Amortyzator skrętu
Moderator: Student
Amortyzator skrętu
Czy ta część tak się nazywa czy może inaczej? Idzie o coś na kształt amortyzatora teleskopowego, który montowany jest do drążków kierowniczych przy zainstalowanym wspomaganiu kierownicy? Prawił mi człowiek, że jak się w UAZ-ie ma wspomaganie kierownixcy, to taki amortyzator powinien być założony. Jeśli tak? to kto taki ma? skąd go wziął i za ile? i jaki jest patent na założenie takiego ustrojstwa? a przede wszystkim: czy rzeczywiście jest to problem warty uwagi czy olania swobodnym?
Władek - Kraków
A na czym polega jego działanie i przede wszystkim w jaki sposób jest on montowany do? no właśnie, do czego?[/quote]
Wegług mnie to to koniecznie i przydatne urzadzenie, zwłaszcza przy zalozeniu wiekszych opon od takich jakie przewidział. Amortyzator tlumi drgania ukladu kierowniczego ma zbawienny wpływ na przekladnie kierownicza koncowki drązkow Po zalozeniu amortyzatora podczas jazdy w terenie przestałem tak mocno wyczowac nierownosci terenu.Uklad kierowniczy pracuje spokojnie plynie. Szkoda ze producenci nie montuja tego standartowo do wszystkich aut ..w pajero był tylko uchwyt orginalny:)
Wegług mnie to to koniecznie i przydatne urzadzenie, zwłaszcza przy zalozeniu wiekszych opon od takich jakie przewidział. Amortyzator tlumi drgania ukladu kierowniczego ma zbawienny wpływ na przekladnie kierownicza koncowki drązkow Po zalozeniu amortyzatora podczas jazdy w terenie przestałem tak mocno wyczowac nierownosci terenu.Uklad kierowniczy pracuje spokojnie plynie. Szkoda ze producenci nie montuja tego standartowo do wszystkich aut ..w pajero był tylko uchwyt orginalny:)
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
naprawde uwierz mi ze roznica jest ogromnaL80 pisze:z praktyki to wynika że bardziej jest on przydatny jak niema wspomagania



Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
A wiec 
Kilka slow z mojego doswiadczenia.
W gazie nie mialem i czesto po wpadnieciu kola w dziure obrywalem po kciukach az wyksztalcilem odruch trzymania ich na zewnatrz co nie rozwiazalo niestety problemu padaczki kierownicy po wpadnieciu w dziure.
Problem sie nasilil po zalozeniu wiekszych koł.
W lr-rze tez tego nie mialem. Padaczka byla co prawda mniejszcza niz w gazie ale byc moze wynika to z innych przelozen w przekladni kierowniczej. Tak wiec majac miejsce mocowania w ramie stwierdzilem ze zakladam. Mocowany jest z jednej strony do ramy a z drugiej do drazka kierowniczego.
Od czego dobrac
?Napewno amortyzator skretu.
Do Uaza to powinno pasowac cokolwiek. Duzej roznicy tu nie ma.
Zwykly amortyzator olejowy kosztuje ok 100 PLN. Mozna motac tez OME za 400. Mocowanie jest banalne. Dospawanie do ramy oczka mocyjacego i do drazka tez nie stanowi zadnego problemu.
Efekty
??
Samochod jedzie znacznie spokojnej, mniej buja, nie rzuca, po wjechaniu jednym kolem w dziure ... nic sie nie dzieje amortyzuje normalnie i jedzie dalej a kierownica nie drzy.
Polecam na pewno.
P.S. LR bez wspo,agania oczywiscie ale znaczenia to nie ma zadnego gdyz zmian w kreceniu fajerka nie zauwazono.

Kilka slow z mojego doswiadczenia.
W gazie nie mialem i czesto po wpadnieciu kola w dziure obrywalem po kciukach az wyksztalcilem odruch trzymania ich na zewnatrz co nie rozwiazalo niestety problemu padaczki kierownicy po wpadnieciu w dziure.
Problem sie nasilil po zalozeniu wiekszych koł.
W lr-rze tez tego nie mialem. Padaczka byla co prawda mniejszcza niz w gazie ale byc moze wynika to z innych przelozen w przekladni kierowniczej. Tak wiec majac miejsce mocowania w ramie stwierdzilem ze zakladam. Mocowany jest z jednej strony do ramy a z drugiej do drazka kierowniczego.
Od czego dobrac

Do Uaza to powinno pasowac cokolwiek. Duzej roznicy tu nie ma.
Zwykly amortyzator olejowy kosztuje ok 100 PLN. Mozna motac tez OME za 400. Mocowanie jest banalne. Dospawanie do ramy oczka mocyjacego i do drazka tez nie stanowi zadnego problemu.
Efekty

Samochod jedzie znacznie spokojnej, mniej buja, nie rzuca, po wjechaniu jednym kolem w dziure ... nic sie nie dzieje amortyzuje normalnie i jedzie dalej a kierownica nie drzy.
Polecam na pewno.
P.S. LR bez wspo,agania oczywiscie ale znaczenia to nie ma zadnego gdyz zmian w kreceniu fajerka nie zauwazono.
Disco 300 ES
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska

czy taki amortyzator skrętu można zastąpić zwykłym amortyzatorem olejowym??
pytam bo mam terrano z troszeczkę większymi kółkami i już po raz drugi drążek środkowy układu kierowniczego dostał po D...e
nada się zwykły amor czy nie??
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
Jak zwykle - im dalej w las tym więcej drzew...
Skoro już ustaliliśmy, że bez amortyzatora jechać się da ale z amortyzatorem "o niebo lepiej" i skoro już RB powiada, że amory olejowe działają w pionie o co trudno przy założeniu ich na drążek kierowniczy, to pozostaje pytać: CO należy założyć to znaczy OD CZEGO to ma być amortyzator skrętu? Od Honekera - padła taka teza. Kto za a kto przeciw? Czy ten od Honekera to zwykły amor olejowy czy to jest specjalny amor czyli amortyzator skrętu? Jeśli nie od H to od czego jeszcze można?

Skoro już ustaliliśmy, że bez amortyzatora jechać się da ale z amortyzatorem "o niebo lepiej" i skoro już RB powiada, że amory olejowe działają w pionie o co trudno przy założeniu ich na drążek kierowniczy, to pozostaje pytać: CO należy założyć to znaczy OD CZEGO to ma być amortyzator skrętu? Od Honekera - padła taka teza. Kto za a kto przeciw? Czy ten od Honekera to zwykły amor olejowy czy to jest specjalny amor czyli amortyzator skrętu? Jeśli nie od H to od czego jeszcze można?
Władek - Kraków
Ło żesz Ty... piszesz tak, jakbym nie wiedział, jak się banana trzymie w garści. U nas też sprzedają banany. No!KAZIK pisze:Ha..ha..ha..
Ubawiłem się Władziu Twoją dociekliwością.
"Małpi chwyt" oznacza że trzymasz kierownicę jak małpa banana (Kciuk u góry z pozostałymi palcami)
![]()
![]()

Ale na poważenie: jak rozwiązać problem zanabycia i montażu skutecznego amortyzatora skrętu do UAZ-a?
Władek - Kraków
A gdzie mozna dostac taka czesc od Honkera i ile to moze kosztowac. Przyznam sie ze kiedys szukalem felg od Honkera, obdzwonilem polowe Ślaska i nikt nie handlowal czesciami do Honkera.Zbowid pisze:Władziu najbardziej dostepny i chyba najtańszy jest amortyzator skrętu od Honkera!
Przydatny, da rede!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość