Ściąganie piasty

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Adinek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:17 pm
Lokalizacja: Kraków

Ściąganie piasty

Post autor: Adinek » pn lis 29, 2004 10:24 pm

Witam.
Chce naprawić układ hamulcowy w takim pojeździe gospodarczym zbudowanym na podzespołach uaza, ale mam mały problem. Mianowicie bębny są założone do góry nogami (cylinderki są na dole) przez co nie możliwe jest ich odpowietrzenie. Na jednym kole odkręciłem 4 śruby mocujące od wewnętrznej strony bęben do mostu i udało się go ustawić w prawidłowej pozycji (cylinderek na górze) ale na drugim kole tak się nie da zrobić. Jest za mało miejsca na obrócenie bębna o 180 stopni więc jedynym wyjściem jest ściągnięcie piasty. Nie za bardzo wiem jak to zrobić. Nie widze tam żadnych śrub mocujących piaste. Możecie mi powiedzieć jak ją ściągnąć?Załączam pare zdjęć.

Pozdrawiam
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » pn lis 29, 2004 11:05 pm

Witam, po pierwsze to nie UAZ tylko żuk albo pochodne polskiego pojazdu, po drugie może cały most masz obrucony???

Adinek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:17 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Adinek » wt lis 30, 2004 12:43 am

Bęben chyba jest od uaza (kupiłem cylinderki oraz szczęki do uaza i pasowały idealnie). Rzeczywiście, cały most może być obrócony. Nie przyjżałem się temu dokładnie, ale nawet jeśli tak jest to nie mam możliwości obrócenia (do mostu są dospawane dodatkowe mocowania).
Wie ktoś jak sie dobrać do tej piasty?

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » wt lis 30, 2004 1:11 am

Od tyłu masz przyspawany do pochwy mostu kołnierz z czterema otworami, przez które przechodzą sruby mocujące półoś, która jest jednym elementem wraz z piastą (tzw. półoś obciążona). Odkręcasz te cztery śruby a następnie:

- bierzesz ściągacz bezwładnościowy, którym wyrywasz półoś z gniazda łożyska
- albo bierzesz spory młot (zalecany 1,5 kg) i lutujesz nim w tarczę - tą którą chcesz obrócić o 180 stopni - w kierunku na zewnątrz. Po kilku ciosach masz element oddzielony.

Awatar użytkownika
fobos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: pn lip 14, 2003 6:28 am
Lokalizacja: Karsznice

Post autor: fobos » wt lis 30, 2004 1:22 pm

Jestem mechanik amator i mam problemy z nazewnictwem :). Ale jak dla mnie to tu nie ma półosi, bo są wywalone a dziura po nich zalana tym różowym glutem. Jak go wydłubiesz, to powinieneś zobaczyć końcówkę takiej nagwintowanej rury na której będzie nakrętka zabezpieczona zagiętą blaszką. Odginasz blaszkę, odkręcasz nakrętkę ( najlepiej idzie młotkiem i meselkiem :) ). Ściągasz blaszkę i pod nią masz drugą nakrętkę którą też odkręcasz. Jak to zrobisz, to wylezie Ci całe to co się obraca ( chyba to się nazywa piasta ) razem z łożyskami. Pod spodem masz wygodny dostęp do śrub mocujących tą tarczę z tyłu do której przykręca się szczęki i cylinderek. Mam schematy tylnego mostu, jak chcesz to podaj mail a podeślę.

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » wt lis 30, 2004 2:11 pm

fobos pisze:Jestem mechanik amator i mam problemy z nazewnictwem :). Ale jak dla mnie to tu nie ma półosi, bo są wywalone a dziura po nich zalana tym różowym glutem. Jak go wydłubiesz, to powinieneś zobaczyć końcówkę takiej nagwintowanej rury na której będzie nakrętka zabezpieczona zagiętą blaszką. Odginasz blaszkę, odkręcasz nakrętkę ( najlepiej idzie młotkiem i meselkiem :) ). Ściągasz blaszkę i pod nią masz drugą nakrętkę którą też odkręcasz. Jak to zrobisz, to wylezie Ci całe to co się obraca ( chyba to się nazywa piasta ) razem z łożyskami. Pod spodem masz wygodny dostęp do śrub mocujących tą tarczę z tyłu do której przykręca się szczęki i cylinderek. Mam schematy tylnego mostu, jak chcesz to podaj mail a podeślę.
Fobos, proszę Cię... To nie jest żaden różowy glut, tylko pomalowana minią żukowska półoś... Wymyśliłeś niesamowitą teorię, jedną z lepszych :)21

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » wt lis 30, 2004 2:49 pm

Fobos, proszę Cię... To nie jest żaden różowy glut, tylko pomalowana minią żukowska półoś... Wymyśliłeś niesamowitą teorię, jedną z lepszych
A to dobre :D
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Slawquu
Posty: 377
Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: Slawquu » wt lis 30, 2004 3:00 pm

no dobre...usmiałem sie przy tym co nie miara...zalane rozowym glutem to bylo najlepsze :D
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » wt lis 30, 2004 3:05 pm

fobos pisze:...tu nie ma półosi, bo są wywalone a dziura po nich zalana tym różowym glutem. Jak go wydłubiesz[ciach]
Miłego dłubania... byle nie za głeboko... już nawet nakiełki wykonane, więc możnaby spróbować tego gluta równiutko wytoczyć :)20

Adinek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:17 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Adinek » wt lis 30, 2004 3:22 pm

Na razie dzięki za pomoc. Może w weekend będe miał czas żeby sie tym zająć to dam znać co i jak.

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » wt lis 30, 2004 5:38 pm

Fobos gratuluje odwagi :)2 :)2 :)2 to było dobre ale my ci wytłumaczymy to jest most zuka i tam piasta jest półos :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » wt lis 30, 2004 6:07 pm

O kurde ale niektorzy maja pomysly haha rozowy glut. To most od zuka. Taki patent ma tez napewno polonez i o ile sie nie myle to warszawa ale jak sie to sciaga to nie wiem nigdy nie mialem do czynienia.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
fobos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: pn lip 14, 2003 6:28 am
Lokalizacja: Karsznice

Post autor: fobos » wt lis 30, 2004 7:04 pm

Jak pisałem na początku, jestem początkującym mechanikiem 8) . Jedyny most jaki w życiu widziałem ( no oczywiście poza drogowymi :wink: ) to most UAZ'a. A w nim na deklu są śrubki które trzymają półoś. Zasugerowałem się wcześniejszym twierdzeniem że to na pewno most od UAZ'a. Jak odkręcisz śrubki i wywalisz półoś, a dzirę zalepisz różowym glutem, to otrzymasz to co na prezentowanych zdjęciach ( no prawie ) :o :lol: :lol:

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » śr gru 01, 2004 1:00 am

tiger pisze:To most od zuka. Taki patent ma tez napewno polonez i o ile sie nie myle to warszawa ale jak sie to sciaga to nie wiem nigdy nie mialem do czynienia.
Tak jak pisałem powyżej...

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » śr gru 01, 2004 1:03 am

a sie chwalisz :wink:
lepiej sie pochwal pucharem w avatarze :)21

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » śr gru 01, 2004 1:25 am

wojtekd pisze:a sie chwalisz :wink:
lepiej sie pochwal pucharem w avatarze :)21
Nieee... Niech się Czesław pochwali wszystkimi swoimi, ma ich więcej :)21

Adinek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:17 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Adinek » śr gru 01, 2004 11:09 am

Widze, że moja teoria o podzepołach z uaza upada (nie znam się:). To może wam jeszcze podrzucić fotki skrzyni i sprzęgła do identyfikacji??

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » śr gru 01, 2004 11:29 am

SebastianS pisze:
tiger pisze:To most od zuka. Taki patent ma tez napewno polonez i o ile sie nie myle to warszawa ale jak sie to sciaga to nie wiem nigdy nie mialem do czynienia.
Tak jak pisałem powyżej...
taki patent ma jeep insuzu patrol i wiele innych

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » śr gru 01, 2004 11:34 am

Adinek pisze:Widze, że moja teoria o podzepołach z uaza upada (nie znam się:). To może wam jeszcze podrzucić fotki skrzyni i sprzęgła do identyfikacji??
Niech zgadnę... Skoro to burakowóz marki sam, skrzynia jest z żuka - na 95% trzybiegowa :)21

Adinek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:17 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Adinek » śr gru 01, 2004 12:04 pm

Skrzynia jest czterobiegowa:P
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Post autor: Szarbia » śr gru 01, 2004 12:58 pm

Na tych zdjeciach to chyba nic juz nie ma ani z Zuka ani z UAZa.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr gru 01, 2004 1:05 pm

Ale zauwazyłem na fotach rasowe MT -ki :lol: :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » śr gru 01, 2004 3:01 pm

Tak kilka samochodow ma takie poloski a w Wranglerach to przez te poloski to czesto kola lubia pojechac w inna strone niz reszta auta.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » śr gru 01, 2004 7:37 pm

to jest skrzynia z gaza 66 obudowa sprzegła równiez :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » czw gru 02, 2004 10:33 am

Kasprol pisze:to jest skrzynia z gaza 66 obudowa sprzegła równiez :lol: :lol:
Wygrał pan telewizor :)21
Szczerze mówiąc - nie byłem pewny skrzyni, wydawało mi się, że ciut inczej dekiel wyglada i kombinmowałem, jaka jeszcze skrzynia może pasić na obudowę ZMZ66...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość