Strona 1 z 1

Co to jest ?

: czw paź 25, 2012 7:35 am
autor: Paweł93
Witam szanownych kolegów mam pytanie i problem :) Pytanie to co to jest to na zdjęciu pod cewką ? Pytam bo mój UAZ co jakiś czas gubi iskrę i nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z tym urządzeniem na zdjęciu czy bardziej wina cewki, czy jeszcze może coś innego ?
Dodam że ostatnio jak stracił iskrę to po kilku stuknięciach w to urządzenie i w cewkę iskra wróciła :) Dodam że wszystkie przewody itp. raczej napewno łączą.

Obrazek

Re: Co to jest ?

: czw paź 25, 2012 11:43 am
autor: Jerry
Jak dla mnie to regulator napięcia.
Kup nowy od FSO/Poldolot/Zuk elektroniczny a ten wywal.

Re: Co to jest ?

: czw paź 25, 2012 12:57 pm
autor: Lorado
A co ma regulator do iskry?

Re: Co to jest ?

: czw paź 25, 2012 1:18 pm
autor: Misiek Cypr
Teoretycznie nic nie powinien miec wspolnego, ale ruska elektryka nie takie przypadki miala :)21

Wymiana regulatora moze uporzadkowac prady i napiecia w sieci.

Re: Co to jest ?

: czw paź 25, 2012 1:36 pm
autor: Jerry
Dla pewności cewkę też.
Nie są to drogie sprawy...

Re: Co to jest ?

: czw paź 25, 2012 5:32 pm
autor: szymon milimetr
Nie jest to regulator napiecia :o Jest to jakies cudo co ma podobno obnizac i stabilizowac napiecie na cewke.Ktos mi kiedys tlumaczyl ze jest to po to ze jak slaby akumulator ( naprzyklad w duzych mrozach) to przez to cudo cewka i tak bedzie miala tyle pradu zeby dawala iskre .
.

Re: Co to jest ?

: czw paź 25, 2012 6:18 pm
autor: bobbik
to jest podwójny rezystor cewki. Po włączeniu zapłonu napięcie na cewkę idzie przez większą rezystancję, a podczas kręcenia rozrusznikiem przez mniejszą. (tą mniejszą można pominąć- ja tak zrobiłem i jest lepsza iskra podczas rozruchu) Ta większa musi być bo spali się cewka

Re: Co to jest ?

: pn lis 05, 2012 10:25 pm
autor: Paweł93
A istnieje możliwość ominięcia tego urządzenia ?

Re: Co to jest ?

: pn lis 05, 2012 11:41 pm
autor: GikroV
O ile dobrze kojarzę to ruskie cewki mają mniejsze napięcie zasilania bo są przystosowane do tych rezystorów, jeśli to wywalisz cewka pożyje krócej... chyba że wymienisz na zwykłą cewkę z żukawki itp

Re: Co to jest ?

: wt lis 06, 2012 9:57 pm
autor: Paweł93
Dzisiaj, wszystko rozmontowałem, poczyściłem i poskładałem czy pomogło to się okaże, tyle że mam jeszcze jeden problem a wygląda on nastęująco UAZ po zapaleniu bardzo ładnie chodzi na wszystkie gary, trochę pogazaować albo się przejechać i przestaje palić na jednego na wolnych obrotach na początku jak jeszcze nie wiedziałem o co chodzi to sprawdzałem na którym to wymieniałem świece i było ok ale później zorientowałem się że prawie zawsze jak zapali to chodzi ładnie na wszystkie ale później mu to się zmienia, jednak jak mu się da gazu to zaczynają pracować wszystkie, kompreche w każdym cylindrze ma po 8 więc tu od biedy jeszcze może być, zapłon też chyba nie ma tu winy, a może coś z uszczelką pod kolektorem ssącym ?

Re: Co to jest ?

: śr lis 07, 2012 12:09 pm
autor: bobbik
za ciasne zawory?

Re: Co to jest ?

: śr lis 07, 2012 2:41 pm
autor: GikroV
kolektor łatwo sprawdzić - wężyk do ucha i słuchać

Re: Co to jest ?

: śr lis 07, 2012 5:50 pm
autor: bobbik
plakiem po uszczelce i jak sie zmieni praca silnika to jest nieszczelność

Re: Co to jest ?

: czw lis 08, 2012 12:57 pm
autor: Paweł93
bobbik pisze:za ciasne zawory?
Wyreguluje, ale chyba jednak to nie to bo nie trzymał by w każdym cylindrze sprężania po 8.

Re: Co to jest ?

: wt lis 13, 2012 1:30 pm
autor: Paweł93
Psiukałem plakiem na kolektor i obroty silnika dość mocno wzrastały i to prawie w każdym miejscu uszczelki więc nieźle sobie tam ciągnie, na dniach zdemontuje kolektor i postaram się to zrobić i już chyba powinien pracować na wszystkie gary :D

Re: Co to jest ?

: wt lis 13, 2012 7:50 pm
autor: zippo68
Przeszlifuj kolektory papierem ściernym na szybie, to się dopiero zdziwisz jakie są krzywizny. Oczywiście muszą być skręcone, aby otrzymać jednolitą płaszczyznę.