Analizując temat (np tutaj) oraz w katalogach części dostrzegłem zmianę kadłuba silnika w roku 2005(?) polegającą na dodaniu otworów w kilku miejscach, których u mnie nie ma . Są one de facto dodatkowymi kanałami wodnymi, głowica i uszczelka kanały te posiada!

I tak się zastanawiam czy dodanie tych otworów nie poprawiłoby chłodzenia głowicy?
Bo ciekawe że większość tych z alledrogo -mimo kosmicznej ceny- pęknięcia ma, natomiast mój szlifierz twierdzi że dostaje do roboty albo całe popękane, albo zupełnie bez pęknięć. Może zależy to od tych otworów, może od braku turbo (głowica jest taka sama w 4c90),a może od zastosowania intercoolera? Bo ze wspomnianego wcześniej naukowego opracowania wnioskuję że związek pomiędzy temperaturą a uszkodzeniami jakiś jest.
W tym podpunkcie oczekuję na wolne głosy, wnioski tezy itp
