Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

slavi30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 8:18 pm
Lokalizacja: Okolice Nowego Sącz

Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym

Post autor: slavi30 » ndz sty 12, 2014 10:32 pm

Witam
Panowie mam pytanie odnośnie układu hamulcowego Uaza 469B,potrzebuję zrobić tak żeby po naciśnięciu pedału hamulca hamowały wszystkie koła tak jak jest prawidłowo to mam na 100% a w ekstremalnych warunkach czyli boksowanie kół obojętnie którego żeby po przez jakiś praktyczny rozdzielacz z możliwością wyboru koła wyhamować koło które się obraca i przerzucić moc napędową na koło które stoi w miejscu,w praktyce jest tak że napęd działa na krzyż i chciałbym żeby była opcja wyboru hamowania tych kuł,da się to zrobić? proszę o opinię w tej sprawie.Dziękuję

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym

Post autor: bobbik » ndz sty 12, 2014 10:43 pm

blokiem elektrozaworów z byle pompy abs, wywalić sterownik, zrobić 4 przełączniki parę diód półprzewodnikowych i po sprawie. Jak mi dużo zapłacisz to Ci zrobię:)

ps : mówi Ci to facet który ma w Uazie elektryczne wspomaganie i zapłon na halotronie :)
Ostatnio zmieniony ndz sty 12, 2014 10:46 pm przez bobbik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym

Post autor: Takayuki » ndz sty 12, 2014 10:45 pm

Teoretycznie się da, praktycznie coś w tym rozdzielaczu/zaworkach/rurkach/wężykach nawali, i depniesz na hamulec a auto radośnie pojedzie prosto.
Już lepiej jakiś dodatkowy zacisk czy coś na każde koło, i wtedy można bezpiecznie kombinować :)2

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym

Post autor: bobbik » ndz sty 12, 2014 10:48 pm

blok abs-u jest bezpieczny, w stanie niezasilonym masz przelot z pompy hamulcowej na każde koło, dopiero po zasileniu poszczególnych zaworów jest jakaś ingerencja. Ale to robota dla głupiego i sterowanie przyciskami też toporne.

slavi30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 8:18 pm
Lokalizacja: Okolice Nowego Sącz

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym

Post autor: slavi30 » ndz sty 12, 2014 10:55 pm

Dlatego nabiera mnie na takie cuda bo nie ma możliwości założyć 100% blokady załączanej mechanicznie,jak do tej pory nie ma nic takiego w porównaniu z blokadami w nissanie patrolu i tu jest piesek pogrzebany :cry:

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym

Post autor: bobbik » ndz sty 12, 2014 11:00 pm

slavi30 pisze:Dlatego nabiera mnie na takie cuda bo nie ma możliwości założyć 100% blokady załączanej mechanicznie,jak do tej pory nie ma nic takiego w porównaniu z blokadami w nissanie patrolu i tu jest piesek pogrzebany :cry:
nie do końca rozumiem co piszesz, ale blokada 100% istnieje możesz se sam wyrzeżbić jak masz tokarkę/ znajomego ślusarza, albo zamówić sobie w firmie na "T" , której nazwy nie wymawiamy głośno -gotową blokadę 100% załączaną kompresorkiem- byłem , widziałem jak montują.

slavi30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 8:18 pm
Lokalizacja: Okolice Nowego Sącz

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym

Post autor: slavi30 » ndz sty 12, 2014 11:06 pm

bobbik,kolego sympatyczny nie żartuj ja do tej pory nie słyszałem żeby robili blokady załączane przez kompresor jak np.blokada ARB

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym

Post autor: bobbik » ndz sty 12, 2014 11:10 pm

No widzisz a ja nawet widziałem.Mario z firmy "T" takie w Uazie ma , sprowadzają z rosji ale tanie pewnie nie są.

slavi30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 8:18 pm
Lokalizacja: Okolice Nowego Sącz

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym

Post autor: slavi30 » ndz sty 12, 2014 11:14 pm

Jak nie możesz napisać tej nazwy firmy w całości to ładnie proszę i na PW lub e-mail wyślij :)

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym

Post autor: bobbik » pn sty 13, 2014 9:39 am

Tarmot

Awatar użytkownika
TASMAN UAZ
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn cze 24, 2013 6:32 pm
Lokalizacja: Grójec

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym

Post autor: TASMAN UAZ » pn sty 13, 2014 11:00 am

Firma Tarmot blokady z kompresorkiem super sprawa i kosztuje dwa tysiaki na jeden most bez kompresora potwierdzam Tarmot ma i montuje jak wygram w totka i kupie nowego uaza to od razy z blokadami na przód i tył :lol:
UAZ 31512 na początku motania
FROTKA 2,2 DTI LONG

slavi30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 8:18 pm
Lokalizacja: Okolice Nowego Sącz

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym

Post autor: slavi30 » pn sty 13, 2014 11:11 pm

Huraaaaaaaaaa jestem w domu tak się mówi, kupuję blokady i nie ma mowy o kombinacjach z hamulcami.
Wielgachne dzięki Panowie i serdecznie pozdrawiam :D

slavi30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 8:18 pm
Lokalizacja: Okolice Nowego Sącz

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym

Post autor: slavi30 » śr sty 15, 2014 2:19 pm

Witam i jeszcze raz pytam.
Czy po założeniu 100% blokady pneumatycznej do przedniego mostu Uaza trzeba w jakiś sposób most wzmacniać,czy trzeba jakieś podzespoły wymieniać na grubsze,mocniejsze?

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym

Post autor: bobbik » śr sty 15, 2014 4:37 pm

zależy od silnika i nogi kierownika.

slavi30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 8:18 pm
Lokalizacja: Okolice Nowego Sącz

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym

Post autor: slavi30 » śr sty 15, 2014 6:46 pm

OK to żeby to dokładnie opisać i dowiedzieć się na 100% jak ma być to opiszę mój pojazd,jest to ciągnik rolniczy sam na podzespołach:silnik Ursus C330,skrzynia 4 biegowa + wsteczny OD Gaza 66 i reduktor od Gaza 66 ciężarowego no i mosty przód tył od Uaza 469B z przełożeniem 8/37 opony jak to przy rolniczym jest to jodełka Dębica Agro-F 7.50X16,przekładnia kierownicza od Żuka przełożenie ślimakowe i co powiecie przed założeniem blokady do przodu trzeba coś wzmacniać w moście?

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym

Post autor: bobbik » czw sty 16, 2014 1:21 pm

no nie wiem. Niby jak jodły to łatwiej coś ukręcić a z drugiej strony sam silnik z 30stki ma około 60 Nm mniej momentu niż oryginalny.Życie zweryfikuje

Awatar użytkownika
Xerkses
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: wt paź 12, 2010 8:33 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym

Post autor: Xerkses » pn maja 05, 2014 11:57 pm

W moście to nie za bardzo jest czym.
Ale na pewno należy wzmocnić czujność po załączeniu blokady :D

Damiankulak
 
 
Posty: 174
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 10:03 pm

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym

Post autor: Damiankulak » pt maja 16, 2014 8:30 pm

Oj coś mi te mosty uazowe w połączeniu z C-330 i zredukowanymi przełożeniami gaza reduktorem nie widzą się w tym esioku. Coś musi puścić, prędzej czy później. Z naciskiem na prędzej.
Załatw sobie kolego mosty od stara 660, bądź właśnie tego gaza 66. Tego tak łatwo nie zmielisz.

Awatar użytkownika
radek4x4
Posty: 422
Rejestracja: śr cze 18, 2008 10:32 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym

Post autor: radek4x4 » ndz maja 18, 2014 8:44 pm

W sumie zestaw brzmi rozsądnie, jak chłopaki wyżej pisali że zależy od nogi kierownika więc rozsądek bierze górę, po co obciążać się mostami z g66 jak uzowe dadzą radę? Jak większe mosty to większy silnik, jak większy silnik to mocniejsza rama itd itp Nie przeładuj sprzętu to wytrzyma wiele.
Aro 243 3.2 D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość