7.jpg
http://allegro.morte.pl/uaz_silnik/2-8.jpg

Chcę wybrać lepszą sztukę do odrestaurowania.
Ja się bardziej przychylam do nr 2 ale martwi mnie mniejsza moc nie może za bardzo zmielić. Praca jego jest równiutka. Chodzi ciszej. A przy przygazówkach słychać tylko świst. Silniki różnią się lekko budową i osprzętem. Nr 1 chodzi ładnie ale głośniej i nie tak równo. W nr 2 sprężanie na III leży ale jak wlałem trochę oleju na tłok to podskoczyło z 6,5 na 7 czyli to chyba raczej zawory.

Który byście wybrali?? Może jakieś inne testy przeprowadzić.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Porównanie dwóch oryginalnych silników.

Post autor: GikroV » śr mar 21, 2012 9:31 pm

Teoretycznie dobrze zrobiony nr. 2 powinien mieć odczuwalnie większą moc od nr. 1
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
dmuchawiec
 
 
Posty: 123
Rejestracja: śr maja 10, 2006 12:10 pm
Lokalizacja: kraków

Re: Porównanie dwóch oryginalnych silników.

Post autor: dmuchawiec » śr mar 21, 2012 11:11 pm

Który byście wybrali?? Może jakieś inne testy przeprowadzić.
podłącz sobie obrotomierz i sprawdż ile wyciągają
a jak z ciśnieniem oleju na wolnych, na rozgrzanym?
nr 2 - sprawdź dokręcenie śrub głowicy :)21
no i pooglądaj świece
Hilux Surf KZN130 '93
Uaz 315126 '87

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Porównanie dwóch oryginalnych silników.

Post autor: morte36 » czw mar 22, 2012 6:22 am

ok sprawdzę to co będę w stanie.
Zastanawia mnie tylko czemu ten nr 2 nie odpala od razu.
Jak parę razy kręciłem to zdarzyło mi się tak że jak już przestawałem kręcić rozrusznikiem to ułamek sekundy później w końcu odpalał. I się zastanawiam czy przypadkiem rozrusznik nie pobiera za dużo prądu i nie ma dobrej iskry w tym czasie.
A jak odpuszczę rozrusznik to iskra się pojawia dobra i jeszcze rozpędem silnik załapuje. A może instalacja do rozrusznika słaba albo masa marna.
dmuchawiec pisze: podłącz sobie obrotomierz i sprawdż ile wyciągają
a jak z ciśnieniem oleju na wolnych, na rozgrzanym?
nr 2 - sprawdź dokręcenie śrub głowicy :)21
no i pooglądaj świece
Obrotomierza nie ma.
Ciśnienie oleju rozumiem że mam sprawdzić na oryginalnym wskaźniku na desce. (Nr2 sprawny, Nr1 chyba nie albo ciśnienie bardzo małe)
A co mi da sprawdzenie dokręcenia głowicy??
Świece są dobre w obu.

PS: jak jeden cylinder ma słabe sprężanie i wleje mu trochę oleju i o 0,5 bara podskakuje ale nadal jest znacząco niskie to czy to jest wina zawodów??
PS2: Jakie sprężanie miały te silniki bo w instrukcji pisze 6,7bara??
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

chudy2
 
 
Posty: 251
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 3:19 pm

Re: Porównanie dwóch oryginalnych silników.

Post autor: chudy2 » czw mar 22, 2012 4:29 pm

mam ten numer 2 i jak tak piszesz to mi się wydaje że właśnie o moim silniku to jest :-?
może poza odpalaniem bo odpala sprawnie
ciśnienie też leży na dwóch ostatnich cylindrach, idzie też gorzej niż starsze silniki

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Porównanie dwóch oryginalnych silników.

Post autor: morte36 » pt mar 23, 2012 7:00 am

A czy ktoś wie jakie są różnice w budowie i parametrach miedzy tymi silnikami??
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Porównanie dwóch oryginalnych silników.

Post autor: kb-autostyle » pt mar 23, 2012 11:32 am

jakbyście napisali kodowe oznaczenie silników to momentalnie można poczytac co tez bracia słowianie pisza o nich i co sugeruja na :
http://www.uazbuka.ru/engine.htm

ja ich niestety na foto nie rozpoznaje.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Porównanie dwóch oryginalnych silników.

Post autor: morte36 » ndz mar 25, 2012 9:52 am

No właśnie czy ktoś po tych zdjęciach może zgadnąć jakie to są silniki?
PS: wyjąłem rozrusznik wymieniłem tulejki i kręci trochę lepiej przez co odpala za pierwszym razem.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Porównanie dwóch oryginalnych silników.

Post autor: carinus » ndz mar 25, 2012 9:10 pm

Ten drugi to chyba wołga bo kolektory są inne.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Re: Porównanie dwóch oryginalnych silników.

Post autor: tarhim » ndz mar 25, 2012 10:22 pm

carinus pisze:Ten drugi to chyba wołga bo kolektory są inne.
Wołga to ma filtr oleju z lewej strony (od przodu samochodu patrząc), tam gdzie temu odma wychodzi. A kolektory po prostu jak w nowszym uazowskim.
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Porównanie dwóch oryginalnych silników.

Post autor: carinus » pn mar 26, 2012 7:48 pm

tarhim pisze:
carinus pisze:Ten drugi to chyba wołga bo kolektory są inne.
Wołga to ma filtr oleju z lewej strony (od przodu samochodu patrząc), tam gdzie temu odma wychodzi. A kolektory po prostu jak w nowszym uazowskim.
Nie wiedziałem że są inne kolektory oprócz kwadraciaków.Mam jeszcze przy okazji pytanie czy te nowe kolektory są zamienne z tymi starego typu?
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Porównanie dwóch oryginalnych silników.

Post autor: GikroV » pn mar 26, 2012 10:14 pm

Nie są - zupełnie inne kształty wyjść kanałów z głowicy.
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

bibol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: sob lut 16, 2008 12:07 am
Lokalizacja: Olsztyn Warmia

Re: Porównanie dwóch oryginalnych silników.

Post autor: bibol » pn mar 26, 2012 11:05 pm

morte36 pisze: Ciśnienie oleju rozumiem że mam sprawdzić na oryginalnym wskaźniku na desce. (Nr2 sprawny, Nr1 chyba nie albo ciśnienie bardzo małe)
Raczej nie bo te oryginalne wskaźniki to mam czasami wrażenie ,że są wskazaniami czysto orientacyjnymi. I różne cuda potrafią pokazać. Chcesz sprawdzić w miarę dokładnie , to zastosuj ciśnieniomierz zewnętrzny. Z doświadczenia Ci powiem ,że wskaźnik na desce pokazywał ,że silnik umiera i należy mu się albo szybka reanimacja albo złom, a w rzeczywistości po porządnym pomiarze motor hula do dziś bez grzebania. I jak zapewne się domyślasz nie pomiar go uzdrowił, tylko uazowski wskaźnik łgał.

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Porównanie dwóch oryginalnych silników.

Post autor: morte36 » wt mar 27, 2012 5:30 am

No wskaźnik w nr 1 chyba łże bo wskazuje przeważnie 0 chyba że jest zima odpalam go pierwszy raz to 2. A w tym Nr 2 nowszym to na wolnych obrotach 2 a przy wysokich nawet 5-6.
Ten nowszy silnik ma z prawej strony bagnet a stary w lewej patrząc od chłodnicy.

PS: a czy ktoś wie ile ma mieć kompresji.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Porównanie dwóch oryginalnych silników.

Post autor: kb-autostyle » wt mar 27, 2012 6:42 am

morte36 pisze:
PS: a czy ktoś wie ile ma mieć kompresji.
jeśli napiszesz kodowe oznaczenie silnika, np. spisz z bloku , to znajdę i podam ci fabryczne dane motoru.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: Porównanie dwóch oryginalnych silników.

Post autor: piotr759 » śr mar 28, 2012 8:30 pm

Kiedyś,dawno temu był obszerny temat porównujący Uazy z różnych lat produkcji. I ich silniki także. W każdym razie - stary typ głowicy na kwadratowe kolektory, diametralnie różni się od głowicy na kolektory okrągłe (pomijając oczywiśie kształt kolektorów i kanałów w głowicy). Głowica starego typu nie jest także wymienna z głowicą "nowego typu" z powodu znacznej różnicy ich wysokości. Od lat nie mam już kontaktu z Uazami, ale kiedyś robiło się przeróżne kombinacje typu "uazo - wołgi" gdzie dół silnika był z Uaza (większe koło zamachowe i mocniejsze sprzegło) a góra (głowica) z Wołgi Gaz 24. Same silniki stosowane w starszych Uazach (takie jak w Wołdze Gaz 21) tez były w kilku wersjach (mocniejsze i odprężone) różniące się detalami (np: mocowanie bagnetu oleju w bloku silnika albo w misce olejowej).
Cierpliwym polecam odszukanie starych wątków.
Gaz 69M (E) 1972r.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Porównanie dwóch oryginalnych silników.

Post autor: klucz13 » śr mar 28, 2012 8:46 pm

piotr759 pisze: Cierpliwym polecam odszukanie starych wątków.
Archeologia :D a tematy bezrozumnie pomoderowane
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Porównanie dwóch oryginalnych silników.

Post autor: kb-autostyle » śr mar 28, 2012 9:37 pm

archeologia jest tutaj wskazane, ale nie daje pełnego obrazu sytuacji..
W uazach stosowany est cała paleta motorów.
W Polsce jest tez sporo uazów z nowszymi niż wołgi i s21 motorami..

Jeśli oprzeć się o model nadwozia 31514 to wychodziła ona z taśmy z takimi to motorami:
http://www.uazbuka.ru/engine.htm#dvmod

Ponadto tutaj linijka motorów rodziny ZMZ 406:
http://www.uazbuka.ru/eng406x.htm

Ponadto najnowsze motory ZMZ 2,3 2,5 i 2,7 Zavolzskiego Motornogo Zavoda:
na 3 czy 4 stronie "księgi" jest ich wygląd zewnętrzny:
http://www.uazbuka.ru/lib/zmz_eng/cat_zmz409.pdf
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Porównanie dwóch oryginalnych silników.

Post autor: GikroV » czw mar 29, 2012 4:12 pm

Gdzieś czytałem o 3 litrowym silniku wyglądającym z zewnątrz jak zwykły uazowy - miał po prostu rozwiercony blok i wstawione cylindry i tłoki od jakiegoś ziła : )
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Porównanie dwóch oryginalnych silników.

Post autor: kb-autostyle » czw mar 29, 2012 4:46 pm

GikroV pisze:Gdzieś czytałem o 3 litrowym silniku wyglądającym z zewnątrz jak zwykły uazowy - miał po prostu rozwiercony blok i wstawione cylindry i tłoki od jakiegoś ziła : )
Z czego tłoki to akurat nie ma decydującego znaczenia, aby średnica była odpowiednia.
Jasne , że Rosjanie nie barany i unifikowali sobie produkcję i te same części wykorzystują w wielu maszynach.

Jeśli piszesz o 3-litrowym (dokładnie 2.89) motorze, to jest to motor z fabryki UMZ.. i jest to "wiekszy" brata motora 2,4. Ma blok analogiczny do rodziny silników UMZ
Bazując na UAZBUKA.ru:
http://www.uazbuka.ru/engine.htm#dv3


- średnica wyrosła z 92 do 100mm ( tłoki i pierścienie 130 ZIŁA)
- Nie ma gilz!! zalane w bloku- niewymienne.. Głowica identyczna z 2,4.
- gumowy simering wału zamiast nawijki.
- wentylator nie pracuje ciągle (wiskoza)
- inny termostat - wyższa temp otwierania
- 86 KM i o 17% większy moment obrotowy.

Co ciekawe spalanie na 1-1,5 litra mniejsze niż klasycznego 2,445

po więcej odsyłam do uazbuki ;)
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości