Strona 1 z 1
Korektor
: czw sty 17, 2013 8:43 pm
autor: EDEK:):):):)
Witam. Jako że zima piękna to i jeździć sie chce

ale...... po zastosowaniu 4x zestaw tarcze + zaciski polonez lucas girling+ wiadomo co i o jaki zestaw idze podczas hamowania na śliskim tył wyprzedza przód

( wiadomo to było i sie nie skarżę

) jednak istnieje zagrożenie że kiedyś coś wyskoczy przed maske i nie chcę kręcić bączka na asfalcie więc pytanie brzmi : jaki zastosować korektor siły hamowania

? ( pompa hamulcowa mercedes ) Na aledrogo oglądałem takowe na przewód hamulcowy ( moja pompa ma tylko dwa wyjścia , na przód i tył a dalej już trójniki )
http://allegro.pl/korektor-sily-hamowan ... 86494.html
Myślałem takie coś założyć. Czy to sie wkręca w pompę i dalej z tego ustrojstwa wyprowadzić przewód do trójnika kół tylnych

??
Proszę o opinie

Re: Korektor
: czw sty 17, 2013 9:37 pm
autor: dzikigor
Teoretycznie tak jak piszesz wkręcasz w pompę a później jak tam idzie na przewody ale... ja mam to samo (4xlucas-giring) i 2x korektory z opla astry f bodajże na tył założone i dalej mi potrafi postawić syfa bokiem

więc tłumaczę to sobie chyba lekką dupą u mnie
załóż przetestuj i daj znać

może te z fiacika będą lepsze

Re: Korektor
: pt sty 18, 2013 5:36 am
autor: EDEK:):):):)
O widzę że z problemem sam nie walczę hehe myślę jednak że trzeba założyć coś co jest przeznaczone do odpowiedniej masy auta czyt . kupić korektor z auta o podobnej masie
Re: Korektor
: pt sty 18, 2013 5:37 pm
autor: dzikigor
No

tylko ja dałem se już spokój

można by spróbować założyć korektor taki z dźwigienka mocowana do tylnego mostu a nie stricte wkręcany w przewód i sprawdzić ale ja to narazie zlewam jadę

się poobracać syfem .pozdro
Re: Korektor
: pt sty 18, 2013 6:23 pm
autor: kb-autostyle
zastosujcie regulator ciśnienia w tylnych hamulcach z Uazów młodszych:

Re: Korektor
: pt sty 18, 2013 9:23 pm
autor: Mag69
EDEK:):):):) pisze:O widzę że z problemem sam nie walczę hehe myślę jednak że trzeba założyć coś co jest przeznaczone do odpowiedniej masy auta czyt . kupić korektor z auta o podobnej masie
żaden korektor nie załatwi sprawy jak cały układ hamulcowy sp....olony
zauważ,że korektor tylko "koryguje" tylne hamulce w zależności od obciążenia
aby układ działał poprawnie, to powierzchnia nacisku na klocek/szczękę w przodzie powinna być co najmniej dwa razy większa niż tył
w hamulcach bębnowych (zakładając,że przód/tył jednakowy) było to realizowane za pomocą krótszych okładzin, a tam gdzie tarcze -wielkością łoczka i jednocześnie klocka.
w Twoim przypadku spróbował bym wyciąć po połowie okładzin z klocka - tył,tak aby powierzchnia styku klocek/tarcza był o połowę mniejszy niż przód

Re: Korektor
: sob sty 19, 2013 7:12 am
autor: kb-autostyle
przedmówca dobrze mówi, dlatego Rosjanie stosują przedni zacisk Gazel/ Wołga + tylny Lada 2112.
W sasiednim wątku dawałem linki do rysunków technicznych tarczy kotwicznej.
Re: Korektor
: sob sty 19, 2013 10:12 am
autor: EDEK:):):):)
Mag69 pisze:EDEK:):):):) pisze:O widzę że z problemem sam nie walczę hehe myślę jednak że trzeba założyć coś co jest przeznaczone do odpowiedniej masy auta czyt . kupić korektor z auta o podobnej masie
żaden korektor nie załatwi sprawy jak cały układ hamulcowy sp....olony
zauważ,że korektor tylko "koryguje" tylne hamulce w zależności od obciążenia
aby układ działał poprawnie, to powierzchnia nacisku na klocek/szczękę w przodzie powinna być co najmniej dwa razy większa niż tył
w hamulcach bębnowych (zakładając,że przód/tył jednakowy) było to realizowane za pomocą krótszych okładzin, a tam gdzie tarcze -wielkością łoczka i jednocześnie klocka.
w Twoim przypadku spróbował bym wyciąć po połowie okładzin z klocka - tył,tak aby powierzchnia styku klocek/tarcza był o połowę mniejszy niż przód

Znaczy co naprościej flexa w dłoń i ............ poskracać okładzine cierna o połowę na

klocku

??
A nie wyrwie wtedy pozostałej części klocka od blachy do której jest przymocowany. U mnie jest dziwna tendencja że tył pierwszy blokuje niż przód ( uprzedzam komentarze - pompe mam dobrze podłączoną i sekcje też oczywiście

) więc siła hamowania jest spora

Re: Korektor
: sob sty 19, 2013 11:02 am
autor: Balu-Balu
A zmieniłeś pompę także

Ja mam zaciski Lukasa z tyłu i z przodu a pompę hamulcową od LT28. Korektora nie mam i nie zauważyłem tendencji do "driftingu" podczas hamowania.

Re: Korektor
: sob sty 19, 2013 11:38 am
autor: Mag69
EDEK:):):):) pisze:
Znaczy co naprościej flexa w dłoń i ............ poskracać okładzine cierna o połowę na

klocku

??
A nie wyrwie wtedy pozostałej części klocka od blachy do której jest przymocowany. U mnie jest dziwna tendencja że tył pierwszy blokuje niż przód ( uprzedzam komentarze - pompe mam dobrze podłączoną i sekcje też oczywiście

) więc siła hamowania jest spora

napisałem "
możesz spróbować"
zmniejszyć o połowę nie znaczy wyciąć,możesz np. wyfrezować rowki

Re: Korektor
: pn sty 21, 2013 11:56 am
autor: sylwekszu
EDEK:):):):) pisze:Witam. Jako że zima piękna to i jeździć sie chce

ale...... po zastosowaniu 4x zestaw tarcze + zaciski polonez lucas girling+ wiadomo co i o jaki zestaw idze podczas hamowania na śliskim tył wyprzedza przód

( wiadomo to było i sie nie skarżę

) jednak istnieje zagrożenie że kiedyś coś wyskoczy przed maske i nie chcę kręcić bączka na asfalcie więc pytanie brzmi : jaki zastosować korektor siły hamowania

? ( pompa hamulcowa mercedes ) Na aledrogo oglądałem takowe na przewód hamulcowy ( moja pompa ma tylko dwa wyjścia , na przód i tył a dalej już trójniki )
http://allegro.pl/korektor-sily-hamowan ... 86494.html
Myślałem takie coś założyć. Czy to sie wkręca w pompę i dalej z tego ustrojstwa wyprowadzić przewód do trójnika kół tylnych

??
Proszę o opinie

Ja zamontowałem takie coś z fiata seicento...robi robote a mam założone tarcze samuraja i zaciski polonez na obu osiach
Re: Korektor
: wt sty 22, 2013 7:48 pm
autor: EDEK:):):):)
Opisz wrażenia jak robi

??
Re: Korektor
: śr sty 23, 2013 10:05 am
autor: sylwekszu
EDEK:):):):) pisze:Opisz wrażenia jak robi

??
hamuje w miare normalnie...i niema tak że tył zablokuje przy ostrym hamowaniu...i zarzuci tyłem...
Re: Korektor
: czw sty 24, 2013 5:18 pm
autor: EDEK:):):):)
A to właśnie chciałem osiągnąć

A pompę jaka masz

/
Re: Korektor
: pt sty 25, 2013 8:14 pm
autor: morte36
Moim zdaniem regulator siły hamowania nic nie da.
U mnie mam przód tarcze vitarki a tył oryginał bębny.
Mam tendencje do driftu ale na konkretną stronę i po śladach widać że faktycznie jeden bęben bieże mocniej.
To jest prawdopodobnie główny powód driftu.
Niestety idealnie równe wyregulowanie tyłu graniczy z cudem więc nauczyłem się hamować impulsowo jak abs.
Innym rozwiązaniem jest zamontowanie na tył tarczy o trochę słabszych parametrach tak jak w seryjnych autach.
Re: Korektor
: pt sty 25, 2013 9:17 pm
autor: EDEK:):):):)
Tak już miałem, zestaw z toyoty corolli i niestety częstotliwość zużycia tylnych klocków była zastraszajaca

. Raczej podejrzewam moją pompę z merca ( za duża średnica i długosc ). Na wiosnę pokombinują z oryginałem takim jak w honkerze

Re: Korektor
: pn sty 28, 2013 10:51 am
autor: wieprzowina
To może korektor z honkera? Dość łatwy do zamontowania bo przelotowy na przewodzie idącym na tylne hamulce - montuje się na ramie na wysokości pompy hamulcowej pod kątem bodajże 37st.

Re: Korektor
: pn sty 28, 2013 2:21 pm
autor: sylwekszu
EDEK:):):):) pisze:A to właśnie chciałem osiągnąć

A pompę jaka masz

/
pompa seria uaz..ale nie mam wspomagania...a i wyrzuciłem ten smieszny układ od czujnika spadku cisnienia przy pompie a na przewodzie do tyłu zamontowałen taki kompensator
http://allegro.pl/servo-serwo-pompa-ham ... 2959801662 to taki kufitek obok serwa co z niego wystaje przewód sztywny
Re: Korektor
: pn sty 28, 2013 4:59 pm
autor: Balu-Balu
Pompa od hamulca bębnowego ma inne parametry niż od hamulców tarczowych i nie powinna być zamieniana.

Re: Korektor
: pn sty 28, 2013 5:44 pm
autor: EDEK:):):):)
Co za zadanie ma właśnie te 37 st. pochylenia i dlaczego ma być na wysokości pompy hamulcowej

???
Re: Korektor
: pn sty 28, 2013 6:14 pm
autor: wieprzowina
Położenie chyba nie ma znaczenia, kąt tak. Gdy przód hamuje i siada odblokowywany jest przepływ płynu do hamulców tylnej osi. Bez korektora nawet przy śreniosilnym hamowaniu tył od razu się blokuje (piszczą tylne opony) i poza tym nic, bo odciążony tył dużej skuteczności w hamowaniu nie ma. Na śliskim, na łuku miałby tendencje do uciekania.
Re: Korektor
: ndz lut 10, 2013 10:59 am
autor: bobbik
ford Ka miał cos na przewodach przed cylinderkami z tyłu jqkis taki reduktor cisnienia czy cos, jak to wywaliłem to blokowalo tył