regulator napięcia

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

regulator napięcia

Post autor: benes » pt paź 29, 2004 10:52 am

Szukałem na forum coś o regulatorze napięcia i znalazłem tylko to http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... napi%EAcia
Tam ktoś napisał że można podłączyć od łady samary a jak nie od łady to od czego można jeszcze podpasować????

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » pt paź 29, 2004 11:23 am

:o :o
Od lady samary ?? PO co ??
Od Zuka podchodzi jak najbardziej.
Tylko kupuj taki w metalowej czarnej zaokraglonej obudowie.
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » pt paź 29, 2004 12:03 pm

Tak właśnie się dowiedzaiłem że od żuka i do poloneza.
Dzięki

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

odp

Post autor: bilans » pt paź 29, 2004 12:07 pm

kurna ludzie przecie można kupić elektroniczny regulator napięcia - nawet do żuka .... zalany plastikiem szczelny ---- o niebo lepszy od mechanicznego ...
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Re: odp

Post autor: Artur » pt paź 29, 2004 12:25 pm

bilans pisze:kurna ludzie przecie można kupić elektroniczny regulator napięcia - nawet do żuka .... zalany plastikiem szczelny ---- o niebo lepszy od mechanicznego ...
Oj oj czy lepszy????? już dwa takie wyrzuciłem elektroniczny tani ale jednorazowy a w mechanicznym to zawsze można se dostroić jakie sie np.V sie chce i bardziej żywotny a wyparte zostały przez elektroniczne bo za drogie w produkcji i ogromne.

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

odp

Post autor: bilans » pt paź 29, 2004 12:26 pm

no ale jak mechaniczny dostanie wody to klops ...
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Re: odp

Post autor: Jerry » pt paź 29, 2004 12:42 pm

Artur pisze:
bilans pisze:kurna ludzie przecie można kupić elektroniczny regulator napięcia - nawet do żuka .... zalany plastikiem szczelny ---- o niebo lepszy od mechanicznego ...
Oj oj czy lepszy????? już dwa takie wyrzuciłem elektroniczny tani ale jednorazowy a w mechanicznym to zawsze można se dostroić jakie sie np.V sie chce i bardziej żywotny a wyparte zostały przez elektroniczne bo za drogie w produkcji i ogromne.
Zalezy jakie kupujesz. Nie pamietam od jakiego producenta ale takie w czarnej zaokraglonej metalowej obudowie sa ok.
Nigdy mi taki nie padl w przeciwienstwie do malych plastikowych padajacych dosc czesto.
Moze uda mi sie znalesc choc zdjecie to pokaze jaki.
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Re: odp

Post autor: Artur » pt paź 29, 2004 12:47 pm

bilans pisze:no ale jak mechaniczny dostanie wody to klops ...
Przeczyścisz styk i żyje dalej jak jest wysoko to tak szybko nie pływa. To proste urządzenie elektromagnes styk i sprężynka i naciąg sprężynki reguluje kiedy ma ciąć V

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

odp

Post autor: bilans » pt paź 29, 2004 12:50 pm

dokładnie przeczyszczsz - a jak zapomniesz lub nie będziesz wiedział to po paru dniach rdza zacznie wpindalać
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » pt paź 29, 2004 1:01 pm

Disco 300 ES

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

odp

Post autor: bilans » pt paź 29, 2004 1:04 pm

wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

regulator

Post autor: ub40 » sob paź 30, 2004 6:16 pm

Kup sobie od Zuka elektroniczny doskonale wspolpracuje z oryginalnym uazowskim alternatorem. Sluzy mi bezawaryjnie juz szesc lat.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: regulator

Post autor: Bart03 » ndz paź 31, 2004 8:31 pm

ub40 pisze:Kup sobie od Zuka elektroniczny doskonale wspolpracuje z oryginalnym uazowskim alternatorem. Sluzy mi bezawaryjnie juz szesc lat.
Znaczy dobrze trafiles, bo ja mialem dwa elektroniki i oba padly, wtedy zapodalem z fiaciora mechaniczny i jest kultura, juz 8 lat chodzi i nawet go kilka razy zalalo :)2

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

regulator

Post autor: ub40 » ndz paź 31, 2004 10:45 pm

Moze dobrze trafilem albo miales inny typ poniewaz bylo kilka typow. Wtedy jak kupowalem, pamietam byl to jakis ulepszony i faktycznie nie mialem z nim problemow. Wazna rzecza jest rowniez rodzaj baterii.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Re: regulator

Post autor: wupasek » ndz paź 31, 2004 10:47 pm

Bart03 pisze:
ub40 pisze:Kup sobie od Zuka elektroniczny doskonale wspolpracuje z oryginalnym uazowskim alternatorem. Sluzy mi bezawaryjnie juz szesc lat.
Znaczy dobrze trafiles, bo ja mialem dwa elektroniki i oba padly, wtedy zapodalem z fiaciora mechaniczny i jest kultura, juz 8 lat chodzi i nawet go kilka razy zalalo :)2
hehe.. ja mailem odwrotnie, jak mialem od fiaciora to mi sie zesral i przeladowal aku, co bylo prawdopodobnie powodem jego wybuchu :o

zalozylem pozniej elektroniczny bodajze od poldzera i na razie bez problemu :)
Obrazek

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

regulator

Post autor: ub40 » ndz paź 31, 2004 10:50 pm

Tak to bywa jednemu chodzi mechanior a drugiemu elektronik i kazdy jest zadowolony
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Re: regulator

Post autor: wupasek » ndz paź 31, 2004 10:56 pm

ub40 pisze:Tak to bywa jednemu chodzi mechanior a drugiemu elektronik i kazdy jest zadowolony
ale zeby nie bylo niedomowien, mechaniczny dzialal dobrze.. dopoki sie nie zesral, taka spiralka sie przepalila i tyle, ale widocznie najzwyczajniej w swiecie nadszedl jego nieunikniony koniec :wink:
Obrazek

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

regulator

Post autor: ub40 » ndz paź 31, 2004 11:02 pm

Pamietam wtedy kupilem oryginala taki kurde wielki, dalem za niego 60zl i dzialal tylko 1 dzien potem kupoilem tego co dziala do dzisiaj za 15 zl.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn lis 01, 2004 8:07 am

Ja zawsze jak kupie mechaniczny to sprawdzam mu napiecie i ewentualnie przestrajam

Awatar użytkownika
drwal
Posty: 339
Rejestracja: śr sty 09, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Jabłonna k. Wawy
Kontaktowanie:

Post autor: drwal » pt lis 05, 2004 8:07 pm

Ja w gaziku mam mechaniczny od fiata, ale coś z nim nie tak, bo załącza tylko na wysokich obrotach, jak wolno jadę to wogule nie ładuje. Można to jakoś wyregulować ?? Może ktoś wie jak??

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt lis 05, 2004 8:15 pm

Naciagiem sprezynki. Odginasz i doginasz blaszke sprezynki i sprawdzasz caly czas ile volt pokazuje na akumulatorze miernik. Trzeba pamietac ze jest to bardzo czule i nawet lekki naciag powoduje duze wahania napiecia, nawet zdarza sie tak ze po wyregulowaniu jest ladne 14,4 volta a po zalozeniu obudowy spada znowu do 13. Trzeba sie troche niestety pobawic.

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

regulator

Post autor: ub40 » pt lis 05, 2004 9:24 pm

W zasadzie to wystarczy jak bedzie 13,8v poniewaz to napiecie spowoduje przeplyw pradu odpowiedni do zasilenia akumulatora i innych odbiornikow.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » sob lis 06, 2004 12:39 pm

Bart03 pisze:Naciagiem sprezynki. Odginasz i doginasz blaszke sprezynki i sprawdzasz caly czas ile volt pokazuje na akumulatorze miernik. Trzeba pamietac ze jest to bardzo czule i nawet lekki naciag powoduje duze wahania napiecia, nawet zdarza sie tak ze po wyregulowaniu jest ladne 14,4 volta a po zalozeniu obudowy spada znowu do 13. Trzeba sie troche niestety pobawic.
:)2 właśnie
i w tym miejscu elektroniczny bierze góre
jak ma być na nim te zadane od 14.1 do 14.3 to je bedzie trzymał
a mechaniczny to kazdy chodzi inaczej
i nawet dobrze wyregulowany po założeniu obudowy zmienia parametry
jak zimny i ciepły tez inaczej
jeśli komuś to działa poprawnie ileś lat to uwarzam to za fart
jak kiedyś poldkiem pomykałem to po dwóch latach zaczołem w nim kręcić bo taka była potrzeba
i tak kręciłem przez chyba rok a potem wyjebutałem gie na złom
a to za dużo a to za mało
a tak wkółko

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob lis 06, 2004 1:32 pm

A ja zawsze wypierdzielalem elektroniczne i wstawialem mechaniczne. I jak raz je dobrze ustawilem do dzialaly mi lata. Problem wtedy byl taki ze pierwsze elektroniczne regulatory byly drogie jach cholera i psuly sie strasznie czesto. Teraz pewnie kosztuja grosze i sa o niebo leprze od swoich poprzednikow. To tak w kwestii wyjasnienia zeby kto nie myslal ze ja uznaje tylko mechaniczne :wink: .

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: regulator napięcia

Post autor: zippo68 » wt mar 17, 2009 6:46 am

Koledzy. Grzeje mi się cewka, a puszki z opornikami to już się nawet dotknąć nie da, taka gorąca.
Posiadam aparat zapłonowy z elektronicznym sterowaniem. Poprzednik odłączył oryg. regulator napięcia i wstawił mechaniczny.
Tu mam pytanie, czy grzanie się cewki i oporników może być spowodowane właśnie tym mechanicznym regulatorem?
Kable nowe, kopułka, palec, cewka też/dedykowana pod zapłon elektroniczny/
Tak sobie myślę, że to właśnie wina tego regulatora, bo skoro cewka ma inną rezystencję pod elektroniczny to może reg. mechaniczny też nie może z nim współpracować?
Otworzyłem oryg. regulator i nie zauważyłem w nim żadnych widocznych uszkodzeń typu-przepaleń ścieżek lub innych zjarań.
Przełącznik pod kapslem był ustawiony maksymalnie w prawo.
Nie jestem biegły w elektryce więc może dla niektórych moje pytanie jest trywialne, ale dla mnie nie, dlatego proszę o wypowiedź.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości