Dlaczego i kiedy most czasami wybucha?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Dlaczego i kiedy most czasami wybucha?

Post autor: Szarbia » pt paź 22, 2004 5:37 pm

Np. przy dużej predkości?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt paź 22, 2004 5:42 pm

Albo przy duzym obciazeniu ( duzy motor i duze kola). Wtedy zazwyczaj peka gniazdo lozyska podporowego i mieli caly dyfer.

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » pt paź 22, 2004 5:47 pm

No i w wyniku luzów międzyzębnych w moście a regulacja w ruskich mostach to niezbyt miła operacja. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » pt paź 22, 2004 5:50 pm

Albo przy wyskoku-duże koła+duża moc-silnik nie zwolni, a koła na twardym nie chca sie slizgac i po zabawie niestety

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt paź 22, 2004 7:02 pm

Czasem jazda przód-tył na dobrym ogumieniu wystarczy...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » pt paź 22, 2004 7:08 pm

brak odpowiedniego smarowania: woda z olejem, stary olej z opiłkami itd
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » pt paź 22, 2004 7:23 pm

albo brak oleju..... Przyczyn mogą byś setki, ale zazwyczaj za dużo mocy i za duże gumki robią swoje.

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » pt paź 22, 2004 7:36 pm

mam na warsztacie własnie taki przypadek.....
uaz...brak oleju w przednim moście....
zatarte łożysko na koszu mechanizmu....
wytarło obudowe...
rozpado sie....
wypadły wałeczki wpadając jednocześnie między zeby......
bałagan taki że :

Wałek ataku i koło talerzowe na złom (brak uzebienia :)21 ).....
kosz satelitów na złom.....
obudowa mostu na złom.....
generalnie ocałała tylko flanszka do przykręcenia wału napędowego :)21
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » pt paź 22, 2004 7:39 pm

Nieprzyjemna (czyt. kosztowna) sprawa. Trzeba oleju w mostach pilnowac niestety... My zmieniamy praktycznie po kazdym raajdzie

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

olej w moscie

Post autor: ub40 » pt paź 22, 2004 8:04 pm

To racja.... ja po wymianie trybow i lozysk w moscie, zwlaszcza tylnym wymieniam olej zawsze przed zima niezaleznie od ilosci przejechanych kilometrow
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » pt paź 22, 2004 8:13 pm

a czego mam się np. wystrzegać przy standardowych ja192 i mercu 3.0D czego przede wszystkim nie robić? oliwkę wymieniłem niedawno i zamierzam o nią dbać.. (zawsze lepiej zapobiegać...)
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » pt paź 22, 2004 8:16 pm

a Ty masz ya192?
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » pt paź 22, 2004 8:16 pm

Jak nie masz odpowietrzenia mostow to unikaj dlugiego stania w wodzie. Nie wyskakuj za wyoko, a jak juz ci sie zdazy to mozesz probowac przy spadaniu sprzeglo wciskac, ale za molo czasu i i tak sie nie uda. Nie ruszaj tył-przód jak sie wtopisz (tak agresywnie). Ale tego wszystkiego sie nie da uniknąć w ciezkim terenie wiec tylko sie mozesz modlic i olej czesto zmieniac

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

mosty

Post autor: ub40 » pt paź 22, 2004 8:18 pm

przy normalnej srednicy kol, przy twiom silniku to tylko nie ruszac ostro z obciazeniem, lub w ciezkim terenie
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » pt paź 22, 2004 8:35 pm

hmm nei wiem czy ten silnik jest duzo slabszy i czy jest wogole slabszy od forda 2.3, a te ja są większe niż 31, wiec skoro ja na 31 ukrecalem, to jemu tez sie moze zdarzyc (chyba)

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

mosty

Post autor: ub40 » pt paź 22, 2004 8:42 pm

Wlasnie praktycznie mosty i reduktory uaza wytrzymuja duze obciazenia statyczne a nie wytrzymuja dyzych obciazen dynamicznych, dlatego wskazany jest umiar w dozowaniu gwaltownych i duzych mocy
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

mosty

Post autor: ub40 » pt paź 22, 2004 8:49 pm

Slabym punktem mostu tylnego uaza jest lozysko male podpierajace tryb atakujacy a wlasciwie przegroda w ktorej ono sie znajduje, i dlatego bardzo wazna rzecza jest czeste kontrolowanie luzu na lozysku glownym trybu atakujacego i kasowanie luzu.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » pt paź 22, 2004 8:51 pm

no tak "sponsor" musiał zainwestować w nowe oponki bo przez tamte już prawie dętki było widać :wink: aha czyli mam nad sobą panować ? :wink: nie ma sprawy mi się wydaje że problemem może być tylko tzw. strzał ze szęgła lub to ruszanie tył/przód no i jeszcze ewentualne luzy...
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » pt paź 22, 2004 8:51 pm

Paweł Cybulski pisze:hmm nei wiem czy ten silnik jest duzo slabszy i czy jest wogole slabszy od forda 2.3, a te ja są większe niż 31, wiec skoro ja na 31 ukrecalem, to jemu tez sie moze zdarzyc (chyba)
ya192 sa wieksze od 31' ? :o
Obrazek

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

mosty

Post autor: ub40 » pt paź 22, 2004 9:06 pm

Tak.....lepiej zaczac spokojnie a potem dolozyc
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » pt paź 22, 2004 9:23 pm

No te strzaly są mordercze dla podzespolow, a szczegulnie w twoim przypadku, bo twoj silnik jest ciezki i nie bedzie mial zamiaru zwolnic podczas takeigo strzalu, a jak oba kola cos zablokuje, abo poprostu będą na twardym to mozesz sie z mostem pozegnac nawet jak nie ma luzow

A moze si pomulilem ale czy te ja to tzw. ruskie MT?

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » pt paź 22, 2004 9:27 pm

Paweł Cybulski pisze:A moze si pomulilem ale czy te ja to tzw. ruskie MT?
no mozna tak powiedziec..
nominalnie to one sa 215/90 wiec 30' wychodzi..
i dlatego jestem ciekaw czy naprawde sa wieksze od 31 :o
chociaz tego nie wykluczam bo ruscy nie takie wałki robili :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » pt paź 22, 2004 9:45 pm

Jezeli jest to taki MT jak ten co ja mialem, a niestety nie mam fotki to jest ona wyzsza ale wezsza (taka jak ktos niedawno na simexa za 160 plz chcial przerabiac) A co do rozmiaru to jestem pewien bo jak zalozymlem 31 to jakos zmalal, zreszta jak te oponki kolo siebie w garazu staly to bylo widac... Jak sam mowisz-ruscy

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt paź 22, 2004 9:46 pm

Wieksze :o Nigdy w zyciu. Zwykle standardowe 30 cali.

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5560
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » pt paź 22, 2004 9:48 pm

są - przecież ci pokazywałem - przystawiałem 31' do moich jaków
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość