Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
Moderator: Student
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010 8:18 pm
- Lokalizacja: Okolice Nowego Sącz
Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
Witam
Panowie mam pytanie odnośnie układu hamulcowego Uaza 469B,potrzebuję zrobić tak żeby po naciśnięciu pedału hamulca hamowały wszystkie koła tak jak jest prawidłowo to mam na 100% a w ekstremalnych warunkach czyli boksowanie kół obojętnie którego żeby po przez jakiś praktyczny rozdzielacz z możliwością wyboru koła wyhamować koło które się obraca i przerzucić moc napędową na koło które stoi w miejscu,w praktyce jest tak że napęd działa na krzyż i chciałbym żeby była opcja wyboru hamowania tych kuł,da się to zrobić? proszę o opinię w tej sprawie.Dziękuję
Panowie mam pytanie odnośnie układu hamulcowego Uaza 469B,potrzebuję zrobić tak żeby po naciśnięciu pedału hamulca hamowały wszystkie koła tak jak jest prawidłowo to mam na 100% a w ekstremalnych warunkach czyli boksowanie kół obojętnie którego żeby po przez jakiś praktyczny rozdzielacz z możliwością wyboru koła wyhamować koło które się obraca i przerzucić moc napędową na koło które stoi w miejscu,w praktyce jest tak że napęd działa na krzyż i chciałbym żeby była opcja wyboru hamowania tych kuł,da się to zrobić? proszę o opinię w tej sprawie.Dziękuję
Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
blokiem elektrozaworów z byle pompy abs, wywalić sterownik, zrobić 4 przełączniki parę diód półprzewodnikowych i po sprawie. Jak mi dużo zapłacisz to Ci zrobię:)
ps : mówi Ci to facet który ma w Uazie elektryczne wspomaganie i zapłon na halotronie
ps : mówi Ci to facet który ma w Uazie elektryczne wspomaganie i zapłon na halotronie

Ostatnio zmieniony ndz sty 12, 2014 10:46 pm przez bobbik, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
Teoretycznie się da, praktycznie coś w tym rozdzielaczu/zaworkach/rurkach/wężykach nawali, i depniesz na hamulec a auto radośnie pojedzie prosto.
Już lepiej jakiś dodatkowy zacisk czy coś na każde koło, i wtedy można bezpiecznie kombinować
Już lepiej jakiś dodatkowy zacisk czy coś na każde koło, i wtedy można bezpiecznie kombinować

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
blok abs-u jest bezpieczny, w stanie niezasilonym masz przelot z pompy hamulcowej na każde koło, dopiero po zasileniu poszczególnych zaworów jest jakaś ingerencja. Ale to robota dla głupiego i sterowanie przyciskami też toporne.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010 8:18 pm
- Lokalizacja: Okolice Nowego Sącz
Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
Dlatego nabiera mnie na takie cuda bo nie ma możliwości założyć 100% blokady załączanej mechanicznie,jak do tej pory nie ma nic takiego w porównaniu z blokadami w nissanie patrolu i tu jest piesek pogrzebany 

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
nie do końca rozumiem co piszesz, ale blokada 100% istnieje możesz se sam wyrzeżbić jak masz tokarkę/ znajomego ślusarza, albo zamówić sobie w firmie na "T" , której nazwy nie wymawiamy głośno -gotową blokadę 100% załączaną kompresorkiem- byłem , widziałem jak montują.slavi30 pisze:Dlatego nabiera mnie na takie cuda bo nie ma możliwości założyć 100% blokady załączanej mechanicznie,jak do tej pory nie ma nic takiego w porównaniu z blokadami w nissanie patrolu i tu jest piesek pogrzebany
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010 8:18 pm
- Lokalizacja: Okolice Nowego Sącz
Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
bobbik,kolego sympatyczny nie żartuj ja do tej pory nie słyszałem żeby robili blokady załączane przez kompresor jak np.blokada ARB
Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
No widzisz a ja nawet widziałem.Mario z firmy "T" takie w Uazie ma , sprowadzają z rosji ale tanie pewnie nie są.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010 8:18 pm
- Lokalizacja: Okolice Nowego Sącz
Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
Jak nie możesz napisać tej nazwy firmy w całości to ładnie proszę i na PW lub e-mail wyślij 

- TASMAN UAZ
-
- Posty: 200
- Rejestracja: pn cze 24, 2013 6:32 pm
- Lokalizacja: Grójec
Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
Firma Tarmot blokady z kompresorkiem super sprawa i kosztuje dwa tysiaki na jeden most bez kompresora potwierdzam Tarmot ma i montuje jak wygram w totka i kupie nowego uaza to od razy z blokadami na przód i tył 

UAZ 31512 na początku motania
FROTKA 2,2 DTI LONG
FROTKA 2,2 DTI LONG
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010 8:18 pm
- Lokalizacja: Okolice Nowego Sącz
Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
Huraaaaaaaaaa jestem w domu tak się mówi, kupuję blokady i nie ma mowy o kombinacjach z hamulcami.
Wielgachne dzięki Panowie i serdecznie pozdrawiam
Wielgachne dzięki Panowie i serdecznie pozdrawiam

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010 8:18 pm
- Lokalizacja: Okolice Nowego Sącz
Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
Witam i jeszcze raz pytam.
Czy po założeniu 100% blokady pneumatycznej do przedniego mostu Uaza trzeba w jakiś sposób most wzmacniać,czy trzeba jakieś podzespoły wymieniać na grubsze,mocniejsze?
Czy po założeniu 100% blokady pneumatycznej do przedniego mostu Uaza trzeba w jakiś sposób most wzmacniać,czy trzeba jakieś podzespoły wymieniać na grubsze,mocniejsze?
Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
zależy od silnika i nogi kierownika.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010 8:18 pm
- Lokalizacja: Okolice Nowego Sącz
Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
OK to żeby to dokładnie opisać i dowiedzieć się na 100% jak ma być to opiszę mój pojazd,jest to ciągnik rolniczy sam na podzespołach:silnik Ursus C330,skrzynia 4 biegowa + wsteczny OD Gaza 66 i reduktor od Gaza 66 ciężarowego no i mosty przód tył od Uaza 469B z przełożeniem 8/37 opony jak to przy rolniczym jest to jodełka Dębica Agro-F 7.50X16,przekładnia kierownicza od Żuka przełożenie ślimakowe i co powiecie przed założeniem blokady do przodu trzeba coś wzmacniać w moście?
Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
no nie wiem. Niby jak jodły to łatwiej coś ukręcić a z drugiej strony sam silnik z 30stki ma około 60 Nm mniej momentu niż oryginalny.Życie zweryfikuje
- Xerkses
- jestem tu nowy...
- Posty: 43
- Rejestracja: wt paź 12, 2010 8:33 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
W moście to nie za bardzo jest czym.
Ale na pewno należy wzmocnić czujność po załączeniu blokady
Ale na pewno należy wzmocnić czujność po załączeniu blokady

-
-
- Posty: 174
- Rejestracja: ndz sty 09, 2011 10:03 pm
Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
Oj coś mi te mosty uazowe w połączeniu z C-330 i zredukowanymi przełożeniami gaza reduktorem nie widzą się w tym esioku. Coś musi puścić, prędzej czy później. Z naciskiem na prędzej.
Załatw sobie kolego mosty od stara 660, bądź właśnie tego gaza 66. Tego tak łatwo nie zmielisz.
Załatw sobie kolego mosty od stara 660, bądź właśnie tego gaza 66. Tego tak łatwo nie zmielisz.
Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
W sumie zestaw brzmi rozsądnie, jak chłopaki wyżej pisali że zależy od nogi kierownika więc rozsądek bierze górę, po co obciążać się mostami z g66 jak uzowe dadzą radę? Jak większe mosty to większy silnik, jak większy silnik to mocniejsza rama itd itp Nie przeładuj sprzętu to wytrzyma wiele.
Aro 243 3.2 D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość