2.4D MB na 3.0D MB

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

2.4D MB na 3.0D MB

Post autor: Killer17 » sob gru 04, 2004 11:41 am

Mam w UAZie 2.4D MB i myśle o zmianie na 3.0D MB ...
I teraz mam takiego dylemata jak duży bedzie problem z przystosowaniem wszystkiego do 3.0D ...
Mam skrzynie Uaza, czy flansza od 2.4D bedzie pasować pod 3.0D ??
A gdybym zakładał 3.0D z orginalną skrzynią MB to jak rozwiązać sprawe
reduktora ?? Jakich przerubek to wymaga ?? Jakie rozwiązanie jest
bardziej trwałę i praktyczne ??
Jak wygląda sprawa z miską olejową ?? bo wiem z własnego doswiadczenia że przy 2.4D są z tym problemy , jeśli chodzi o uderzanie
o most ...
Proszę o opinie i rady
Pozdrawiam 8)
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » sob gru 04, 2004 12:57 pm

nie warto zyskujesz z 10km i wagowo z 30kg jak juz to załurz benzynke 2,3 mb masz około 115km
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » sob gru 04, 2004 3:14 pm

Marci pisze:nie warto zyskujesz z 10km i wagowo z 30kg jak juz to załurz benzynke 2,3 mb masz około 115km
tak! benzyna 2,3

Jestem zakochany w tym rozwiazaniu :wink: :)22
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » sob gru 04, 2004 3:15 pm

RudeBoy pisze:
Marci pisze:nie warto zyskujesz z 10km i wagowo z 30kg jak juz to załurz benzynke 2,3 mb masz około 115km
tak! benzyna 2,3
Jestem zakochany w tym rozwiazaniu :wink: :)22
hehe :)2
Obrazek

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » sob gru 04, 2004 3:29 pm

RudeBoy pisze:
Marci pisze:nie warto zyskujesz z 10km i wagowo z 30kg jak juz to załurz benzynke 2,3 mb masz około 115km
tak! benzyna 2,3

Jestem zakochany w tym rozwiazaniu :wink: :)22
jak juz sie zakochiwac to przynajmniej w jakims V8 :)21

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: Killer17 » sob gru 04, 2004 3:49 pm

Benzyna ... feee
Diesel to jest :)2
Tylko diesel ... A a nie chodzi mi o duży skok mocy, wystarczą przwoite osiągi, dobry moment, bez awaryjność i odporność na kompiele 8)

A pozatym moje pytanie brzmiało JAK a nie CZY
Moge rozwarzyć propozycje innych dieselków ale woątpie że w tej gamie
cenowej i wytrzymałościowej znajdzie się coś lebszego od 3.0D MB 8)
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob gru 04, 2004 4:07 pm

3,0D ma dodatkowo piaty gar i wchodzi z lekkimi przerobkami budy na styk pozatym trzeba przestawic chlodnice max do przodu. Jesli chcesz rozwiazac sprawe osobnego reduktora to ja to walkowalem niedawno- poszukaj na forum uaza "osobny reduktor".

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » sob gru 04, 2004 4:40 pm

przyznam sie bez bicia mam tego 3.0D pod maską..

chłodnica z przodu silnik opiera sie niemalże o przegrodę z kabiną, przespawane uchwyty do skrzyni biegów, skrzynia Uazowska zsynchronizowana.. a w obudowe sprzęgła od meśka jest sprzęgiełko żukowskie..które już zdąrzyłem spalić.. :D (tak, Ci początkujący..)
co do flanszy to nie wiem warto by przyłożyć gdzieś na złomie..ale obawiam się że ten numer nie przejdzie..
co do miski olejowej to młotek do ręki i wyprofilować.. ja mam jeszcze odbój dodatkowy na moście który "chroni" miske..
ogółem troche roboty będzie...
a autko ciężkie jak czołg..
jakbyś był w okolicach łodzi i chciał looknąć to się odezwij..
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Kewałs
 
 
Posty: 175
Rejestracja: wt wrz 16, 2003 9:09 pm
Lokalizacja: zgora

Post autor: Kewałs » ndz gru 05, 2004 12:06 am

Jak w dieselku i masz dobre (patrz oryginalne)mosty uazowe to proponuje silniczek patrolka SD 33 razem ze skrzynią komplecik Co prawda troszeczkę przyciężkawy Mysle że waga jest porównywalna do tego 3.0 MB ale za to jakie osiągi Fakt że trzeba ciąć przegrode ale za to pasuje na oryginalne mocowania silnika uazowego tylko przerabiasz mocowanie skrzynki i skracasz wały i rura Ja mam taki komplecik u siebie na mostach uaza i dwa wały po 74 cm i puki co chodzi pięknie (ale i tak zakładam mosty od patrolka 8) )
Pozdrawiam - Sławek

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » ndz gru 05, 2004 12:36 am

Marci pisze:nie warto zyskujesz z 10km
znów wiedza książkowa i dane techniczne...między 2.4 a 3.0 jest taka różnica ja luazem a uazem...

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » ndz gru 05, 2004 12:36 am

flansza pasuje - te same mocowania w 5 cyl co w 4 cyl

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » ndz gru 05, 2004 10:28 am

A gdyby tak wsadzić silnik i skrzynię od mesia, reduktor przerobić na wałek i dać go do tyłu, a wały zamienić miejscami, już od jakiegoś czasu nie daje mi to spokoju :)21 tylko ja wsadziłbym 2,9d od busa, mój stary ma takiego w blaszance i fruwa jak rakieta :)2 zdaje się 98 KM i 192 Nm
Ostatnio zmieniony ndz gru 05, 2004 10:30 am przez Didymos, łącznie zmieniany 1 raz.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz gru 05, 2004 10:30 am

Nie da rady zamienic wałow przod z tylem. To nie zdaje egzaminu.

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » ndz gru 05, 2004 10:34 am

A dlaczego nie zdaje przedni wał jest chyba bardziej obciążony od tylnego, jedyny problem może być z kątami na krzyżakach, ale można by obrócić trochę most.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz gru 05, 2004 10:45 am

No wlasnie problem z katami ale jak ci sie chce obrocic most to nie ma problemu.

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » ndz gru 05, 2004 10:52 am

Samo obrócenie mostu to żaden problem, problemem jest jak na razie brak $ :evil: , ale jak sprzedam obecny wózek to kto wie.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz gru 05, 2004 10:55 am

No widzisz ja mam ten sam problem. Stoje z robota bo brak kaski i tez musze sprzedac nivke.

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: Killer17 » ndz gru 05, 2004 11:13 am

Brak kasy, tak to prawie karzdy ma :cry:

Jeszcze taka sprawa ...
Chłodnice z czego najlepiej dopasować bo mojej do przodu się już
przesunąć nie uda ? 3.0D MB ma chłodnice oleju ??
A jeśli chodzi o skrzynie to skoro śruby bedą pasować to i wałek też ??
#
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » ndz gru 05, 2004 11:50 am

Killer17 pisze: przesunąć nie uda ? 3.0D MB ma chłodnice oleju ??
A jeśli chodzi o skrzynie to skoro śruby bedą pasować to i wałek też ??
chłodnice oleju ma ale nie musi mieć
ze skrzynią i sprzęgłem pasuje wszystko - to taki sam blok tylko jeden cyl. więcej

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz gru 05, 2004 3:55 pm

Kumpel mial silnik 2,4 z dostawczego macka i skrzynie z 3litrowki i pasowala bez problemu, a chlodnice oleju mozna wywalic tak jak banan napisal :lol:

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: Killer17 » ndz gru 05, 2004 4:54 pm

A może dać chłodnice na tył i obłozyć wentylatorami ( mówie o chłodnicy wody )??
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romanowicz_z3 car469b » ndz gru 05, 2004 5:00 pm

Didymos pisze:A gdyby tak wsadzić silnik i skrzynię od mesia, reduktor przerobić na wałek i dać go do tyłu, a wały zamienić miejscami, już od jakiegoś czasu nie daje mi to spokoju :)21 tylko ja wsadziłbym 2,9d od busa, mój stary ma takiego w blaszance i fruwa jak rakieta :)2 zdaje się 98 KM i 192 Nm

silnik wołga 24 => 190Nm i 80,96kW (110KM) dodatkowo można porzeźbić...



:roll:
Tzarrr!!

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » ndz gru 05, 2004 10:46 pm

romanowicz_z3 car469b pisze: silnik wołga 24 => 190Nm i 80,96kW (110KM) dodatkowo można porzeźbić...



:roll:
no ale wiesz, koszta :D

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pn gru 06, 2004 7:28 am

Killer17 pisze:A może dać chłodnice na tył i obłozyć wentylatorami ( mówie o chłodnicy wody )??
Jak chcesz zobaczyć 300D w uazie to zerknij tu http://members.lycos.co.uk/uazfrelki/fo ... c05-10.jpg
ogónie proponował bym ci 300D 6-cylinder

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romanowicz_z3 car469b » pn gru 06, 2004 1:33 pm

chiquito83 pisze:
romanowicz_z3 car469b pisze: silnik wołga 24 => 190Nm i 80,96kW (110KM) dodatkowo można porzeźbić...



:roll:
no ale wiesz, koszta :D
jakie koszta? ile kosztuje silnik mesia? ile ksoztuje wołga - jaki masz dostęp do oryginalnych części ruskich, kwesita cen...

nie chcę tu rospędzać kolejnej jałowej dyskusji na temat wyższości bądź niższości jednego nad drugim ale jak ktoś chce pogadać na temat silnika wołgi który mi zbywa to na PW zapraszam
Tzarrr!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość