Co to jest ?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Co to jest ?

Post autor: Paweł93 » czw paź 25, 2012 7:35 am

Witam szanownych kolegów mam pytanie i problem :) Pytanie to co to jest to na zdjęciu pod cewką ? Pytam bo mój UAZ co jakiś czas gubi iskrę i nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z tym urządzeniem na zdjęciu czy bardziej wina cewki, czy jeszcze może coś innego ?
Dodam że ostatnio jak stracił iskrę to po kilku stuknięciach w to urządzenie i w cewkę iskra wróciła :) Dodam że wszystkie przewody itp. raczej napewno łączą.

Obrazek
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Re: Co to jest ?

Post autor: Jerry » czw paź 25, 2012 11:43 am

Jak dla mnie to regulator napięcia.
Kup nowy od FSO/Poldolot/Zuk elektroniczny a ten wywal.
Disco 300 ES

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Co to jest ?

Post autor: Lorado » czw paź 25, 2012 12:57 pm

A co ma regulator do iskry?
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Co to jest ?

Post autor: Misiek Cypr » czw paź 25, 2012 1:18 pm

Teoretycznie nic nie powinien miec wspolnego, ale ruska elektryka nie takie przypadki miala :)21

Wymiana regulatora moze uporzadkowac prady i napiecia w sieci.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Re: Co to jest ?

Post autor: Jerry » czw paź 25, 2012 1:36 pm

Dla pewności cewkę też.
Nie są to drogie sprawy...
Disco 300 ES

szymon milimetr
Posty: 612
Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Co to jest ?

Post autor: szymon milimetr » czw paź 25, 2012 5:32 pm

Nie jest to regulator napiecia :o Jest to jakies cudo co ma podobno obnizac i stabilizowac napiecie na cewke.Ktos mi kiedys tlumaczyl ze jest to po to ze jak slaby akumulator ( naprzyklad w duzych mrozach) to przez to cudo cewka i tak bedzie miala tyle pradu zeby dawala iskre .
.
cale zycie z wariatami

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Co to jest ?

Post autor: bobbik » czw paź 25, 2012 6:18 pm

to jest podwójny rezystor cewki. Po włączeniu zapłonu napięcie na cewkę idzie przez większą rezystancję, a podczas kręcenia rozrusznikiem przez mniejszą. (tą mniejszą można pominąć- ja tak zrobiłem i jest lepsza iskra podczas rozruchu) Ta większa musi być bo spali się cewka

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: Co to jest ?

Post autor: Paweł93 » pn lis 05, 2012 10:25 pm

A istnieje możliwość ominięcia tego urządzenia ?
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Co to jest ?

Post autor: GikroV » pn lis 05, 2012 11:41 pm

O ile dobrze kojarzę to ruskie cewki mają mniejsze napięcie zasilania bo są przystosowane do tych rezystorów, jeśli to wywalisz cewka pożyje krócej... chyba że wymienisz na zwykłą cewkę z żukawki itp
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: Co to jest ?

Post autor: Paweł93 » wt lis 06, 2012 9:57 pm

Dzisiaj, wszystko rozmontowałem, poczyściłem i poskładałem czy pomogło to się okaże, tyle że mam jeszcze jeden problem a wygląda on nastęująco UAZ po zapaleniu bardzo ładnie chodzi na wszystkie gary, trochę pogazaować albo się przejechać i przestaje palić na jednego na wolnych obrotach na początku jak jeszcze nie wiedziałem o co chodzi to sprawdzałem na którym to wymieniałem świece i było ok ale później zorientowałem się że prawie zawsze jak zapali to chodzi ładnie na wszystkie ale później mu to się zmienia, jednak jak mu się da gazu to zaczynają pracować wszystkie, kompreche w każdym cylindrze ma po 8 więc tu od biedy jeszcze może być, zapłon też chyba nie ma tu winy, a może coś z uszczelką pod kolektorem ssącym ?
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Co to jest ?

Post autor: bobbik » śr lis 07, 2012 12:09 pm

za ciasne zawory?

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Co to jest ?

Post autor: GikroV » śr lis 07, 2012 2:41 pm

kolektor łatwo sprawdzić - wężyk do ucha i słuchać
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Co to jest ?

Post autor: bobbik » śr lis 07, 2012 5:50 pm

plakiem po uszczelce i jak sie zmieni praca silnika to jest nieszczelność

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: Co to jest ?

Post autor: Paweł93 » czw lis 08, 2012 12:57 pm

bobbik pisze:za ciasne zawory?
Wyreguluje, ale chyba jednak to nie to bo nie trzymał by w każdym cylindrze sprężania po 8.
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: Co to jest ?

Post autor: Paweł93 » wt lis 13, 2012 1:30 pm

Psiukałem plakiem na kolektor i obroty silnika dość mocno wzrastały i to prawie w każdym miejscu uszczelki więc nieźle sobie tam ciągnie, na dniach zdemontuje kolektor i postaram się to zrobić i już chyba powinien pracować na wszystkie gary :D
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Co to jest ?

Post autor: zippo68 » wt lis 13, 2012 7:50 pm

Przeszlifuj kolektory papierem ściernym na szybie, to się dopiero zdziwisz jakie są krzywizny. Oczywiście muszą być skręcone, aby otrzymać jednolitą płaszczyznę.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości