Strona 1 z 2
Ściąganie piasty
: pn lis 29, 2004 10:24 pm
autor: Adinek
Witam.
Chce naprawić układ hamulcowy w takim pojeździe gospodarczym zbudowanym na podzespołach uaza, ale mam mały problem. Mianowicie bębny są założone do góry nogami (cylinderki są na dole) przez co nie możliwe jest ich odpowietrzenie. Na jednym kole odkręciłem 4 śruby mocujące od wewnętrznej strony bęben do mostu i udało się go ustawić w prawidłowej pozycji (cylinderek na górze) ale na drugim kole tak się nie da zrobić. Jest za mało miejsca na obrócenie bębna o 180 stopni więc jedynym wyjściem jest ściągnięcie piasty. Nie za bardzo wiem jak to zrobić. Nie widze tam żadnych śrub mocujących piaste. Możecie mi powiedzieć jak ją ściągnąć?Załączam pare zdjęć.
Pozdrawiam

: pn lis 29, 2004 11:05 pm
autor: kuki469
Witam, po pierwsze to nie UAZ tylko żuk albo pochodne polskiego pojazdu, po drugie może cały most masz obrucony???
: wt lis 30, 2004 12:43 am
autor: Adinek
Bęben chyba jest od uaza (kupiłem cylinderki oraz szczęki do uaza i pasowały idealnie). Rzeczywiście, cały most może być obrócony. Nie przyjżałem się temu dokładnie, ale nawet jeśli tak jest to nie mam możliwości obrócenia (do mostu są dospawane dodatkowe mocowania).
Wie ktoś jak sie dobrać do tej piasty?
: wt lis 30, 2004 1:11 am
autor: SebastianS
Od tyłu masz przyspawany do pochwy mostu kołnierz z czterema otworami, przez które przechodzą sruby mocujące półoś, która jest jednym elementem wraz z piastą (tzw. półoś obciążona). Odkręcasz te cztery śruby a następnie:
- bierzesz ściągacz bezwładnościowy, którym wyrywasz półoś z gniazda łożyska
- albo bierzesz spory młot (zalecany 1,5 kg) i lutujesz nim w tarczę - tą którą chcesz obrócić o 180 stopni - w kierunku na zewnątrz. Po kilku ciosach masz element oddzielony.
: wt lis 30, 2004 1:22 pm
autor: fobos
Jestem mechanik amator i mam problemy z nazewnictwem

. Ale jak dla mnie to tu nie ma półosi, bo są wywalone a dziura po nich zalana tym różowym glutem. Jak go wydłubiesz, to powinieneś zobaczyć końcówkę takiej nagwintowanej rury na której będzie nakrętka zabezpieczona zagiętą blaszką. Odginasz blaszkę, odkręcasz nakrętkę ( najlepiej idzie młotkiem i meselkiem

). Ściągasz blaszkę i pod nią masz drugą nakrętkę którą też odkręcasz. Jak to zrobisz, to wylezie Ci całe to co się obraca ( chyba to się nazywa piasta ) razem z łożyskami. Pod spodem masz wygodny dostęp do śrub mocujących tą tarczę z tyłu do której przykręca się szczęki i cylinderek. Mam schematy tylnego mostu, jak chcesz to podaj mail a podeślę.
: wt lis 30, 2004 2:11 pm
autor: SebastianS
fobos pisze:Jestem mechanik amator i mam problemy z nazewnictwem

. Ale jak dla mnie to tu nie ma półosi, bo są wywalone a dziura po nich zalana tym różowym glutem. Jak go wydłubiesz, to powinieneś zobaczyć końcówkę takiej nagwintowanej rury na której będzie nakrętka zabezpieczona zagiętą blaszką. Odginasz blaszkę, odkręcasz nakrętkę ( najlepiej idzie młotkiem i meselkiem

). Ściągasz blaszkę i pod nią masz drugą nakrętkę którą też odkręcasz. Jak to zrobisz, to wylezie Ci całe to co się obraca ( chyba to się nazywa piasta ) razem z łożyskami. Pod spodem masz wygodny dostęp do śrub mocujących tą tarczę z tyłu do której przykręca się szczęki i cylinderek. Mam schematy tylnego mostu, jak chcesz to podaj mail a podeślę.
Fobos, proszę Cię... To nie jest żaden różowy glut, tylko pomalowana minią żukowska półoś... Wymyśliłeś niesamowitą teorię, jedną z lepszych

: wt lis 30, 2004 2:49 pm
autor: gri74
Fobos, proszę Cię... To nie jest żaden różowy glut, tylko pomalowana minią żukowska półoś... Wymyśliłeś niesamowitą teorię, jedną z lepszych
A to dobre

: wt lis 30, 2004 3:00 pm
autor: Slawquu
no dobre...usmiałem sie przy tym co nie miara...zalane rozowym glutem to bylo najlepsze

: wt lis 30, 2004 3:05 pm
autor: SebastianS
fobos pisze:...tu nie ma półosi, bo są wywalone a dziura po nich zalana tym różowym glutem. Jak go wydłubiesz[ciach]
Miłego dłubania... byle nie za głeboko... już nawet nakiełki wykonane, więc możnaby spróbować tego gluta równiutko wytoczyć

: wt lis 30, 2004 3:22 pm
autor: Adinek
Na razie dzięki za pomoc. Może w weekend będe miał czas żeby sie tym zająć to dam znać co i jak.
: wt lis 30, 2004 5:38 pm
autor: Kasprol
: wt lis 30, 2004 6:07 pm
autor: tiger
O kurde ale niektorzy maja pomysly haha rozowy glut. To most od zuka. Taki patent ma tez napewno polonez i o ile sie nie myle to warszawa ale jak sie to sciaga to nie wiem nigdy nie mialem do czynienia.
: wt lis 30, 2004 7:04 pm
autor: fobos
Jak pisałem na początku, jestem początkującym mechanikiem

. Jedyny most jaki w życiu widziałem ( no oczywiście poza drogowymi

) to most UAZ'a. A w nim na deklu są śrubki które trzymają półoś.
Zasugerowałem się wcześniejszym twierdzeniem że to na pewno most od UAZ'a. Jak odkręcisz śrubki i wywalisz półoś, a dzirę zalepisz różowym glutem, to otrzymasz to co na prezentowanych zdjęciach ( no prawie )

: śr gru 01, 2004 1:00 am
autor: SebastianS
tiger pisze:To most od zuka. Taki patent ma tez napewno polonez i o ile sie nie myle to warszawa ale jak sie to sciaga to nie wiem nigdy nie mialem do czynienia.
Tak jak pisałem powyżej...
: śr gru 01, 2004 1:03 am
autor: moralez
a sie chwalisz

lepiej sie pochwal pucharem w avatarze

: śr gru 01, 2004 1:25 am
autor: SebastianS
wojtekd pisze:a sie chwalisz

lepiej sie pochwal pucharem w avatarze

Nieee... Niech się Czesław pochwali wszystkimi swoimi, ma ich więcej

: śr gru 01, 2004 11:09 am
autor: Adinek
Widze, że moja teoria o podzepołach z uaza upada (nie znam się:). To może wam jeszcze podrzucić fotki skrzyni i sprzęgła do identyfikacji??
: śr gru 01, 2004 11:29 am
autor: Artur
SebastianS pisze:tiger pisze:To most od zuka. Taki patent ma tez napewno polonez i o ile sie nie myle to warszawa ale jak sie to sciaga to nie wiem nigdy nie mialem do czynienia.
Tak jak pisałem powyżej...
taki patent ma jeep insuzu patrol i wiele innych
: śr gru 01, 2004 11:34 am
autor: SebastianS
Adinek pisze:Widze, że moja teoria o podzepołach z uaza upada (nie znam się:). To może wam jeszcze podrzucić fotki skrzyni i sprzęgła do identyfikacji??
Niech zgadnę... Skoro to burakowóz marki sam, skrzynia jest z żuka - na 95% trzybiegowa

: śr gru 01, 2004 12:04 pm
autor: Adinek
Skrzynia jest czterobiegowa:P

: śr gru 01, 2004 12:58 pm
autor: Szarbia
Na tych zdjeciach to chyba nic juz nie ma ani z Zuka ani z UAZa.
: śr gru 01, 2004 1:05 pm
autor: gri74
Ale zauwazyłem na fotach rasowe MT -ki

: śr gru 01, 2004 3:01 pm
autor: tiger
Tak kilka samochodow ma takie poloski a w Wranglerach to przez te poloski to czesto kola lubia pojechac w inna strone niz reszta auta.
: śr gru 01, 2004 7:37 pm
autor: Kasprol
to jest skrzynia z gaza 66 obudowa sprzegła równiez

: czw gru 02, 2004 10:33 am
autor: SebastianS
Kasprol pisze:to jest skrzynia z gaza 66 obudowa sprzegła równiez

Wygrał pan telewizor

Szczerze mówiąc - nie byłem pewny skrzyni, wydawało mi się, że ciut inczej dekiel wyglada i kombinmowałem, jaka jeszcze skrzynia może pasić na obudowę ZMZ66...