Ciekawe przkręcenie wału
: ndz lis 14, 2004 10:31 pm
Otóż w dni dzisiejszym przekręciła się jednakorba w moim autku i ciekawsostka - trzeci cylinder... reszta nówka żadnych znaków.. ktoś ma jakiś pomysł czemu właśnie trzeci??? 

- samochodowe rajdy terenowe - forum serwisu www.rajdy4x4.pl -
http://www.forum4x4.pl/
Ja bym domniemywał dla czego sie zatarł , czy na przechyle zbrakło oleju czy jak czy .......blizkawy juz był smierci i cisnienie czasami bywało a jak bywało to na zimnym silniku??????Zbowid pisze:Ale jesteście kasztaniaże...![]()
Najczęściej zaciera się pierwszy i czwarty... żadko kiedy drugi i trzeci...
to tak dla wyjaśnienia.
przecie silnik mial niedlugo po remoncie....Artur pisze:Ja bym domniemywał dla czego sie zatarł , czy na przechyle zbrakło oleju czy jak czy .......blizkawy juz był smierci i cisnienie czasami bywało a jak bywało to na zimnym silniku??????Zbowid pisze:Ale jesteście kasztaniaże...![]()
Najczęściej zaciera się pierwszy i czwarty... żadko kiedy drugi i trzeci...
to tak dla wyjaśnienia.
Nastąpił zbyt gwałtowny udar stopy na pedał gazu w wyniku momentu siły ramienia cięgna i poruszonej przepustnicy spowodowały ogromny pęd mieszanki do cylindrów i w wyniku jej detonacji a to nie wiadomo czy samoczynnej czy poprzez świece nastąpiła nastopiła ogromna siła która wprawiła w ruch posuwisty tłok a ten ze swojego ogromnego rozpędu wywołał ogromne siły i kręt na wale korbowym na skutek czego prawdopodobnie olej aż ze strachu spierd.... spod panewki bo by uległ częściowemu zmiażdżeniu i doszło do zatarcia. Ale nie szukał bym jakich kolwiek innych przyczyn indywidualnych .SebastianS pisze:tak, niedługo po remoncie i ktoś tam potwierdzał, że jakieś prędkości kosmiczne rozwijał... A może po prostu motor przekręcony został brutalnie, zanim się dotarł? A może ruskie panewki nie były wykonane wystarczająco dokładnie? A może się śruba korbowodowa naciągnęła i siła skręcająca korbowód z pokrywą była za mała, więc się zamki panewek wystukały? Nie szukałbym jakichkolwiek przyczyn konstrukcyjnych - po prostu nastąpił wybuch z przyczyn indywidualnych - bądź z powodu błędu mechanika, bądź użytkownika, bądź producenta części.
No.