Strona 1 z 1
Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
: ndz sty 12, 2014 10:32 pm
autor: slavi30
Witam
Panowie mam pytanie odnośnie układu hamulcowego Uaza 469B,potrzebuję zrobić tak żeby po naciśnięciu pedału hamulca hamowały wszystkie koła tak jak jest prawidłowo to mam na 100% a w ekstremalnych warunkach czyli boksowanie kół obojętnie którego żeby po przez jakiś praktyczny rozdzielacz z możliwością wyboru koła wyhamować koło które się obraca i przerzucić moc napędową na koło które stoi w miejscu,w praktyce jest tak że napęd działa na krzyż i chciałbym żeby była opcja wyboru hamowania tych kuł,da się to zrobić? proszę o opinię w tej sprawie.Dziękuję
Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
: ndz sty 12, 2014 10:43 pm
autor: bobbik
blokiem elektrozaworów z byle pompy abs, wywalić sterownik, zrobić 4 przełączniki parę diód półprzewodnikowych i po sprawie. Jak mi dużo zapłacisz to Ci zrobię:)
ps : mówi Ci to facet który ma w Uazie elektryczne wspomaganie i zapłon na halotronie

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
: ndz sty 12, 2014 10:45 pm
autor: Takayuki
Teoretycznie się da, praktycznie coś w tym rozdzielaczu/zaworkach/rurkach/wężykach nawali, i depniesz na hamulec a auto radośnie pojedzie prosto.
Już lepiej jakiś dodatkowy zacisk czy coś na każde koło, i wtedy można bezpiecznie kombinować

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
: ndz sty 12, 2014 10:48 pm
autor: bobbik
blok abs-u jest bezpieczny, w stanie niezasilonym masz przelot z pompy hamulcowej na każde koło, dopiero po zasileniu poszczególnych zaworów jest jakaś ingerencja. Ale to robota dla głupiego i sterowanie przyciskami też toporne.
Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
: ndz sty 12, 2014 10:55 pm
autor: slavi30
Dlatego nabiera mnie na takie cuda bo nie ma możliwości założyć 100% blokady załączanej mechanicznie,jak do tej pory nie ma nic takiego w porównaniu z blokadami w nissanie patrolu i tu jest piesek pogrzebany

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
: ndz sty 12, 2014 11:00 pm
autor: bobbik
slavi30 pisze:Dlatego nabiera mnie na takie cuda bo nie ma możliwości założyć 100% blokady załączanej mechanicznie,jak do tej pory nie ma nic takiego w porównaniu z blokadami w nissanie patrolu i tu jest piesek pogrzebany

nie do końca rozumiem co piszesz, ale
blokada 100% istnieje możesz se sam wyrzeżbić jak masz tokarkę/ znajomego ślusarza, albo zamówić sobie w firmie na "T" , której nazwy nie wymawiamy głośno -gotową blokadę 100% załączaną kompresorkiem- byłem , widziałem jak montują.
Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
: ndz sty 12, 2014 11:06 pm
autor: slavi30
bobbik,kolego sympatyczny nie żartuj ja do tej pory nie słyszałem żeby robili blokady załączane przez kompresor jak np.blokada ARB
Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
: ndz sty 12, 2014 11:10 pm
autor: bobbik
No widzisz a ja nawet widziałem.Mario z firmy "T" takie w Uazie ma , sprowadzają z rosji ale tanie pewnie nie są.
Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
: ndz sty 12, 2014 11:14 pm
autor: slavi30
Jak nie możesz napisać tej nazwy firmy w całości to ładnie proszę i na PW lub e-mail wyślij

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
: pn sty 13, 2014 9:39 am
autor: bobbik
Tarmot
Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
: pn sty 13, 2014 11:00 am
autor: TASMAN UAZ
Firma Tarmot blokady z kompresorkiem super sprawa i kosztuje dwa tysiaki na jeden most bez kompresora potwierdzam Tarmot ma i montuje jak wygram w totka i kupie nowego uaza to od razy z blokadami na przód i tył

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
: pn sty 13, 2014 11:11 pm
autor: slavi30
Huraaaaaaaaaa jestem w domu tak się mówi, kupuję blokady i nie ma mowy o kombinacjach z hamulcami.
Wielgachne dzięki Panowie i serdecznie pozdrawiam

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
: śr sty 15, 2014 2:19 pm
autor: slavi30
Witam i jeszcze raz pytam.
Czy po założeniu 100% blokady pneumatycznej do przedniego mostu Uaza trzeba w jakiś sposób most wzmacniać,czy trzeba jakieś podzespoły wymieniać na grubsze,mocniejsze?
Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
: śr sty 15, 2014 4:37 pm
autor: bobbik
zależy od silnika i nogi kierownika.
Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
: śr sty 15, 2014 6:46 pm
autor: slavi30
OK to żeby to dokładnie opisać i dowiedzieć się na 100% jak ma być to opiszę mój pojazd,jest to ciągnik rolniczy sam na podzespołach:silnik Ursus C330,skrzynia 4 biegowa + wsteczny OD Gaza 66 i reduktor od Gaza 66 ciężarowego no i mosty przód tył od Uaza 469B z przełożeniem 8/37 opony jak to przy rolniczym jest to jodełka Dębica Agro-F 7.50X16,przekładnia kierownicza od Żuka przełożenie ślimakowe i co powiecie przed założeniem blokady do przodu trzeba coś wzmacniać w moście?
Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
: czw sty 16, 2014 1:21 pm
autor: bobbik
no nie wiem. Niby jak jodły to łatwiej coś ukręcić a z drugiej strony sam silnik z 30stki ma około 60 Nm mniej momentu niż oryginalny.Życie zweryfikuje
Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
: pn maja 05, 2014 11:57 pm
autor: Xerkses
W moście to nie za bardzo jest czym.
Ale na pewno należy wzmocnić czujność po załączeniu blokady

Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
: pt maja 16, 2014 8:30 pm
autor: Damiankulak
Oj coś mi te mosty uazowe w połączeniu z C-330 i zredukowanymi przełożeniami gaza reduktorem nie widzą się w tym esioku. Coś musi puścić, prędzej czy później. Z naciskiem na prędzej.
Załatw sobie kolego mosty od stara 660, bądź właśnie tego gaza 66. Tego tak łatwo nie zmielisz.
Re: Skoplikowana sprawa z układem hamulcowym
: ndz maja 18, 2014 8:44 pm
autor: radek4x4
W sumie zestaw brzmi rozsądnie, jak chłopaki wyżej pisali że zależy od nogi kierownika więc rozsądek bierze górę, po co obciążać się mostami z g66 jak uzowe dadzą radę? Jak większe mosty to większy silnik, jak większy silnik to mocniejsza rama itd itp Nie przeładuj sprzętu to wytrzyma wiele.