Kilka pytań

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Kilka pytań

Post autor: barthez008 » ndz lut 17, 2013 10:51 pm

Witam Panów,
od nie dawna jestem posiadaczem Uaza 469B. Samochód jest na silniku uazowołgi z dodatkiem LPG.
Dopóki było ciepło, było dobrze. Jednak nadeszła zima i zaczeły się problemy. Samochód chodzi tylko na gazie, ponieważ nie wiem jeszcze do końca co jest przyczyną awaryjności na benzynie ale mam nadzieje, że nie długo do tego dojdę, ponieważ już zaczołem naprawę gaźnika.
Instalacja gazowa jest I gen., i jak to zazwyczaj z gazem bywa na początku problem miałem z odpalaniem na zimnym silniku. Jednak po kilku regulacjach gazu doszedłem do tego, iż gaz na mrozie (przy minusowych temperaturach) odpalał za pierwszym razem, tylko musiałem mu podpompować takie ręczne ssanie od gazu. Myślałem, że wszystko jest już ok, kiedy to wybrałem się na sporą przejażdżkę do lasu i o mało co wracał bym już z buta. UAZ na ciepłym silniku przestał palić :)11 , poczekałem jednak chwilę, aż silnik się ochłodzi i odjechałem. Po tej wyprawie dokonałem znowu regulacji gazu i teraz na ciepłym silniku pali bez problemu, a na zimnym tak jak by się zalewał. Jak palę go bez gazu to nic, jak natomiast wezmę mu ssanie to od razu w samochodzie śmierdzi gazem i czuć jak by się zalał. Dopiero popych pomaga.
Chciałem się dowiedzieć co o tym sadzicie oraz spytać jak to jest z waszymi Uazami, jak wam odpalają. Czy na dotyk (tylko pstrykniecie), czy po kilku sekundach, czy za pierwszym razem?
Czy wg was potrzebna będzie wizyta u gazownika czy jednak się obejdzie?

Kolejnym problemem jaki mnie dotknął to nagły brak kierunkowskazów. Awaryjne działają, także przerywacz raczej jest okey. Mam pytanie czy w Uazie są gdzieś bezpieczniki?

I jeszcze jedno pytanko. Chcę sobie sprawdzić olej a tu.... Patrzę a nagle znikło mi min i max. Na razie z tym tak jeżdżę, ale chyba muszę się przyszykować na przymusową wymianę oleju i najprawdopodobniej zdjęcie miski. Pytanie gdzie mogę kupić oryginalny uazowski bagnet, bo ten co miałem to jakiś podrabiany był.

I tak jeszcze w celach informacyjnych chciałem się dowiedzieć jak to jest z tym napędem na tylną oś i przełożeniem terenowym. Czy jest to bezpieczne jeżeli odłączę sprzęgiełka i niby na cztery koła będę ciągnął czy raczej sobie odpuścić i jak by coś to rzeczywiście na te cztery koła ciągnąć.

Dobra to na dziś już wystarczy na razie czekam na odpowiedzi :D

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kilka pytań

Post autor: vandall1 » pn lut 18, 2013 12:20 am

Jako,że nie ma tu w tej chwili żadnego "dyżurnego",to podziele się wspomieniami:
1/Jak był dośc długo eksploatowany na gazie to prawdopodobnie przetarł mu się i utopił pływak gażnika:wyciagnij i zobacz czy nie jest dziurawy i nie chlupie w srodku.Wymienić i wyregulować poziom paliwa.
2/Sprawdz przełacznik kierunkowskazów:czy dostaje przerywany prąd i go rozdziela na p i l.
Są zdaje sie przerywacze ktore maja osobny obwód swiateł awaryjnych/dokładnie nie pamietam/.Na bank masz tam cos wstawione polskiego :roll:
3/Oleju w misce powinno być min jak sadzę ok 30mm powyżej dna:dorób sobie nowy bagnet,albo z czegoś adoptuj,potem przy wymianie zalej tyle oleju ile trzeba i zaznacz max.
Albo niech Ci ktoś pomierzy ori bagnet i wykon.
4/Jak odepniesz sprzęgiełka,to mozesz wszystko włączać na czarnym/przyczepnym/:po prostu przednie koła nie będą ciagnąć,bo są odpięte od półosi.Nic sie nie stanie.
5/Przywitać się oficjalnie i lokalizacje podać,bo może być,ze na drugiej ulicy masz po sąsiedzku jakiegoś uazowygę :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
losiek
Posty: 519
Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: losiek » pn lut 18, 2013 1:40 am

co do gazu. Skoro normalnie jeździ, nie przerywa, strzela itp. to znaczy, że musiałeś zalać (gazem cylindry) albo stracić iskrę. Może za dużo pompujesz? Na ciepłym silniku raczej powinień bez pompowania elektrozaworem odpalić.

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Re: Kilka pytań

Post autor: barthez008 » pn lut 18, 2013 7:59 am

I na ciepłym silniku Uaz odpala bez żadnego pompowania, tylko ze tak do tych 3 sekund mogę pokręcić, także nie wiem właśnie czy tak wszędzie jest czy tylko u mnie. Chciałem się właśnie dowiedzieć jak to jest u was, czy Uaz odpala od razu czy też trochę musicie pokręcić.

Tylko tak, bo ja się aż tak bardzo na instalkach gazowych nie znam ale z tego co czytałem to do mojej regulacji, gaźnika "używać" nie miałem, tylko dwa pokrętła od instalki (od dawki paliwa i powietrza "obrotów"). Czy w takim razie da coś wymiana tego pływaka w gaźniku? Chyba, że koledze chodziło o to, żebym sobie benzynkę zrobił :D

A ogólnie co do tego gaźnika to wszystko jest raczej w porządku, ponieważ kupiłem sobie ze dwa tygodnie temu zestaw naprawczy do gaźnika. I miałem to sobie sam zrobić, ale pojechałem do mechanika który twierdził, że on te maszyny zna i nie jedną już naprawił. Mówiłem mu żeby wymienił mi wszystko na nowe bo ten zestaw kosztował raptem 30 zł.
Zajechałem do gościa a on mi tylko, i teraz już dobrze nie pamiętam ale wymienił jedną uszczelkę bo jak to mi powiedział wszystko pozostałe jest w porządku. Trochę się zdenerwowałem bo naprawa wyszła 100 zł, a chciałem sobie gaźnik odrestaurować. No ale uwierzyłem gościowi na słowo, tym bardziej, że na początku chodził na tej benzynie, ale teraz już przestał.
Może to być kwestia regulacji gaźnika, no bo w środku raczej mam wszystko w porządku.
No i wiecie bo teraz już do mechanika mi się jechać nie widzi bo koszt już mnie wyniósł 130 zł. To taka jeszcze jedna wyprawa i ja sobie mogłem nowy gaźnik kupić :)11 .

Co do tych sprzęgiełek jeszcze to pytam, ponieważ kiedyś gdzieś przeczytałem, że robię sobie tak jak opisałem (czyli ciągnie tył na terenowym) i ukręcam sobie półośki. Tylko nie wiem o co do końca chodziło, może to jakiś żart był.... :D

Słuchajcie bo jeszcze sprawę mam co do tych bezpieczników. Gdzie są one oryginalnie zamocowane. Bo ja już nie wiem... szukam i szukam i nic...

Ooooo... i jeszcze mi się przypomniało :D . Bo rozmawiałem z kimś i dowiedziałem się, że podobno przy instalacji gazowej lepiej jest wymienić oryginalny filtr powietrza na "suchy". Tak czy nie. A jak tak to gdzie go mogę znaleźć?

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kilka pytań

Post autor: vandall1 » pn lut 18, 2013 10:25 am

Na gazie przełączamy wtedy,gdy silnik sie nieco rozgrzeje na benzynie.Jak nie,to mamy szybkie uszkodzenie membrany w reduktorze gazu.
Bezpieczniki sa pod maską,na grodzi w puszce ebonitowej,nawijane.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Re: Kilka pytań

Post autor: barthez008 » pn lut 18, 2013 10:34 am

No ok tylko, że tak jak mówię mi benzyna na razie niezbyt chce działać. Czyli wg was jest niemożliwe ustawienie gazu tak aby odpalał i na zimnym i na ciepłym silniku?
Co do benzyny to jednak może być źle wyregulowana bo tak jak mówiłem gaźnik był sprawdzany i wszystko jest raczej w porządku.

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Kilka pytań

Post autor: Didymos » pn lut 18, 2013 11:24 am

Miałem dwa uazy i przejeździłem nimi w sumie 9 lat tylko na lpg, żaden benzyny nie widział, jakoś nie odnotowałem problemów ani z odpalaniem na mrozie, ani z uszkodzonymi membranami, ani z marznącymi na zimnym silniku reduktorami.
Reduktor zamarzł tylko raz przez moje niedopatrzenie - wypuściłem wodę z silnika, a z reduktora nie zeszła, jak przyłapał mróz, to wiadomo... ale obeszło się bez konsekwencji :)21
Nie żebym taką postawę polecał, bo fajnie mieć alternatywę w postaci benzyny, ale da się i na samym lpg.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Re: Kilka pytań

Post autor: barthez008 » pn lut 18, 2013 3:11 pm

O to to mnie trochę uspokoiło :D. Mam do ciebie kolego w takim razie pytanie jaką masz instalację gazową i czy sam ją regulowałeś czy regulował ci ja gazownik. A jeśli regulowałeś ją sam to napisz proszę jak dokładnie tego dokonałeś. Ja znalazłem kilka sposobów na regulację ale... albo jest tak, że pali na zimnym a na ciepłym już nie albo odwrotnie.
Mam jeszcze pytanie czy jeśli odpalasz go na zimnym silniku to używasz takiego ręcznego ssanie (tylko ono jest chyba tylko przy instalce I gen.).

Awatar użytkownika
djmorasko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 6:47 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Kilka pytań

Post autor: djmorasko » pn lut 18, 2013 5:52 pm

Cześć,
jak to mówią: dobre rady zawsze w cenie. Ale po kolei:
1. Jeżeli na gazie nie chodzi, a samochód kupiłeś niedawno, to w zasadzie nie wiadomo w jakim jest stanie instalacja gazowa.
Polecam jednak wizytę u gazownika, który sprawdzi instalaję, wymieni filtr gazu, sprawdzi parownik, reduktor, czy rurki nie są gdzieś zagięte, czy na mocnych zgieciach nie ma osadów w świetle rurki, itd a w końcu ustawi mieszankę aby nie była za uboga (silnik nie ma mocy) i za bogata (gaz idzie na przepał) - oczywiście na analizatorze spalin. Na oko i ucho też można ale z mojego doświadczenia analizator jest zdecydowanie lepszy.
Generalnie nie zaleca się odpalania zimnego silnika na gazie, ale jest to oczywiście możliwe, tyle że podobno skraca żywotność silnika.
2. Fabryka nie poleca włączania reduktora, jeżeli nie jest włączony napęd na cztery koła. W ogóle skrzynia biegów ma blokadę włączenia reduktora jeżeli nie jest zapięty przód. Oczywiście można oszukać system i włączyć napęd na cztery przy wykręconych sprzęgiełkach, i wtedy reduktor też załączymy, ale wtedy za duży moment pójdzie na tylną oś.
3. Tak jak poprzednicy napisali, każdy UAZ ma swoje cechy "indywidualne", i ciężko jest uogólniać, że powinien kręcić 1 sek. albo 3. Ważne żeby odpalił i odjechał ...
4. Przestał plić na benzynie? Polecam sprawdzić u żródła, czyli czy jest paliwo w baku ... :D
5. Do regulacji gazu ustawienie gaźnika i jego stan nie mają znaczenia (reguluje się tylko obroty biegu jałowego ). Co do pływaka w gaźniku. Jego stan jest też nieistotny do pracy na gazie. Też miałem uszkodzony i na benzynie, palił, i jechał, tylko czuć było benzynę w środku samochodu ( o ile UAZ jest samochodem i ma środek - wg niektórych jest lekkim ciągnikiem artleryjskim i ma tylko zewnętrze) no i palił jakieś 30 l benzyny/100 km. Jeżeli zamierzasz jeżdzić na benzynie warto jednak gaźnik zdemontować, oczyścić i wyregulować.
6. Wydałeś 130 zł. Przygotuj się na więcej .... :lol:
Życzę powodzenia i wytrwałości.

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Kilka pytań

Post autor: carinus » pn lut 18, 2013 8:02 pm

U mnie jest sytuacja podobna jak u kolegi Didymos,używam tylko LPG,nie mam gaźnika i możliwości jazdy na benzynie.Powiem szczerze ze będzie trudno ustawić cos takiego żeby silnik pracował idealnie na ciepłym i zamrożonym reduktorze,tak sie nie da.Możesz mieć tylko szczęscie ze zimny silnik nie zaleje sie płynnym gazem wypływajacym z zimnego reduktora.Ja tez odpalam silnik podczas mrozów i nic sie nie dzieje dopóki silnik z jakiegos powodu nie zgasnie.Nie jesteś w stanie zatrzymać wycieku płynnego jeszcze gazu do dolotu silnika.Jeśli tak się stanie odcinasz podawanie gazu,pedał w podłoge i kręcisz rozrusznikiem do momentu przewentylowania dolotu.Regulacji gazu dokonujesz tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku bo to są jedyne warunki jego normalnej pracy.Wykręcasz srubę registra na wężu i ustawiasz prawidłową pracę silnika regulacja na reduktorze,tak samo na wolnych jak na wysokich obrotach.Jak chodzi dobrze na wolnych dajesz wysokie i jeżeli sie dławi odkręcasz reduktor lub zakręcasz według potrzeby.Sruba na węży służy tylko do ograniczenia dawki na wysokich,czyli po wstepnym ustawieniu reduktora silnik wkręcasz na wysokieobroty i jednocześnie wkręcasz tę śrube do momentu odczucia dławienia silnika,wtedy wykręcasz ją z powrotem ok.1,5 obrotu i tak zostawiasz.Jak masz szczęście z doborem wydajnego termicznie reduktora,dobrym mixerem i sprawnym układem zapłonu możesz liczyć na sprawne odpalenie zimnego i jazde na ciepłym silniku.Musisz mieć świadomość co się dzieje z silnikiem,czy go zalewa,czy brakuje gazu,wtedy wiesz co robić i jak robić.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Kilka pytań

Post autor: Didymos » wt lut 19, 2013 12:20 pm

barthez008 pisze:O to to mnie trochę uspokoiło :D. Mam do ciebie kolego w takim razie pytanie jaką masz instalację gazową i czy sam ją regulowałeś czy regulował ci ja gazownik. A jeśli regulowałeś ją sam to napisz proszę jak dokładnie tego dokonałeś. Ja znalazłem kilka sposobów na regulację ale... albo jest tak, że pali na zimnym a na ciepłym już nie albo odwrotnie.
Mam jeszcze pytanie czy jeśli odpalasz go na zimnym silniku to używasz takiego ręcznego ssanie (tylko ono jest chyba tylko przy instalce I gen.).
Uazów nie mam już od dawna, oba miały lpg I gen., regulowałem sam, bo gazownikom różnie wychodziło, mi w sumie też, ale przynajmniej nie musiałem płacić :)21 poemat o regulacji już jest powyżej :)2
Do odpalania na zimno zawsze używałem tego cyngla do zwiększenia dawki gazu, w zależności od temperatury przez kilka lub kilkanaście sekund podawałem gaz i dopiero odpał.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Re: Kilka pytań

Post autor: barthez008 » wt lut 19, 2013 1:50 pm

Dzięki Panowie za odpowiedź. To to już wiem, także będę kombinował z tą regulacją :D.
Ale mam jeszcze pytanie, ponieważ zadałem je już wcześniej ale nikt mi na nie nie odpowiedział, a więc, czy przy używaniu LPG lepiej jest zmienić ten oryginalny filtr powietrza na jakiś filtr suchy ?? I jeśli tak to napiszcie na jaki. Pytam, ponieważ kiedyś jak z kimś rozmawiałem to tak się dowiedziałem, że ten filtr może dużo zmienić, ale nie wiem czy jest to prawdą.

I tak jeszcze odnośnie tego bagnetu to czy mógłby mi ktoś podać jego wymiary, bo na razie nie mam jeszcze nowego, a należało by sprawdzić poziom oleju.

No i jeszcze napiszę, że z tego co wywnioskowałem z waszych odpowiedzi odnośnie tej kombinacji (tylni napęd połączony z terenem) to przy lekkim terenie (piasek, jazda po lesie, ciągnięcie przyczepki, itp.) spokojnie mogę go używać, ale jeśli natrafię na "cięższy" teren to nie ma co się bawić i kombinować tylko zapiąć sprzęgiełka i jazda :)21.
Pozdrawiam :D

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Kilka pytań

Post autor: carinus » wt lut 19, 2013 6:59 pm

Jeżeli nie musisz to nic nie zmieniaj i zostaw ten filtr,na pewno lepiej filtruje od byle jakiego suchego.Jeżeli masz utrudniony start na gazie to wstrzyknij w gardziej gaźnika troche benzyny,
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Re: Kilka pytań

Post autor: barthez008 » wt lut 19, 2013 9:31 pm

Powiem wam Panowie, że regulowałem wczoraj gaz i dzisiaj jest malinka :D. Pali i na zimnym i na ciepłym tak jak powinien. Ale wiadomo na razie trzeba go jeszcze trochę posprawdzać, żeby się nie okazało, że to tylko taki nagły przeskok. Chociaż dzisiaj u mnie ładnie napadało śniegu.

Mam pytanie jak to jest u was z biegami. Chodzi mi tu o 3 i 4, bo mi się wydaję, że miedzy nimi jest spory przeskok. Tzn. żeby wrzucić 4 to muszę ładnie 3 przytrzymać. Najbardziej jest to słyszalne, kiedy na przykład wrzucę 4 po czym okazuje się, że jednak za wcześnie i jak zredukuję na 3 to jest dość spory hałas. Napiszcie jak to wygląda u was.

I proszę jak by ktoś mógł o podanie wymiarów tego bagnetu (min i max).

Awatar użytkownika
losiek
Posty: 519
Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: losiek » wt lut 19, 2013 11:04 pm

kolego, moim zdaniem trochę nie tędy droga. koszty kombinowania z gazem przewyższą koszty zrobienie benzyny. Jesli chcesz jeździć w zimie to zrób tą "benzynę". Wywal oryg. pompę paliwa jeśli niesprawna i kup elektryczną (koniecznie gaźnikową - niższe ciśnienie), wymień pływak jeśli rozwalony. I po prostu odpalaj na benzynie i czekaj 5 min albo jedź na niej pierwsze dwa kilometry i dopiero przełączaj na gaz. Jeśli masz dziurawy bak albo co to wsadź jakąś butelkę 2litrową i z niej zasysaj tylko na rozruch albo w razie awarii powoli do domu dojedzie dolewając z kanisterka. Moim zdaniem jazda na samym gazie jest ok, ale jak się jeździ w temperaturach od zera w górę. Poniżej zawsze jest ryzyko, że nie odpali.

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: kb-autostyle » śr lut 20, 2013 12:00 pm

losiek pisze:eśli masz dziurawy bak albo co to wsadź jakąś butelkę 2litrową
zróbcie to bezpiecznie proszę.
jeździł Ś.P. kolega w zamierzchłych czasach maluchem, bak dziurawy, no to bańką 5l -tymczasowo przecież, prowizorycznie. Dostał w tył, bańka się rozlała, zapaliło się i człowieka spalił się :(

jak już to metalowy kanister czy inny zbiorniczek metalowy, szczelny , wstawiona rurka metalowa do dna, z sitkiem i solidne przymocowany.. albo po prostu sportowy bak paliwa -do kupienia gotowe.

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Re: Kilka pytań

Post autor: barthez008 » śr lut 20, 2013 6:54 pm

Nie no Panowie, bak mam w porządku, także nie ma się o co obawiać :)21. Oczywiście za benzynę się wezmę, jednak jeszcze tą zimę przeboleje, ponieważ garaż nie ocieplany a pogoda....

Ale jakby ktoś mi mógł jeszcze odpowiedzieć na te moje pytania to był bym dozgonnie wdzięczny :D:
1) Proszę o podanie wymiarów bagnetu, bo jeszcze nowy mi nie przyszedł, a czy do końca tygodnia przyjdzie to nie wiem.
2) Mam pytanie jak to jest u was z biegami. Chodzi mi tu o 3 i 4, bo mi się wydaję, że miedzy nimi jest spory przeskok. Tzn. żeby wrzucić 4 to muszę ładnie 3 przytrzymać. Najbardziej jest to słyszalne, kiedy na przykład wrzucę 4 po czym okazuje się, że jednak za wcześnie i jak zredukuję na 3 to jest dość spory hałas. Napiszcie jak to wygląda u was.
3) Napiszcie jeszcze czy poprawnie interpretuję wasze odpowiedzi odnośnie tej kombinacji (tylni napęd połączony z terenem) to przy przy lekkim terenie (piasek, jazda po lesie, ciągnięcie przyczepki, itp.) spokojnie mogę go używać, ale jeśli natrafię na "cięższy" teren to nie ma co się bawić i kombinować tylko zapiąć sprzęgiełka i jazda :)21.
4) A i jak możecie to wytłumaczcie proszę dlaczego tą oryginalną uazowską pompkę paliwa lepiej jest wymienić na elektryczną??

Tak ogólnie to napiszę jeszcze, że bezpieczniki znalazłem i mam je (jak się okazało) zmienione już na nowe, także kierunki już działają.

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Kilka pytań

Post autor: carinus » śr lut 20, 2013 7:21 pm

Z bagnetem Ci nie pomogę,jestem poza domem.
Moja skrzynia chodzi prawidłowo i nie mam podobnych bolączek jak Twoje.
Nie wiem po co chcesz korzystać z reduktora mając odpiety przedni napęd,unikaj jazdy na obu napędach po bardzo przyczepnych nawierzchniach a reszta kombinacji w niczym nie przeszkadza żeby bezpiecznie jechac.
Pompa elektryczna jest bardziej niezawodna i startuje szybciej niz mechaniczna.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: kb-autostyle » śr lut 20, 2013 7:34 pm

carinus pisze: Pompa elektryczna jest bardziej niezawodna i startuje szybciej niz mechaniczna.
najbardziej niezawodna jest jednak pompka mechaniczna z możliwością ręcznego podpompowania w razie długiego postoju.
Zapalaj choć korbą :) i bez prądu.
Założyć oryginalny Б9В 451М–1106010–30 czy w późniejszych wersjach 2105-1106010-50, , odpowiedni wyregulować trzpień naciskający membranę i po temacie.

W komorze gaźnika mamy zawsze paliwo, to nie wtrysk, że potrzebne jest ciśnienie do jego prawidłowego działania.

Awatar użytkownika
djmorasko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 6:47 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Kilka pytań

Post autor: djmorasko » śr lut 20, 2013 8:02 pm

Może tak:
Dopuszczalne kombinacje:
1. Włączony napęd tylko na tył + wykręcone sprzęgiełka przód - najlepsze rozwiązanie na czarne
Przednie sprzęgiełka mogą być też wkręcone ale masz wtedy trochę większe spalanie no same sprzęgiełka się szybciej zużywają, także lepiej je wykręcić przy dłuższych przelotach.
2. Włączony napęd na tył i przód (sprzęgiełka muszą być wręcone) - nie wolno używać na czarnym, bo UAZ nie ma międzyosowego mechanizmu różnicowego i wszystkie elementy przeniesienia napędu, aż po opony będą się szybko zużywać.
3. Włączony napęd na tył i przód + reduktor (sprzęgiełka MUSZĄ być wkręcone) - nie wolno używać na czarnym, tylko w wymagającym terenie, podjazdy pod ostre wniesienia w terenie.
4. Aha, i przy eksploatacji poniżej -30 st.C :lol: nie zapomnij wyłączyć przedniego napędu (przynajmniej tak mówi instrukcja).
Pzdr

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Re: Kilka pytań

Post autor: barthez008 » czw lut 21, 2013 8:30 am

Ok, to tutaj już wszystko kumam :wink:. Dzięki za odpowiedzi.

Teraz tylko jeszcze odnośnie tych biegów. Wytłumaczę może to w ten sposób, że na przykład odwołując się do instrukcji, w której wyraźnie jest napisane, że spalanie najmniejsze jest do prędkości 40 km/h. To ja przy tej prędkości o 4 praktycznie nie mam co marzyć, no może jedynie na prostej drodze to sobie jeszcze radzi, choć też cudów nie ma bo jeżeli dodam gazu to jest taki hałas i trzęsie tą budą jak by się miała rozlecieć :-?. Faktem jest też, że ja mam opony 33" i to po części wpływ ma i to nawet spory. No ale właśnie tak do końca nie wiem, także prosiłbym, żebyście napisali jak to wygląda u was.
Pozdrawiam :D

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Re: Kilka pytań

Post autor: barthez008 » czw lut 21, 2013 10:09 pm

Słuchajcie Panowie,
byłem dzisiaj odpalić Uaza no i już szału to on na mnie nie zrobił :-? .
Na zimnym silniku odpalił za 3 razem, i to jeszcze go trochę kręciłem.
Jak się rozgrzał natomiast to już odpalał normalnie bez zarzutu. Bez gazu za pierwszym razem ładnie łapał.
No i teraz tak, bo w tej chwili wydaje mi się, że uaz się raczej nie zalewa ale tak jakby jeszcze zbyt dużą dawkę paliwa dostawał i ma trochę problem z tym odpaleniem na zimnym. Boję się tylko, że jeśli mu znowu przykręcę tą dawkę to znów przestanie palić na ciepłym. A wiem, że potrafi palić na zimnym silniku za pierwszym bo już go tak raz wyregulowałem tylko, że właśnie wtedy przestał palić na ciepłym.
I już sam nie wiem co teraz zrobić. Możecie coś doradzić??

Wiecie nie chcę go tak kręcić no bo w końcu to i rozrusznik i akumulator do wymiany zaraz będę miał.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Kilka pytań

Post autor: wieprzowina » pt lut 22, 2013 8:55 am

Założyć wtrysk. Najlepiej wielopunkt. Będzie palił na dotyk na zimnym, ciepłym i letnim. :wink:

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: kb-autostyle » pt lut 22, 2013 9:57 am

remont gaźnika i zapalaj na benzynie :)2

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Re: Kilka pytań

Post autor: barthez008 » pt lut 22, 2013 12:34 pm

kurde powiem wam, że to jest chyba jeszcze kwestia dopracowania odpalania zimnego silnika. Dzisiaj podchodzę i normalnie na dotyk :o .
Ale ogólnie to zamawiam sobie bagnet i przewody WN też od razu wezmę. :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość